M.P.T kirjoitti: On sitten nämä ulkomaalaiset iCreate yms lehdet Hinnat vaan hirvittää. Varmaan Mac lehdelle ei ole kysyntää.
iCreate on 3-4 vuotta sitten aloittanut lehti, jota tuskin perustettiin siksi että kysyntää ei ole. Jostain syystä se näkyy taajaan myös täkäläisissä kioskeissa. Ehkä sitä sitten ostetaan? Muutenkin Mac-lehtien näkyvyys kaupoissa on nykyään jotain ihan muuta kuin viisi vuotta takaperin.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Itse tilaan Macworldia suoraan Jenkeistä ja aika huokeaahan se on. Kaiken lisäksi lehti on kolahtanut postiluukusta yllättävän säännöllisesti eikä yhtään numeroa ole kadonnut matkalla vaikka välimatkaa onkin hieman Amerikan maalle.
Tuossa nuo tilaushinnat ja ne sisältävät myös postikulut:
12 issues (1 year) for $44.97 USD = n. 33 euroa
24 issues (2 years) for $84.97 USD = n. 63 euroa
"Pessimistillä on tapana olla oikeassa tai yllättyä positiivisesti."
Finnley kirjoitti:Itse tilaan Macworldia suoraan Jenkeistä ja aika huokeaahan se on. Kaiken lisäksi lehti on kolahtanut postiluukusta yllättävän säännöllisesti eikä yhtään numeroa ole kadonnut matkalla vaikka välimatkaa onkin hieman Amerikan maalle.
Ja mikä parasta, usein lehti tulee rapsakassa etuajassa. Olikos kerran jopa niin, että tammikuussa tuli huhtikuun numero.
Joo, niin taisi käydä viime vuonna. Nyt kesän jälkeen tahti on vähän hidastunut - syyskuun numerokin tuli vasta elokuun puolivälissä. Sain sen silloin mukavasti reissuun.
Ulkomaiset lehdet kannattaa maksaa etukäteen 24 tai 36 (jopa 48) kuukaudeksi, sillä silloin hinnassa on selvä alennus.
MacWorldin lisäksi kannattaa tilata kotiin MacFormat (UK) ja tuo jo mainittu iCreate (UK), sillä niiden verkkoversiot eivät vastaa läheskään samaa asiaa. Molemmissa tulee mukana aina DVD, jossa softia ja niiden opetusvideoita. Lehdet tulevat Lontoonmaalta nopeasti, itselleni tulee uusin Financial Times joka arkipäivä samana päivänä, lauantainumero tulee maanantain lehden kanssa.
Britannian lehdet ovat hivenen hinnakkaampia punnan kurssin vuoksi, mutta Rautakirjan irtonumerohintoihin on 60-70 % ero.
iLife Family: 6 Macs (4 of 6 Intel Inside) and 7 iPods
Minkälainen lehti on Tietokone verrattuna Mikrobittiin ?
Olipa pettymys, että Macmaailma onkin pelkkä liite ja näyttää siltä, että se ei edes tule jokaisen lehden mukana
Ruotsi ei taitu yhtään ja luulisin, että ATK ja tekniikka sanastokin tuottaa lontooksi ongelmia, joten lukunautinnoksi tuosta Macworldistä tuskin minulle on.
Mikrobitin "kuinka poistan tehokkaimmin kirput windowsistani" tai "näin hiljennän möykkäävän puuceen" ei enää kiinnosta. Ei kai tietokone-lehti ole samoilla linjoilla ?
Voit vertailla suomenkielisiä lehtiä helposti vaikkapa kirjastosta. Siellä on varmaankin vuosi taaksepäin läjässä.
Tietokone-lehden linjaus on muuttunut lähemmäs MikroBittiä, sillä aiemmin tuo lehti esitti ainoastaan yrityskäyttöön soveltuvia laitteita/softia. MikroBitin toimittajista moni käyttää linuxia, joten kyseisen käyttöjärjestelmän jutut saavat poikkeuksellista näkyvyyttä. Tietokone-lehti verrattuna kilpailijaansa Talentumin MikroPC-lehteen on taas paljon Microsoft-myönteisempi, mikä on vain hyvä asia. MikroPC sisältää tietyn prosentin artikkeleita serveri/reititin/ammattipalomuuri-maailmasta, joka kiinnostaa tiettyä porukkaa.
Kokeile myös ITViikkoa ja Tietoviikkoa, jotka ovat toistensa kopioita. Niissä mac-asiaa on aivan yhtä paljon kuin MikroBitissä, mutta tietysti vain uutisointeina.
Englanninkielisistä lehdistä on hyvä katsoa Apple-lisälaitteiden hintoja, vaikkei kieltä niin hallitsekaan. Dollarihinnat ovat selvempiä kuin puntahinnat. Ruotsia ei tarvita mihinkään, ikinä.
...eli jos päädyt tilaamaan Tietokone-lehden, niin liity ensin fiMUGiin, silloin saat lehden mac-liitteineen sovittuun hintaan ja Mac-käyttäjien lehdykän Kotaporan kotiisi.
Kivimoukari kirjoitti:Lehdet tulevat Lontoonmaalta nopeasti, itselleni tulee uusin Financial Times joka arkipäivä samana päivänä, lauantainumero tulee maanantain lehden kanssa.
Tämä riippuu jakelualueesta. Itse tilasin samaa lehteä, mutta luovutin vuoden jälkeen kun lehti tuli aina vähintään päivän myöhässä. Lauantainumero saattoi tulla tiistaina. Soitin jakelufirmalle ja sieltä kertoivat, että lentokentän alue ja mm. Espoossa tietyt alueet toimitetaan heti – loput saavat kun saavat. Miksiköhän näin...?
Finnley kirjoitti:Itse tilaan Macworldia suoraan Jenkeistä ja aika huokeaahan se on. Kaiken lisäksi lehti on kolahtanut postiluukusta yllättävän säännöllisesti eikä yhtään numeroa ole kadonnut matkalla vaikka välimatkaa onkin hieman Amerikan maalle.
http://www.zinio.com/main?ns=fi_us
Jos digilehti riittää, tuolta saa halvemmalla. Ituhipitkin lienee tyytyväisiä kun ei tuhlata paperia.
MacFinn kirjoitti:Vanha kunnon Macworld on ihan ok lehti tai ainakin oli silloin kun se mulle tuli. Mutta kun on tämä netti, ei oikein tarvitse painettua lehteä.
Macworldin tilaus jenkeistä tulee yllättävän halvaksi.
Ihan hyvä lehti, mutta puolet siitä on mainoksia. Eipä silti, siksi sen hinta varmaan onkin alhainen.
"Ihan hyvä lehti, mutta puolet siitä on mainoksia."
Mainoksethan ovat usein muuta sisältöä parempia, etenkin televisiossa.
Täyskaupallisena puolustan tietysti mainoksia, mutta on niissä aidosti oma lisäarvonsa: monen lehden, kuten MacWorldin editoriaalinen puoli on mainoksia aiemmin valmiina, joten mainosten myöhäisemmän deadlinen takia niissä saattaa olla enemmän uutista kuin samasta tuotteesta/palvelusta kirjoitetussa artikkelissa.
MacWorldin (U.S. Edition) päätoimittaja Jason Snell on sympaattinen machörhö, joka osaa perustella asiansa - syyskuun nron "Not Just a Phone" pääkirjoitus oli journalisimia parhaimmillaan. Hän pohti tietotekniikkavertailujen syvintä probleemaa: miten iPhone voidaan arvioida asteikolla 1-5 tähteä, kun se aloittaa uuden maailman? Ei ole mitään tuotetta johon sitä voi verrata.
MacWorld US ja UK lehtiä luin alkuaikoina kun olin juuri Macin saanut. Ne vaikuttivat pelkiltä mainoslehdeltä, mutta ovathan ne toki myös niitä edullisimpia Mac lehtiä. Nykyään oma suosikkini on brittiläinen MacUser lehti. Seuraavaksi tarkoitus olisi tutustua Tietokoneen mukana tulevaan Macmaailma liitteeseen. Ruotsin MacWorld lehteä on tälläkin foorumilla usein kehuttu, mutta kielitaito muodostuu tässä valitettavasti esteeksi
Mac mini (M1, 2020) 16GB , iPhone 14 Pro, iPad Pro 10.5"
Repe Ruutikallo kirjoitti: Muutenkin Mac-lehtien näkyvyys kaupoissa on nykyään jotain ihan muuta kuin viisi vuotta takaperin.
Aivan, kuin myös Mac-koneiden noin muutenkin (junissa, kouluissa, kodeissa, mediassa).
Macmaailmahan lopetti vuonna 2002 itsenäisenä lehtenä ja luulen, että nykyisellään sille voisi taas olla markkinoita. Viidessä vuodessa Applen myynti ja näkyvyys Suomessa on noussut kohinalla, joten aika saattaisi olla taas kypsä suomenkielisellekin Mac-julkaisulle. Näin siis huolimatta internetin välityksellä leviävien uutisten jne. vaikutuksesta.
Ulkomaisista lehdistä olen selaillut lähinnä MacWorldia (Lontoo/Tukholma) ja iCreatea. MacWorld on ehkä enemmän jokaiselle-jotakin -lehti, mutta se on vain mun mielipiteeni..
Repe Ruutikallo kirjoitti: Muutenkin Mac-lehtien näkyvyys kaupoissa on nykyään jotain ihan muuta kuin viisi vuotta takaperin.
Aivan, kuin myös Mac-koneiden noin muutenkin (junissa, kouluissa, kodeissa, mediassa).
Macmaailmahan lopetti vuonna 2002 itsenäisenä lehtenä ja luulen, että nykyisellään sille voisi taas olla markkinoita. Viidessä vuodessa Applen myynti ja näkyvyys Suomessa on noussut kohinalla, joten aika saattaisi olla taas kypsä suomenkielisellekin Mac-julkaisulle. Näin siis huolimatta internetin välityksellä leviävien uutisten jne. vaikutuksesta.
Tässä on justinsa se hassu juttu, että jos eläisimme 10 vuoden takaista aikaa ja Macin nousukiito olisi nykyinen, Mac-lehti kannattaisi loistavasti. Vaan kuten täällä on vihjailtu, se sama netti joka sabotoi painettujen lehtien markkinoita on myös mahdollistanut tuon nousukiidon. Luulisinpa silti että parin kolmen vuoden päästä aika on kysta suomalaiselle Mac-lehdelle, jonka voi luonnollisesti tilata myös diginä.
iCreate on kyllä hyvä lehti mutta kallis kun mikä ainakin jos irtonumeroina ostelee, 14,50€ pala muistaakseni. Itse olen tässä jonkin aikaa pohtinu että jos tilaisi tuon ruotsinkielisen macworldin ei ole ainakaan hinnalla pilattu, eikä hassumpi julkaisu muutenkan mitä nyt yhden irtonumeron ostin ja lukasin tuossa pari kk sitten kun ruotsissa kävin.
frankh kirjoitti:Itse olen tässä jonkin aikaa pohtinu että jos tilaisi tuon ruotsinkielisen macworldin ei ole ainakaan hinnalla pilattu, eikä hassumpi julkaisu muutenkan mitä nyt yhden irtonumeron ostin ja lukasin tuossa pari kk sitten kun ruotsissa kävin.
Se on ihan hyvä lehti kyllä joo. Olen joskus tilannut ja tilaisin yhä, mutta johkin pitää noita pakottomien menojen rajoja asettaa, kun se ei ihan ilmainenkaan ole.
Ja siis Macithan on pakollisia menoja, ettei totuus unehtuisi.
Viimeksi muokannut Repe Ruutikallo, 6.9.2007 klo 11.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miten ihmiset yleensä tilailevat noita ulkolaisia lehtiä? Itse löysin tällaisen saitin http://www.myfavouritemagazines.co.uk/ josta saa esim. Computer Artsin 70 punnalla vuodeksi, mikä mielestäni on suhteellisen rehti hinta ottaen huomioon että maksoin elokuun numerosta lehtipisteelle 18,10 euroa.
Suoraan kustantajalta on yleensä halvin. Joskus sattuu eteen välittäjä, joka kuskaa lehdet kontissa esim Tanskaan ja postittaa sieltä edullisesti, mutta eipä näitä ole viime aikoina näkynyt.
Tuohan on inhimillinen hinta, mutta miten ne maksetaan? Joutuu käyttää jotain maksupalvelua, koska heillä ei ole täkäläistä pankkia. Toiseksi Nordea kynii kaikista ulkomaille maksetuista maksuista älyttömän hinnan. Kympin pari saa maksaa.
Mitenkähän tuo iCreaten kanssa. Euroalueelta tulee niin voisi olla kuluttajan suojaakin. Olen nimittäin ajatellut tilata, jos 70% tarvitsee enää Rautakirjan hinnoista maksaa. Kertokaas lehden tilaajat millaisia laskuja tulee ja miten sitten osoitteen muutokset ja irtisanomiset tilauksesta. Näissä asioissa olemme ulkomaalaisia palveluita valovuosia edellä.
Tuohan on inhimillinen hinta, mutta miten ne maksetaan? Joutuu käyttää jotain maksupalvelua, koska heillä ei ole täkäläistä pankkia. Toiseksi Nordea kynii kaikista ulkomaille maksetuista maksuista älyttömän hinnan. Kympin pari saa maksaa.
JuhaT kirjoitti:Siirry "poika" länteen - pakkoruotsiahan olet kuitenkin joutunut opettelemaan. http://macworld.idg.se/
Hain toissapäivänä Stokkalta tuon ruattalaisten lehden. Vähän hirvitti että saako muista kuin kuvista selvää. Kyllä siitä ihmeesti jotain tajusin. Videon käsittelystä jotain yleistä ja uuden iMacin testausta. Nyt tosin hirvittää kun lehdessä (jos siis ymmärsin) sanottiin että näytön värit muuttuvat melko heti kun päätä siirtää pystysuunnassa näytön suhteen. Sivusuunnassa pitäis olla ok ainakin jos on edes suunnilleen ruudun leveyden sisäpuolella. no kohta se nähdään omilla silmillä..
ai niin, asiaan.. asiallisen tuntuinen lehti, ostan kyllä uudelleenkin! Hinta 7e ok verrattuna enklantilaisiin (14e). Josko tulisi kieltä kerrattua samalla..
Bule kirjoitti:Nyt tosin hirvittää kun lehdessä (jos siis ymmärsin) sanottiin että näytön värit muuttuvat melko heti kun päätä siirtää pystysuunnassa näytön suhteen. Sivusuunnassa pitäis olla ok ainakin jos on edes suunnilleen ruudun leveyden sisäpuolella. no kohta se nähdään omilla silmillä...
Oletko varma, että siinä lehdessä arvosteltiin 24" iMac? 20-tuumaisessahan on halpa TN-paneeli, jossa katselukulma on aika kehno. Isommassa mallissa on todella laadukas paneeli.
Bule kirjoitti:Nyt tosin hirvittää kun lehdessä (jos siis ymmärsin) sanottiin että näytön värit muuttuvat melko heti kun päätä siirtää pystysuunnassa näytön suhteen. Sivusuunnassa pitäis olla ok ainakin jos on edes suunnilleen ruudun leveyden sisäpuolella. no kohta se nähdään omilla silmillä...
Oletko varma, että siinä lehdessä arvosteltiin 24" iMac? 20-tuumaisessahan on halpa TN-paneeli, jossa katselukulma on aika kehno. Isommassa mallissa on todella laadukas paneeli.
Tuolla on sellainen faktaruutu, jossa lukee "20-tum". Tekstissä mainittiin, että saivat vain yhden mallin testattavaksi.
Ei ruåttalaiset osaa noita testejä tehdä. Heille ei näköjään tule mieleen, että 24-tuumaisessa mallissa voisi olla parempi pystysuuntainen katselukulma kuin siinä pienemmässä. Vaikka artikkelin kirjoittaja mainitsee vaakasuuntaisen katselukulman olevan suurempi sinä isommassa mallissa, niin ei tule silti mieleen, että siinä voisi olla myös pystysuunnassa laajempi katselukulma.