![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Käyttisten markkinaosuuksista
-
Re: Käyttisten markkinaosuuksista
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Vastasit käyttiksen puolesta. Raudankin pitää olla 64 bittistä, että käyttis voi pyöriä 64 bittisenä. OS X kun pyörii myös 32 bittisillä koneilla, ja on hyvinkin pitkään ollut 32 bittinen. Täysi 64 bittisyys tuli mahdolliseksi vasta Snow Leopardin myötä.wantsomeapple kirjoitti:Aina tarvitsee kilposenkin tulla pätemään vaikka ko. kysymykseen olisi jo vastattu. Voi paholainen sentäänEipä ollut ensimmäinen kerta, paranna tapasi
(Jos ei mentäisi arvostelemaan toisia, ennen kuin itse tiedetään mistä on puhe?
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Ei siitä nyt välttämättä ongelmaa tarvitse tehdä että kysymykseen tulee useampi vastaus, varsinkin jos myöhemmissä vastauksissa on tietoa, jota aiemmissa ei ollut.wantsomeapple kirjoitti:Aina tarvitsee kilposenkin tulla pätemään vaikka ko. kysymykseen olisi jo vastattu. Voi paholainen sentäänEipä ollut ensimmäinen kerta, paranna tapasi
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
Vatsaomena please säästä minut.wantsomeapple kirjoitti:Mitä tämä tarkoittaa? Myäs Applen koneet ovat PC:itä, eli personal computer? Ainakin applen sivut antavat ymmärtää näin.exlex kirjoitti:PC-puolellaJa kyllähän tulee. Ainakin minun tilatuissa "PC-puolen" koneissa on ollut. Ihan merkittömiä ns. kloono koneita. Oppisin uuden sananPC-puolella myydään toistaiseksi vielä eniten kloonokoneita (Ainakin suomessa ja varmaan muuallakin), eli itse kasattuja tai tilattuja -koneita ja näissä ei tule käyttistä mukana, vaan se täytyy ostaa itse.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
PC-puolella tarkoitin vanhan perinteen mukaan Personal Computer, kun vielä joitakin vuosia sitten Mäkkiä ei lueteltu tähän ryhmään syystä taikko toisesta, joten käytin hieman vain slangina tuota, jonka varmasti ymmärsit aivan täysin. Muistat varmaan tuon Apple mainoksen i am PC. Mutta kiitos tästä "rakentavasta" kommentista.
Pahoitteluni tästä kirjoitusvirheestä (Kloonakone), mutta varmasti ymmärsit, että tarkoitin kloonikonetta. Ja itse noita koneita satoja myyneenä ja kasanneena voin sanoa, että ei tasantarkkaan tule käyttöjärjestelmää mukana kloonikoneissa, ellet itse valitse sitä. Eri asia on jos liike PAKOTTAA ottamaan koneeseen sen! Mutta empä ole tälläisestä kuullut vielä. Eli kuten sanoit tuossa:"Ainakin minun tilatuissa "PC-puolen" koneissa on ollut.", niin sinulle on survottu se mukaan, mutta sinun ei todellakaan tarvitse sitä ottaa. Antavat sen sinulle oletuksena mukaan.
Mutta koitetaan keskustella ensikerralla asiallisemmin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Totta on, että on vähentynyt hurjasti, varsinkin jos huomioidaan kannettavien myynti. Mutta käsitykseni mukaan suomessa myydään edelleen enemmän kloonikoneita, kuin merkkikoineita, jos ei oteta huomioon kannettavia. Mutta jos jollakin on tilastoa, niin viskatkaa.MIP kirjoitti: Kyllähän nuo aika vähiin on alkaneet käydä viimeistään verkkokaupan tulon myötä....Ja PC puolella myydään kyllä huomattavasti enemmän merkki- kuin kloonikoneita. Pitää muistaa että kannettavat lasketaan myös PCksi ja niitä nyt ei klooneina juuri näe. Ja kannettavia myydään enemmän kuin pöytäkoneita...
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
Viesti Kirjoittaja helinen »
-
No ei kuitenkaan ollut ainut tapaus. Enkä ollut edes puoli tosissanikallekilponen kirjoitti: Vastasit käyttiksen puolesta. Raudankin pitää olla 64 bittistä, että käyttis voi pyöriä 64 bittisenä. OS X kun pyörii myös 32 bittisillä koneilla, ja on hyvinkin pitkään ollut 32 bittinen. Täysi 64 bittisyys tuli mahdolliseksi vasta Snow Leopardin myötä.
(Jos ei mentäisi arvostelemaan toisia, ennen kuin itse tiedetään mistä on puhe?)
-
Snow Leopard tukee tällä hetkellä 16 teraa. Yleisesti 64 bittiset käyttikset voivat teoriassa tukea 16 exabittiä.helinen kirjoitti:Paljonko 64-bittinen käyttöjärjestelmä voi maksimissaan hyödyntää keskusmuistia?
Yleensä on tapana vastata täydentävästi, jos vaikuttaisi, että aiemmissa vastauksissa on unohdettu jotakin oleellista.wantsomeapple kirjoitti:No ei kuitenkaan ollut ainut tapaus.
Tiedän, siksi hymiö.Enkä ollut edes puoli tosissani

-
-
Kylläexlex kirjoitti:Ymmärsit varmaan täysin oikein mitä tarkoitin
MIssään kohtaa kun kokoonpanoa valitsin, ei ollut mainintaa käyttöjärjestelmästä, enkä tiennyt sen tulevan mukaan, eikä hintaakaan tullut lisää. En sitten tiedä..mutta varmasti ymmärsit, että tarkoitin kloonikonetta. Ja itse noita koneita satoja myyneenä ja kasanneena voin sanoa, että ei tasantarkkaan tule käyttöjärjestelmää mukana kloonikoneissa, ellet itse valitse sitä. Eri asia on jos liike PAKOTTAA ottamaan koneeseen sen! Mutta empä ole tälläisestä kuullut vielä. Eli kuten sanoit tuossa:"Ainakin minun tilatuissa "PC-puolen" koneissa on ollut.", niin sinulle on survottu se mukaan, mutta sinun ei todellakaan tarvitse sitä ottaa. Antavat sen sinulle oletuksena mukaan.
Olenko ollut asiaton?Mutta koitetaan keskustella ensikerralla asiallisemmin.
-
Prosessorista riippuu rauta 32 vai 64 bittistä. Jos koneessa on Core Duo, se on 32 bittinen, jos Core2Duo se on 64 bittinen.helinen kirjoitti:Mulla on 2006 ostettu i-mac ja käyttiksenä Tiger. Hyvä tarkennus tuo Snow Leopardin "aito" tuki myös käyttiksen osalta.
-
Tuollaisen tekstin antoi kun vilkaisin. Olen ilmeisesti 32-bittinen heebo.
Eipä silti, hyvin tälläkin vielä pärjää
-
Viesti Kirjoittaja jakkumasa »
Teoriassa 32-bittinen järjestelmä voi antaa muistiosoitteita 2^32 eli 4 GB, käytännössä 3 GB:n jälkeen muistinvarauksissa alkaa tulla päällekkäisyyksiä eikä viimeistä gigaa siksi pysty hyödyntämään. Teoriassa 64-bittinen järjestelmä voi antaa muistiosoitteita 2^64, eli noin 17,2 miljardia GB (16 exabittiä, menihän matematiikka oikein?). Käytännössä en kyllä osaa vastata.helinen kirjoitti:Paljonko 64-bittinen käyttöjärjestelmä voi maksimissaan hyödyntää keskusmuistia?
EDIT: oho, olinpas hidas laskinta näpytellessäni, onneksi KK vastasikin jo ylempänä
-
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
Mielestäni osa kommenteistasi olivat täysin turhia, koska tiesit tarkkaan mitä tarkoitin. Eli joukossa oli itse asiaakin, mutta myös epäolennaista tekstiä, joka oli selvää suun soittamista tai sitten jos yritit olla hauska niin epäonnistuit siinä.wantsomeapple kirjoitti:Olenko ollut asiaton?Exlex kirjoitti:Mutta koitetaan keskustella ensikerralla asiallisemmin.

http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Kyllä se monille on vielä ihan OK ja saahan sille kaikki uudet peruspalikat edelleen eli Flashin, FireFoxin ja monien muiden selainten uusimmat versiot, Javan, uusimman Officen jne. ja taitaa useimmat editointisoftat sisältää vieläkin XP -tuen samoin kuin pelit. Periaatteessa voisi siis edelleen vuonna 2011 mennä sillä käyttiksellä joka ilmestyi ja jonka osti 2001, kovin moni ei taida päivittäisessä käytössä enää Mac OS X 10.0 tai 10.1 käyttiksiä käyttää (nekin julkaistu 2001).Mailia kirjoitti:XP ei ole vieläkään ihan ok.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
-
Sitä en tehnyt kyllä tahallani. Anteeksi, jos olen ollut väärin ymmärrettävissä.exlex kirjoitti: Mielestäni osa kommenteistasi olivat täysin turhia, koska tiesit tarkkaan mitä tarkoitin. Eli joukossa oli itse asiaakin, mutta myös epäolennaista tekstiä, joka oli selvää suun soittamista tai sitten jos yritit olla hauska niin epäonnistuit siinä.
-
Minulla oli vielä vähän aika sitten XP, ihan riittävä. Ei ainakaan mitään ylimääräistä. Eikä mitään tuntunut puuttuvan. Olen ihan peruskäyttäjämikaw_ kirjoitti:Xp kuitenkin on 10 vuotta vanha ja onhan se antiikkinen, se näkyy ja tuntuu. Itse en viitsi käyttää, kuin Windows 7:aa tai OSX:ää.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka