harri kirjoitti:Arvotaan seuraava kivitettävä.
Kehoittaisin näitä harrastelijasalapoliiseja jonkinlaiseen harkintaan ennen aiheettomien syytösten julkipanoa. Vanha sanonta "Ensin asia tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan" on hyvä ohjenuora.
Etteivät löydä itse itseään leivättömän pöydän äärestä julkisesta herjauksesta syytettyinä.
-Harri
... ja anteeksipyyntö vois olla myös paikallaan. Toivon, että Jaakko haluaisi edelleenkin Hompun porukoissa olla
kuriton kirjoitti:
... ja anteeksipyyntö vois olla myös paikallaan. Toivon, että Jaakko haluaisi edelleenkin Hompun porukoissa olla
Jos minä aloittaisin, kun olen tämän jaakkopasasen tähän turhaan mukaan vetänyt. Meillä jokaisella on enempi tai vähempi kaimoja. Ei ole rikos olla jonkun kaima. Noloa se voisi olla. Itse en haluaisi olla xxxxxxxxxx tai yyyyyyyyyyy.
Omasta puolestani nöyrin anteeksipyyntö Jaakko Pasaselle Kuopioon.
Oulun "Jaakko Pasaselle" terveiset: Älä pahenna nimeäsi ja kaimojen nimiä! Maksa rahat takaisin. Ja...
-Harrin kaima 8)
Edit: Names are changed to protect innocents. (heilläkin on kaimansa)
Viimeksi muokannut RedDelicious, 13.3.2007 klo 17.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Quod scripsi, scripsi
– – –
iMac QuadCore i5 21,5" Mid 2011, 2,7 Ghz, 16 GB, 1 TB, Mac OS X 10.11.6
MacBookAir M1, 13"
Vähän OT: Yks huijari on ilmeisesti saatu kiinni. Nimittäin mm. pikkuveikkaani kusettanut huijari on joutunut syytteeseen ja ilmeisesti poliisin huostaan. Nimeä en taida paljastaa, sillä Kalevasta sen muistaakseni voi bongata.
Oli karannut perhekodista, mutta poliisit löysivät sitten kadulta.
Pikkuveli ei rahoja varmasti tule takaisin saamaan, mutta säästyipähän turpajuhlilta.
Jos tekee ko. asiasta poliisille rikosilmoituksen, niin eikö ne pysty tilinumeron perusteella selvittämään kuka tämä kaveri on? Toisaalta, jos olet maksanut rahaa hänen tililleen, niin silloinhan oikea nimi pitäisi olla tiedossa.
Jos hän on kuitenkin pystynyt avaamaan pankkitilin väärillä henkilötiedoilla niin silloin kyse on varmaan jo aika isosta rikoksesta ja pankinkin luulisi olevan kiinnostunut.
Jos löydät tämän kaverin, niin ilmoita, että olet laittanut velan tämän yrityksen perintään:
Kyllähän nämä koijarit usein jäävätkin kiinni, mutta pointti on siinä, että hyvin harvoin niitä rahojaan saa takaisin. Ystäväni menetti kolmisensataa samanlaisessa tapauksessa, ja vaikka heppu jäikin nalkkiin (oli harrastanut samaa useiden kiloeurojen edestä), jo tuttu asianajaja varoitteli, että rahoja tuskin tulee näkymään. Eikä valitettavasti näkynyt :/ Harmillisia tapauksia, eikä huijarin saaman tuomion aiheuttama mielihyvä varmasti korvaa menetettyjä rahoja.
RedDelicious kirjoitti:Omasta puolestani nöyrin anteeksipyyntö Jaakko Pasaselle Kuopioon.
Anteeksi annettu! Onneksenne en satu olemaan mitenkään herkkä hipiäinen itseni suhteen. Hiukan lyhyemmällä pinnalla varustettu kaveri olisi voinutkin jo nostaa tuosta suurempaa metakkaa varsinkin, kun vedetään huuto.netin tunnuksetkin mukaan, joka todennäköisesti voisi haitata aika paljon tulevaisuuden kaupankäyntiä! Tässä työssä ja muutenkin on saanut kylläkin tottua siihen, että sitä kutsutaan vaikka sun millä nimillä aika ajoin ilman minkäänlaista syytä. Hassuimmalta se on tuntunut varsinkin jos yrittää auttaa toista ja elää vielä puhtaalla omalla tunnolla ihmisten ja Jumalan edessä.
Siis lyhyesti: Anteeksi annettu. Eihän se kivaa ollut, että tuolleen juorutaan, mutta no hard feelings!
Ja palaten aiheeseen: Toivottavasti kaveri saadaan kiinni! Rahat on varmaan mennyttä, mutta jos ei tulevaisuudessa pääsis lisää huijaamaan (tai eipä se siitä kovin usein muutu kuin joksikin aikaa, jollei elämään tule jotain muuta sisältöä...).
moderaattori voisi editoida nuo asiattomat epälyviestit pois niin ei ainakaan tulevia kauppoja tule haittaamaan jos kaikki ei jaksa lukea loppuun asti.
Mulla jäi yhdestä kaverista hyvä fiilis Huuto.Netissä. Olin 10m verkkokaapelia ostamassa eurolla, meni vähän aikaa niin ajattelin jo että tuskinpa tulee, sitten se kaveri mailasi ja kertoi lähettäneensä väärän paketin, että vaimon myymä laukku vahingossa lähti postissa minulle tulemaan, sain pitää tai heittää roskiin hänen puolestaan. No parissa päivässä olin saanut eurolla sekä tyylikkään laukun uimakamoille, että 10m kaapelin .
Tuollaisia reiluja ihmisiä voisi olla enemmänkin.
harri kirjoitti:Jota minä en ainakaan tuiki tuntemattoman kanssa missään tapauksessa tekisi ainakaan tuon hintaluokan tavarasta. Olisi kannattanut hoitaa postiennakolla.
Ei se olisi auttanut mitään. Toinen pää olisi voinut vaikkapa lähettää laatikollisen sanomalehtiä tms.
harri kirjoitti:Jota minä en ainakaan tuiki tuntemattoman kanssa missään tapauksessa tekisi ainakaan tuon hintaluokan tavarasta. Olisi kannattanut hoitaa postiennakolla.
Ei se olisi auttanut mitään. Toinen pää olisi voinut vaikkapa lähettää laatikollisen sanomalehtiä tms.
Postivirkailijan kanssa voi varmasti sopia asiasta, että paketin voi tarkistaa ennen rahojen luovutusta.
Postivirkailijan kanssa voi varmasti sopia asiasta, että paketin voi tarkistaa ennen rahojen luovutusta.
postilla on sellainen postiennakko mahdollinen että pakettiin saa kurkata enne avaamista. Tämä vaatii vaan sen että lähettäjä mainitsee asiasta ja paketin päälle kirjoitetaan "saa avata ennen maksua" ilmoitus. Näin minä olen aina hoitanut omat "kalliimmanpuoleiset" kaupat esim. kameraromppeista jne..