Niin... Tämä oli se lause johon aluksi puutuin. Tämähän on tietysti täyttä hölynpölyä. Noissa kaikissa käyttiksissä on paljonkin eroja, ja nimenomaan noiden kahden (sinunkin mainitsemasi) tuoteperheen välillä erot ovat valtavat.Macchiavelle kirjoitti: Ainoat erot NT, 2000, XP ja susikasi + Me versioissa on se että NTFS tiedostojärjestelmään pystyi tekemään salasanasuojattuja käyttäjätilejä, muuten ihan samaa huttua, jollei sitten ala etsimään uusia ominaisuuksia Serveri versioista.
WWDC 2006 (Worldwide Developers Conference 2006)
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
-
-
Viesti Kirjoittaja pnuu »
Tjaah.. Minulla on kyllä täysin päinvastaiset kokemukset, varsinkin wordista:Aries kirjoitti:Mikkisoftan hyväksikin täytyy mainita hivenen. Office on pirun kova paketti työkäytössä
- tiedostoformaatti ei ole julkinen -> yhteensopivuus mm. OO:n kanssa heikkoa
- yhteensopivuus eri word-versioidenkin välillä välillä pirun huonoa
- liian helppo käyttää väärin -> ihmiset eivät tiedä kuinka sitä pitäisi käyttää oikein, tai edes ymmärrä käyttävänsä väärin.
Itse olen muistaakseni saanut yhden hyvin tehdyn word-dokumentin työympyröissä, ja se on todella huolestuttavaa. Äärimmäisen työlästä päivittää/täydentää/korjata dokumenttia, jossa ei ole viittaukset kuviin kunnossa. Ja lähdeviitteet? Urghh...
Alkaa kyllä olla jo aika vahvasti off-topicin puolella tämä viestiketju...
Panu
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"
-
Viesti Kirjoittaja telegram »
Office on kyllä kova, ainakin siihen saakka, kun parempi keksitään. Sitä jäämme odottamaan ja pitkään on odotettukin. Vielä pari vuotta sitten jopa antiikkinen Office 97 oli parempi ja monipuolisempi kuin 2002 StarOffice / OpenOffice.
Voihan Officea käyttää väärin tai olla osaamatta käyttää kokonaan, mutta se on kaikilla vastaavilla ohjelmapaketeilla ongelmana. Oon käyttänyt OO:ta ja StarOfficea ja joitakin muitakin kaupallisia ohjelmia, ja ei näistä mikään ole ollut sen kummoisempi. Loppujen lopuksi Office on osoittautunut parhaaksi.

Voihan Officea käyttää väärin tai olla osaamatta käyttää kokonaan, mutta se on kaikilla vastaavilla ohjelmapaketeilla ongelmana. Oon käyttänyt OO:ta ja StarOfficea ja joitakin muitakin kaupallisia ohjelmia, ja ei näistä mikään ole ollut sen kummoisempi. Loppujen lopuksi Office on osoittautunut parhaaksi.
Tämähän on vain OO:n ongelma.pnuu kirjoitti: Tjaah.. Minulla on kyllä täysin päinvastaiset kokemukset, varsinkin wordista:

-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Vaikka hymiö lopussa olikin, niin ei muuten tasan oleTämähän on vain OO:n ongelma.pnuu kirjoitti: Tjaah.. Minulla on kyllä täysin päinvastaiset kokemukset, varsinkin wordista:

-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Kyllähän se tuote pitäisi rakentaa alusta asti uudelleen, ehkä kokonaan toiselle metaforalle. Nyt sinne teksturi-pohjelle on lisätty ilman johdonmukaisuutta ziljoona ominaisuutta toistensa päälle ja sikin sokin. Tärkeät ominaisuudet hukkuvat, ei ole hierarkiaa. Huonoja ideoita on. Esim. tyylien toiminnallisuus on kerrassaan surkea. Yksinkertaiset asiat on tehty tavattoman vaikeiksi.pnuu kirjoitti:. Minulla on kyllä täysin päinvastaiset kokemukset, varsinkin wordista:
.
Ja miksi, miksi 80-sivuinen dokumenttini painaa 24 megaa? Miksi sen tallentaminen kestää niin kauan? Miksi tiedosto alkaa rivittyä uudelleen mystisesti, miksi uudelleenrivittyminen kestää minuutin ennen kuin voi alkaa kirjoittaa taas? Yms. Eikä ole viallinen tiedosto, epäilen että kaikki dokkarit jossa käytetään kunnon fontteja (lue: niitä jotka ostetaan kaupasta) toimivat näin.
Tätä ohjelmaa ei tule käyttää kuin pakon edessä.
SCSI Probe & SyQuest 44
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Ottamatta kantaa mihinkään muuhun, josta samoilla linjoilla, niin uudelleenrivitys ei ole ongelma jos editoi Normal layoutissa, ei siis Print layoutissa. Muutenkin raakatekstiä parempi editoida noin, ainakin näin rillivihtorin koska näytön tila käytetään silloin tekstille kokonaan.eskofot kirjoitti: Miksi tiedosto alkaa rivittyä uudelleen mystisesti, miksi uudelleenrivittyminen kestää minuutin ennen kuin voi alkaa kirjoittaa taas?
Tätä ohjelmaa ei tule käyttää kuin pakon edessä.
Winnkarissahan hyppely toimii kätevästi ALT-V/N.
Joskus Word vie formatointien kanssa kuin pässiä narussa.
Ei ole muita paljoa tullut muita editoreita kokeiltua, paitsi Neo Officea vähän, koska on niin fakkiintunut, ja töissä Word. Ei se elämys ollut sekään Neo Office.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka