Niin, koneen käyttäjän mielestä se kone toimii tosi sujuvasti ja hyvin, verrattuna työkoneeseen. Haukotus huokaus... Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, ansaitkoon valkeuden!
Jep, tahallaan vähän uskonnollinen sävy

Viesti Kirjoittaja paulaw »
Viesti Kirjoittaja exlex »
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Ette vain osaa...exlex kirjoitti:Voin samaistua tuohon Paulan tunteeseen niin kympillä. Voi vitsi kun olen hajoillut juuri noin Windowsin kanssa.
Viesti Kirjoittaja mercury »
Onnellinen.mercury kirjoitti:Mun pitää myös olla tekemisissä Windows-koneiden kanssa vähän väliä. Voi sitä kurjuutta, kun ne toimivat päivästä toiseen ilman mitään ongelmia.
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Mika elä nyt heti suutu. Kyse on vain nyt rehellisyydestä ja myönnä nyt, että Windows koneet vaativat keskimäärin enemmän tekemistä, jotta ne ovat valmiita käyttää. Myös Windowskoneet vaativat enemmän värkkäilyä muutenkin, ovat mielestäni kuin lemminkkejä. Jos hommaat PC:n jossa windows, niin joudut varautumaan siihen, että kaikki ei tule menemään aina ihan nappiin. Mutta jos taas pitää tuollaisesta värkkäilystä, niin sittenhän asia on jo toinen. Mutta itse en ainakaan jaksa enää tapella saati käyttää aikaa tuollaiseen. Nyt lähden salille, kun joku tappelee Windowsin kanssa.mika_t kirjoitti:Ihme rutinaa, Paulan piti laittaa Vista -kone verkkoon ja meni vartti.Voi tsiises, jos sitä järjestelmää ei joku idiootti ole ensin sotkenut aivan persiilleen, niin Windows -koneen saa langattomaan verkkoon aivan yhtä nopeasti tai hitaasti kuin mäkinkin. Jos se järjestelmä taas itsessään oli hidas, niin olikohan se käyttäjä kenties asentanut jotain mitä ei pitäisi asentaa tai on tehnyt muuten jotain väärin, että se kone on hidastunut? Yleensä jos on viitsinyt joiden janipettereiden koneita lähipiiristä katsella, niin niihin on yleensä vähän klikkailtu kaikenlaista kivaa mitä netistä on sattunut irtoamaan. Kun katsoo käynnissä olevia prosesseja, niin cpu:t huutaa 70-100% ja muistinkulutus on hurjaa. Vistakin alkaa jo olemaan niin muinainen laitos, että kannattaisikohan uusia seiskaan, paranee moni asia. Ei sen puoleen, minulla on aikanaan Vista Business ollut yhdessä himaläppärissä, en saanut siihen ongelmia melkein kolmen vuoden aikana mitä pidin sitä, alla tosin oli Lenovon laaturautaa eikä mikään markettiromu.
Jos osaa lukea mitä ruudulla lukee, niin en oikeasti tiedä miten koneen voi saada solmuun, hitaaksi, jumiin tms. Järjestään nuo ongelmat johtuvat siitä, että joku kasa ummehtunutta lietettä penkin ja koneen välissä on painanut johonkin mitä ei ymmärrä joko Yes tai vaihtoehtoisesti No. En muuten pysty ymmärtämään mitään hidasteluja tai ongelmia aateekooelämässä.
Mielestäni olisi hyvä jos kaikki koneongelmaiset Darwinin ja minun mielikseni lopettaisivat kaikkien teknisten laitteiden käytön. Tai sitten tosiaan käyttäisivät himassa hiljakseen mäkkiä jos se saa onnelliseksi, mutta älyäisi kuitenkin, että aiemmat ongelmat johtuivat huonon raudan ostosta ja/tai omasta typeryydestä. 8)
Viesti Kirjoittaja Kain »
Enhän minä suutu, lähinnä pidättelen huutonaurua näiden mielestäni trollattujen ongelmien kanssa, en kuitenkaan usko, että aivan niin vajakkeja löytyy palstalta, että omaa niin paljon ongelmia kuin mitä tässäkin ketjussa valitetaan.exlex kirjoitti:Mika elä nyt heti suutu. Kyse on vain nyt rehellisyydestä ja myönnä nyt, että Windows koneet vaativat keskimäärin enemmän tekemistä, jotta ne ovat valmiita käyttää. Myös Windowskoneet vaativat enemmän värkkäilyä muutenkin, ovat mielestäni kuin lemminkkejä. Jos hommaat PC:n jossa windows, niin joudut varautumaan siihen, että kaikki ei tule menemään aina ihan nappiin. Mutta jos taas pitää tuollaisesta värkkäilystä, niin sittenhän asia on jo toinen. Mutta itse en ainakaan jaksa enää tapella saati käyttää aikaa tuollaiseen. Nyt lähden salille, kun joku tappelee Windowsin kanssa.
Viesti Kirjoittaja tikujataku »
Siina vaiheessa kun kuoret on avattava ja "kaupan" koneeseen on vaihdettava kaikki sisuskalut että koneesta saa "kaveripiirin tehokkaimman".. Olis joskus kiva testata jos mäcciin löis saman määrän crakättyjä, viruksia sisältäviä laittomia ohjelmia kuin perus PC-teini asentaa winukan alle -niin kuinka paljon "toimivampi" OSX olisi käytössä oikeasti..?!mika_t kirjoitti:En oikein ymmärrä missä vaiheessa minun pitää alkaa säätämään ja ns. harrastamaan lemmikkini kanssa?
Viesti Kirjoittaja via »
No olipas tuuheaa scheissea. Oletetaan, että tämä Lenovoni tässä menisi rikki, soitan huoltoon, huoltosetä tulee haluamaani osoitteen seuraavana arkipäivänä tarvittavien osien kanssa about haluttuun aikaan tai ainakin aikaikkunaan, tyyliin aamupäivällä/iltapäivällä. Siihen laitetaan uusia osia sisälle, koneelle ajetaan diagnostiikka ja testataan toimivuus ennen kuin päästän huoltojampan karkuun. Jos tuo näyttöni tuosta hajoaa, niin siihen tupsahtaa uusi näyttö tilalle, ei mitään vanhoja. Tosin harvalla merkillä kuin Applella on kokemusta tuotevaihdoista ehkä enemmän kuin mitä iMaceissa on ollut, kuinka moni sai näyttönsä ilman kusenkeltaisia läikkiä ja osa vaihtoi sen jopa viidesti ja luovutti sitten vasta kun ei tullut täysin toimivaa laitosta?exlex kirjoitti:Sitten ne huollot. PC-puolella noi huollot on sillain melko raskaita, että kun ihmiset ostaa osia koneisiinsa eri puolilta, niin sitten kun joku laukeaa, niin saat selvitellä mistä ostit näytön mistä kovalevyn jne... Sitten on joku LG:n huikea on-site-takuu siihen päälle. Rikkinäisen näytön tilalle tuodaan huollettu käytetty näyttö, joka saattaa olla aivan loppuun kulunut ja vielä tupakanhajuinen. Sitten myös se, että joka merkillä on oma tapansa toimia, joten kun olet ostanut sen näytön eri valmistajalta, näppäimistön eri valmistajalta ja hiiren erivalmistajalta ja se sattuu sitten hajoamaan, niin joka kerta saa selvitellä, että mites tämä huolto nyt oikein toimii. Yleensä se on luokkaa lähetä se tänne helsinkiin konalaan huoltoon jostakin Kemistä. Häh? Mutta taas tulee se pikkuinen juttu, että osa käyttäjistä nauttii tästä vapaudesta hoitaa itse asiat.
Kerron kokemukseni ainoastaan sillä mitä olen työnipuolesta / muuten kokenut ja jotenkin veikkaan, että ole tässä oikeassa.theinonen kirjoitti:Mielestäni aliarvioit ihmisiä pahasti.
Olen kerran asentanut Windows seiskan ja mielestäni tuo asennus meni hyvinkin jouhevasti ja nopeasti verrattuna aikaisempiin Windows versioihin. Muistaakseni ei enään tarvinnut vastata mihinkään turhiin kysymyksiin kesken asennuksen (Todella ärsyttävää, jos haluaa jättää asentumaan ja lähteä itse muihin hommiin.), vaan kysyi jotain ainoastaan ihan asennuksen lopussa ja oikeastaan niihinkin kysymyksiin riitti kun osasi painaa ok:ta.
Mielestäni Applen kunnian päivät olivat siellä pre-Intel ajassa, ja työasema käsitteestä ollaan koko ajan siirrytty juurikin enemmän sinne PC-puolelle ja kulutustuotteisiin. " Think different " slogani onkin nykyään " Go with the flow "
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Tämähän se vakiovirsi aina on: Mäkkien ongelmat johtuvat paskasta Applesta, Winkkarissa taas paskasta käyttäjästä.mika_t kirjoitti: Jos osaa lukea mitä ruudulla lukee, niin en oikeasti tiedä miten koneen voi saada solmuun, hitaaksi, jumiin tms. Järjestään nuo ongelmat johtuvat siitä, että joku kasa ummehtunutta lietettä penkin ja koneen välissä on painanut johonkin mitä ei ymmärrä joko Yes tai vaihtoehtoisesti No. En muuten pysty ymmärtämään mitään hidasteluja tai ongelmia aateekooelämässä.
Riippuu ja roikkuu. Toki voit käyttää laitetta massamuistitilassa, mutta käyttö voi olla yhtä tuskaa ilman erillisiä ohjelmia. Esim. soitin/puhelin, joka toimii pelkästään massamuistina ja jota käytetään vain levynä, on perin kankeakäyttöinen esim. iPod/iPhone+iTunes-yhdistelmään verrattuna.Eikös paras yhteensopivuus saavuteta sillä, kun laitteet ilmestyvät käyttöjärjestelmään massamuistina eikä tarvita mitään iTunesia sun muita ylimääräisiä härpäkkeitä?
Viesti Kirjoittaja redhat »
Mulla on sukulaisia / tuttavaia jotka soittavat kun Mozilla Firefox kysyy että asennetaanko uudet päivitykset.theinonen kirjoitti:Mielestäni aliarvioit ihmisiä pahasti.
Ai niin, unohdin mainita siitä laitteiden keskinäisestä yhteensopivuudesta. Eikös paras yhteensopivuus saavuteta sillä, kun laitteet ilmestyvät käyttöjärjestelmään massamuistina eikä tarvita mitään iTunesia sun muita ylimääräisiä härpäkkeitä?
Jotakuinkin kaikki DOS- ja Win-versioista on kyllä koettu ja tottakai ongelmia on tullut nähtyä elämän aikana ihmisillä, omalle kontolle tapahtuneet ovat käytännössä olleet jotain kovalevy- tai muita hardisvikoja tai esim. aikoinaan opiskelutarkoituksissa tehtyjä kokeiluita asioista mihin sen pentti peruskäyttäjän ei tarvitse ikinä edes vaivautua koskemaan.Jomppa kirjoitti:Ilmeisesti minulla on huomattavasti enemmän kokemusta Windows-maailmasta (ensimmäinen käyttämäni versio oli Windows 2.x, ykkösestä olen nähnyt vain asennuspaketin), kun pystyn varsin hyvin ymmärtämään hidasteluja tai ongelmia aateekooelämässä. Jos Windows hidastuu asennusten ja poistojen myötä niin kyseessähän on selvä suunnitteluvirhe. Suunnitteluvirhe on oikeastaan jo siinä, että suurin osa ohjelmista vaatii edelleen admin-oikeudet asentuakseen. Ja ylipäätänsä ohjelmien raskas "asennus" on vakava suunnitteluvirhe vrt. esim. "kokeilenpa tässä ohjelmaa suoraan levyimagesta"-metodiin.
Onneksi elämme it-aikakaudella, tuommoiset henkilöt olisi lopetettu luonnon puolesta jos kyse olisi ollut historiamme aikana tapahtuneista asioista. Metsästystapojen muuttuminen johti siihen, että ne ketkä eivät jousta oppineet käyttämään, kuolivat nälkään. Eli kuvaa hyvin ihmisen evoluutiota, kun ei osata lukea mitä ruudulla lukee ja mihin se johtaa (aivan samoin se sukulainen olisi voinut ihmetellä, että mitä se Apple Updater oikein tänään tarjoaa), niin laitteita ei pitäisi edes käyttää tuolloin. Vaikka ei pidä paikkaansa käytännössä, niin sama pätee autolla ajamiseen yms. toimintoihin.redhat kirjoitti:Mulla on sukulaisia / tuttavaia jotka soittavat kun Mozilla Firefox kysyy että asennetaanko uudet päivitykset.
Eihän se näin mene sanonnan mukaan, Mäkkien ongelmat ovat sen mukaan nimenomaan käyttäjien tekemiä koska jumalainen Apple ei tee virheitä, Winkkariongelmat taas johtuvat Microsoftista koska paha ja ilkeä, Linux -ongelmat johtuvat hardiksesta koska käyttis ja käyttäjä ovat täydellisiä, viimeisestä voidaan myös tinkiä.Tämähän se vakiovirsi aina on: Mäkkien ongelmat johtuvat paskasta Applesta, Winkkarissa taas paskasta käyttäjästä.
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Pidänkin Volkkaristani enemmän Volkkarina. Yliarvostettuja moiset Ferrarit.theinonen kirjoitti:Volkkarista ei tule Ferraria, vaikka siihen laittaisikin lasikuituisen Ferrarin korin.
Viesti Kirjoittaja skip »
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Heh, taisipa olla juuri samanlainen kone, mistä tuossa edellisessä viestissä hajoilin. Ilmeisesti PC-puolella raudan yhteensopivuus ja osin laatu ja viimeistely merkitsee paljon. Minulla on bootcampin kautta käytössä myös Windows (tarve sille on erittäin vähäinen käytännössä), vanha XP vielä. Siinä on huomannut, että se toimii varsin luotettavasti ainakin Applessa. Eli rauta on hyvä. Siinä on omat ärsyttävyytensä ja sellaiset "windowsmaisuudet", joista en pidä, mutta ei se sentään varttia etsi verkkoja ja jumittele ihan kiusallaan. Edellinen PC-koneeni oli HP:n kannettava, jossa niinikään kaikki toimi suhteellisen hyvin (eli aika kamala verrattuna nyky-MacBookiin, mutta hermot menivät aika harvoin). HP oli ainakin joskus laatukoneen maineessa, ilmeisesti ei ole enää. Työpaikalla on XP vielä käytössä ja koneet ovat vaihdelleen joskus tälläkin palstalla vuodatusta aiheuttaneesta Acerista Delliin. Olin hetken aika tyytyväinen, kun luulin että tulisi laatukone niin voi ulkosynnyttimet sentään miten alkusuusta ne Dellitkin... Eli tuossa kolme merkkiä, joita ei vissiin kannata ostaa.jomppa kirjoitti:En minäkään ymmärrä, miten koneen voisi saada solmuun, mutta tällä hetkellä perheen HP550+Vista on ns. solmussa, jonka selvittäminen vaatisi paljon enemmän työkaluja kuin mitä Windows tarjoaa. Vaihtoehtona on siis koneen säätäminen, koneen vaihto tai järjestelmän uudelleenasennus. Koska kyseessä on neljä vuotta vanha kone, päädyn tekemään kaksi jälkimmäistä ja heittämään sitten tuolla vesilintua.
Viesti Kirjoittaja redhat »
Täähän kuulostaa joltakin Windows uskovaisen meuhkaamiseltamika_t kirjoitti:
Myöskään mikään kone tai järjestelmä EI mene tuommoiseen jumiin mistä redhat kirjoitteli, että ei ole mitään poikkeavaa tehty, mutta kansion avaaminen kestää viisi minuuttia ja koneen käynnistäminen vartin. Kyllä siellä on joku idiootti tehnyt jotain, lukenut mikrobittiä tai jotain vastaavaa roskalehteä ja keksinyt, että hän kokeilee jotain uutta juttua, saanut spämmipostista klikkailemalla itselleen haittaohjelman/viruksen tms. AINA siellä taustalla on joku syy, järjestään käyttäjästä johtuva.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”