Se sun koneesi made in China. Tosin suunniteltu Kaliforniassa.Tauvo kirjoitti: Hmph!
Olen itse erittäin vahvasti jenkkikulttuuria vastaan, enkä muutenkaan pidä jenkeistä. Koneeni on Apple täysin muista syistä...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Se sun koneesi made in China. Tosin suunniteltu Kaliforniassa.Tauvo kirjoitti: Hmph!
Olen itse erittäin vahvasti jenkkikulttuuria vastaan, enkä muutenkaan pidä jenkeistä. Koneeni on Apple täysin muista syistä...
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Apple-vastaisuutta tosin Suomessa ihan oikeasti silti tuntuu olevan. Jo Ruotsissa asia on ollut aivan toisin, Applen koneet eivät edusta eksotiikkaa. Suomessakin tosin graafisella alalla ja musiikin parissa työskentelevillä on perinteisesti olleet mäkit. Muta silti. En todellakaan tiedä, onko tuossa syynä jonkinlainen amerikkalaisvastaisuus, vaikka Applen yhteydessä firman amerikkalaisuus tuodaankin usein esille - siitäkin huolimatta, että yrityksen kolmas perustaja Armas Markkula ei kovin perusjenkkinimeltä kuulosta. Mutta totuushan on, että yhdysvaltalaisia yrityksiä on tietotekniikan alalla muitakin ja hyvinkin tunnettuja. Microsoft esimerkiksi. Se on aika hyvin lyönyt läpi täkäläisillä markkinoilla. Sun. IBM. HP. Ainakin nämä tulevat mieleen noin pikamiettimisellä. Yksi mahdollinen syy voi olla siinä, että linux on suomalainen keksintö, siksi tästä ihastuneet ihmiset eivät yleensä pidä Applesta mutta tuskin Microsoftistakaan. Ihme kyllä, Google tuntuu menevän kurkusta alas purematta, vaikka siinäkin on "paha amerikkalainen suuryhtiö".Tauvo kirjoitti:Hmph!mikaw_ kirjoitti:Tulipa eilen keskusteltua taas yhden ingenjöörin kanssa. Pitäis taas hankkia joku macci käyttöön, ihan näiden paremmintietäjien kiusaksi. Suomalaisissa insinööreissä kytee valtavasti Apple-vastaisuutta. Ihmettelen miksi. Apple-vastaisuus tuntuu menevän joskus jopa amerikkalaisuus-vastaisuudeksi. Ja haloo jenkit voitti! NL on kuollut ja kuopattu.
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Heh. Piti itsekin laittaa se tähän.Le Corbusier kirjoitti:Se sun koneesi made in China. Tosin suunniteltu Kaliforniassa.Tauvo kirjoitti: Hmph!
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Mitäs vikaa Venäläisessä tekniikassa muka on?paulaw kirjoitti: Jos valita täytyy, käytän mieluummin jenkkikoneita ja -järjestelmiä, kuin venäläisiä. Toisaalta kyllähän se Linux aika venäläiseltä systeemiltä tuntuu. Eipä ketjun aloittanut tarkastaja Ankardokaan siihen vaihtanut, vaan länsimaailman järjestelmissä pysyi
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Muistuttaisin nyt että kyllä Apple-vastaisuutta esiintyy USA:ssakin. Se oli alunperin graafisen käyttöjärjestelmän vastaisuutta, kuten Suomessakin. Apple nöhtiin leluna.paulaw kirjoitti: Apple-vastaisuutta tosin Suomessa ihan oikeasti silti tuntuu olevan. Jo Ruotsissa asia on ollut aivan toisin, Applen koneet eivät edusta eksotiikkaa. Suomessakin tosin graafisella alalla ja musiikin parissa työskentelevillä on perinteisesti olleet mäkit. Muta silti. En todellakaan tiedä, onko tuossa syynä jonkinlainen amerikkalaisvastaisuus
Jännä, ettei tuo näytä herättävän mitään isompia tunteita käyttäjissä. Esimerkiksi kitarapuolella amerikassa valmistettu tuotos on luokkaa 3-10 kertaa kalliimpi ja yleisesti kiinalaista kitaraa pidetään roskana. Siitäkin huolimatta, että amerikkalainen brändi ne siellä teettäisi.Tauvo kirjoitti:Heh. Piti itsekkin laittaa se tähän.Le Corbusier kirjoitti:Se sun koneesi made in China. Tosin suunniteltu Kaliforniassa.Tauvo kirjoitti: Hmph!
Olen itse erittäin vahvasti jenkkikulttuuria vastaan, enkä muutenkaan pidä jenkeistä. Koneeni on Apple täysin muista syistä...![]()
Tuotemerkkinä se on kuitenkin tuon maailman tyhmimmän kansan tuotos.
Viesti Kirjoittaja jjari »
Amerikkalaiset on sen verta patriootteja että kotimaisuus on siellä erittäin iso plussa ja laadun tae. Ja laadusta (tai ainakin laadun mielikuvasta) ollaan valmiita maksamaan.Le Corbusier kirjoitti: Jännä, ettei tuo näytä herättävän mitään isompia tunteita käyttäjissä. Esimerkiksi kitarapuolella amerikassa valmistettu tuotos on luokkaa 3-10 kertaa kalliimpi ja yleisesti kiinalaista kitaraa pidetään roskana. Siitäkin huolimatta, että amerikkalainen brändi ne siellä teettäisi.
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Vai olisiko niin, että kun amerikkalaiset teollisuustuotteet eivät ole enää hinta-laatu-suhtessa kilpailukykyisiä, niitä yritetään myydä mielikuvilla, joista helpoin on nationalismi?jjari kirjoitti:Amerikkalaiset on sen verta patriootteja että kotimaisuus on siellä erittäin iso plussa ja laadun tae. Ja laadusta (tai ainakin laadun mielikuvasta) ollaan valmiita maksamaan.
Viesti Kirjoittaja jjari »
Niinhän mä just sanoin suluissa.eskofot kirjoitti:Vai olisiko niin, että kun amerikkalaiset teollisuustuotteet eivät ole enää hinta-laatu-suhtessa kilpailukykyisiä, niitä yritetään myydä mielikuvilla, joista helpoin on nationalismi?jjari kirjoitti:Amerikkalaiset on sen verta patriootteja että kotimaisuus on siellä erittäin iso plussa ja laadun tae. Ja laadusta (tai ainakin laadun mielikuvasta) ollaan valmiita maksamaan.
Esiintyy joo, mutta ei tosiaan siksi että on amerikkalainen tuote, joten tuo graafisen käyttöjärjestelmän vastaisuus saattaa olla ihan luontevakin syy, vaikka 2ooo-luvulla se on vähintäänkin kummallista. Amiga aikoinaan kohtasi vastustusta myöskin tuon lelumaineen takia, ts. täysin graafinen ympäristö. Vaikka koneenahan se oli mitä paras aikoinaan ja kyllä siinäkin komentorivi oli, vaikka sitä ei peruskäyttäjä välttämättä mihinkään tarvinnut (vrt. OSX).eskofot kirjoitti:Muistuttaisin nyt että kyllä Apple-vastaisuutta esiintyy USA:ssakin. Se oli alunperin graafisen käyttöjärjestelmän vastaisuutta, kuten Suomessakin. Apple nöhtiin leluna.
Telkusta tuli taannoin dokkari ns. suunnitellusta vanhenemisesta (nimeltä "Hehkulamppuhuijaus"). Tuossa käsiteltiin myös Itä-Saksan ja Neuvostoliiton taloutta ja siellä laitteet tehtiin kestämään. Valtio määräsi pesukoneen iäksi 25 vuotta ja koska ei ollut kilpailevia yrittäjiä niin hyvän tuotteen tekeminen ei ollut keneltäkään pois. Sellainen hyvä puoli siinä tekniikassa kuitenkin on. Mutta se on myös vähän vanhahtavaa. Täysin toimiva ZX-81-klooni on tietysti mahtiesine ja sillä on oma arvonsa. Mutta koneen käyttöarvo on nykyajan vaatimuksissa vähäinen. Syystä tai toisesta käyttöjärjestelmämarkkinoilla menestyneimmät ovat lännestä, ei Venäjältä. Tämä viittaa siihen, että sieltä ei tule tarpeeksi hyvää ultimate-systeemiä, joka pyyhkisi kaikilla muilla pöydän ja toimisi 25 vuotta kestävässä koneessa aina yhtä hyvin. Toki tämä olisi ihan unelma, mutta tietotekniikka ei ole vielä niin valmiiksi kehittynyttä että moinen onnistuisi. Koneet toki saavat kestää ja niiden tulee kestää, mutta käytännön vaatimukset ennemmin tai myöhemmin vanhentavat koneet.theinonen kirjoitti:Mitäs vikaa Venäläisessä tekniikassa muka on?
Monesti on jopa parempaa, tai ainakin kestävämpää kuin "länsimainen". Venäläiset ZX Spectrum kloonit ovat varsinkin aika näppäriä vehkeitä ja ovat 100% käsityötä.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Jenkeissä voi olla maailman tyhmimmät ihmiset, mutta myös fiksuimmat. Siellä ei ole sellaista tasapäistämisen kulttuuria, kuin meillä täällä lottolandiassa.Tauvo kirjoitti:Heh. Piti itsekkin laittaa se tähän.Le Corbusier kirjoitti:Se sun koneesi made in China. Tosin suunniteltu Kaliforniassa.Tauvo kirjoitti: Hmph!
Olen itse erittäin vahvasti jenkkikulttuuria vastaan, enkä muutenkaan pidä jenkeistä. Koneeni on Apple täysin muista syistä...![]()
Tuotemerkkinä se on kuitenkin tuon maailman tyhmimmän kansan tuotos.
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Siinä on varmaan mukana sekin ajattelu, että sähkökitaroista puhuttaessa ovat jenkit niitä tehneet aika paljon ja hyviäkin vielä. Kyllä ehdoton oma suosikkini on tuo Gibsonin Les Paul, eikä edes haittaa vaikkei ole vuodelta -59. On kyllä ihmisiä, jotka sanovat Tokain Les Paul-kopioiden olevan lähes yhtä hyviä kuin alkuperäiset, mutta soitin on myös fiilisjuttu. Onhan jenkki- ja japsiversioiden Telecastereissakin huimat erot, jo laitteen painonkin puolesta. Myös Rickenbacker on kelpo jenkkipeli.Le Corbusier kirjoitti:
Jännä, ettei tuo näytä herättävän mitään isompia tunteita käyttäjissä. Esimerkiksi kitarapuolella amerikassa valmistettu tuotos on luokkaa 3-10 kertaa kalliimpi ja yleisesti kiinalaista kitaraa pidetään roskana. Siitäkin huolimatta, että amerikkalainen brändi ne siellä teettäisi.
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Jatkan asian vierestä vielä yhden viestin verran.paulaw kirjoitti: Tarkoitan tällä sitä, että on oikeasti tosi siistiä, että se ZX-81-klooni toimii ja niinhän sen tulee ollakin. Mutta tekniikka ja tietokoneiden käyttötarve on kehittynyt sen verran, että vähän uudempaakin tarvitaan.
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Ehkäpä keskitytkin siihen kitarapuoleen ja jätät nämä tietotekniikan asiat meille aikuisille. Ja arkkitehtuurin meille amisviiksettömille.Le Corbusier kirjoitti:Esimerkiksi kitarapuolella
Viesti Kirjoittaja Mailia »
En minäkään usko, että Sinä olisit aikuinen. Tai että Sinulla ei olisi amisviiksiä. Tai että Sinä osaisit arkkitehtuurista mitään.OmenaOnPunainen kirjoitti:Ehkäpä keskitytkin siihen kitarapuoleen ja jätät nämä tietotekniikan asiat meille aikuisille. Ja arkkitehtuurin meille amisviiksettömille.Le Corbusier kirjoitti:Esimerkiksi kitarapuolella
Ei silti, että uskoisin Sinun osaavan soittaa kitaraakaan.
Paremmin kuin Sinä ja amisviiksinen ystäväsi yhteensä! Civis romanus sum: vain orjilla on parta tai viikset.Mailia kirjoitti:En minäkään usko, että Sinä olisit aikuinen. Tai että Sinulla ei olisi amisviiksiä. Tai että Sinä osaisit arkkitehtuurista mitään.OmenaOnPunainen kirjoitti:Ehkäpä keskitytkin siihen kitarapuoleen ja jätät nämä tietotekniikan asiat meille aikuisille. Ja arkkitehtuurin meille amisviiksettömille.Le Corbusier kirjoitti:Esimerkiksi kitarapuolella
Et Sinä varmaan osaa soittaa kitaraakaan.
En oikeastaan tiedä. Mitä sinun kirjoituksella oli? Minä vain yritin kanavoida sisäistä OmenaOnPunaistani (lue: trollia) tähän tekstikenttään.OmenaOnPunainen kirjoitti:Paremmin kuin Sinä ja amisviiksinen ystäväsi yhteensä! Civis romanus sum: vain orjilla on parta tai viikset.Mailia kirjoitti:En minäkään usko, että Sinä olisit aikuinen. Tai että Sinulla ei olisi amisviiksiä. Tai että Sinä osaisit arkkitehtuurista mitään.OmenaOnPunainen kirjoitti:Ehkäpä keskitytkin siihen kitarapuoleen ja jätät nämä tietotekniikan asiat meille aikuisille. Ja arkkitehtuurin meille amisviiksettömille.Le Corbusier kirjoitti:Esimerkiksi kitarapuolella
Et Sinä varmaan osaa soittaa kitaraakaan.
Mutta mitä tälläkään hienolla kirjoituksellasi on tekemistä asian kanssa?
Ehkä vaivaudut lukemaan aloitusviestin? Ehehehee - siiinä on Monta Sanaa eikä nimim. Mailia osaa lukea niin pitkiä juttuja.Mailia kirjoitti: En oikeastaan tiedä. Mitä sinun kirjoituksella oli? Minä vain yritin kanavoida sisäistä OmenaOnPunaistani (lue: trollia) tähän tekstikenttään.
Isot Kirjaimet On Ihan päivänkakkaran Mielenkiintoisia. Ja Olen Kyllä Lukenut Sen Naurettavan Aloitusviestin Kaikessa Naurettavuudessaan.OmenaOnPunainen kirjoitti:Ehkä vaivaudut lukemaan aloitusviestin? Ehehehee - siiinä on Monta Sanaa eikä nimim. Mailia osaa lukea niin pitkiä juttuja.Mailia kirjoitti:En oikeastaan tiedä. Mitä sinun kirjoituksella oli? Minä vain yritin kanavoida sisäistä OmenaOnPunaistani (lue: trollia) tähän tekstikenttään.
O-let eh-kä ta-van-nut (pilkku) mut-ta et ym-mär-tä-nyt.Mailia kirjoitti:Isot Kirjaimet On Ihan päivänkakkaran Mielenkiintoisia. Ja Olen Kyllä Lukenut Sen Naurettavan Aloitusviestin Kaikessa Naurettavuudessaan.OmenaOnPunainen kirjoitti:Ehkä vaivaudut lukemaan aloitusviestin? Ehehehee - siiinä on Monta Sanaa eikä nimim. Mailia osaa lukea niin pitkiä juttuja.Mailia kirjoitti:En oikeastaan tiedä. Mitä sinun kirjoituksella oli? Minä vain yritin kanavoida sisäistä OmenaOnPunaistani (lue: trollia) tähän tekstikenttään.
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Oletko antiikin roomalainen? Täällä pohjolassa ainakin viikinkikulttuureissa vapaan miehen merkit ovat olleet pitkätukka ja parta. Kaljut (ja parrattomat?) olivat orjia.OmenaOnPunainen kirjoitti:Paremmin kuin Sinä ja amisviiksinen ystäväsi yhteensä! Civis romanus sum: vain orjilla on parta tai viikset.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”