Macmaa kirjoitti:EFiX kertoo luoneensa tavan asentaa MAC OS X mihin tahansa pc-koneeseen. EFiX väittää, että sen valmistaman usb-tikun avulla OS X:n voi asentaa pc-koneeseen suoraan alkuperäisiltä DVD-levyiltä ilman puuttumista tiedostoihin. EFiX kertoo tuotteen olevan viimeisissä testeissä ennen myynnin aloittamista. Usb-tikun on määrä tulla myyntiin kesäkuun 23. päivänä.
Kuulostaa hurjalta. Riippuen hinnasta, tuo voi olla todella paha paikka Applelle, mikäli osoittautuu toimivaksi (miten ajurit kymppiin ja sitä rataa?). Suurin kynnys siihen, että ihmiset eivät Erñon tapaan harrasta OS X + PC -yhdistelmiä (otoksena tietty sellaiset, ketä homma yleensä kiinnostaisi), lienee homman vaikeus. Jos esim. ultrakannettaviin saa tuon tikun avulla asennettua toimivan Mac OS X:n helposti, voi Applen myyntikatteisiin tulla iso lovi. Tämä toki tietenkin edellyttää, että EfiX saa mainetta tarpeeksi, ja sitä myöten myyntiä.
Kovasti pukkaa tuo saitti 404:ää, joten nähtäväksi jää, onko tämä uutisankka vai ei.
Bogusta tuo tikku sanon ma. Tai no, nimimerkki Netkas oli tikkua testannut ja todennut, että ainakin asennus käynnistyy macbookin restore-CD:ltä, joten miksei myös Leon retail-DVD:ltä?
Mutta kannattaako tuohon tikkuun ropojaan tuhlata? Itse olen onnistunut saamaan Hackintoshini toimimaan ilman mitään maksullisia USB-palikoita ja vain pienellä säätämisellä.
Erño kirjoitti:
Mutta kannattaako tuohon tikkuun ropojaan tuhlata? Itse olen onnistunut saamaan Hackintoshini toimimaan ilman mitään maksullisia USB-palikoita ja vain pienellä säätämisellä.
Siinä tapauksessa tungetaan sut tikkuun ja aletaan myymään.
Tässähän kai on ideana että ei säädellä ollenkaan. Joittenkin pieni säätäminen on toisille helevetin isoa säätöä.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Erño kirjoitti:
Tässähän kai on ideana että ei säädellä ollenkaan. Joittenkin pieni säätäminen on toisille helevetin isoa säätöä.
Normi XP-heleveettiä. Ensin asennus, sitten ajurit. Macistit sanovat tätä hirvittäväksi säätämiseksi, PC-käyttäjät....
Jos tuo tikku toimii ilman säätöä, niin siinä on varmaan oltava älytön määrä ajureita
L_A_G kirjoitti:Itse ihmettelen että kuinakohan kauan kestää ennen kun Apple vetää kyseisen firman oikeuteen?
Todennäköisesti tasan niin kauan kunnes tuo firma jotenkin rikkoo jotain Applen oikeuksia tai USA:n lakia esim. muokkaamalla Applen koodia ilman lupaa tai jotain vastaavaa.
Nykymallilla kun tuo tuote ei niin tee. On eri asia myydä niksejä ja apuvälineitä OS X:n asentamiseen, kuin itse asentaa sitä OS X:ää ja myydä eteenpäin.
Mutta tuohon itse juttuun vielä sen verran, että tuleekohan tuossa tikulla sitten ajurit jokaikiselle emolevylle, näytönohjaimelle yms palikalle mikä markkinoilta löytyy? Jos ei, niin eipä tuolla edelleenkään se asennus onnistu kuin suht rajatulle määrälle rautaa.
TheKraken kirjoitti:Mutta tuohon itse juttuun vielä sen verran, että tuleekohan tuossa tikulla sitten ajurit jokaikiselle emolevylle, näytönohjaimelle yms palikalle mikä markkinoilta löytyy? Jos ei, niin eipä tuolla edelleenkään se asennus onnistu kuin suht rajatulle määrälle rautaa.
Ei tule, kotisivuilla on lista mitä vempain tukee, ja listan lopussa disclaimeri ettei sittenkään ehkä tue kaikkia niitäkään..aina...
Tuo näyttää "tukevan" suurinpiirtein sen verran, että laite toimii Applen vakioajureilla (=~samaa rautaa, mitä Apple käyttää). Sinänsä vähän uskaliasta olisi lähteä tikkulinjalle, koska koska tahansa ladattu (ajuri)päivitys voi rikkoa jonkin laitteen toimivuuden. Tikun valmistaja vetäytyy luonnollisesti mistään vastuusta rahat saatuaan.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
L_A_G kirjoitti:Itse ihmettelen että kuinakohan kauan kestää ennen kun Apple vetää kyseisen firman oikeuteen?
Todennäköisesti tasan niin kauan kunnes tuo firma jotenkin rikkoo jotain Applen oikeuksia tai USA:n lakia esim. muokkaamalla Applen koodia ilman lupaa tai jotain vastaavaa.
Nykymallilla kun tuo tuote ei niin tee. On eri asia myydä niksejä ja apuvälineitä OS X:n asentamiseen, kuin itse asentaa sitä OS X:ää ja myydä eteenpäin.
Syy miksi epäilen että Apple vetää kyseisen firman oikuteen on se että kyseinen tikkuhan periaatteesa on applen koneisiin sisäänrakennetun tunnistus-sirun väärennös,ja tämä (sisäinen) siruhan on osa applen tietokorautaa.
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
Erño kirjoitti:
Normi XP-heleveettiä. Ensin asennus, sitten ajurit. Macistit sanovat tätä hirvittäväksi säätämiseksi, PC-käyttäjät....
Jos tuo tikku toimii ilman säätöä, niin siinä on varmaan oltava älytön määrä ajureita
Itse noiden osx86:en kanssa säätäneenä voi sanoa, että tietyille emoille itse käyttiksen asentaminen Applen DVD:ltä (+parilla pikku palikalla) on ihan älyttömän helppoa. Sitten se just oikeiden ajureiden löytäminen on suht yhteensopivallakin kokoonpanolla yhtä h****ttiä. Sopii ihmisille joista Linuxin säätäminen on nykyään liian helppoa.
Emmätiiä mitä erikoisempaa iloa tuosta mokkulasta on.
Pakko kyllä sanoa, etten jaksa ymmärtää tuollaisia virityksiä sitten alkuunkaan. Miksei vaan voi ostaa sitä oikeaa Maccia, joka toimii juuri niinkuin pitääkin ilman mitään palikoita ja ihme systeemejä. Vai onko se virittäminen niin hauskaa?
Itse olen huomannut sellaisen jutun, että mitä enemmän tulee ikää, niin sitä vähemmän tuo säätäminen kiinnostaa. Nuorempana sitä jaksoi Linuxiakin konffata pitkin yötä, mutta nykyään haluaisi vaan että koneella voi tehdä töitä tai jotain viihdyttäviä asioita eikä alla pyörivä tekniikka ole pääasia.
Vaikka tuo (kait) on askel OS X:n parempaan toimivuuteen PC-raudalla niin säätämistä se on tosiaan vieläkin. OS X asentuu ymmärtääkseni suht. kivuttomasti ilman mitään tikkujakin kun valitsee sopivat osat ja tuonkaan kanssa kun ei luvata esim. kaikkien emolevyjen olevan tuettuja niin eipä tuo silleen innosta. Riippuu tietysti miten tuo kehittyy ja miten hinta muuttuu, tuskin kuitenkaan ihan Gigantti-kamaksi tulee koskaan
Giganttikamaksi ei tule varmastikaan koskaan, koska Gigantti on virallinen Apple-jälleenmyyjä ja varmasti ei Apple katsoisi läpi sormien, jos heidän jälleenmyyjänsä antaisivat ohjeita sekä tuotteita OS X:n asentamiseen muille kuin Applen koneille
Tässä myös unohdetaan se, että Apple voi milloin tahansa pistää ulos jonkun päivityksen joka tavalla tai toisella tuon toiminnan lamauttaa.
Jokainen kokeilkoon mitä haluaa itsepähän kulunsa maksaa. tuo mokkuli maksaa sveitsissä 125 eeroa posteineen... kaiketi tulli ottaa osansa... ei tuo ainakaan kovin laitonta ole... ei siinä käsitääkseni ole mitään kopioitu applelta vaan ihan itse kirjoitettu efi koodi, ja pidemmän päälle varmaan emojen tämän hetkinen bios korvataan jossain vaihdeessa tuollaisella vastaavalla efillä.
Jos ostat retail paketin osx leopardista, tuskimpa itseäsi mistään käräjältä löydät koska sopimus rikkomus on ainoastaan käyttäjän ja applen välinen... apple on kuitenkin saanut rojalttinsa myymästänsä käyttiksestä...
tietysti tilanne on toinen jos asennat piraattiversion softasta.
Tuo osx86 sivustostolla oleva informaatiolla on aika simppelia asentaa osx oikeastaan mihin tahansa intel pc:n, joskin tuettuja laitteita on aika niukasti mutta mielestäni tarpeeksi kuitenkin, esim. kokeilua varten kannattaako investoida imac tai mac bookpro... luulen että toisi virittellijöille tuo efi-x tulee tarpeeseen... erityksesti jos se toimii kuten on luvattu.