Aina on tuo AM ja PM

Eikö Mac käyttäjistä saisi, Suomesta, Skandinaaviasta, muualta Euroopasta prostestiliikettä aikaan jotta tuo USAdiktio korjaantuisi?
Viesti Kirjoittaja MacMan92 »
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Viesti Kirjoittaja tkt »
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Omat asetuksetMacMan92 kirjoitti:Huomasin että ylläpito voisi korjata +3 muotoon +2 niin saadaan todellinen aika esiin. Nyt foorumi kirjaa kirjoitus ajan tuntia myöhemmäksi.
Kiitos vinkistä - täytyy tutkailla.Wespa kirjoitti:Siis mhäh? Ainakin mulla näkyy iCalissa ihan Suomen malliin kellonajat. Toki jos sulla on käyttiksen kielenä kolmas kotimainen niin aikaformaattikin on sitten sen mukainen, luulen ma. Tosin senkin saattaa saada Järjestelmäasetuksista muutettua..
Kiitti - mennään polun mukaan ja toivotaan että tööttää oikeintkt kirjoitti:Järjestelmäasetukset > Maakohtaiset > Muodot. Ja sieltä sitten valitaan alueeksi Suomi tai säädetään kukin formaatti käsin erikseen.
(System Preferences > International > Format)
--Ari
Viesti Kirjoittaja tkt »
Kieli ja formaattien esitystapa eivät ole sidoksissa toisiinsa muuten kuin alkuperäisen vaihtoehdon osalta. Myöhemmin millä tahansa kielellä voi käyttää mitä tahansa formaattia. (System Preferences > International)MacMan92 kirjoitti:Kiitos vinkistä - täytyy tutkailla.Wespa kirjoitti:Siis mhäh? Ainakin mulla näkyy iCalissa ihan Suomen malliin kellonajat. Toki jos sulla on käyttiksen kielenä kolmas kotimainen niin aikaformaattikin on sitten sen mukainen, luulen ma. Tosin senkin saattaa saada Järjestelmäasetuksista muutettua..
Oletuksena mulla on Englanti - eli johtuuko se siitä?
Viesti Kirjoittaja mikaha »
No minullakin on suomi asetukset oletuksena, mutta silti kellonajan erotin on piste, vaikka täkäläisittäin piste on päiväyksen erotin ja kellossa pitäisi olla kaksoispiste. Onko tosiaan jokin asetus maakohtaisen lisäksi josta tuon epäkohdan voisi korjata?Wespa kirjoitti:Siis mhäh? Ainakin mulla näkyy iCalissa ihan Suomen malliin kellonajat. Toki jos sulla on käyttiksen kielenä kolmas kotimainen niin aikaformaattikin on sitten sen mukainen, luulen ma. Tosin senkin saattaa saada Järjestelmäasetuksista muutettua..
Viesti Kirjoittaja tkt »
Suomessa kellonajan erottimena on piste. Tätä sekoittaa kelloissa ja tietokoneissa yleisesti käytetyt ulkomaiset määrittelyt. Jos haluat itsellesi sekamääritykseni, niin Maakohtaiset-säätimellä voit itse valita erottimetkin.mikaha kirjoitti:No minullakin on suomi asetukset oletuksena, mutta silti kellonajan erotin on piste, vaikka täkäläisittäin piste on päiväyksen erotin ja kellossa pitäisi olla kaksoispiste. Onko tosiaan jokin asetus maakohtaisen lisäksi josta tuon epäkohdan voisi korjata?Wespa kirjoitti:Siis mhäh? Ainakin mulla näkyy iCalissa ihan Suomen malliin kellonajat. Toki jos sulla on käyttiksen kielenä kolmas kotimainen niin aikaformaattikin on sitten sen mukainen, luulen ma. Tosin senkin saattaa saada Järjestelmäasetuksista muutettua..
Viesti Kirjoittaja Maza »
Viesti Kirjoittaja mikaha »
No perhana, olin ihan vilpittömästi siinä uskossa, että se on virallisestikin kaksoispiste. Onko tämä jotain näitä EU-myönnytyksiä, vai ainako se on ollut? No kiitosta vaan tiedosta en tolvanoi tällä asialla tämän enempää:)tkt kirjoitti:Suomessa kellonajan erottimena on piste. Tätä sekoittaa kelloissa ja tietokoneissa yleisesti käytetyt ulkomaiset määrittelyt. Jos haluat itsellesi sekamääritykseni, niin Maakohtaiset-säätimellä voit itse valita erottimetkin.mikaha kirjoitti:No minullakin on suomi asetukset oletuksena, mutta silti kellonajan erotin on piste, vaikka täkäläisittäin piste on päiväyksen erotin ja kellossa pitäisi olla kaksoispiste. Onko tosiaan jokin asetus maakohtaisen lisäksi josta tuon epäkohdan voisi korjata?Wespa kirjoitti:Siis mhäh? Ainakin mulla näkyy iCalissa ihan Suomen malliin kellonajat. Toki jos sulla on käyttiksen kielenä kolmas kotimainen niin aikaformaattikin on sitten sen mukainen, luulen ma. Tosin senkin saattaa saada Järjestelmäasetuksista muutettua..
--Ari
Viesti Kirjoittaja tkt »
Ainahan tuo on ollut. Ulkomailta peräisin olevat (=kaikki) digitaalikellot saavat ihmiset uskomaan kaikenlaista.mikaha kirjoitti:No perhana, olin ihan vilpittömästi siinä uskossa, että se on virallisestikin kaksoispiste. Onko tämä jotain näitä EU-myönnytyksiä, vai ainako se on ollut? No kiitosta vaan tiedosta en tolvanoi tällä asialla tämän enempää:)
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ajan ilmaisutmikaha kirjoitti:No perhana, olin ihan vilpittömästi siinä uskossa, että se on virallisestikin kaksoispiste. Onko tämä jotain näitä EU-myönnytyksiä, vai ainako se on ollut? No kiitosta vaan tiedosta en tolvanoi tällä asialla tämän enempää:)
Otin projektiksi tuon ajan muuttamisen. Nyt se iCal on sitten "suomalainen" muutenkin kuin vain kellon mukaan.tkt kirjoitti:Järjestelmäasetukset > Maakohtaiset > Muodot. Ja sieltä sitten valitaan alueeksi Suomi tai säädetään kukin formaatti käsin erikseen.
--Ari
Viesti Kirjoittaja tkt »
Eihän kaikkea tarvitse vaihtaa. Ohjelmat ja valikot voi jättää englanninkielisiksi. Tietojen esitystapa ja lajittelujärjestykset on järkevä pitää suomalaisina. International (Maakohtaiset) -säätimen etusivulta valitaan valikkotekstien kieli ja toiselta välilehdeltä missä muodossa tiedot esitetään.MacMan92 kirjoitti:Otin projektiksi tuon ajan muuttamisen. Nyt se iCal on sitten "suomalainen" muutenkin kuin vain kellon mukaan.tkt kirjoitti:Järjestelmäasetukset > Maakohtaiset > Muodot. Ja sieltä sitten valitaan alueeksi Suomi tai säädetään kukin formaatti käsin erikseen.
--Ari
Itse asiassa kaikki on nyt sitten suomalaista - josta en oikein pidä. Olen niin tottunut englannin kielen valikkoteksteihin.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”