Mitä maanalainen paikka? Nyt on pelattu sananvapaus-kortti. Pitkissä internet-keskusteluissa todennäköisyys sille että joku ottaa esiin Adolf Hitlerin tai sananvapauden lähestyy yhtä. Miten tämä sananvapaus nyt kuului yhtään mihinkään? Pötkötin vaan tästä ketjusta löytyneiden yksisilmäisten ajatusten tonavien lausuntoja. Taisi se jonnekin osua...Menchi kirjoitti: Sinusta siis kaikkien sananvapauden tallaaminen on hyväksyttävää henk.koht. uskonnollisen vakaumuksen nojalla?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Juttuhan on siinä että heti luettuaan tällaisen höpöhöpöjutun netistä nämä länsimaiset objektiiviset ihmiset pitkään harkittuaan pullauttivat punnitun mielipiteensä internettiin em. sanakääntein. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää. Mutta luo tällekin keskustelulle pienen pohjavireen- kuka meistä ei maailmaa katsoisi joidenkin mediasilmälaisen takaa?
Juu ei mitään, kaikin mokomin.Menchi kirjoitti: Anteeksi tämä äärimmäinen kärjistys, mutta jos ei ole sanottavaa niin voisit pitää näpit kurissa näppikseltä tai sitten vaikkapa vastata kysymykseeni.
No se riippuu tietysti ihan siitä mitä mediaa seuraa. Mutta "olen saanut sellaisen kuvan" ei argumenttina ole ihan valideimmasta päästä.Menchi kirjoitti: Mediasta olen saanut sellaisen kuvan ja tämä äskettäinene pilapiirrosjupakkakin siihen on vaikuttanut, että Islam ei ole nykyaikaan tämän hetkisenä ihan mallikkaasti sopeutuva.
Edelleen- jos Suomi olisi maailmanpolitiikan polttopisteessä ja ainoastaan Päivi Räsänen ja Sari Essayah antaisivat lausuntoja niin ainakin minä saisin mediasta sellaisen kuvan, että kaikki menee aivan päin h elvetttiä.Menchi kirjoitti: Esim. yllätyin tyystin nähdessäni minkälaisia pilapiirrokset olivat ja, että täällä korkeammin koulutettujenkin maassa esiintyi mielenosoituksia. Jos islam opettaa, ettei sitä saa kritisoida kuten näyttää ainakin käytännössä tekevän on se hyvin suljettu ja sisäänpäin kääntynyt regressiivinen aate.
Ja mistä tilastosta tässä puhutaan- vaiko puhutaanko siitä median kautta tulleesta kuvasta?Menchi kirjoitti:Yksilöstä ei voi tilastojen nojalla sanoa mitään, mutta on tilastoistakin jotain nähtävissä ja mittakaavat joissa näitä ilmiöitä esiintyy eivät olekaan enää mitään marginaali-ilmiöitä joina ne tunnutaan kuitattavan.
Lienee aiheellista huomauttaa että uskontoa on käytetty vallan välineenä maailman sivu- niin meillä kuin muuallakin. Ja käytetään vieläkin.Menchi kirjoitti: Vaaraksi tämä ei käy ennen kuin uskontoa käytetään vallan välineenä, mihin äärijärjestöjen toimintakin perustuu.
Menchi kirjoitti: Huomaa myös viitekehykseni, käsittelen Islamia pohjana näille ilmiöille minä se on osoittanut olevansa varsin suotuisa. En väitä etteikö se voisi olla 'hienokin' asia oikeassa kontekstissa, siis vaikkapa lukiotoverini maailmankuva ei minusta ole omaani huonompi hänen ollessa muslimi.
??? Mitä ihmettä? Huomaan kyllä viitekehyksesi, mutta käsittelen Islamia pohjana näille ilmiöille minä se on osoittanut olevansa varsin suotuisa. Mitkä ilmiöt, millä tavalla suotuisa? Viitekehyksestäsi puuttuu raamit!