Onkohan tullut koskaan mieleen että kummaa suhtautumista voisi ehkä myös vähentää oleellisesti se jos kyläilevän vieraan istuttaa vaikka sohvalle ja kyselee kuulumisia sensijaan että nakkaa koneen eteen ja alkaa saarnaamaan käyttöjärjestelmistä ;-)Tuppu kirjoitti:selittää yhtään mitään jääräpäille, jotka eivät ole perillä siitä mistä puhutaan. Ne on istutettava mäk-koneelle ja annettava kokeilla sitä. Nykyään teenkin niin, että jos joku kaveri tulee käymään, niin sanon, että testaa siitä, kokeile vaikka seuraavia juttuja. Sitten he ehkä saattavat ymmärtää jotain, mistä me puhumme...
Onko sinuun suhtauduttu eri tavalla ostettuasi mäkin?
-
Re: Onko sinuun suhtauduttu eri tavalla ostettuasi mäki
Viesti Kirjoittaja JHA »
-
Viesti Kirjoittaja jwallin »
Enemmistö musiikin kanssa tekemisissä olijoista kuitenkin käyttää macintoshia.
-
Viesti Kirjoittaja Asafoetida »
-
Viesti Kirjoittaja bfh »
Nykyään kyllä on kumman usein kuullut windows-ihmisiltä semmoista, että: "Sori, mä en pysty nyt viikkoon vastaamaan meiliin kun joku virus on pannut koneeni sekaisin..."
-
Viesti Kirjoittaja jarski »
nörteillä on Linuxinsa, markkinoinnilla ja muulla overheadilla Windowsit.
nyt viikon Macia töissä käyttäneenä palaute kollegoilta on ollut positiivista ja uteliasta.
olin etukäteen varautunut tietynlaiseen vastakkain asetteluun, mutta onnekseni turhaan.
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Ei, nyt sait asiasta hieman väärän kuvan. Minä todella harvoin aloitan tuollaisen tietokonekeskustelun. Normaalisti juuri istutaankin sohvalle ja puhutaan ihan jotain muuta. Mutta jos asia tulee esiin, niin toki minä voin demota konetta tai antaa kaverin kokeilla sitä.JHA kirjoitti:Onkohan tullut koskaan mieleen että kummaa suhtautumista voisi ehkä myös vähentää oleellisesti se jos kyläilevän vieraan istuttaa vaikka sohvalle ja kyselee kuulumisia sensijaan että nakkaa koneen eteen ja alkaa saarnaamaan käyttöjärjestelmistä ;-)Tuppu kirjoitti:selittää yhtään mitään jääräpäille, jotka eivät ole perillä siitä mistä puhutaan. Ne on istutettava mäk-koneelle ja annettava kokeilla sitä. Nykyään teenkin niin, että jos joku kaveri tulee käymään, niin sanon, että testaa siitä, kokeile vaikka seuraavia juttuja. Sitten he ehkä saattavat ymmärtää jotain, mistä me puhumme...
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kyllä minäkin ymmärsin asian tähän tapaan.Tuppu kirjoitti:Ei, nyt sait asiasta hieman väärän kuvan. Minä todella harvoin aloitan tuollaisen tietokonekeskustelun. Normaalisti juuri istutaankin sohvalle ja puhutaan ihan jotain muuta. Mutta jos asia tulee esiin, niin toki minä voin demota konetta tai antaa kaverin kokeilla sitä.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
No ilmaisin asian varmaankin aiemmin hieman kehnosti, kun sanoin, että nykyään pyydän kavereita itse testaamaan konetta. Minulla siis ei ole tapana aloittaa mitään mac-keskusteluja ja tahallaan aloittaa väittelyjä. Yritän välttää moista niin paljon kuin mahdollista, koska nuo keskustelut harvoin johtavat mihinkään järkevään. Eli en tietenkään ohjaa vieraitani istumaan heti mäkille ja pakota kokeilemaan. Siinä tapauksessa pyydän kokeilemaan, jos epäilyksiä tai tietämättömyyttä esiintyy.Repe Ruutikallo kirjoitti:Kyllä minäkin ymmärsin asian tähän tapaan.Tuppu kirjoitti:Ei, nyt sait asiasta hieman väärän kuvan. Minä todella harvoin aloitan tuollaisen tietokonekeskustelun. Normaalisti juuri istutaankin sohvalle ja puhutaan ihan jotain muuta. Mutta jos asia tulee esiin, niin toki minä voin demota konetta tai antaa kaverin kokeilla sitä.
