Humiliation in Humac
-
Viesti Kirjoittaja grafiitti »
Sain juuri Humacin myymälävastaavalta puhelun, jossa pahoiteltiin tapahtunutta. Ilmeisesti juuri tuo kysymäni aataminaikuinen ohjelma sai kaiken menemään alamäkeä.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Mielenkiintoista...grafiitti kirjoitti:Itse opiskeluaikanani, nuorena ja pontevana, kävin töissä eräässä trendibaarissa. Eräänä iltana paikalle tuli minun mielestäni erittäin outo tapaus. Aprikoin, heittäisinkö hemmon heti ulos paikkaan sopimattomana (oli ihan liian vanhakin)
Mistäs lähtien on kapakoihin ollut yläikäraja?
Alaikärajahan kyllä on.
Oliko se ko. paikassa yleinenkin ulosheittosyy?
-Harri, yli-käinen(kö?)
-

Huumori ja sarkasmi lienevät myös tyylilajeja, joita minun kannattanee välttää. Opettelen käyttämään hymiöitä, sillä en näköjään osaa ilmaista itseäni pelkin kirjaimin. Jos olisit lukenut kirjoitukseni loppuun, olisit törmännyt kahteen tärkeään sanaan:
Otin opiksi.
-
Viesti Kirjoittaja laika »
Tämä ah! niin tuttua! Tämän olen kokenut mm. tietokone- ja kännykkäkaupoissa. Autokaupoista en tiedä kun en ajokorttia omista. Mielenkiintoiseksi tämän tekee se, että ohipuhuminen usein jatkuu, vaikka selkeästi kysymysten esittäjänä toimin minä, ei mieheni.grafiitti kirjoitti: Otin mieheni mukaan, ja myyjät puhuivat minun ohitseni hänelle.
Noh toisaalta.. Nuorna plikkana harrastimme ystävättäreni kanssa sellaista mielenvirkistykseksi tarkoitettua toimintaa, että koetimme pukeutua hyvinkin naisellisesti ja astelimme tiedonjanoisina asiakkaina rautakauppaan ja kyselimme sitten vienoina yhdestä jos toisesta myyntiartikkelista silmäripset viuhuen lisätietoja..
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Useimpien rautakauppiaden kunniaksi on todettava, että informaatiota tuli ja roppakaupalla!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lopuksi on vielä Humacista sen verran, että oma iMacini on sieltä ostettu ja olin / olen tyytyväinen. Minua palveltiin ja minulle puhuttiin vaikka oli mieskin mukana

Terveisiä vaan Mikalle.
-
Viesti Kirjoittaja windowlicker »
Kuuluu kyllä huollon puolelle, mutta _hyvällä_ myyjällä on vähintäänkin kohtuullisen syvällinen tuntemus myymistään laitteista ja näin ollen tietää antaa edes jotain vinkkejä ongelmiin, ja PRAMin nollaus on yksi näistä. Tämä PRAM-juttu on mielestäni joka tapauksessa varsin huono esimerkki huonosta _asiakaspalvelusta_. Viitaten vielä Streamlineen mielestäni hyvä myyjä myös sanoo, jos ei ole perillä, mistä puhutaan.MasBe kirjoitti:Ootko sä tosissas? En minäkään oo koskaan kuullut PRAM:in resetoinnista.. toki se myyjä olis voinu koittaa googlaa sulle vastauksen, mut kuuluuko se sen myyjän tehtäviin?L_A_G kirjoitti:Olen itsekkin huomannut että Humacissa saa melko huonoa palvelua, muun muassa yksi myyjä ei ollut koskaan edes kuullut PRAM:in resetoinnista.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Monasti käyn jämyssä tarkistamassa valitsemani tuotteen, vaikka sen kenties nettikaupasta ostaisinkin. Kerrottavana on ainoastaan myönteisiä kokemuksia. Olen joskus saanut jopa loistavia vinkkejä näiltä käynneiltä.
Olen aika määrätietoinen, milloinkaan ei minua ole jätetty huomaamatta, päin vastoin, joskus tuntuu, että sukupuoli jopa auttaa. Naispuolisten myyjien taholtakaan ei koskaan mitään valitettavaa.
Omalla kohdallani saattaa kyse olla siitä, että olen ihan todella perehtynyt hankintaani, sekä aina superinnokas uuden värkin suhteen. Sulattanee myyjänkin?
Turun Varimport on monasti nostettu palvelun suhteen ykköskastiin, teen sen mieluusti jälleen!

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Tähän tuolla aiemmin viittasinkin, varmasti jouhevoittaa kaupantekoa. Juttelin Erottajan myymäläpäällikön kanssa ja aprikoin, josko oma kiinnostumattomuuteni rautaan voisi vaikuttaa kyseiseen tapahtumaan. Hän oli sitä mieltä, että meitä on enemmänkin ja että tässä tapauksessa se kysymäni onneton Streamline oli kaiken 'pahan' alku.amanita kirjoitti: Omalla kohdallani saattaa kyse olla siitä, että olen ihan todella perehtynyt hankintaani, sekä aina superinnokas uuden värkin suhteen. Sulattanee myyjänkin?
Minäkin joskus olen asioinut Turun Varimportissa ja palvelu oli osaavaa ja hyvää. Mainiota, amanita, että tulit paikkaamaan naissukukunnan mainetta. Olen saattanut vaikuttaa myymälän nurkassa väpättäjältä, mitä en sentään ole. Nostan hattua teknisille tiedoillesi tiukan nutturani päältä!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Ylläpitäjä
Eihän noiden mainitsemieni seikkojen tietenkään TULISI vaikuttaa palveluun, vaan niin se joskus menee, meittiä on niin moneksi!grafiitti kirjoitti:Tähän tuolla aiemmin viittasinkin, varmasti jouhevoittaa kaupantekoa. Juttelin Erottajan myymäläpäällikön kanssa ja aprikoin, josko oma kiinnostumattomuuteni rautaan voisi vaikuttaa kyseiseen tapahtumaan. Hän oli sitä mieltä, että meitä on enemmänkin ja että tässä tapauksessa se kysymäni onneton Streamline oli kaiken 'pahan' alku.amanita kirjoitti: Omalla kohdallani saattaa kyse olla siitä, että olen ihan todella perehtynyt hankintaani, sekä aina superinnokas uuden värkin suhteen. Sulattanee myyjänkin?
Minäkin joskus olen asioinut Turun Varimportissa ja palvelu oli osaavaa ja hyvää. Mainiota, amanita, että tulit paikkaamaan naissukukunnan mainetta. Olen saattanut vaikuttaa myymälän nurkassa väpättäjältä, mitä en sentään ole. Nostan hattua teknisille tiedoillesi tiukan nutturani päältä!
Hieno hatun nosto, sulka vaan heiluu!! (löysennä reippaasti sitä nutturaa, jollet peräti heittäydy hulmuttelemaan hiuksiasi!

-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Minä kattelen ite kaikki faktat yms. ennen kuin ostan mitään. Kaupassa kysyn vaan hinnan saatavuuden... ja yritän vähän tingata, joskus
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
- Ylläpitäjä
No problems, siis!Erño kirjoitti:Entäs me, jotka ei välitetä pskaakaan mitä myyjät sanoo, vaan mennään kauppaan ja otetaan kama matkaan (maksetaan toki myös).
Minä kattelen ite kaikki faktat yms. ennen kuin ostan mitään. Kaupassa kysyn vaan hinnan saatavuuden... ja yritän vähän tingata, joskus
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Kauhistus sentään, en ikipäivinä! Tiukennan puseroni rusettia ja oikaisen sukkieni saumat. Tulkaas etuilemaan mäkkikaupassa! Huitaisen käsilaukulla otsikkoon.amanita kirjoitti:Hieno hatun nosto, sulka vaan heiluu!! (löysennä reippaasti sitä nutturaa, jollet peräti heittäydy hulmuttelemaan hiuksiasi!)
-
- Ylläpitäjä
Sie se opit noppeesti!grafiitti kirjoitti:Kauhistus sentään, en ikipäivinä! Tiukennan puseroni rusettia ja oikaisen sukkieni saumat. Tulkaas etuilemaan mäkkikaupassa! Huitaisen käsilaukulla otsikkoon.amanita kirjoitti:Hieno hatun nosto, sulka vaan heiluu!! (löysennä reippaasti sitä nutturaa, jollet peräti heittäydy hulmuttelemaan hiuksiasi!)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Eipä.amanita kirjoitti:No problems, siis!Erño kirjoitti:Entäs me, jotka ei välitetä pskaakaan mitä myyjät sanoo, vaan mennään kauppaan ja otetaan kama matkaan (maksetaan toki myös).
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja remedy »

No onhan näitä muitakin liikkeitä. Pari viikkoa etiäppäin ja suuntasin Tampereen johonkin mac kauppaan (oisko ollut rosso siinä vastapäätä). Siellä vähän vanhempi mies noteerasi lähes samantien kun astuin liikkeeseen eli siis tervehti. Samat rojut (mbp+ipod+office) oli mielessä ja kyselin vähän "tiukkaa hintaa" paketille. Tiukka hinta oli kuulema hintalapuissa. Puhelimia ennen myyneenä tiedän että tyhjästä on paha nyhjästä, mutta se miten sen asian esittää vaikuttaa paljon mahdollisuuksiin jatkaa kaupantekoa. Menin sitten möläyttämään että "pitäisiköhän tässä nyt kuitenkin odottaa kun kohta se leopardi tulee myyntiin, jos vaikka koneetkin uudistuis..." Tästähän tämä kaveri riemastui, haukkui ehkä kaikki tietämäni mac sivustot

Jep Jep.
-
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
-
Viesti Kirjoittaja titityyana »

