Emmää tiä mikä olis oikea ketju tommoselle, mutta hakekaa se jostain, mulla on ny hepuli monestakin syystä...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tässä ketjussa pitäis ärsyyntyä Applen tuotteille eikä kuolla nauruun!
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Hellan jumala, mun pitää kai muuttaa luokavaliotani, en tiennyt että nuo on talkoitettu koilille.ih kirjoitti:Lepe hyvä. Aplikointisi helätti minut miettimään mistä aineesta koilalle talkoitettu maukas savustettu hälän kylpä mahtaa olla? Onko se luuta, lustoa vai kenties jotain muuta?Repe Ruutikallo kirjoitti:Minä olen aplikoinut sitä että onko kylvässä luu ja päätynyt latkaisuun että valsin ilmeisesti ei, ellei ole kalhu.Macco kirjoitti:Aplikointihan on muuten kankaan ompelemista toisen päälle. Että sikälikin menee pahasti metsään tuo aplikaatioista puhuminen.
Viesti Kirjoittaja kif »
Kun kerran kaikki vääntää offtopiccia niin jatketaan samalla linjalla hetki, pilkkua hinkaten. Tuossa mitä sanoit on pientä ristiriitaa. Onhan tuokin sääntö että "Tuotemerkit äännetään, kirjoitetaan ja niitä käsitellään niin kuin niiden omistaja tahtoo". nus nus nus...TheKraken kirjoitti:Mikäli valmistaja näin päättäisi, niin kyllä pitäisiMaza kirjoitti:Toisaalta, pitäisikö Mercedes Benz S600 lausua "Es Sechshundert"? Kannatan siis suomalaista ääntämistä molemmissa mallimerkinnöissä. iPhone sitten englantilaisittain.
Se siis tässä se pointti. Tuotemerkit äännetään, kirjoitetaan ja niitä käsitellään niin kuin niiden omistaja tahtoo. Niihin ei päde mitkään säännöt.
Viesti Kirjoittaja Liuhuparta »
Viesti Kirjoittaja Lemoncake »
Eivätkö muut valmistajat sitten myy käyttistä ja rautaa samassa paketissa?Liuhuparta kirjoitti:Ihme touhua ja ei tuollaista saisi ilmetä, jos käyttis ja rauta myydään samassa paketissa.
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
No ei saakaan ilmetä. Se konees on rikki, viallinen.Liuhuparta kirjoitti:Bluetoothin katoileminen nukkumisen yhteydessä. Wlan ei toimi sekään aina itestään nukkumisen jälkeen, vaan joskus täytyy liittyä verkkoon itse takaisin. Ihme touhua ja ei tuollaista saisi ilmetä, jos käyttis ja rauta myydään samassa paketissa.
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Jep.mutofuto kirjoitti:No ei saakaan ilmetä. Se konees on rikki, viallinen.Liuhuparta kirjoitti:Bluetoothin katoileminen nukkumisen yhteydessä. Wlan ei toimi sekään aina itestään nukkumisen jälkeen, vaan joskus täytyy liittyä verkkoon itse takaisin. Ihme touhua ja ei tuollaista saisi ilmetä, jos käyttis ja rauta myydään samassa paketissa.
Viesti Kirjoittaja mimmim »
Ajjaa :O Mä oon luullu sen olevan ennemminkin ominaisuus ku vika. Mullon nimittäin tuo sama vika mun MacBook Prossa. Bluetoothilla toimiva hiiri kadottaa yhteyden aina, kun koneen pistää nukkuun ja seuraavan kerran kun sen avaa niin ruudulle ilmestyy teksti "yhteys katkesi". Useimmiten saan yhteyden takasin laittamalla hiiren pois päältä ja takasin päälle, mutta joskus se täytyy asentaa sieltä bluetooth-valikosta uudelleen. Tämän kun olisi aikasemmin tietänyt. Harmi vaan, että kone on sen verran vanha etten voi enää mennä takomaan nyrkkiä myyjän pöytään.TheKraken kirjoitti:Jep.mutofuto kirjoitti:No ei saakaan ilmetä. Se konees on rikki, viallinen.Liuhuparta kirjoitti:Bluetoothin katoileminen nukkumisen yhteydessä. Wlan ei toimi sekään aina itestään nukkumisen jälkeen, vaan joskus täytyy liittyä verkkoon itse takaisin. Ihme touhua ja ei tuollaista saisi ilmetä, jos käyttis ja rauta myydään samassa paketissa.
Jos joskus ja jouluisin noin käy (itse muistan muutaman kerran parin vuoden sisään, että joutunut koneen buuttaamaan tuommoisen takia), niin silloin voi vielä laskea sen piikkiin että nämäkin ovat vain tietokoneita ja aina voi jotain satunnaisia bugeja ilmeta, mutta jos kyseessä on joku säännöllisempikin vika, niin kyllä minä olisin jo hakkaamassa nyrkkiä pöytään myyjän luona.
Minulla siis Bluetooth menee täysin jumiin. En saa koneen Bluetoothia enää päälle millään keinolla. Totta kai hiiren yheys katkeaa nukkuessa, mutta se menee takaisin päälle (olettaen, että kone ei kadottanut Bluetoothia) liikuttamalla hiirtä.mimmim kirjoitti: Ajjaa :O Mä oon luullu sen olevan ennemminkin ominaisuus ku vika. Mullon nimittäin tuo sama vika mun MacBook Prossa. Bluetoothilla toimiva hiiri kadottaa yhteyden aina, kun koneen pistää nukkuun ja seuraavan kerran kun sen avaa niin ruudulle ilmestyy teksti "yhteys katkesi". Useimmiten saan yhteyden takasin laittamalla hiiren pois päältä ja takasin päälle, mutta joskus se täytyy asentaa sieltä bluetooth-valikosta uudelleen. Tämän kun olisi aikasemmin tietänyt. Harmi vaan, että kone on sen verran vanha etten voi enää mennä takomaan nyrkkiä myyjän pöytään.
Viesti Kirjoittaja mimmim »
Joo, ei se aina ihan noin pahasti mee jumiin mene, mutta ei se myöskään hiirtä liikuttamalla virkoa.Liuhuparta kirjoitti:Minulla siis Bluetooth menee täysin jumiin. En saa koneen Bluetoothia enää päälle millään keinolla. Totta kai hiiren yheys katkeaa nukkuessa, mutta se menee takaisin päälle (olettaen, että kone ei kadottanut Bluetoothia) liikuttamalla hiirtä.mimmim kirjoitti: Ajjaa :O Mä oon luullu sen olevan ennemminkin ominaisuus ku vika. Mullon nimittäin tuo sama vika mun MacBook Prossa. Bluetoothilla toimiva hiiri kadottaa yhteyden aina, kun koneen pistää nukkuun ja seuraavan kerran kun sen avaa niin ruudulle ilmestyy teksti "yhteys katkesi". Useimmiten saan yhteyden takasin laittamalla hiiren pois päältä ja takasin päälle, mutta joskus se täytyy asentaa sieltä bluetooth-valikosta uudelleen. Tämän kun olisi aikasemmin tietänyt. Harmi vaan, että kone on sen verran vanha etten voi enää mennä takomaan nyrkkiä myyjän pöytään.
Viesti Kirjoittaja Elroy »
mimmim kirjoitti:Joo, ei se aina ihan noin pahasti mee jumiin mene, mutta ei se myöskään hiirtä liikuttamalla virkoa.Liuhuparta kirjoitti:Minulla siis Bluetooth menee täysin jumiin. En saa koneen Bluetoothia enää päälle millään keinolla. Totta kai hiiren yheys katkeaa nukkuessa, mutta se menee takaisin päälle (olettaen, että kone ei kadottanut Bluetoothia) liikuttamalla hiirtä.mimmim kirjoitti: Ajjaa :O Mä oon luullu sen olevan ennemminkin ominaisuus ku vika. Mullon nimittäin tuo sama vika mun MacBook Prossa. Bluetoothilla toimiva hiiri kadottaa yhteyden aina, kun koneen pistää nukkuun ja seuraavan kerran kun sen avaa niin ruudulle ilmestyy teksti "yhteys katkesi". Useimmiten saan yhteyden takasin laittamalla hiiren pois päältä ja takasin päälle, mutta joskus se täytyy asentaa sieltä bluetooth-valikosta uudelleen. Tämän kun olisi aikasemmin tietänyt. Harmi vaan, että kone on sen verran vanha etten voi enää mennä takomaan nyrkkiä myyjän pöytään.
Viesti Kirjoittaja Omaani »
Viesti Kirjoittaja Temetus »
Toi on TODELLA raivostuttavan ärsyttävää.. Mitä maanalaisen paikan väliä sillä on, onko sen arvostellu jenkit vai finskit.. Kyllä sitä englantia osataan lukea ja sitäpaitsi noin puolet on kuitenkin suomi-puolellakin kirjoitettu englanniksi..Omaani kirjoitti:i -alkuiset softat appstoressa. Miksi siihen pittää se i yrittää väkisin laittaa alkuun?
Todella ärsyttävää! Pitäis kieltää ja suoda ainoastaan Applelle se iin käyttö.
Toinen asia storessa; ohjelmasta on 42 arvostelua. Eiku ei ookkaan yhtään!
Viesti Kirjoittaja susi »
Viesti Kirjoittaja Kukkols »
susi kirjoitti:Tämä vasta ärsyttää: Applen (jällenmyyjien) tapa myydä uusia koneita laajennetulla muistilla niin että asiakkaan riesaksi jää mahdolliset ylimääräiset muistit. Jos esim ostat uuden minin 4 Gb muistilla (eli ruksaat tämän muistioption tilauksen yhteydessä), saatkin itse hankkiutua eroon 2x1Gb muistista. Raivostuttavaa. Kuinka paljon näitä muistikampoja lojuukaan macomistajien nurkissa ja laatikoissa... Epäekologista haaskausta! Ja Apple on olevinaan niin vihreä, niin vihreä. Applen pitäisi toimittaa jälleenmyyjille (myös) koneita ilman muistia, jolloin tästä rumbasta päästäisiin eroon; myyjäliike laittaa koneeseen tilatun määrän muistia, ja sillä selvä.
Viesti Kirjoittaja susi »
Noin puhuu Applen aivop.. korjaan lojaali ihanneasiakas. Ai varamuistit, joopa joo. Ajattele tätä meininkiä Applen myynnin maailmanlaajuisella mittakaavalla, ihan pienestä määrästä elektroniikkaromusta ei ole kyse.TheKraken kirjoitti: Kyllä se myyjäliike ne muistit itsellään pitää, jos pyydät. Turha mitään alennusta silti siitä ruikuttaa, kun esim. 2x1gt kampojen arvo ei ole nykyään juuri mitään.
Varamuistit on silti ehkäpä paras ensiapu mitä voi pitää itse kaapissa. Muistikampojen hajoaminen on yllättävän yleistä ja silloin on kiva, kun voi vain pistää vanhat kammat väliaikaisesti koneeseen, eikä tartte kiikuttaa huoltoon samantein.
Viesti Kirjoittaja McZeal »
Sillä ei ole APPLEN kanssa mitään tekemistä mitä heidän jälleenmyyjänsä tekevät tässä asiassa. Mikäli jämy vaihtaa itse kammat, niin se on heidän tarjoamansa palvelu, ei Applen. Miten tämä nyt ei mene jakeluun? Apple lähettää kyllä koneita suoraan tehtaalta myös isommilla muisteilla, mutta harva jämy niitä sellaisina tilaa. Silloin vanhat kammat jää Applelle.susi kirjoitti:Noin puhuu Applen aivop.. korjaan lojaali ihanneasiakas. Ai varamuistit, joopa joo. Ajattele tätä meininkiä Applen myynnin maailmanlaajuisella mittakaavalla, ihan pienestä määrästä elektroniikkaromusta ei ole kyse.TheKraken kirjoitti: Kyllä se myyjäliike ne muistit itsellään pitää, jos pyydät. Turha mitään alennusta silti siitä ruikuttaa, kun esim. 2x1gt kampojen arvo ei ole nykyään juuri mitään.
Varamuistit on silti ehkäpä paras ensiapu mitä voi pitää itse kaapissa. Muistikampojen hajoaminen on yllättävän yleistä ja silloin on kiva, kun voi vain pistää vanhat kammat väliaikaisesti koneeseen, eikä tartte kiikuttaa huoltoon samantein.
Viesti Kirjoittaja TId »
Juuri tämän asenteen takia maailma on menossa siihen suuntaan kun on. Ehkäpä tämänkin foorumin fanaatikot oppivat pian jotain ympäristöstä ja sen rasittamisesta.TheKraken kirjoitti: Nyt marssit nyrkki kädessä liikkeeseen, vedät viherpiiperokortin taskusta ja vaadit oikeutta itsellesi!
Oletko nyt oikeasti sitä mieltä, että tiettyjen jämyjen tapa antaa kaksi ylimääräistä muistikampaa matkaan on jotenkin luonnon kannalta kovin merkittävää? Ja mikäli ostaja tahtoo, niin aivan varmasti voivat ne toimittaa veloituksetta kierrätykseen. Yleensä noilla jämyillä on elektroniikan kierrätyksestä diilit kuitenkin olemassa.TId kirjoitti:Juuri tämän asenteen takia maailma on menossa siihen suuntaan kun on. Ehkäpä tämänkin foorumin fanaatikot oppivat pian jotain ympäristöstä ja sen rasittamisesta.TheKraken kirjoitti: Nyt marssit nyrkki kädessä liikkeeseen, vedät viherpiiperokortin taskusta ja vaadit oikeutta itsellesi!
Viesti Kirjoittaja TId »
Puhuin asenteesta, en muutamasta hassusta muistikammasta.TheKraken kirjoitti:Oletko nyt oikeasti sitä mieltä, että tiettyjen jämyjen tapa antaa kaksi ylimääräistä muistikampaa matkaan on jotenkin luonnon kannalta kovin merkittävää? Ja mikäli ostaja tahtoo, niin aivan varmasti voivat ne toimittaa veloituksetta kierrätykseen. Yleensä noilla jämyillä on elektroniikan kierrätyksestä diilit kuitenkin olemassa.TId kirjoitti:Juuri tämän asenteen takia maailma on menossa siihen suuntaan kun on. Ehkäpä tämänkin foorumin fanaatikot oppivat pian jotain ympäristöstä ja sen rasittamisesta.TheKraken kirjoitti: Nyt marssit nyrkki kädessä liikkeeseen, vedät viherpiiperokortin taskusta ja vaadit oikeutta itsellesi!
Itseasiassa kun mietin, niin itse en viimeksi vanhoja kampoja saanut mukaan, vaikka lisämuisteilla jämyltä ostinkin. Minusta tässä nyt vain tehdään kärpäsestä härkästä.
ps. En omista autoa, enkä ole edes hankkimassa, muutin kävelymatkan päähän töistä, käytän fillaria ja työssäni kevennän suomen hiilijalanjälkeä päivässä arviolta varmaan keskivertoperheen vuosittaisen hiilijalanjäljen verran, että saarnaat tässä kyllä kuorolle
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”