Lakki kirjoitti:
Joka tapauksessa Win ME ja XP eivät ole sama asia eikä asiallisesti
ei ole järkeä verrata MEtä ja Os X:ää. Toki XP:n eri "avustajat" ja "velhot"
voivat (perustellusti) tuntua lapsellisilta, mutta niiden tausta
luultavimmin on auttaa noviisipöhkelikköä saamaan aikaiseksi (edes)
jotain. OS X:ssähän ei mitään sellaista opastusta ole (eikä siis
kaikki suinkaan sellaista tarvitse) mutta tietysti todellista
uusavutonta OS X:n tapetti voi tuijottaa yhtä umpikujaisesti kuin
Wordin juuri aukaistu 'new document'.
Tuota, en tietääkseni niitä samoiksi väittänytkään, ja halusin vain ottaa esille asiat jotka mielestäni on mac-puolella paremmin kuin PC-puolella.
Kuten sanoin XPn "lapsellisuudesta" se on minun mielipide ja että mielestäni kokeilemalla oppii parhaiten - kunhan muistaa käyttää järkeä. En todellakan tuomitse XPn "helposti lähestyttävä käyttöjärjestelmä" ideaa. Tätä ideaa ei kylläkään täydentänyt SP2...
Lakki kirjoitti:
Eipä ehkä ole. Apple osaa tehdä mainiosti softaa ja laitteita
myös Win XP:lle. Ipodiin siis ei kannata switchausta perustaa.
Mutta joka tapauksessa joutuisin vaihtaa käyttöjärjestelmän XPhen, joka ei ollut mielestäni järkevä vaihtoehto.
Roadstar kirjoitti:USB overdrivekään ei ole välttämätön. Minulla on vain OS X:n vakioajurit käytössä, ja molemmat perusnapit sekä rulla ovat toimineet kaikissa hiirissä mitä olen vain koneessani kiinni käyttänyt. Tällä hetkellä on käytössä Logitechin MX900, josta kaikki napit ovat toiminnassa: perusnappien lisäksi rullan viereiset napit vieritykselle (toimivat näin vakiona) ja kolme muuta nappia ovat Exposen ja Dashboardin käytössä (onnistuu järjestelmän asetuksista). Pantterissa nuo kolme viimeistä nappia olivat kaikki Exposen käytössä.
Itse iskin hiiren vaan kiinni ja perusnapit toimii + rulla, mutta sivulla olevat napit olin vanhalla koneella valjastanut selaimen <-back & forward-> -nappien käyttöön, mutta tätä vaihtoehtoa ei löydy System Preferencestä, tahi Firefoxin omasta preferencestä. Olen myös tottunut avaamaan linkin uuteen tabiin ja sulkemaan tabin rullaa painamalla, mutta tämäkin näyttää uupuvan... Hiiren (Typhoonin optinen) ajurit eivät tue macia. Katson jos mainitsemanne USB Overdrive valaisisi asiaa.
edit: Kiitän teitä, USB Overdrive toi takaisin back & forward toiminnot, mutta nyt pitää miettiä pidänkö keskinapissa autoscrollin vai exposen...