Moroo!
Muia tossa joutuu ostaa uuden koneen ku meiän pikku enkeli kaato vähän mehua sen vanhan päälle. Ei siinä mittää, oliki jo aika vaihtaa se vanha rotisko. Noh, mulla on mäkki josta diggaan ihan sikana ku oon sen säätäny just mun omaks henkilökohtaseks koneeks, mutta mimmi ei oikeen diggaa mistään koneista - se vaan tekee duunit ja jutut niillä ilman kummempia intohimoja.
Nyt se sitten pähkäilee että mikä kone tulis ostaa. Ei se tarvii mitään tykkiä, joten käytännössä kaikki viidenhuntin koneetkin täyttäis sen tarpeet ihan ookoo. Siks mun on vaikee perustella sille että "osta mäkki" ,halvin kuitenkin sen vajaan donan. Toisaalta miks ihmeessä mun pitäis ees? Paitsi et just jouduin etänä neuvooo f-securepäivityksen asentamista ennen ku toi vanha prakas, prhhh... ei ollu helppoo, mut ei tollasta paljoo tuu.
Mitä käytännön hyötyjä siitä sitten vois olla että meillä kummallakin olis MäkLäppärit?
Voitais silleen iisisti vaihdella filui kotiverkossa?
Voisin ottaa helposti vaik haltuun sen koneen jostain kuusesta ja fiksaa sille jonkun probleeman, tyyliin "YLEareena ei näy YHY-YHY!", sen sijaan että yrittäisin luurissa neuvoo askel askeleelta?
Sais melkeen ilmasen Nanon ja ilmasen printterin EduStoresta? (Toimiiko ne alennukset yhessä? Käyttäytyykö muuten tämä printteri http://store.apple.com/fi/product/TN633 ... o=MjMyMDAz kunnolla airport expressin kanssa? Toimiii niin kopsut ja tulostukset ja skannaukset langattomasti?)
Mitä muuta?
Lisäksi: eniten mua on kismittäny sen vanhassa koneessa sen romun berkeleen kovaääninen tuuletin. Onko markkinoilla yhtäkään 500-1000€ PC-läppäriä joka ois yhtä hiljanen ku tää mun Mäkbuukki? Jos ei oo ni pistän sille ilomielin sen välirahan...
No joo. Tilanne on akuutti: onnettomuus sattu eilen, tänään tehtiin uuden koneen ostopäätös ja huomenna on jo oston aika. Eli perjantai-iltapäivään asti otetaan ilomielin vinkkejä vastaan, sitten vinkuu Masteri.
Taloon tulee uusi kone - vaan mikä?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Taloon tulee uusi kone - vaan mikä?
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
-
Re: Taloon tulee uusi kone - vaan mikä?
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Kävisikö mac mini (499€!!), vai onko kannettava vaatimus? Ministä saa hyvän mediatoistimen olkkariin, kun alat siittämään kersoja ja vaimosi on alituiseen äitiyslomalla, eikä se enää duuneja koneella tee…mmmvuori kirjoitti:Siks mun on vaikee perustella sille että "osta mäkki" ,halvin kuitenkin sen vajaan donan. Toisaalta miks ihmeessä mun pitäis ees?

iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Pitää olla kannettava kyllä. Minin hankin jahka jaksan alkaa säätämään Täydellistä Kodin MultiMediaViihdeKeskusKompleksia (tm). Hain tässä vaan mahdollisia etuja siitä että molemmat talouden koneet olisivat Mäkkejä, verrattuna seka-avioliittoon.p-veli kirjoitti:Kävisikö mac mini (499€!!), vai onko kannettava vaatimus? Ministä saa hyvän mediatoistimen olkkariin, kun alat siittämään kersoja ja vaimosi on alituiseen äitiyslomalla, eikä se enää duuneja koneella tee…mmmvuori kirjoitti:Siks mun on vaikee perustella sille että "osta mäkki" ,halvin kuitenkin sen vajaan donan. Toisaalta miks ihmeessä mun pitäis ees?
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Sitten katselisin varmaan 8,9":n miniläppäreitä. Noissa 499€ maksavissa 15" vista-"kannettavissa" on kovin paljon kannettavaa…mmmvuori kirjoitti:Pitää olla kannettava kyllä. Minin hankin jahka jaksan alkaa säätämään Täydellistä Kodin MultiMediaViihdeKeskusKompleksia (tm). Hain tässä vaan mahdollisia etuja siitä että molemmat talouden koneet olisivat Mäkkejä, verrattuna seka-avioliittoon.
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja The h »
Kyllähän Mac ja PC elää ihan sulasti sovussakin mutta silti
Sama käyttis (ja kone) = samat ohjelmat
+ säästöä lisenssimaksuissa
+ ylläpito helpompaa
+ tulostaminen yms. onnistuu ilman volttien heittelyä
+ dokumenttien yhteensopivuus 100%
+ Jos kone hajoaa, talosta löytyy vastaava kone korjauksen ajaksi
+ tiedostonjako helpompaa
+ samat johdot ja sälä käyvät molempiin koneisiin
Siis synergiaa ja integraatiota
h
Sama käyttis (ja kone) = samat ohjelmat
+ säästöä lisenssimaksuissa
+ ylläpito helpompaa
+ tulostaminen yms. onnistuu ilman volttien heittelyä
+ dokumenttien yhteensopivuus 100%
+ Jos kone hajoaa, talosta löytyy vastaava kone korjauksen ajaksi
+ tiedostonjako helpompaa
+ samat johdot ja sälä käyvät molempiin koneisiin
Siis synergiaa ja integraatiota
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
h
iMac 21,5" 2009 - Still going strong...
Macbook Air & MacBook Pro
iPodit Nano ja Touch
iPad 2
iPad Mini
iP 6
Macbook Air & MacBook Pro
iPodit Nano ja Touch
iPad 2
iPad Mini
iP 6
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Ja se etäkonffaus iChatin kautta pelaa loistavasti Maccien välillä. Osta perus Macbook vaan 

En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
12" olis kokona paras kompromissi... onkohan noita edes markkinoilla?p-veli kirjoitti:Sitten katselisin varmaan 8,9":n miniläppäreitä. Noissa 499€ maksavissa 15" vista-"kannettavissa" on kovin paljon kannettavaa…
-
Viesti Kirjoittaja phedlund »
Vaikka tulee vähän myöhässä niin Airport Expressin langaton tulostinjako on vain tulostamista varten. Kopsut hoituu tietysti printterillä suoraan mutta skannausta varten joudut varmaan kytkemään sen suoraan koneeseen, ellei se pysty skannaamaan esim. suoraan usb-tikulle.mmmvuori kirjoitti:Käyttäytyykö muuten tämä printteri http://store.apple.com/fi/product/TN633 ... o=MjMyMDAz kunnolla airport expressin kanssa? Toimiii niin kopsut ja tulostukset ja skannaukset langattomasti?)
-
Osta itse uusi kone ja anna puolisolle vanha ;)
Viesti Kirjoittaja akki »
Niin mä olen aina tehnyt. Vaimo ei tarvitse tekstinkäsittelyä ja nettiselainta kummenpaa, joten hän on pärjännyt ihan iloisena vanhoilla koneillani. Ensin peri minulta iBook G3:n, sitten G4:n ja varmaan taas parin-kolmen vuoden päästä nykyisen MacBookkini. PC:tä en talouteen suostuisi ottamaan, kun minä sen kanssa joutuisin kuitenkin säätämään.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka