Yup, tänks. Katsotaan koska tulee meikulle ilmoitus. Jos vielä viitsisit editoida tuon spostiosoitteeni pois tuosta viestistäsi niin olisin kiitollinen.diid kirjoitti:mysposti(at)something.com
intel-nopeudet...
-
-
Viesti Kirjoittaja diid »
Mutta kommentit (koskien http://homepage.mac.com/pentiumd.vs.g5/ ... ater4.html nähtyä juttua) on tervetulleita kaikilta!
-
Viesti Kirjoittaja adjpg »
Ei tuo kone ole "tonnin kone", PC-puolella tonnin kone sisältää näytön ja keskusyksikön...pelkästään tuo Dellin 23-tuumanen (ilmeisesti) on tonnin...diid kirjoitti:joo, tehty, ilmeisesti toi määrä bittejä vie uploadina aika monta hetkeä ; ))
Mutta kommentit (koskien http://homepage.mac.com/pentiumd.vs.g5/ ... ater4.html nähtyä juttua) on tervetulleita kaikilta!
btw, luulin että käynnistit tiedoston tuplaklikkaamalla....Olis kiva nähdä se macin käynnistys kanssa....
-
Quad samalla muistilla (2gig) ja hiukkasen paremmalla ( geforce 7800 GT ) näyttiksella maksaa:
Eur 4.169,01
Sellainen ero hinnassa, jos tehot olisi jopa samoja (kun mun PC-llä) tai pienempiä, pistää lievästi sanottuna, miettimään.
ps.
yleisön pyynnöstä yritän kohta saada sen 5min 28sek kestävän opuksen nettiin, kun se on paikoillaan, niin kerron osoitteen, se ilmeisesti ei mahdu samaan paikkaan tilan takia.
-
http://homepage.mac.com/pentiumd.vs.g5/ ... ater6.html
onpa teatteria.....

-
-
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Nyt menee jo huumorin puolelle - et kai tosissasi vihjaa MITENKÄÄN että quad olisi tehoissaan "jopa sama" (tai alle, huoh...) kuin uusi upea PC:si? Järki käteen!diid kirjoitti:totta, kone maksoi v...n karvan verran alle tonnin ja näyttö ( Dell 2405FPW 24" ) taas saman verran (täsmähinnat jossain täällä ketjussa aikaisemmin) päälle tonnin... mielenkiintoista olisi tietää, mihin samassa testissa sijoittuisi vaikkapa quad, epäilen pahoja.
Quad samalla muistilla (2gig) ja hiukkasen paremmalla ( geforce 7800 GT ) näyttiksella maksaa:
Eur 4.169,01
Sellainen ero hinnassa, jos tehot olisi jopa samoja (kun mun PC-llä) tai pienempiä, pistää lievästi sanottuna, miettimään.
ps.
yleisön pyynnöstä yritän kohta saada sen 5min 28sek kestävän opuksen nettiin, kun se on paikoillaan, niin kerron osoitteen, se ilmeisesti ei mahdu samaan paikkaan tilan takia.
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
olisin halunnut varmistaa ettei sillä macissä ole jotain pielessä, jokin jumiutunut ohjelmapätkä syö tehoja tms, mutta jos tulos on siis ok niin sittenhän kaikki on kunnossa.diid kirjoitti:ei ne ehkä olekaan niin tarpeen... kun pointti käy selville noista 2-sta surkeanlaatuisesta videopätkästä...
-
onpas hidas, siis pelkästään tuo ohjelman käynnistys, lieneekö fontit ja pluginit kunnossa ja niiden määrä siedettävä?diid kirjoitti:Nyt löytyy sittenkin samasta (hieman pienempänä) sama juttu macilla, juuri toi ero pakotti mut aloittaman sen ketjun.
http://homepage.mac.com/pentiumd.vs.g5/ ... ater6.html
onpa teatteria.....
-
A.J. kirjoitti:Nyt menee jo huumorin puolelle - et kai tosissasi vihjaa MITENKÄÄN että quad olisi tehoissaan "jopa sama" (tai alle, huoh...) kuin uusi upea PC:si? Järki käteen!diid kirjoitti:totta, kone maksoi v...n karvan verran alle tonnin ja näyttö ( Dell 2405FPW 24" ) taas saman verran (täsmähinnat jossain täällä ketjussa aikaisemmin) päälle tonnin... mielenkiintoista olisi tietää, mihin samassa testissa sijoittuisi vaikkapa quad, epäilen pahoja.
Eur 4.169,01
ps.
Toivottavasti olen väärässä, mutta kun kerran olen käyttäny sunnuntaini siihen jahkailuun, niin olisi kiva jos joku viitsisi vaikkapa suorittaa saman testin quadilla, mutta epäilys on ilmassa.
-
Viesti Kirjoittaja power »
We're Sorry
You have requested a page that is not currently available due to data transfer restrictions. If the page you requested is yours, click here for more information
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
Toi pc-videokin mp4-nä, eli 20x pienempi, kun ennen
http://homepage.mac.com/pena.und.mac
-
Maailmalla näitä on testattu.diid kirjoitti:A.J. kirjoitti:Nyt menee jo huumorin puolelle - et kai tosissasi vihjaa MITENKÄÄN että quad olisi tehoissaan "jopa sama" (tai alle, huoh...) kuin uusi upea PC:si? Järki käteen!diid kirjoitti:totta, kone maksoi v...n karvan verran alle tonnin ja näyttö ( Dell 2405FPW 24" ) taas saman verran (täsmähinnat jossain täällä ketjussa aikaisemmin) päälle tonnin... mielenkiintoista olisi tietää, mihin samassa testissa sijoittuisi vaikkapa quad, epäilen pahoja.
Eur 4.169,01
ps.
Toivottavasti olen väärässä, mutta kun kerran olen käyttäny sunnuntaini siihen jahkailuun, niin olisi kiva jos joku viitsisi vaikkapa suorittaa saman testin quadilla, mutta epäilys on ilmassa.
http://www.barefeats.com/pentium4.html
http://forums.whirlpool.net.au/forum-re ... 73568.html
-
-
No vaikka siten että uskosi Quadiin tai G5:een ei ole ainakaan empiiristen todisteiden valossa menossa mihinkään.diid kirjoitti:joo... mutta miten se auttaa minua? Noi pätkät, mitä olen lataillu tässä kertoo ihan jotain muuta.
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Sun Macci ei valitettavasti ole ihan kunnossa. Mun g4 Powerbook hakkaa tossa photarin käynnistyksessäkin sun iMacin. Ja oikeen reilusti. Vika sieltä jostain kyllä löytyy.diid kirjoitti:joo... mutta miten se auttaa minua? Noi pätkät, mitä olen lataillu tässä kertoo ihan jotain muuta.
Nyt kun sen PC:nkin tarkempia speksejä on pikkuhiljaa tippunut, niin kyllä siinä varmaan jonkinlainen sata raidkin on? Se ei tosiaan siltikään selitä tota vauhtia.
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Mua yhä edelleen kiinnostaisi kanssa tietää mikä tuossa oli. Itse veikkaan että tulkinta prossutehoista on väärä, mutta muisti tms vaikuttaa jostain syystä noin dramaattisesti. Toki Pentium D:n pitäisi olla rivakampi kuin yksiytimisen G5 koneen*, mutta ei noin paljoa. Lisäksi tuossa on semmoisia piirteitä mitkä ovat hyvin epäilyttäviä**, ja niille olisi kiva saada lopullinen selitys.diid kirjoitti:Toivottavasti olen väärässä, mutta kun kerran olen käyttäny sunnuntaini siihen jahkailuun, niin olisi kiva jos joku viitsisi vaikkapa suorittaa saman testin quadilla, mutta epäilys on ilmassa.
Aikaisemminkin oli jo annettu linkki muiden tekemiin testeihin joissa oli mukana G5 Quad, tuosta voi itse kukin inter- ja etrapoloida mille akselille tuloksien pitäisi sijoittua suuruusluokaltaan***.
Siitä filusta ei ole muuten tullut mitään mainintaa tuonne spostiin. Odottelen nyt vielä vähän aikaa, mutta se olisi paljon oleellisempi saada jakoon kuin nämä videot. Tämmöiseten nopeusvertailujen oleellininen pointti on, että niiden tulokset voi duplikoida myös muiden kuin sen ensimmäisen testaajan toimesta.
* http://www.barefeats.com/dualcore.html - Toinen ydin vastaa ~ toista prosessoria. Näin voisi olettaa suorityskykyeronjen olevan parhaassa tapauksessa (johon on epätodennäköistä ajautua) 2-2.5 kertainen Pentium D:n hyväksi jos muisti olisi about sama.
** Lähinnä se avausnopeus
*** Tässäkään esim muistin määrä ei ollut vakio, mutta tuosta saa jotain käsitystä erojen suuruudesta.
Noh, ei mitenkään, mutta pitäisi alkaa hälytyskellojen soida että nyt on jotain outoa menossa. Ei millään pahalla, mutta jos noissa olisi G5 / Pentium välillä noin järkyttävä ero, niin eiköhän jengi olisi siitä jo maailmalla mesonnut vaikka kuinka. Loogisempaa kuin "paljastaa totuus" tässä vaiheessa olisi alkaa perata esim muistimäärän vaikutusta noihin tuloksiin ja ihmetellä miten hitossa se kone lukee 600MB/5s.diid kirjoitti:joo... mutta miten se auttaa minua? Noi pätkät, mitä olen lataillu tässä kertoo ihan jotain muuta.
Videokappaukset valitettavasti ovat todistusarvooltaan liki nolla. Jos niistä haluaa jotain kaivaa, niin se perustuu lähinnä hyvään tahtoon eikä faktoihin. Yhä edelleen, täältä varmaan löytyisi populaa joka ajaisi mielellään noi testit sillä filulla omalla koneellaan ja asian voisi joko vahvistaa tai evätä ja samalla saisi (toivottavasti) verrattua myös enemmän vastaaviin kokoonpanoihin (dual-core G5 + 2Gb RAM).
Silläkin uhalla että mä lauon itsestäänselvyyksiä, niin testaamiset yleensä perustuvat siihen, että ihmiset tekevät testejä tahoillaan ja riippumatumat testit korreloivat toistensa kanssa. Jos saa tuloksia jotka ovat pois linjasta, niin ylensä on joko munannut tai yrittää k**ettaa. Harvoin tulee tämmöisiä yllätyspaljastuksia, eivät ne tosin mahdottomuuksiakaan ole.
Mä olen ensiviikon duunimatkalla, joten jos joku Dual/Quad G5:lla voisi katsella miten tässä käy, niin se olis kiva.
-
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
'diid kirjoitti:mun macci ja ei oo kunnossa? Jos olet oikeassa, niin asiat on jo poikkeuksellisen kummia ( toi nimittäin on 10.2004 ostetun macin 3-s takuurekarnaatio, iMac reva> iMac revb > nykyinen iMac revc ). Tossa raidijutussa saattaisi olla jotain perää... ajurilevyissä on teksti: NVRAID ja toisessa Sil123 RAID Driver Disk, mutta koneessani on vaan yks kovo, raidinhan pitäisi toimia monen levyn kohdalla?
Juu, yhtenä levynä se näkyy, vaikka niitä koneen sisällä onkin kaksi. Parhaiten se näkyy bootin yhteydessä, et höpiseekö toi siliconin ohjain jotain Raidista. Tai sitten toisaalta, device managementistä, että onko raid ohjain enabloitu.
Mä en välttämättä epäile, että sun iMac olisi varsinaisesti rikki, mutta joku sitä näyttäis jumittavan, tiedä sitten mikä. Ihan softapohjaista saattaa olla.
-
-
takuureklamaatiolla ei ole mitään tekemistä mahdollisten softavikojen kanssa.diid kirjoitti:mun macci ja ei oo kunnossa? Jos olet oikeassa, niin asiat on jo poikkeuksellisen kummia ( toi nimittäin on 10.2004 ostetun macin 3-s takuurekarnaatio, iMac reva> iMac revb > nykyinen iMac revc ). Tossa raidijutussa saattaisi olla jotain perää... ajurilevyissä on teksti: NVRAID ja toisessa Sil123 RAID Driver Disk, mutta koneessani on vaan yks kovo, raidinhan pitäisi toimia monen levyn kohdalla?
johan tässä on muutaman kerran kyselty niitä activity raportteja ja tietoa fonteista ja plugineista, mutta jos mielestäsi koneesi on OK tuolla hitaudella niin antaa olla, ei auteta eikä selvitetä väkisin.
-
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka