SMTP tunneliin vaikka SMTP:lle ei voi ottaa ssh-yhteyttä?
-
SMTP tunneliin vaikka SMTP:lle ei voi ottaa ssh-yhteyttä?
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Olen ulkomailla. Olisi tarve päästä lähettämään postia saunalahden smtp-palvelimen kautta. Suomessa minulla on käytössä Sauniksen netti joten uskon saavani sitä käyttää.
Tunnelointi on jokseenkin tuttu asia ja uskon, että saisin ongelman ratkaistua sillä. Ongelma on siinä, että kaikki ohjeet olettavat että voin ottaa ssh-yhteyden suoraan SMTP-palvelimeen. Saunalahdella tuo on lisäpalvelu, joka maksaa. Pystynkö jotenkin tekemään niin että tunneli kulkisi Suomessa sauniksen verkossa olevalle palvelimelle ja viestit jatkaisivat sieltä normaalisti ilman tunnelia Saunalahdelle?
Kiitos avusta jo etukäteen!
-
-
Webmail:in kautta ei todellakaan. Puolitusinaa postilaatikoita, joten ruljanssia ei jaksa kukaan. Ongelmana on myös se että tällöin lähetetyt postit eivät jää koneelle, mikä on ikävää. Webmaililla olen nyt mennyt kun on ollut pakko saada postia lähtemään.tkt kirjoitti:Olisiko sittenkin helpompaa lähettää postit webmailin tai paikallisen postipalvelimen kautta?
--Ari
Paikallinen postipalvelin on käytössä kun se on mahdollista. Langattomissa verkoissa ja reissun päällä se ei ole mahdollista. Lisäksi tämä sama ongelma on myös Suomessa esimerkiksi Sparknetissä, joten ratkaisulle olisi käyttöä myöhemminkin.
Yksi vaihtoehto olisi ilmeisesti gmail, johon voi verkossa vaihtaa lähtevän osoitteen. Se auttaisi yhden laatikon kanssa, mutta ei ratkaise ongelmaa.
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Jos löydät Saunalahden verkosta palvelimen, johon saat ssh-yhteyden, niin melko varmasti ko. koneessa on myös smtp-palvelu, jolloin lähetys onnistuu aivan normaalisti.
Rajoitukset smtp-palvelimien käytöstä vain omasta verkosta juontavat juurensa spammääjiiin. Omilla palvelimilla olen päätynyt näkyvyysrajoittamisen sijasta autentikoitavaan smtp(s)-yhteyteen. Palvelimeen saa yhteyden kaikkialta, mutta se on saatavilla vain tunnistetuille käyttäjille.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Comp. Itsellä lähtee postia useammasta päätelaitteesta ja Googlen smtp:n kautta kaikki. Sieltä saa asetettua yhden osoitteen josta ne näyttää lähtevän, niin ei tartte miettiä uudelleenohjauksia tai useampia postilaatikoita. Eikä varsinkaan sitä kenen verkossa on, ja mitä smtp:tä saisi/voisi käyttää, kun on yksi mikä toimii kaikkialla.gramdel kirjoitti:Veikkaan, että sun tartteis tunneloida yhteys jonkin saunalahden verkossa olevan koneen kautta smtp palvelimelle. Muuta ei oikein tule mieleen. Gmailin smtp palvelin antaa kyllä lähetellä useammallakin osoitteella mailia, ne pitää vaan konffaa asetuksiin.
/---
ap
iPod Touch 16GB
-
Mutta kun on tarve lähettää postia ainakin kahdesta eri yrityksen osoitteesta ja vielä henkilökohtaisestakin osoitteesta. Silloin ei yksi lähtevä osoite oikein riitä. Jostain syystä en ole ikinä onnistunut lähettämään postia Datamapin SMTP:n kautta, vaikka senkin pitäisi olla mahdollista, koska sinne on firman puolesta tunnukset.tBa kirjoitti:Comp. Itsellä lähtee postia useammasta päätelaitteesta ja Googlen smtp:n kautta kaikki. Sieltä saa asetettua yhden osoitteen josta ne näyttää lähtevän, niin ei tartte miettiä uudelleenohjauksia tai useampia postilaatikoita. Eikä varsinkaan sitä kenen verkossa on, ja mitä smtp:tä saisi/voisi käyttää, kun on yksi mikä toimii kaikkialla.gramdel kirjoitti:Veikkaan, että sun tartteis tunneloida yhteys jonkin saunalahden verkossa olevan koneen kautta smtp palvelimelle. Muuta ei oikein tule mieleen. Gmailin smtp palvelin antaa kyllä lähetellä useammallakin osoitteella mailia, ne pitää vaan konffaa asetuksiin.
/---
ap
Mitä tarkoititte tuolla "tunneloida jonkun saunalahden verkossa olevan koneen kautta"?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Se tarkoittaa juuri mitä siinä lukeePbman kirjoitti:Mitä tarkoititte tuolla "tunneloida jonkun saunalahden verkossa olevan koneen kautta"?

Jos et ymmärrä, niin sitten voi olla hankala lähteä semmosta edes toteuttamaan. Ideana siis että otat yhteyden tienpäältä esim. kotikoneellesi joka sitten lähettää sen mailin eteenpäin. Varmasti toteutettavissa, mutta aikamoinen säätö ja vaatii että oma kone kokoajan päällä.
-
Jos nyt vähän kiltimmin, kiitos. Tiedän ajatuksen mutta käytännön toteutusta en tähän nyt keksi. Kuten sanoin tunnelointi on tuttu juttu ja olen sitä paljon käyttänyt eri yhteyksissä: koko ajan on koneelta auki neljä tunnelia eri tarkoituksissa. Esimerkiksi palvelimella olevan iTunesin sisällön jakaminen tunnelin yli toiseen iTunesiin on erittäin mukava systeemi ja pelastanut useammatkin kotibileet huonolta musiikilta. Silti en ole aivan sinut vielä kaikkien vipstaakien kanssa ja en suoraan sanottuna ymmärrä täysin koko homman ajatusta ja miten mikäkin "local -" tai "remote redirection" toimii.TheKraken kirjoitti:Se tarkoittaa juuri mitä siinä lukeePbman kirjoitti:Mitä tarkoititte tuolla "tunneloida jonkun saunalahden verkossa olevan koneen kautta"?
Jos et ymmärrä, niin sitten voi olla hankala lähteä semmosta edes toteuttamaan. Ideana siis että otat yhteyden tienpäältä esim. kotikoneellesi joka sitten lähettää sen mailin eteenpäin. Varmasti toteutettavissa, mutta aikamoinen säätö ja vaatii että oma kone kokoajan päällä.
Eli siis tunneli koneelle Suomessa.. mihin porttiin? (ei liene väliä?) Entäs sitten? Mitä laitetaan mailin asetuksiin? Osoitteeksi localhost ja portti joka on ohjattu muualle?
Eli siis mitä meinaat tuolla että se kotikone sen sitten lähettää eteenpäin? Mikä sen siellä lähettää? Tai siis ymmärrän että jos tuon Mailin saa viestin lähettämään suoraan oikeaan paikkaan ja tunnelilla vaan kierrätetään se toisen koneen kautta, mutta juuri tuota asetusta en osaa vissiin tehdä. Tai siis en täysin ymmärrä homman marssijärjestystä niin en keksi että miten se toteutetaan.
-
-
Re: SMTP tunneliin vaikka SMTP:lle ei voi ottaa ssh-yhteyttä
Viesti Kirjoittaja ihra »
Tuota... eikö suoraan imaps.saunalahti.fi -postipalvelin kelpaisi kuten ennenkin? Jos laitat salatun SSL-protokollan päälle voit lähettää postia saunalahden palvelimen kautta mistä tahansa verkosta... portti (25 eli sama kuin normaalin postin kautta) vain auki palomuurista.Pbman kirjoitti:Olisi seuraavanlainen ongelma:
Olen ulkomailla. Olisi tarve päästä lähettämään postia saunalahden smtp-palvelimen kautta. Suomessa minulla on käytössä Sauniksen netti joten uskon saavani sitä käyttää.
Tunnelointi on jokseenkin tuttu asia ja uskon, että saisin ongelman ratkaistua sillä. Ongelma on siinä, että kaikki ohjeet olettavat että voin ottaa ssh-yhteyden suoraan SMTP-palvelimeen. Saunalahdella tuo on lisäpalvelu, joka maksaa. Pystynkö jotenkin tekemään niin että tunneli kulkisi Suomessa sauniksen verkossa olevalle palvelimelle ja viestit jatkaisivat sieltä normaalisti ilman tunnelia Saunalahdelle?
http://saunalahti.fi/tuki/internet/post ... rbird2.php
Yllä ohjeet esim. Thunderbirdille.
Erona entiseen posti.saunalahti.fi palvelimeen on kirjautuminen myös lähettäessä.
Macbook Pro 15", G5, Mac Mini, iPhone 32 Gt
Linux palvelimia, FreeBSD, FreeNAS, OpenSolaris
-
Koska se lähettää postin aina gmail-osoitteesta lähtevänä. Tai vaihtoehtoisesti tuon lähettäjän osoitteen voi vaihtaa, mutta se pitää siis aina määritellä gmailin nettisivuilla.Pis kirjoitti:Miksi smtp.gmail.com ei toimisi kaikkien osoitteiden lähtevän postin palvelimena?
-
Muuten hyvä, mutta imaps.saunalahti.fi ei toimi ulkomailta. Näin on minulle Mikko Inkinen Saunalahdelta vastannut kun asiaa viimeksi kesällä heiltä kysyin.ihra kirjoitti:Tuota... eikö suoraan imaps.saunalahti.fi -postipalvelin kelpaisi kuten ennenkin? Jos laitat salatun SSL-protokollan päälle voit lähettää postia saunalahden palvelimen kautta mistä tahansa verkosta... portti (25 eli sama kuin normaalin postin kautta) vain auki palomuurista.Pbman kirjoitti:Olisi seuraavanlainen ongelma:
Erona entiseen posti.saunalahti.fi palvelimeen on kirjautuminen myös lähettäessä.
Sauniksella on myös palvelin smtp.auth.saunalahti.fi joka toimii kaikkialta, mutta vaatii maksullisen lisäpalvelun.
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
No ei tuo kyllä ole iso ongelma. Itsellä meni siihen 15sek puoli vuotta sitte, ja sen jälkeen en ole koko gmailiin edes logannut sisään. Postit tulee vastaanottajille aina siba.fi -osoitteesta, lähetin ne sitten touchista, läppäriltä tai kännystä. Tietysti headereissa näkyy että se käyttää gmailia, mutta ei se kyllä haittaa.Pbman kirjoitti:Koska se lähettää postin aina gmail-osoitteesta lähtevänä. Tai vaihtoehtoisesti tuon lähettäjän osoitteen voi vaihtaa, mutta se pitää siis aina määritellä gmailin nettisivuilla.Pis kirjoitti:Miksi smtp.gmail.com ei toimisi kaikkien osoitteiden lähtevän postin palvelimena?
iPod Touch 16GB
-
MIksi ei voi ratkoa sitä itse ongelmaa niin kuin pyydetään vaan keskitytään selittämään että sulla mitään ongelmaa edes oletBa kirjoitti:No ei tuo kyllä ole iso ongelma. Itsellä meni siihen 15sek puoli vuotta sitte, ja sen jälkeen en ole koko gmailiin edes logannut sisään. Postit tulee vastaanottajille aina siba.fi -osoitteesta, lähetin ne sitten touchista, läppäriltä tai kännystä. Tietysti headereissa näkyy että se käyttää gmailia, mutta ei se kyllä haittaa.Pbman kirjoitti:Koska se lähettää postin aina gmail-osoitteesta lähtevänä. Tai vaihtoehtoisesti tuon lähettäjän osoitteen voi vaihtaa, mutta se pitää siis aina määritellä gmailin nettisivuilla.Pis kirjoitti:Miksi smtp.gmail.com ei toimisi kaikkien osoitteiden lähtevän postin palvelimena?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eli jos ja kun en HALUA / VOI / KYKENE / SUOSTU / TAHDO / VIITSI / KEHTAA käyttää gmailia, wippiesiä (kohta joku kuitenkin ehdottaa tuon..) tai muutakaan vastaavaa niin mikä olisi vaihtoehto? Omasta mielestäni tuo tunnelointi toimisi kunhan vain osaisin. 24h päällä olevia koneita ja palvelimia riittää, niistä se ei ole kiinni.
Alkuperäisen viestin otsikko ei liene paras mahdollinen, mutta en sitä paremmin osannut kuvata. Nyt voinee sitä jossain vaiheessa hieman korjata.
-
Ok, itse olin imappia käytellyt vain kotimaasta, ajattelinkin että pakko tuossa joku kompa olla.Pbman kirjoitti:Muuten hyvä, mutta imaps.saunalahti.fi ei toimi ulkomailta. Näin on minulle Mikko Inkinen Saunalahdelta vastannut kun asiaa viimeksi kesällä heiltä kysyin.ihra kirjoitti:Tuota... eikö suoraan imaps.saunalahti.fi -postipalvelin kelpaisi kuten ennenkin? Jos laitat salatun SSL-protokollan päälle voit lähettää postia saunalahden palvelimen kautta mistä tahansa verkosta... portti (25 eli sama kuin normaalin postin kautta) vain auki palomuurista.Pbman kirjoitti:Olisi seuraavanlainen ongelma:
Sauniksella on myös palvelin smtp.auth.saunalahti.fi joka toimii kaikkialta, mutta vaatii maksullisen lisäpalvelun.
Itse pääsen helpolla kun pyörittää itse pariakin verkkopalvelinta joten sinne voi laittaa helposti tuollaiset autentikoivat palvelimet toimimaan.
-
Jotain Sendmail-systeemejä? Kuinkas kovan vaivan takana tuollaisen pystytys olisi ja onko noissa nykyään vaara että filtterit luulevat spämmiksi noista lähteviä posteja?ihra kirjoitti:Ok, itse olin imappia käytellyt vain kotimaasta, ajattelinkin että pakko tuossa joku kompa olla.Pbman kirjoitti:Muuten hyvä, mutta imaps.saunalahti.fi ei toimi ulkomailta. Näin on minulle Mikko Inkinen Saunalahdelta vastannut kun asiaa viimeksi kesällä heiltä kysyin.ihra kirjoitti:Tuota... eikö suoraan imaps.saunalahti.fi -postipalvelin kelpaisi kuten ennenkin? Jos laitat salatun SSL-protokollan päälle voit lähettää postia saunalahden palvelimen kautta mistä tahansa verkosta... portti (25 eli sama kuin normaalin postin kautta) vain auki palomuurista.Pbman kirjoitti:Olisi seuraavanlainen ongelma:
Itse pääsen helpolla kun pyörittää itse pariakin verkkopalvelinta joten sinne voi laittaa helposti tuollaiset autentikoivat palvelimet toimimaan.
-
Itse pistäisin linux-koneeseen (ei tarvitse olla muuta palveluita paljastettuna ulkomaailmaan) postfix-postipalvelin, halutun imap/pop3 palvelimen ja ssl/auth smtp päälle. Lisäksi vielä lisäsuojaa eli mac-osoitteella suojausta tai fqdn -tarkistus päälle. Samalla saa Spamassassinin ja Clamav:n päälle eli roskapostisuojan ja virustorjunnan viesteihin (=heittää virusviestit roskiin).Pbman kirjoitti:Eli jos ja kun en HALUA / VOI / KYKENE / SUOSTU / TAHDO / VIITSI / KEHTAA käyttää gmailia, wippiesiä (kohta joku kuitenkin ehdottaa tuon..) tai muutakaan vastaavaa niin mikä olisi vaihtoehto? Omasta mielestäni tuo tunnelointi toimisi kunhan vain osaisin. 24h päällä olevia koneita ja palvelimia riittää, niistä se ei ole kiinni.
Uutena vuotena tuli viimeksi tehtyä yksi tuollainen serveri eikä se kertatekona vie kuin tunnin-pari... lisäaikaa sitten kaiken pienen säätöön (roundcube webmail etc.).
Hyvä puoli ylläolevassa on myös paitsi säädettävyys myös kilpailutus eli palveluntarjoajalla ei ole väliä.
Toisaalta... jos palvelimia on jo olemassa niin eikö niihin olisi tuollainen oma viestinvälitys helppo laittaa päälle?
Tosin jos saunalahden liittymä on niin siinähän saa pitää serveriä? Mac vain kunnon palomuurin taakse pitämään sitä postipalvelinta...
-
Itse käytän postfix-palvelinta, muitakin löytyy (Sendmail on kaikkein hankalin omasta mielestäni asentaa).Pbman kirjoitti:Jotain Sendmail-systeemejä? Kuinkas kovan vaivan takana tuollaisen pystytys olisi ja onko noissa nykyään vaara että filtterit luulevat spämmiksi noista lähteviä posteja?ihra kirjoitti:Itse pääsen helpolla kun pyörittää itse pariakin verkkopalvelinta joten sinne voi laittaa helposti tuollaiset autentikoivat palvelimet toimimaan.
Mutta tuollainen 1-6 tuntia siinä menee jos tietää mitä tekee (valmiita paketteja löytyy (LAMP, MAMP, WAMP) mutta en niihin luottaisi).
Filtterit uskovat omaa palvelinta huomattavasti Saunalahden serveriä paremmin

Vaatii siis fqdn eli fully qualified domain namen.
Ylläolevat hauskoja siis säätää jo ensi kertaakin mutta en ehkä ihan firma/oikeaan käyttöön noita kylmiltään lähtisi tekemään.
Veikkaan että maksamalla 6,50 euroa kuussa pääset halvimmalla (eli saa sen Saunalahden autentikoinnin käyttöön). Samalla viestit liikkuvat paremmin kun tuo imaps.saunalahti.fi ei ole kovinkaan monella estolistalla.
-
Kiitos vastauksestasi! Nyt tuli niin paljon ulkomaankielisiä sanoja että noiden guuglettellu pitää jättää myöhempään ajankohtaan ja tehdä ajan kanssa. Tuokin vaihtoehto on ollut mielessä. Joskus on linux-purkkikin pyörinyt nurkassa ja sähköposteja se liikutteli ihan hyvin. Mutta se oli muinoin ja nyt ulkomaila ollessa joutuisi kaiken rakentelun tekemään linjojen yli ja ajattelin että helpommallakin voisi päästä =)ihra kirjoitti:Itse pistäisin linux-koneeseen (ei tarvitse olla muuta palveluita paljastettuna ulkomaailmaan) postfix-postipalvelin, halutun imap/pop3 palvelimen ja ssl/auth smtp päälle. Lisäksi vielä lisäsuojaa eli mac-osoitteella suojausta tai fqdn -tarkistus päälle. Samalla saa Spamassassinin ja Clamav:n päälle eli roskapostisuojan ja virustorjunnan viesteihin (=heittää virusviestit roskiin).Pbman kirjoitti:Eli jos ja kun en HALUA / VOI / KYKENE / SUOSTU / TAHDO / VIITSI / KEHTAA käyttää gmailia, wippiesiä (kohta joku kuitenkin ehdottaa tuon..) tai muutakaan vastaavaa niin mikä olisi vaihtoehto? Omasta mielestäni tuo tunnelointi toimisi kunhan vain osaisin. 24h päällä olevia koneita ja palvelimia riittää, niistä se ei ole kiinni.
Uutena vuotena tuli viimeksi tehtyä yksi tuollainen serveri eikä se kertatekona vie kuin tunnin-pari... lisäaikaa sitten kaiken pienen säätöön (roundcube webmail etc.).
Hyvä puoli ylläolevassa on myös paitsi säädettävyys myös kilpailutus eli palveluntarjoajalla ei ole väliä.
Toisaalta... jos palvelimia on jo olemassa niin eikö niihin olisi tuollainen oma viestinvälitys helppo laittaa päälle?
Tosin jos saunalahden liittymä on niin siinähän saa pitää serveriä? Mac vain kunnon palomuurin taakse pitämään sitä postipalvelinta...
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
Eli tarvitsen ainoastaan koneen, johon saat SSH-yhteyden ja sen pitää olla haluamassasi verkossa (saunalahti, jos haluaa käyttää slahden SMTP:tä). Tosin mikä tahansa verkko toimii, koska se SMTP palvelin ei vaikuta yhtään mitään siihen, kenen identiteetillä se viesti lähtee.Pbman kirjoitti: Eli siis tunneli koneelle Suomessa.. mihin porttiin? (ei liene väliä?) Entäs sitten? Mitä laitetaan mailin asetuksiin? Osoitteeksi localhost ja portti joka on ohjattu muualle?
Eli siis mitä meinaat tuolla että se kotikone sen sitten lähettää eteenpäin? Mikä sen siellä lähettää? Tai siis ymmärrän että jos tuon Mailin saa viestin lähettämään suoraan oikeaan paikkaan ja tunnelilla vaan kierrätetään se toisen koneen kautta, mutta juuri tuota asetusta en osaa vissiin tehdä. Tai siis en täysin ymmärrä homman marssijärjestystä niin en keksi että miten se toteutetaan.
Joka tapauksessa avaat ssh-tunnelin siten, että esim. oman koneen 9925 -portti ohjataan käytettävissä olevan SMTP (eli sen serverikoneen ISP:n SMTP -palvelimeen) porttiin 25.
Esimerkiksi ssh -L 9925:smtp.isp.com:25 user@kone.ispn.verkossa.com
Tämän jälkeen Maili käskytetään käyttämään SMTP-palvelimena localhost:9925 -osoitetta. Näillä pitäisi toimia.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ei siis ollut tarkoitus kuulostaa töykeältä, mutta siis oletin vain tuon kysymyksen perusteella että tunnelointi on vieras termi ja täten veikkailin että semmoisen pystyttäminen tätä varten voi olla vähän turhan isohko operaatioPbman kirjoitti:Jos nyt vähän kiltimmin, kiitos.TheKraken kirjoitti:Se tarkoittaa juuri mitä siinä lukeePbman kirjoitti:Mitä tarkoititte tuolla "tunneloida jonkun saunalahden verkossa olevan koneen kautta"?

Väärässä siis olin minä, pahoittelut

-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Siksi että ongelmaan voi olla useampia ratkaisuja. Esitin yhden.Pbman kirjoitti: MIksi ei voi ratkoa sitä itse ongelmaa niin kuin pyydetään vaan keskitytään selittämään että sulla mitään ongelmaa edes ole
Jos pyörittelet yhtiötä, kolmea eri toiminimeä, useampia fyysisiä henkilöitä ja lukuisia identitettejä niin kannattaisiko miettiä jotain oikeaa IT-ratkaisua, tai ainakin maksaa muutama euro siitä Saunalahden lisäpalvelusta? Noilla purkavirityksillä tuppaa palamaan käpy jos pitäisi siinä sivussa vielä töitäkin tehdä.Pbman kirjoitti: Koneelle tulee 13 postilaatikkoa ja aliakset päälle. Käyttäjiä ja siis identiteettejä joilla postia pitäisi lähettää on useampia: fyysisiä henkilöitä on kaksi ja lisäksi on yhtiö joka käyttää markkinoilla kolmea aputoiminimeä (toimii parilla eri toimialalla). Ainakin viidellä eri lähtevällä osoitteella pitäisi saada postia siis lähtemään.
iPod Touch 16GB
-
Uusien ratkaisujen esitteleminen on toki hyvä juttu, mutta tuo ei ollut uusi eikä ratkaisu.tBa kirjoitti:Siksi että ongelmaan voi olla useampia ratkaisuja. Esitin yhden.Pbman kirjoitti: MIksi ei voi ratkoa sitä itse ongelmaa niin kuin pyydetään vaan keskitytään selittämään että sulla mitään ongelmaa edes ole
Pbman kirjoitti: Koneelle tulee 13 postilaatikkoa ja aliakset päälle. Käyttäjiä ja siis identiteettejä joilla postia pitäisi lähettää on useampia: fyysisiä henkilöitä on kaksi ja lisäksi on yhtiö joka käyttää markkinoilla kolmea aputoiminimeä (toimii parilla eri toimialalla). Ainakin viidellä eri lähtevällä osoitteella pitäisi saada postia siis lähtemään.
Edelleen: pysytään siinä mitä kysytään eikä ruveta säätämään muuta. Juuri purkkavirityksiä välttääkseni ei gmail-ratkaisut houkuta. Ja miksi haen jotain muuta kuin saunalahden maksullista palvelua? Koska olen juuri miettimässä pistänkö saunalahden netin kiinni tässä vai ensi kuussa koska Suomessa tulee oltua niin vähän. Eli jos mainitsen että ratkaisun, mutta en pidä sitä mahdollisena vaihtoehtona niin älä sinäkään yritä ehdottaa sitä.tBa kirjoitti: Jos pyörittelet yhtiötä, kolmea eri toiminimeä, useampia fyysisiä henkilöitä ja lukuisia identitettejä niin kannattaisiko miettiä jotain oikeaa IT-ratkaisua, tai ainakin maksaa muutama euro siitä Saunalahden lisäpalvelusta? Noilla purkavirityksillä tuppaa palamaan käpy jos pitäisi siinä sivussa vielä töitäkin tehdä.
Mikä olisi se oikea IT-ratkaisu? Kerro toki niin harkitaan. Hosting-palveluita ostetaan ulkoa, mutta en ole koskaan saanut heidän SMTP:tään toimimaan. Omien itsetuotettujen palveluiden kasvattaminen (eli oman smtp:n pystyttäminen) on toki mahdollista, mutta se ei ole kovin nopea ratkaisu enkä ole tavannut hätäillä asioissa muutenkaan.
Yksi mahdollinen ratkaisu on ostaa pelkkä SMTP jostain ulkomailta. Ei vaan tee mieli hajottaa juttuja niin laajalle ja luotetavuuskin on ehkä niin ja näin. Mutta yksi vaihtoehto.
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
No, minun vastaavantyyppisen ongelmani se ratkaisi. Sinun siis pitää käyttää julkisesti aksessoitavaa smtp-palvelinta ja sitten sinulle kerrottiin sellainen.Pbman kirjoitti: Uusien ratkaisujen esitteleminen on toki hyvä juttu, mutta tuo ei ollut uusi eikä ratkaisu.
No, minun mielestäni gmailin smtp:n käyttäminen on huomattavasti elegantimpaa kuin oman linux-pöntön kanssa askartelu tai joku supertunnelointi.Pbman kirjoitti: Edelleen: pysytään siinä mitä kysytään eikä ruveta säätämään muuta. Juuri purkkavirityksiä välttääkseni ei gmail-ratkaisut houkuta.
Sinuna minä miettisin jotain kaupallista hostaajaa. Tarpeesi näyttävät ihan oikeasti sen verran suurilta että jos lasket itsellesi työtunteja linux-purkin kanssa askartelusta, ylläpidosta ja muista asiaan liittyvistä niin ulkopuoliselta ostetut palvelut ovat uskoakseni kannattavia.Pbman kirjoitti: Mikä olisi se oikea IT-ratkaisu? Kerro toki niin harkitaan. Hosting-palveluita ostetaan ulkoa, mutta en ole koskaan saanut heidän SMTP:tään toimimaan. Omien itsetuotettujen palveluiden kasvattaminen (eli oman smtp:n pystyttäminen) on toki mahdollista, mutta se ei ole kovin nopea ratkaisu enkä ole tavannut hätäillä asioissa muutenkaan.
Jos vielä oletetaan että tarvitset näitä palveluita tuotanokäyttöön minä maksaisin jonkin verran myös siitä mielenrauhasta että serveri on suljetussa konesalissa, UPSin päässä ja kaiken aikaa ukko hälytysvalmiudessa. Oletetaan että itse olet työmatkalla ulkomailla ja sitten sähkökatko kaataa mailiserverin? Mulla ainakin vaaka painuisi noitten kaupallisesti tuotettujen palvelujen puolelle.
iPod Touch 16GB
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka