Hiace kirjoitti:Jos laitat linkin omalle sivullesi johonkin keskustelualueelle, ja sivulle eksyy muutama ihminen, väität, että se on "ihmisten hallintaa". Taidat olla aikamoinen internetin johtaja konsanaan.
Nojaa. Mä pistin
IdeaCafen alkuvaiheessa Homppuun linkin ja kyselin neuvoja, vinkkejä, kritiikkiä sivuston kehittämiseen. Kävijöitä tuli n.150kpl, vaikka asialle oli omistettu ihan ihka oma ketjunsa ja sivuston sisältö on ammattilaisten kirjoittamaa tiukkkaa asiaa vailla provosointia. Olen lisäksi ollut Hopeisessa Omenassa käyttäjänä jo jonkin verran ennen ensimmäisen mäkin ostamista (muistaakseni 2,5v sitten ostin ekan mäkkini, ensikosketus tapahtui lampunjalka-iMacin aikoihin).
Toisaalta, tämän ketjun yhdestä, sivuhuomautuksena esitetystä linkistä on tullut päivän aikana puolet siitä kävijämäärästä mitä asialle omistetusta ketjusta tuli viikon aikana. Juhalle on ketjusta tullut 500-600 kävijää, mitä tämä kertoo? Provoaminen on hyvää hakukoneoptimointia ja sillä saa kävijöitä sekä näkyvyyttä. Miksi en itse toimi samoin? Koska tarkoitusperämme IdeaCafen suhteen ovat hieman erilaiset kuin Juhalla.
Hiace kirjoitti:JuhaS14 kirjoitti:Edit. Periaatteet estää, etten tee sitä rahaa teillä

Kuten itse aikaisemmassa postissasi sanoit: "Hyväntekeväisyys on sitten asia erikseen". Jos kerran voit tehdä rahaa Homppulaisilla, mikset sitä tee? Vain tyhmä ei ota ilmaista rahaa vastaan.
Tätä olen yrittänyt sanoa Juhalle jo moneen otteeseen. Esimerkiksi
tämän artikkelin kommenteissa, mutta eipä vaan tunnu menevän perille. Itse teen elantoni nettisivujen suunnittelemisella, johon kuuluu luonnollisesti perustason hakukoneoptimointi (enemmän hakukonenäkyvyyden varmistaminen teknisten seikkojen avulla kuin varsinainen optimointi), mutta varsinainen SEO-heppu en ole. Mainostulotkin ovat sen verran pieniä, että hyvä jos pullakahvit saa kuukauden tuloilla

Siitä huolimatta en pidä (MFA-saitteja lukuunottamatta) netissä mainoksien ja siihen liittyvän SEOn avulla tienaamista sen ihmeellisempänä kuin mitään muutakaan duunia.