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No hyvä, mutta sananvalintasi oli sitten hieman harhaanjohtava. Äärimmäinen yksilönvastuun korostus kuuluu kyllä niihin piireihin, joilla on parhaat edellytykset ja välineet hankkia sen ideologian avulla etuja itselleen.harri kirjoitti:Vaikka jo lupasin lopettaa, niin tähän on kyllä pakko puuttua, ettei tule väärinkäsityksiä meikäläisen poliittisesta ajatusmaailmasta noin yleisesti. Joka on niin kaukana uus (tai vanha-)oikeistolaisuudesta kuin olla voi. Kehotan tutustumaan Suomen työväestön historiaan, josta selviää että kyllä duunaritkin ovat perinteisesti osanneet puolensa pitää :-)Repe Ruutikallo kirjoitti:Uusoikeistolainen ideologia yksilön loputtomasta omia asioitaan koskevasta vastuusta hänen luontaisista ominaisuuksistaan ja elämänlähtökohdistaan riippumatta tupsahti tähän ketjuun kuin varkain, eikä se mielestäni asiaan olleskaan kuulu.
Minusta tuollainen jonotusnynnyily on enemmänkin uusavuttomuutta, jos näitä uus-termejä käytetään.
OT:nä sivumennen jatkaen, ei tuo vuoden 1918 suuri puolensapitoyritys työväestöltä ihan putkeen mennyt, joskin myöhemmin on onnistuttu paremmin – tosin silloinkin yhdessä eikä sooloilemalla.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kyseessä lienee henkilö joka on koko uransa ajan tehnyt yrityskauppaa eikä ehkä koskaan totu siihen että nyt pitäisikin myydä kuluttajille myös. Ei siis yksinkertaisesti tajua, kuinka kuluttajaostajan kanssa kommunikoidaan. Voi olla myös perin pohjin turhautunut, kivempihan olisi myydä kymmenen Maccia mainostoimistolle tukisopimusten ja lisälaitteiden kera kuin iPodeja ja MacBookeja enimmäkseen nuorille kuluttajaihmisille, jotka kaiken lisäksi haluaisivat vähän kyselläkin siitä mitä ovat ostamassa.remedy kirjoitti: Pari viikkoa etiäppäin ja suuntasin Tampereen johonkin mac kauppaan (oisko ollut rosso siinä vastapäätä). Siellä vähän vanhempi mies noteerasi lähes samantien kun astuin liikkeeseen eli siis tervehti. Samat rojut (mbp+ipod+office) oli mielessä ja kyselin vähän "tiukkaa hintaa" paketille. Tiukka hinta oli kuulema hintalapuissa. Puhelimia ennen myyneenä tiedän että tyhjästä on paha nyhjästä, mutta se miten sen asian esittää vaikuttaa paljon mahdollisuuksiin jatkaa kaupantekoa. Menin sitten möläyttämään että "pitäisiköhän tässä nyt kuitenkin odottaa kun kohta se leopardi tulee myyntiin, jos vaikka koneetkin uudistuis..." Tästähän tämä kaveri riemastui, haukkui ehkä kaikki tietämäni mac sivustotKuuntelin siinä sitten sitä paasausta ja mietin että milloinhan se nyt lopettaa. Tuli meinaan sen verran tunteella
Loppujen lopuksi hän sitten innostui kertomaan jostain cd:stä johon he meinaavat kerätä kaikki tärkeimmät ilmaisohjelmat macille, että kannattaa se ostaa. Löytyy kuulema niin tekstinkäsittelyt kuin viruksentorjuntaohjelmistotkin samalta lätyltä. Hintaa vaivaiset 4kymppiä. Tässä vaiheessa kiitin esittelystä ja poistuin ovesta. Olin konetta ja ipodia ostamassa ja minulle tarjottiin 40 euron ilmaisohjelma cd:tä.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jim-Bone-Eye »

Haku MOL:ssa
iPhone 11Pro, MBP 13", MB 12", iMac Pro, iPad Pro 11"
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
En todellakaan koskaan sopisi asiakaspalveluammattiin luonteeni vuoksi ( toimitusketjun laadun valvonta sopii paaaaljon paremmin..remedy kirjoitti: No onhan näitä muitakin liikkeitä. Pari viikkoa etiäppäin ja suuntasin Tampereen johonkin mac kauppaan (oisko ollut rosso siinä vastapäätä). Siellä vähän vanhempi mies noteerasi lähes samantien kun astuin liikkeeseen eli siis tervehti. Samat rojut (mbp+ipod+office) oli mielessä ja kyselin vähän "tiukkaa hintaa" paketille. Tiukka hinta oli kuulema hintalapuissa.

-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
..ja minä taas siihen kymmenenteen asiakkaaseen joka iloisin mielin astelee liikkeeseen eka kertaa elämässään, odottaen mukavaa kokemusta ja saakin saavillisen jäävettä niskaansa myyjältä jolla on ns. "huono päivä".JHA kirjoitti:mutta voin hyvin samaistua myyjään jonka hermo menee siihen kymmenenteen nokkavaan asiakkaaseen joka kuvittelee ansaitsevansa kovan tarjouksen vain siksi että sattuu kävelemään sisään kauppaan...
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka