Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
-
Re: Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
APE (Application Enhancer).
Ohjelma jonka sivuilla ja read me:ssä selkeästi varoitetaan, etteivät ota mitään vastuuta koneen sekoilusta ja muutenkin varoittavat että softa asentuu niin syvälle käyttikseen, että voi sekoittaa koko käyttiksen.
Sitten asennetaan Leopard. Kone menee solmuun.
Kenessä oli vika? No pohjimmiltaan APE:n kehittäjissä (Leon beta oli jaossa jo pitkään, mutteivat softaansa päivittäneet), mutta kuitenkin selkeästi he tästä käyttäjää varoittivat. Joten vastuuta ei nyt minusta voi suoranaisesti törkätä kuin käyttäjille. "Mitäs asensivat".
Itse välttelen viimeiseen asti asentamasta mitään tuollaisia lisäosia, jotka eivät ole OS X:n standardien mukaisia. Tässä voi olla yksi salaisuus siihen miksi omat asennukset aina vain onnistuvat.
-
Viesti Kirjoittaja Jonttufantti »
Ei ole tuo paradoksi ja asiaa nyt järjellä mietit. Ihminen, tai ainakin jotkut meistä, on oppiva eläin. Olen tehnyt paljon virheitä. En tahallani, tietenkään, mutta silti virheen tehtyäni olen asian oikean laidan tajunnut ja syyttänyt siitä vain itseäni. Myöhemmin olen pyrkinyt samaa virhettä välttämään. Joillekkin tuo voi olla pardoksi, mutta evoluutio toimii usein heidän kohdallaan hieman eri tavalla.Kraken: Jos tietäisit, että se johtuu omasta mokailusta, niin varmasti olisit niin fiksu, että osaisit olla mokailematta? Eikös tässä nyt ole paradoksi? Tämä siis ei henk.koht kettuilua sinulle, vaan kunhan nyt totean, että väitteesi ei ole järin looginen.
APE ei kosketa minua.
- Steve Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Jepjep, nyt menee jo typerän jankkaamisen puolelle, eli sille tasolle, jossa järkevän keskustelun jatkaminen on turhaa. Täällä on nyt kuitenkin jo aika moneen kertaan ja useamman ihmisen voimin todettu se olennainen ihan yleisellä tasolla, eikä ketään ole osoitettu sormella.Jonttufantti kirjoitti: Kysyttiinkö sinulta? Applen koneissa, softissa, yhtiössä... ei ole mitään vikaa jos sinulta kysytään, sen tiedän. Edes Steve Jobs ei ole sairas, eihän? Ja jos onkin niin kuoltuaan hän nousee kuolleista ja pelastaa maailman.
Omat puheeni olivat tosiaan ihan suoraan myönnettyä mutu-heittoa, jonka takana tosin oli myös empiiristä havainnointia. Tuon kommentin ja näkemyksen pohjana on mäkin käyttöä vuodesta sirppi ja väkipyörä, ja kaikki se mitä on nähty ja kuultu viimeisen 10+ vuoden aikana mm. mikrotuen ja laitemyyjän näkövinkkelistä, sekä nettifoorumienkin välityksellä vuodesta 1996 alkaen. Mukaanlukien nämä hompunkin tarinat, jotka nyt eivät useimmiten ole sieltä läheskään pahimmasta päästä. Sitäpaitsi, itse kullakin meistä (muista) on varmaan muistoja niistä omistakin mokista, minulla ainakin on.
Mitään henkilökohtaisuuksiin tai yksittäistapaukseen viittaavaa ei tähän siis liity. On edelleenkin aivan turha vetää sitä hervottoman kokoista hernettä nenuun, ja jatkaa turhaa jankkaamista vain jankkaamisen ilosta. Omasta puolesta tämä debatti on ainakin ohi. Sovitaan siis että olet oikeassa ja muut täällä väärässä, niin kaikilla on parempi mieli.
-
Viesti Kirjoittaja luu5 »
Nyt on sitten pari kertaa puolen vuoden aikana paivitysrestart juuttunut siihen vaaleansiniseen ruutuun. Tasta Mac on toennut virtanapilla. Olenko siis tyhmyyksissani tehnyt jotain mika aiheuttaa ongelman vai onko OSX nain huono?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Vaikea sanoa, noin hatarilla taustatiedoilla. Ehkä olet, ehkä et.luu5 kirjoitti:Olenko siis tyhmyyksissani tehnyt jotain mika aiheuttaa ongelman vai onko OSX nain huono?![]()

Niin, ehkä siinä ei sitten ole oppimista. BTW, joskus se buutti saattaa pysähtyä hämmentävän pitkäksi aikaa siihen verkonbuuttausvaiheeseen (siniseen ruutuun) etenkin noiden päivitysten yhteydessä. Joskus kannattaa antaa sen vaan olla hiukan pitempään, ennenkuin pakkosammuttaa koneen. Toisaalta, jos joku päivityksen jälkeinen buutti hyytyy kerran (esim. hitaasti reagoivaan verkkoyhteyteen tms.), mutta käynnistyy normaalisti toisella yrittämällä, niin tokkopa tuo vielä yksistään koko systeemistä paashaa tekee. Noh, kaitpa se sitten tekee, kuis nyt vaan. Turhapa tuohon varmaan on kantaa ottaa, etenkään juuri tässä ketjussa.En tieda, enka osaa tasta oppia.
Juu, tuo onkin varmaan jo toimivampi ratkaisu - tervetuloa vaan kerhoon.Joten annan asian olla ja pidan Macia samanlaisena kuin muitakin ihmisen suunnittelemia ja kayttamia laitteita. En parempana, en huonompana.
-
Jos kerran nyt kerrot "heitelleesi mutu tietoa" niin miksi ihmeessä sitten pyydät perustelemaan mutu-väitteesi vääräksi kun sillä ei alunperinkään ole uskottavuutta. Puutuin siihen, ettet vaivaidu perustelemaan väitteitäsi, jotka nyt siis ovat mutua. Muutenkaan dokumentoimattomalla empiirisella havainnoinnilla ei ole muuta kuin harhaan johtavaa merkitystä.Touho kirjoitti:Jepjep, nyt menee jo typerän jankkaamisen puolelle, eli sille tasolle, jossa järkevän keskustelun jatkaminen on turhaa. Täällä on nyt kuitenkin jo aika moneen kertaan ja useamman ihmisen voimin todettu se olennainen ihan yleisellä tasolla, eikä ketään ole osoitettu sormella.Jonttufantti kirjoitti: Kysyttiinkö sinulta? Applen koneissa, softissa, yhtiössä... ei ole mitään vikaa jos sinulta kysytään, sen tiedän. Edes Steve Jobs ei ole sairas, eihän? Ja jos onkin niin kuoltuaan hän nousee kuolleista ja pelastaa maailman.
Omat puheeni olivat tosiaan ihan suoraan myönnettyä mutu-heittoa, jonka takana tosin oli myös empiiristä havainnointia. Tuon kommentin ja näkemyksen pohjana on mäkin käyttöä vuodesta sirppi ja väkipyörä, ja kaikki se mitä on nähty ja kuultu viimeisen 10+ vuoden aikana mm. mikrotuen ja laitemyyjän näkövinkkelistä, sekä nettifoorumienkin välityksellä vuodesta 1996 alkaen. Mukaanlukien nämä hompunkin tarinat, jotka nyt eivät useimmiten ole sieltä läheskään pahimmasta päästä. Sitäpaitsi, itse kullakin meistä (muista) on varmaan muistoja niistä omistakin mokista, minulla ainakin on.
Mitään henkilökohtaisuuksiin tai yksittäistapaukseen viittaavaa ei tähän siis liity. On edelleenkin aivan turha vetää sitä hervottoman kokoista hernettä nenuun, ja jatkaa turhaa jankkaamista vain jankkaamisen ilosta. Omasta puolesta tämä debatti on ainakin ohi. Sovitaan siis että olet oikeassa ja muut täällä väärässä, niin kaikilla on parempi mieli.
Minä olen oikeassa. Eikä ole mitään sopimista. Olen kertonut ärsytykseni Macin päivittämiseen, joka ei toimi niin kuin pitäisi ja se on totta sekä oikeaa kokemusta.
On tämä kumma palsta kun edes "Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää" otsikon alla ei voi kertoa mikä Applessa ja Mäceissä ärsyttää ilman, että on jesuiitat julistamassa, että ei se voi tai saa ärsyttää koska olet väärässä; koska se on Apple.
- Steve Jobs
-
Viesti Kirjoittaja zemex »
Mulla ei ole ollut päivityksen kanssa ongelmia kuin muutaman kerran ja niistä on selvitty aina.Jonttufantti kirjoitti: On tämä kumma palsta kun edes "Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää" otsikon alla ei voi kertoa mikä Applessa ja Mäceissä ärsyttää ilman, että on jesuiitat julistamassa, että ei se voi tai saa ärsyttää koska olet väärässä; koska se on Apple.
Tosin en ole nyt perillä ihan tarkkaan mistä tässä väännetään kättä niin annan olla.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Minusta on myös ikävää, että kaikki jeesustelijat puolustaa kaikkea koska se on Apple. Tosin näitä
samoja jeesustelijoita löytyy joka asiasta. Minusta vaan välillä tuntuu, että Apple porukka on pahinta.
Toivottavasti ei käy niin, että Apple alkaa julkaiseen täyttä roskaa. Hoksaavat, että mitäpä tuota parantamaan
kun kaikki tuntuu kelpaavan. En nyt yritä kenenkään naamalla hyppiä.
Ärsyttävin asia mielestäni mitä Apple on tehnyt on se, että ottivat FireWire pois Macbookista.
Myös kovat ääni/valo miehet eivät tästä uudistuksesta ole innoissaan.
Vaikka on Macbook Pro niin eivät kaikki Pro käyttäjät sitä tarvitse vaan heille riittäisi Macbook.
On tietenkin tuo valkoin Macbook mutta kuinka kauan. Se on myös turhan muovinen käpöstys omasta
mielestäni.
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Mistä nuo tuplat johtuvat? Yleensä se tupla on "Tuntematon albumi" -kansiossa, muttei aina. Eli ilmeisesti iTunes on luonut tuplia, kun albumia on annettu sille jokin nimi/nimetty uudelleen. Noita kun ei ole iTunesin musiikkikirjastossa ei niitä voi edes poistaa tuplakappaleina, vaan pitää käydä käsin läpi. Nice! Mistä tämä johtuu, mulla on se ruksi pidä musakirjasto järjestettynä.
Mistäs tuo listalta putoaminen johtuu, siinäkin mulla on herja, ettei voi poistaa suoraan, vaan se kysyy ne 2 varoitusta ennen musan poistoa. Silti siellä oli melko suurikin määrä kappaleita.
Kellään mitään vastaavia tuntemuksia ja mitään kätevää fixiä/ järkevää syytä mistä johtuu?
-
Se kahden varoituksen systeemi on ihan vakiojuttu. Toisen niistä sai muistaakseni pois päältä jos haluaa. Tuo tippuilu vois kait viitata niihin biiseihin ja niiden id-tageihin. Puuttuiskohan sieltäkin sitten jotain. Mutta eiköhän tää yhyy-osasto ole hiukka väärä paikka hakea hyviä vastauksia. Parempia saat varmaan toisista ketjuista tuolla alempana hompussa.NeNithelo kirjoitti: Mistäs tuo listalta putoaminen johtuu, siinäkin mulla on herja, ettei voi poistaa suoraan, vaan se kysyy ne 2 varoitusta ennen musan poistoa. Silti siellä oli melko suurikin määrä kappaleita.
Kellään mitään vastaavia tuntemuksia ja mitään kätevää fixiä/ järkevää syytä mistä johtuu?
-
On tämä kumma palsta kun edes "Mikä Qwertyssa ja Asdfissä ärsyttää" otsikon alla ei voi kertoa mikä Qwertyssä ja Asdfeissä ärsyttää ilman, että on jesuiitat julistamassa, että ei se voi tai saa ärsyttää koska olet väärässä; koska se on Qwerty.
No yhyy!Minusta on myös ikävää, että kaikki jeesustelijat puolustaa kaikkea koska se on Asdf. Tosin näitä
samoja jeesustelijoita löytyy joka asiasta. Minusta vaan välillä tuntuu, että Asdf porukka on pahinta.

Kyllä se netti ja Qwerty-foorumi sitten onkin kamala paikka, kun ei saa sanoa, nyyh! Kaikki Asdf:n käyttäjät samanlaisia hihhuleita. Mitähän kuvittelevat olevansa, mokomat Qwerty-laseissa kulkevat jeesustelijat. Nämä Asdf-hihhulit ovat kyllä sitä pahinta sorttia!
Jepjep.
Lainauksista jätetty nimet pois ja kaksi sanaa vaihdettu geneerisiksi ihan tarkoituksella. Pointti on nääs siinä, että se sama tiukkapipoinen nillitys voisi olla noin puolesta (tai täydestä) tusinasta muita pienemmän merkin eri alojen merkkifoorumeita, ja se itku on aina sama. Sarjassamme nähty on moneen kertaan (yleensä itse keskusteluun osallistumatta).
Se itku ja ilveily alkaa melkein heti, jos joku uskaltaa olla eri mieltä "eri mieltä olijan" kanssa, tai esittää jopa vastakritiikkiä, eikä siis 'mitään saa sanoa'. Joka foorumilla pitää sitten vielä olla tämä pakollinen itku&ilveilyosasto, yksi ketju ainakin. Kaitpa sillekin on sitten joku sosiaalinen tai poliittinen tarve. Normaalia asiallista ja rakentavaa kritiikkia mm. tästä yhdestä merkistä saa olla ja sitä löytyy kyllä muualtakin, mutta yleensä paljon asiallisemmassa muodossa kuin näissä ketjuissa.
Tosin kaitpa tässä on sitten itsekin vähän tollo, kun näitä lukee ja näihin juttuihin jopa osallistuu. Oh Cheeses...
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Ärysttää vain tuokin. Aina saa säätää näitten mäkkien kanssa

Jos itse pitäisi huolta noista tiedostojärjestelmätasolla, ei moista fibaa olisi syntynyt.. iPhotoon en tänään uskalla kurkatakkaan...
-
Täytyypä joskus kokeilla tuota itsekin. Siis että saanko kirjaston sekaisin, tai biisejä tippumaan mystisesti.NeNithelo kirjoitti:Toki. Olenkin nuo käsin jo katsonut. Lähemmäs gigan verran oli tuollaista tavaraa :/
Ärysttää vain tuokin. Aina saa säätää näitten mäkkien kanssa![]()
Jos itse pitäisi huolta noista tiedostojärjestelmätasolla, ei moista fibaa olisi syntynyt.. iPhotoon en tänään uskalla kurkatakkaan...
Tähän mennessä ainoat tuplat on olleet omia mokia, ja ongelma siis syntynyt biisien kopsausvaiheessa. Mahdollisten katoamisten suhteen kait sama homma. Hukkasin biisit, jotka olin aiemmin jo julistanut paschoiksi.
-
No johan on! Nimittäin minäkin olen oikeassa! Touhokin on oikeassa! Mehän olemme tällä logiikalla kaikki oikeassa!Jonttufantti kirjoitti:Minä olen oikeassa. Eikä ole mitään sopimista. Olen kertonut ärsytykseni Macin päivittämiseen, joka ei toimi niin kuin pitäisi ja se on totta sekä oikeaa kokemusta.
On se mukavaa. Elämä hymyilee taas, jokainen on voittaja ja niin pois päin.
-
Tuo logiikka ei tosiaankaan taida olla vahvin puolesi.TheKraken kirjoitti:No johan on! Nimittäin minäkin olen oikeassa! Touhokin on oikeassa! Mehän olemme tällä logiikalla kaikki oikeassa!Jonttufantti kirjoitti:Minä olen oikeassa. Eikä ole mitään sopimista. Olen kertonut ärsytykseni Macin päivittämiseen, joka ei toimi niin kuin pitäisi ja se on totta sekä oikeaa kokemusta.
- Steve Jobs
-
Sinun logiikkasi vain taitaa olla kanssani kovin erilaista.Jonttufantti kirjoitti:Tuo logiikka ei tosiaankaan taida olla vahvin puolesi.TheKraken kirjoitti:No johan on! Nimittäin minäkin olen oikeassa! Touhokin on oikeassa! Mehän olemme tällä logiikalla kaikki oikeassa!Jonttufantti kirjoitti:Minä olen oikeassa. Eikä ole mitään sopimista. Olen kertonut ärsytykseni Macin päivittämiseen, joka ei toimi niin kuin pitäisi ja se on totta sekä oikeaa kokemusta.
Sinä väität viestissäsi olevasi oikeassa siksi, että sinun väittämäsi on totta (jota et ole todistanut) ja että se on oikeaa kokemusta (jota et ole todistanut).
Minä (ja moni muukin tässä ketjussa) olen myös esittänyt väittämiä, joita pitää itse totena (mutta ei ole todistanut niitä) sekä omaa kokemustaan (jota ei ole todistanut todeksi). Tällä logiikalla siis minä (ja muutkin) olemme oikeassa.
Vai voitko kiistää?
-
Tähän en viitsinyt puuttua, mutta koska nyt itse sille linjalle lähdit, niin jatketaanJonttufantti kirjoitti:Ei ole tuo paradoksi ja asiaa nyt järjellä mietit. Ihminen, tai ainakin jotkut meistä, on oppiva eläin. Olen tehnyt paljon virheitä. En tahallani, tietenkään, mutta silti virheen tehtyäni olen asian oikean laidan tajunnut ja syyttänyt siitä vain itseäni. Myöhemmin olen pyrkinyt samaa virhettä välttämään. Joillekkin tuo voi olla pardoksi, mutta evoluutio toimii usein heidän kohdallaan hieman eri tavallaKraken: Jos tietäisit, että se johtuu omasta mokailusta, niin varmasti olisit niin fiksu, että osaisit olla mokailematta? Eikös tässä nyt ole paradoksi? Tämä siis ei henk.koht kettuilua sinulle, vaan kunhan nyt totean, että väitteesi ei ole järin looginen.

Ihminen on oppiva eläin, mutta ei kuitenkaan ole mikään sääntö, pikemminkin poikkeus, että ihminen oppii virheistään. Varsinkaan jos kukaan ei sitä virhettä hänelle hänen puolestaan osoita.
Jos nyt vaikkapa sinä olisit jotenkin omalla toiminnallasi sen koneesi saanut siihen jamaan, että päivitys meni pipariksi, niin jos kukaan ei tätä sinun mokaasi sinulle osoita, niin et voi mitenkään tilanteesta oppia.
Mikäli tietäisit varmaksi, että ongelmat johtuvat tai eivät johdu omasta osaamattomuudestasi, niin tilanne olisi juuri niin kuin sanot ja paradoksia ei ole. Mutta jos taas et tiedä (kuten tässä tilanteessa tilanne on, koska on mahdotonta osoittaa että käyttäjävirheellä ei olisi voinut olla osaa), niin syntyy lauseestasi paradoksi, koska jos ihminen ei tiedä tehneensä virhettä, hän ei siitä voi oppia.Jonttufantti kirjoitti:Jos tietäisin, että ongelmat aiheutuvat omasta osaamattomuudestani, niin en niistä täällä valittaisi. NE eivät silloin edes ärsyttäisi, vaan silloin ärsyttäisi oma tyhmyys.
Riittääkö rautalanka?
EDIT: Tiivistetty ja hävitetty toistoa, sekä oiottu logiikkaa

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Nevö!TheKraken kirjoitti: Riittääkö rautalanka?
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Tilattiin muuten just omiin häihin rautalanka-yhtye! Läskibassokin ja kaek!Repe Ruutikallo kirjoitti:Nevö!TheKraken kirjoitti: Riittääkö rautalanka?
Mutta se tästä off-topicista

-
Onko tänne mitään järkeä kenenkään kirjoittaa jos besserwisserit alkaa kyseenalaistamaan kirjoittajien kertomusten todenperäisyyttä. Luehan tuo tarkkaan:TheKraken kirjoitti:Sinun logiikkasi vain taitaa olla kanssani kovin erilaista.Jonttufantti kirjoitti:Tuo logiikka ei tosiaankaan taida olla vahvin puolesi.TheKraken kirjoitti: No johan on! Nimittäin minäkin olen oikeassa! Touhokin on oikeassa! Mehän olemme tällä logiikalla kaikki oikeassa!
Sinä väität viestissäsi olevasi oikeassa siksi, että sinun väittämäsi on totta (jota et ole todistanut) ja että se on oikeaa kokemusta (jota et ole todistanut).
Minä (ja moni muukin tässä ketjussa) olen myös esittänyt väittämiä, joita pitää itse totena (mutta ei ole todistanut niitä) sekä omaa kokemustaan (jota ei ole todistanut todeksi). Tällä logiikalla siis minä (ja muutkin) olemme oikeassa.
Vai voitko kiistää?
"Päivittäminen. Se kun ei oikein koskaan mene niin kuin pitäisi ja päivityksiä tulee vähän väliä. Viimeksi eilen päivitin mitä kone ehdotti, kun piti finderin kaatumisen takia muutenkin bootata (no sekin ärsyttää). Jätin koneen päivittämään ja palasen sen ääreen reilun tunnin kuluttua. Olisi luullut homman valmistuneen, mutta sinistä ruutua näytti ja pyöritteli sitä rantapallon esiastetta. Virtanpista pakkosammutus ja pitkän odottelun jälkeen ilmeistyi sisäänkirjautumisruutu. Tuntuu pelaavan kuitenkin normaalisti ja onhan sitä toiveita, että päivitys olisi parantanut koneen vakautta, jos hyviä puolia hakemalla hakee."
Mikä väite? Kerroin miten asia on, jos et sitä usko niin on turha keskustella. Ensimmäisen väitteen esitti Touho, johon pyysin perusteita, koska hän epäsuorasti vihjasi, että olen itse (ja samalla puolet heistä joiden koneissa on ongelmia) sotkenut koneeni ja siksi päivitys ei toimi kuten joillakin muilla.
Joten mietippä nyt sitä logiikkaasi (ja sen lähtökohtia) vielä kerran.
Kaada ittelles vaan. Vaikka toki on totta että aina ei ymmärrä tehneensä virhettä. Silti tässä tapauksessa oletan ymmärtäväni tietokoneista, jopa macista nykyään riittävästi, sanoakseni, että ongelmat eivät johdu minusta. Oletukseni on kuitenkin, että myös Apple-tietokoneeseen voi asentaa ohjelmia, jotka eivät ole Applen valmistamia, mutta ns. luotettavien tahojen tekemiä. Varmaan ihan samoja mitä sinullakin on koneillasi.Kraken: Ihminen on oppiva eläin, mutta ei kuitenkaan ole mikään sääntö, pikemminkin poikkeus, että ihminen oppii virheistään. Varsinkaan jos kukaan ei sitä virhettä hänelle hänen puolestaan osoita.
Jos nyt vaikkapa sinä olisit jotenkin omalla toiminnallasi sen koneesi saanut siihen jamaan, että päivitys meni pipariksi, niin jos kukaan ei tätä sinun mokaasi sinulle osoita, niin et voi mitenkään tilanteesta oppia.
Kuten yllä sanoin, minkään tietokeneen ei pitäisi olla niin vaikeatajuinen käyttäjälleen, ettei minun kenties keskitasoisella tietokoneosaamisellani niitä osaisi käyttää. Mutta voi Apple minkä paradoksin oletkaan rakentanut.Mikäli tietäisit varmaksi, että ongelmat johtuvat tai eivät johdu omasta osaamattomuudestasi, niin tilanne olisi juuri niin kuin sanot ja paradoksia ei ole. Mutta jos taas et tiedä (kuten tässä tilanteessa tilanne on, koska on mahdotonta osoittaa että käyttäjävirheellä ei olisi voinut olla osaa), niin syntyy lauseestasi paradoksi, koska jos ihminen ei tiedä tehneensä virhettä, hän ei siitä voi oppia.
Kuten aikaisemmin totesin, halusin perusteluita vihjailulle, että vika on käyttäjässä. Täällä kun lähtökohtaisesti ongelma ei ole Applen tekeleissä koskaan, vaikka sen toteen näyttäminen on usein yhtä mahdotonta kuin käyttäjävirheenkin. Esimerkkinä joskus manaamani koneen kello kaksi yöllä herääminen Eye-tv ajastusten jälkeen: Useimmilla ei ollut mitään ongelmaa mutta monilla oli. Kummallisesti vain on käyttöjärjestelmäpäivitysten myötä asia on korjaantunut (Eye-tv:n ohjelmistoa ei ole päivitetty). Oli varmaan käyttäjässä sekin vika, vai mitä?
Miksi muuten kysyt näin (viitaten Touhon viestiin)?
Jos kerran logiikkasi mukaan en voi tietää olenko tehnyt jonkin virheen koneeni kanssa.Kraken: Taisi vaan nyt osua tämä heitto vähän Jontun nilkkaan vai?
- Steve Jobs
-
Kannattaako moderaattorina harrastaa asiatonta väliin huutelua. Sinun kai pitäisi toimia jonkinlaisena esimerkkinä täällä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Nevö!TheKraken kirjoitti: Riittääkö rautalanka?
- Steve Jobs
-
Re: ärsyttää...?
Viesti Kirjoittaja Jiiel »
Olin huolimaton. Koetin vain yhdellä merkillä ilmaista, että viittaamallani - ainakin: ajattelemallani - ajanjaksolla oli kahden sortin Mac OS:ää, koska 1990-luvulla ei OS X vielä ollut laajemmin käytössä. (Suomessahan tuo kautta-, keno- tahi jakoviiva tarkoittaa proosatekstissä vaihtoehtojen ilmaisemista: "se oli kuuma/kylmä." Tai ainakin näin se minulle opetettiin.)Jamac kirjoitti:OS/X on aika banaali tapa kirjoittaa OS X koska tuo antaa jonkinlaisen mielikuvan sukulaisuhteesta OS/2 käyttikseen millä ei ole minkäänlaista tekemistä OS X:n kanssa.
Muuten, minua ärsyttää ettei Apple sano suoraan tätä: rauta ja softa kuuluvat sillä lailla yhteen, ettei ole paljon pointtia koettaa tunkea 5 vuotta vanhaan koneeseen tämän päivän käyttistä. (Pätee tietenkin muuhunkin kuin Maceihin, siis puucee-puolelle, mutta se on toinen juttu.) Hyväksytään, että yhteen Maciin ei ole syytä koettaa sorvata OSX:ää ylipäänsä, eikä toiseen Leopardia. Sitten 10-15 vuotta myöhemmin kone ja aikansa käyttis käyvät jo somasta historiallisesta paketista!
-
Kuulepas, juuri siksi en halunnut enkä halua täysmodeksi että mun ei tarvitsisi olla tiukkapipoille "esimerkkinä" vaan voisin niinku relatakin ainakin joskus. Eli en siis ole tämän osaston moderaattori, ja osoitit juuri selkeästi että ratkaisuni pysyä pelkkänä hintaneuvoksena oli viisaampi kuin silloin ehkä aavistinkaan.Jonttufantti kirjoitti:Kannattaako moderaattorina harrastaa asiatonta väliin huutelua. Sinun kai pitäisi toimia jonkinlaisena esimerkkinä täällä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Nevö!TheKraken kirjoitti: Riittääkö rautalanka?

-
Asia selvä, voit jatkaa huutelua.Repe Ruutikallo kirjoitti:
Kuulepas, juuri siksi en halunnut enkä halua täysmodeksi että mun ei tarvitsisi olla tiukkapipoille "esimerkkinä" vaan voisin niinku relatakin ainakin joskus. Eli en siis ole tämän osaston moderaattori, ja osoitit juuri selkeästi että ratkaisuni pysyä pelkkänä hintaneuvoksena oli viisaampi kuin silloin ehkä aavistinkaan.
- Steve Jobs
-
Ja sinä voit löysätä pipoa, niin on itteskin kivempi olla.Jonttufantti kirjoitti:Asia selvä, voit jatkaa huutelua.Repe Ruutikallo kirjoitti:
Kuulepas, juuri siksi en halunnut enkä halua täysmodeksi että mun ei tarvitsisi olla tiukkapipoille "esimerkkinä" vaan voisin niinku relatakin ainakin joskus. Eli en siis ole tämän osaston moderaattori, ja osoitit juuri selkeästi että ratkaisuni pysyä pelkkänä hintaneuvoksena oli viisaampi kuin silloin ehkä aavistinkaan.
-
Mulla on karvalakki.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ja sinä voit löysätä pipoa, niin on itteskin kivempi olla.Jonttufantti kirjoitti:Asia selvä, voit jatkaa huutelua.Repe Ruutikallo kirjoitti:
- Steve Jobs
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka