Juhani L kirjoitti:jacce kirjoitti:Tuli kuunneltua tuo puolen tunnin iPad-podcast tänään ja vähän pisti Krakenin kommentit naurattamaan:
"Tarvitsenko sitä (iPad), en, haluanko sen, kyllä."
Tuli vaan mieleen, että ovatko mainosmiehet ja suuryritysten markkinakoneisto näin tehokkaita? Tiedetään, ettei tarvita n. 500 euron hintaista laitetta, hyvin tulisi toimeen ilmankin, mutta silti koitetaan jotenkin perustella itselle sen hankinta..
[/b] Americaksi sanoisin että that's insane!
..iPad saattaa olla monelle ihmiselle tietokonetta yksinkertaisempi ja helposti liikuteltava laite, jolla voi hoitaa monia asioita ilman mitään tietokonetaitoa. Voi olla, että kymmenen vuoden päästä on miljoonia - ellei kymmeniä miljoonia - ihmisiä, jotka ihmettelevät, miten he ylipäänsä pärjäsivät ennen iPadiä.
Tiedän, että kommenttini teilataan välittömästi, sillä vastavirtaan menijähän ei tunnetusti kauas pötki, mutta esitän kommenttini silti..
Itse aattelin myös, että tuo vempele voisi olla vanhalle isoäidilleni oiva askel astua tietotekniikan maailmaan noin periaatteen päätelaitteena kun ei siinä liiemmin ole niitä nappuloita ja käyttöliittymäkin on Applemaisen yksinkertainen, mutta kuitenkin se iTunes - riippuuvuus riisui jo meidänkin mummon käyttäjälistalta hetimiten pois..
Ja perusteluna myös osaltaan sekin, että itse en ainakaan halua sitoutua siihen, että käyn synkkaamassa tuota konetta säännöllisin väliajoin, mummo sitä ei kuitenkaan osaa-, aio-, eikä edes halua tehdä, kännykässäkin on liiaksi nappeja että vielä pitäisi tietokonetta ja iTunesia.
Ja siinä meni se viimeinenkin tilaus iPadille, kun kerran olisi jo kone & iTunes, niin mihinkä sitä iPadia enää sitten tarvittiinkaan..
..omaan käyttööni en tuolle minkään valtakunnan tilausta näe, tämä on toki yksilökohtainen seikka ja jokaisella on tarpeensa...
Minun mielestäni tuo oli sellainen välimallin kone, ylisuuri iPhoneksi, vähän vielä riisuttukin siihen käyttöön, joka on hieman turhan spesifikoitu käyttötarkoitukseltaan, joka on kuitenkin tietokoneriippuvainen, joten täällä talossa iPhonella hoidan samat asiat
(kovin usein kyllä syyllistyn Nokialaiseen, akkukestojen ja näppiksen vuoksi), loput tietokoneella. Itse en kaipaa yhtä yhden - kahden tarkoituksen sähkösyöppöä laitetta lisää pöydilleni pyörimään..
Tuo moneen kertaan ruuan laittoyhteydessä iPadin käyttöön vetoaminen sai minut nauramaan oikein toden teolla, suhteellisen ruokakeskeinen oli nuo perustelut kaikenkaikkiaan..
..sen verran minäkin muistan reseptejä ulkoa, sekä äsken lukemaani muistan vielä viisi - kymmenen minuuttia jälkeenpäinkin riittävästu, että ei sen koneen nenän edessä tarvitse kaikenaikaa ollakaan. Ainakaan 500,00€ hinnalla..
Ole varovainen kun puhut. Sanoilla luot maailman ympärillesi.
MacBook Air M2 13" iPhone 5 32gt Macbook Pro 15" iMac G5 24" iPad Mini Retina 64gb iPhone SS 64gt iPhone X 64gt iBook G4 12" iPod nano