Kyllähän siitä varmaan kuulla saa, jos menee tarkoituksella hehkuttamaan mäkkiä pc-käyttäjille, mutta kyse ei nyt ole siitä.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Sosiaalisessa elämässä ei oikein jaksa vehejuttuja. Ei siis ongelmia.
-
Viesti Kirjoittaja growlithe »
Ja kysymykseen vastatakseni.. Onhan nuo kaverit lähinnä vain ihastelleet ja alkaneet itsekin pohtia leirinvaihtoa. Yks kaveri kävi meillä ja testaili tätä MacBookia ja sanoi mulle moneen otteeseen, että juu, kyllä hän tällaisen nyt hankkii.. Noh.. Pariin viikkoon tyypistä ei kuulunut sitten mitään, mutta kuulin puskasta, että se oli kuitenkin ostanut PC:n, ei ollut vaan uskaltanut mulle sitä sitten sanoa..
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
-
Viesti Kirjoittaja maxima »
Osta sinäkin Apple, niin elämä hymyilee!
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Hyvä nosto!
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Yliopistolla kuulee eliittiläppää, koska on iBook mukana. Yhtä moni myös kyselee kiinnostuneena laitteesta. ThinkPadissa olisi se etu, ettei kone kiinnittäisi niin paljon huomiota...
-
Viesti Kirjoittaja Nappa »

Kun annoin isän testattavaksi niin ihmetteli ensiksi että tässähän on ikkunat kuten windowsissakin ja vähän ajan päästä totesi ettei hassumpi laite, ne on ne ennakkoluulot
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
iMac 27" | 2,96 Ghz quadcore i7 | 4gt 1333 Mhz | ATI Radeon HD 5750 1gb | 2 Tt + 1,5 Tt
-
-
Viesti Kirjoittaja bfh »
Jos jotain ei saa väännettyä, naps, virtuaalikone käyttöön ja taas mennään.
Vistan myyntihankaluudet ja Applen orientoituminen yhä vahvemmin kodin digitaalilaitteiden tekijäksi kielii käyttöjärjestelmäkeskeisyyden kuolemasta..
Eihän käyttis ole pohjimmiltaan kuin koneen ja sen tiedostojen hallintajärjestelmä. (Windowsilla on kyllä vieläkin noiden perusasioiden kanssa ongelmia, helpompaa olisi Wintoosan ylläpito komentoriviltä).
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mitä sitten tarkoittaa se, että Apple tunki käyttöjärjestelmän iPhoneen ja huhutaan kovasti myös iPodin seuraavien mallien tulevat samalla järjestelmällä? Ei käyttis ole kuollut, huhut ovat ennenaikaisia.bfh kirjoitti: Vistan myyntihankaluudet ja Applen orientoituminen yhä vahvemmin kodin digitaalilaitteiden tekijäksi kielii käyttöjärjestelmäkeskeisyyden kuolemasta.
-
Viesti Kirjoittaja bfh »
Emmä puhunutkaan käyttöjärjestelmän, vaan käyttöjärjestelmäkeskeisyyden kuolemasta. Tottahan toki käyttis on firmojen strateginen ase kuluttajien saamisessa satimeen oman firman tuotteisiin, mutta vaikea nyt on sanoa, onko Os X tärkeämpi Applelle kuin iTunes?MacFinn kirjoitti:
Mitä sitten tarkoittaa se, että Apple tunki käyttöjärjestelmän iPhoneen ja huhutaan kovasti myös iPodin seuraavien mallien tulevat samalla järjestelmällä? Ei käyttis ole kuollut, huhut ovat ennenaikaisia.
-
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
Lähipiirissä on ainakin kaksi ihmistä, joiden seuraava kone on oman switchaukseni ansiosta MacBook. Töissä naljaillaan erään toisen macistin kanssa leikkimielellä PC-ihmisille ja toisin päin. Eivät Mäkit enää ehkä niin ihmeellisiä ole kuin ennen, suht usein niitä tulee siellä sun täällä vastaan.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Eniten olen kuitenkin Itse muuttanut suhtautumistani koko tietokonemaailmaan. Jos vain käy ilmi, että tapaamani ihminen käyttää Maciä, nousee hänen kiinnostavuutensa silmissäni tappiin. Kautta rantain sitten tiedustelen mahdollista Homppuun kuulumista.
Loppuviimeksi viis veisaan muiden mielipiteistä, niin tässä kuin muissakin asioissa!
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Loppupeleissä mulle itselle on melko sama mitä tän härvelin sisällä on tai mikä käyttis siinä on kunhan se pelaa. Käytäntö on kiistatta vaan osoittanut että äänihommissa mac on toimivin ja siksi se on ollut minun valintani.
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Seuraava kone oli Fujitsu-Siemensin puucee läppäri josta ei ollut muuta kun harmia, ylikuumeni ja jumittui vähän sillon kun tällön ja viirukset saivat käyttöjärjestelmän kolme kertaa (tähänasti) uudelleenasennuskuntoon.
Tämän jälkeen hankin kloonipuuceen (itse valituista paloista rakennetun) joka toimi jotenkin paremmin kun läppäri, paitsi sillon kun rekisteri otti ja teki itsarin (tämä on tähänasti tapahtunut kolme kertaa). Toiseksi eniten päänvaivaa tässä koneessa aiheutti emolevy, jonka BIOS:i oli sekundaa kuten myös rauta (molemmat S-ATA kovalevy-liittimet ovat hajonneet, mutta onneksi sain toisen korjattua). Tämä kone oli talon ensimmäinen pelikone, ja hoiti hommansa melko mallikaasti tässä tehtävässä.
Mac Minin julkaisun jälkeen rupesin hautomaan ensimmäisiä ajatuksia macin hankkimisesta jotka taloudellinen tilanteeni, äitini ja perhetuttava tyrmäsi haukkumalla macciä leluksi ja koneeksi niille jotka eivät osaa käyttää tietokonetta. Nyt keväällä rupesin metäsätämään käytettyä iBookkia, mutta äiti tyrmäsi ämä aatteet yleisen ihmisiin luottamattomuutensa takia. Tänä kesänä sain vihdoin rahat kasaan uuden Macin ostamiseen, luulin ettei minulla olisi varaa ostaa MBP:tä, mutta lopulta sain äitini tilaamaan minulle MBP:n edualella ja verottomana hintaan 1432€. Ystäviltäni olen saanut mekein vaan positiivista palautetta kuultuaan macciin siirtymisestäni, perhetuttava joka on kasannut puuceekoneita jo kohta kymmenen vuotta on haukkunut macciä vuoronperään leluksi, tietokoneeksi niille jotka eivät osaa käyttää tietokonetta ja ylihintaiseksi. Tällä hetkellä odettelen innostuneena MBP:n saapumista.......
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja Monte-Cristo »
Seuraavan olen sanonut monessa paikassa moneen kertaan, mutta sanotaan se nyt täälläkin: tämä lainauksessa mainittu Macin kutsuminen "tietokoneeksi niille, jotka eivät osaa käyttää tietokonetta" on täysin käsittämätön, järjetön, epä-älyllinen lause. Sillähän nähtävästi viitataan Mäkkien helppokäyttöisyyteen. Tätä argumenttia käyttävien mielestä tietokoneiden käytön pitäisi siis olla hankalaa ja hidasta eli aikaa eli rahaa tuhlaavaa? Ei taida heillä järki päätä pakottaa.L_A_G kirjoitti:...perhetuttava joka on kasannut puuceekoneita jo kohta kymmenen vuotta on haukkunut macciä vuoronperään leluksi, tietokoneeksi niille jotka eivät osaa käyttää tietokonetta ja ylihintaiseksi.
Onnea vain MBP:n hankinnasta, heiluttele sitä oikein kunnolla tämän nähtävästi hieman vajaaälyisen perhetuttusi silmien edessä.
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka