Haluan vain tietää mikä vaikuttaa ostamiseenne, kun olette ostelemassa käytettyä Apple tuotetta.
Otetaan esimerkkitilanne:
Myyjä sanoo tuotteen olevan ihan; hyvässä, OK, jees kunnossa.
Myyjä on kirjoittanut muutama kirjoitusta (tai Huutonet palaute on 'muutama').
Hän ei ilmoita tarkempaa selostusta tuoteesta; milloin ostettu, missä/miten tuottetta on käytetty, missä kunnossa tuote on jne.
Kuvia hänellä ei ole laittaa tai laittaa painostuksesta muutaman huonolaatuisen kännykkäkuvan.
Tuntematon ihminen (kaikille) ostajaehdokkaille.
Ostaisitko tällaiselta henkilöltä vaikka macbook pron?
Haluatko sinä 'kuin uuden' tuotteen kun ostat toiselta henkilöltä Macin tai muun Apple tuotteen?
Olen kaksi tuotetta ostanut tällä tyylillä. En aio enää ostaa 'tällä tyylillä'. Ostan vaikka mielummin uuden tuotteen applestoresta.
Miten muut ovat ostaneet? Onko myyjä ollut aina tunnettu Homppulainen? Onko tuote ostettu kuin sikasäkissä? Avautumisia?
Ostaisitko käytössä olleen macin jos...
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ostaisitko käytössä olleen macin jos...
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
-
Re: Ostaisitko käytössä olleen macin jos...
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
No kyllä sitä mielellään haluaa saada mahdollisimman tarkan kuvauksen tuotteesta ennen kuin sitä ostaa ajattelee. Jos on arvokkaammista tuotteista kyse niin ehdottomasti itse paikan päälle asia hoitamaan niin pystyy sitten ainakin jollain tasolla sen kunnon tarkastamaan ( ja mikä tärkeintä, tietää missä myyjä asuuJonkkis kirjoitti:
Miten muut ovat ostaneet? Onko myyjä ollut aina tunnettu Homppulainen? Onko tuote ostettu kuin sikasäkissä? Avautumisia?

Macbook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja carnice »
No näin en ole kauppaa tehnyt, noob muutenkin käytettyjen kans, mut kyl voisin joltain käytetyn ostaa, kunhan vain soveltuu vielä omiin tarpeisiin.
Kuitenkin jonkinlainen "luottamus" myyjään täytyy olla, eli en ihan mistä sattuu esm. ipodia ostais, saatika mbp:tä.
Kuvia, tietoja, paikkakunta, mahdollisuus näyttöön/ostoon paikan päältä (ehkä vielä jopa keskustelu privalla/s-postilla).
Edit: En ostaisi kuvailemaltasi henkilöltä (mitään).
E2: "Kuin uuden" ostamisessa on aina onklemansa, se on käytetty, jotain "vikaa" oletettavasti on, on se sitten likaa, naarmua, kovo rikki jne. Ehdottomasti mainittava ilmoituksessa. Jos ilmenee muuten niin siitähän soppa syntyy
Kuitenkin jonkinlainen "luottamus" myyjään täytyy olla, eli en ihan mistä sattuu esm. ipodia ostais, saatika mbp:tä.
Kuvia, tietoja, paikkakunta, mahdollisuus näyttöön/ostoon paikan päältä (ehkä vielä jopa keskustelu privalla/s-postilla).
Edit: En ostaisi kuvailemaltasi henkilöltä (mitään).
E2: "Kuin uuden" ostamisessa on aina onklemansa, se on käytetty, jotain "vikaa" oletettavasti on, on se sitten likaa, naarmua, kovo rikki jne. Ehdottomasti mainittava ilmoituksessa. Jos ilmenee muuten niin siitähän soppa syntyy

MBP leit tvoitausnadeit.
-
Viesti Kirjoittaja mikaha »
En todellakaan ostaisi esimerkkitapauksessa. Muuten olisi valmis ostamaan käytetyn appletuotteen vaikkapa liikkeestä tai tutulta. Huutonetistä en osta muutenkaan mitään. Mielummin ostan käytetyn koneen kuin "kuin uusi" koneen. Jos joku myy konetta, jota ei juuriole käytetty ja se mahdollisesti on vielä suhteellisen uutta malliakin, niin asiassa on jotakin "mätää" mitä myyjä ei kerro. Jos myyjä on muutenkin haluton kertomaan tuotteesta on se vain varmistus epäilylle.Jonkkis kirjoitti:Haluan vain tietää mikä vaikuttaa ostamiseenne, kun olette ostelemassa käytettyä Apple tuotetta.
Otetaan esimerkkitilanne:
Myyjä sanoo tuotteen olevan ihan; hyvässä, OK, jees kunnossa.
Myyjä on kirjoittanut muutama kirjoitusta (tai Huutonet palaute on 'muutama').
Hän ei ilmoita tarkempaa selostusta tuoteesta; milloin ostettu, missä/miten tuottetta on käytetty, missä kunnossa tuote on jne.
Kuvia hänellä ei ole laittaa tai laittaa painostuksesta muutaman huonolaatuisen kännykkäkuvan.
Tuntematon ihminen (kaikille) ostajaehdokkaille.
Ostaisitko tällaiselta henkilöltä vaikka macbook pron?
Haluatko sinä 'kuin uuden' tuotteen kun ostat toiselta henkilöltä Macin tai muun Apple tuotteen?
Olen kaksi tuotetta ostanut tällä tyylillä. En aio enää ostaa 'tällä tyylillä'. Ostan vaikka mielummin uuden tuotteen applestoresta.
Macit ovat kuin perheenjäseniä; ystäviä ja kumppaneita tässä elämän hetteikössä. Sellaista ei myydä tuosta vain, vaan se halutaan "hyvään kotiin". Sellaista jos on myymässä, niin odottaisi että siitä kerrotaan pitkään ja perusteellisesti ruotimalla jokainen luonteen oikku ja juuri tämän yksilön ominaispiirre.
muutama hymiö perään

-
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
Allekirjoitan tuon kyllä kokonaan!!! Näin ne PC-käyttäkät haukkuvat mac- käyttäjät sitten lyttyyn.mikaha kirjoitti:Macit ovat kuin perheenjäseniä; ystäviä ja kumppaneita tässä elämän hetteikössä. Sellaista ei myydä tuosta vain, vaan se halutaan "hyvään kotiin". Sellaista jos on myymässä, niin odottaisi että siitä kerrotaan pitkään ja perusteellisesti ruotimalla jokainen luonteen oikku ja juuri tämän yksilön ominaispiirre.
Me kiinnytään näihin MAC-koneisiin, kuin lemmikkeihin. Halutaan tietää meneekö kone hyvään kotin tai tuleeko mac hyvästä kodista. Itse ainakin ajattelen asiat näin. Eli Mac on enemmän kuin vain tietokone se on tavallaan perheenjäsen, josta haluaa pitää hyvää huolta ja toivoo tätä muilta.
-
Viesti Kirjoittaja carnice »
no hyi, menkää tonne:Jonkkis kirjoitti:Allekirjoitan tuon kyllä kokonaan!!! Näin ne PC-käyttäkät haukkuvat mac- käyttäjät sitten lyttyyn.mikaha kirjoitti:Macit ovat kuin perheenjäseniä; ystäviä ja kumppaneita tässä elämän hetteikössä. Sellaista ei myydä tuosta vain, vaan se halutaan "hyvään kotiin". Sellaista jos on myymässä, niin odottaisi että siitä kerrotaan pitkään ja perusteellisesti ruotimalla jokainen luonteen oikku ja juuri tämän yksilön ominaispiirre.
Me kiinnytään näihin MAC-koneisiin, kuin lemmikkeihin. Halutaan tietää meneekö kone hyvään kotin tai tuleeko mac hyvästä kodista. Itse ainakin ajattelen asiat näin. Eli Mac on enemmän kuin vain tietokone se on tavallaan perheenjäsen, josta haluaa pitää hyvää huolta ja toivoo tätä muilta.
http://www.hopeinenomena.net/about10166 ... f9f1ab8b84
MBP leit tvoitausnadeit.
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Mikähän tässäkään ketjussa on oikein POINTTINA?
Puukäsiltä saa halvalla hyvää tavaraa ja pikkupikku formatointi ym. masennus
tekee niistä uuden veroisia. Applen rauta on tiukkaa.. ei sitä väärällä käytöllä pilata!!
lsippu
http://enitenvituttaakaikki.blogspot.com/
Puukäsiltä saa halvalla hyvää tavaraa ja pikkupikku formatointi ym. masennus
tekee niistä uuden veroisia. Applen rauta on tiukkaa.. ei sitä väärällä käytöllä pilata!!
lsippu
http://enitenvituttaakaikki.blogspot.com/
Viimeksi muokannut lsippu, 26.1.2008 klo 8.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Kerrankin Jonkkiksella asiallinen topic, joten vastauskin asiallisesti.
Paljon olen ostanut kamaa noin, mutta olen "vastaanottanut" tuotteen niin että joko itse tai "siinä kaupungissa" asuva kamu on sen noutanut jahka olen hänelle rahat toimittanut että voi ne kaupan yhteydessä antaa. Kaikki 100% onnistuneita kauppoja. Kamun ei tartte olla ihan gurukaan kun myyjä menee puihin jos on tuomassa "pa***** paketissa niin ei varmasti ilmesty paikalle. Kauppaa ei tietenkään synny jos tuote ei ole ilmoitetun mukainen joltain osin. Huutonet ei pakota ostamaan mitään kiveä pahvilaatikossa. Omenesta ostan mieluusti niiltä ihmisiltä joilla on enempi viestejä eikä vain 1 myynti-ilmoitus. Myös myynnissä suosin samaa naamakkain käytävää kauppaa. Ei tule epäselvyyksiä jälkikäteen puitavaksi. Parhaat kaupat olen tehnyt Hompussa niiden kanssa jotka ovat jo siellä hieman aikaa olleet ja asiaa harrastaneet.
Paljon olen ostanut kamaa noin, mutta olen "vastaanottanut" tuotteen niin että joko itse tai "siinä kaupungissa" asuva kamu on sen noutanut jahka olen hänelle rahat toimittanut että voi ne kaupan yhteydessä antaa. Kaikki 100% onnistuneita kauppoja. Kamun ei tartte olla ihan gurukaan kun myyjä menee puihin jos on tuomassa "pa***** paketissa niin ei varmasti ilmesty paikalle. Kauppaa ei tietenkään synny jos tuote ei ole ilmoitetun mukainen joltain osin. Huutonet ei pakota ostamaan mitään kiveä pahvilaatikossa. Omenesta ostan mieluusti niiltä ihmisiltä joilla on enempi viestejä eikä vain 1 myynti-ilmoitus. Myös myynnissä suosin samaa naamakkain käytävää kauppaa. Ei tule epäselvyyksiä jälkikäteen puitavaksi. Parhaat kaupat olen tehnyt Hompussa niiden kanssa jotka ovat jo siellä hieman aikaa olleet ja asiaa harrastaneet.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
En ostaisi ainakaan kannettavaa. Taino, läppäreillä on tapana kulua; halpa hinta muuttuu kalliiksi kun kovalevy napsauttaa irti. Siirtelystä on voinut aiheutua muitakin vikoja, joten kunto ok ei todellakaan kerro tarpeeksi.
Pöytäkoneet on asia erikseen. Voivat nekin olla lopussa, mutta todennäköisemmin ovat ihan ok kunnossa.
Pöytäkoneet on asia erikseen. Voivat nekin olla lopussa, mutta todennäköisemmin ovat ihan ok kunnossa.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka