MoonMac kirjoitti:
OS X on jumissa vasta kun tulee Kernel Panic. Eli Tämä "You have to reset your computer" teksti tai rumana versiona eli valkoista tekstiä mustalla taustalla OS X:n päälle.
tgynther kirjoitti:
Tiedän mitä tarkoitat. Kerran nähnyt sellaiseen harvinaisuuden. Mutta ei ole sama asia kuin että OS X vain hyytyy täysin. Ei reagoi enään mihinkään. Ei näppiksen eikä hiiren liikutteluun. Ei yksinkertaisesti mihinkään. Virtojen katkaisu on ainut keino saada kone takaisin käyntiin. Ja en ole yksin tälläisen tapahtuman kanssa. Olen täältä lukenut muitakin vastaavia kokemuksia. Jonkinasteinen rautaongelmahan tämä varmaan on mutta OS X on jumissa ennen kernel paniceja
MoonMac kirjoitti:
Minä en sensijaan ymmärrä mistä moinen voisi johtua :S
Itse olen käyttänyt Mac OS X:ää kohta pari vuotta ja koskaan ei ole tuollaista tullut vastaan. Kernel Panicceja sensijaan on (veikkaan, että on itse aiheutettuja)
Tuttuja juttuja. Aiemmin tätä samaa hyytymistä tuli mullekin, eli ei tullut sitä
kernel panic -ilmoitusta. Toki kernel paniccejakin tuli välillä. Nyttemmin 10.3.9 + tietoturvapäivityksien jälkeen ongelmat ovat hävinneet kokonaan, eikä ole tullut mitään jumia ties mihin aikaan... *kop* *kop*
tgynther kirjoitti:
Mikä selittää sen että joskus OS X vain menee niin jumiin että virtajohdon irroittaminen/virtanapin pitkään painaminen on ainut keino saada kone uudelleen henkiin? Onko tälläinen toiminta käyttiksen ominaisuus vai esim. viallisen raudan syy?
Jamac kirjoitti:
Minun vinkkelistä raudan, koska minulla OS X ei tee tuollaista. Tai ohjelman <-> raudan epäonnistunut keskustelu. Siitä kernel-paniikit johtuu. Tietysti OS X:ssä voi olla bugi joka ilmenee vain sun raudassa? Onko ongelma silloin raudassa vai OS X:ssä? Muna vai kana?
Koska näitä samoja ongelmia on itselläni ollut ja hävinneet niin väittäisin että OSX olisi omassa tapauksessani syyllinen, koska osia en ole vaihdellut
Eli nyttemmin raudan ja OSX:n keskustelu käy suopeammin & luontevammin, ilman ongelmia. Ovat siis vihdoin oppineet puhumaan samaa kieltä.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)