Tuohan on varsin mainio. Seinfeldin pointtia en ymmärtänyt, mutta tuo on mun mielestä hauska ja hyvä. Ehkä parasta markkinointia Microsoftilta ja mukavaa on myös se, ettei Macia mainita suoraan missään vaiheessa.
"The hardest thing in this world is to live in it."
iMac 24'' 3.06GHz/4GB/8800GS/500GB/SL
MacBook Air 1.6GHz/2GB/80GB/SL
iPhone 3G 16GB Black
MacFinn kirjoitti:MS:n ainoa argumentti näyttää olevan, että PC:itä on paljon. How lame is that?
Melko lame noin ajatellen. "Niitä on paljon kaikkialla kaikenlaisilla ihmisillä kaikenlaisiin tarkoituksiin" on positiivisempi viesti. Mun mielestä ihan kelpo mainos ja vastaus Applen "I'm a PC" -mainoksiin ja aika väkinäiseltä tuntuu sen mollaus vaikka aika moni sitä tuntuu yrittävän ainakin Macrumors-sivuilla. Vaikkei tämä Microsoftin mainos ole mikään mestariteos, niin silti täytyy ihmetellä niitä kommentteja, joissa sitä haukutaan sen takia että siitä puuttuu "the elegance and wit that Apple Ads have". Applen mainokset eivät ainakaan olleet nokkelia saatika tyylikkäitä.
Ei noita mainoksia mun mielestä voi mitenkään haukkua, mun mielestä jotkut Applen Mac vs. PC mainokset on ollu ihan hauskoja, mutta välillä taas aika mauttomiakin. Näissä on enemmän tyyliä. Jos ei pidä tuotteesta ei se tee mainoksesta huonoa eikä hyvä mainos tee tuotteesta hyvää. Mac-fanaattisuus on yhtä typerää kun mikä tahansa fanaattisuus.
"The hardest thing in this world is to live in it."
iMac 24'' 3.06GHz/4GB/8800GS/500GB/SL
MacBook Air 1.6GHz/2GB/80GB/SL
iPhone 3G 16GB Black
MacFinn kirjoitti:MS:n ainoa argumentti näyttää olevan, että PC:itä on paljon. How lame is that?
Kyllä se itse asiassa toimii hyvin, varsinaiseen kohdeyleisöönsä.
Ei tuota 'vastakampanjaa' kyllä huonoksi voi sanoa, turhan pitkiä ehkä vaan olivat. Asiallisia pätkiä olivat, eikä turhaan mollauskampanjaan oltu lähdetty. Tosin tuo jatkuva tai liian usein toistettu "I'm a PC" -hokema sai välillä jo mieleen ajatukset tietynlaisesta tuplamerkityksestä ko. sanalle. Itselle tuli ainakin välillä mieleen se, että ko. henkilöt tunnustivat samalla olevansa PC eli politically correct, mikä ei ainakaan minusta ole aina pelkästään positiivinen asia. Tosin moinen viittaus oli varmaan tahaton. Hiukan lyhyemmät pätkät ja hiukan vähemmän alleviivaavasti vaan, niin mainos on ihan jees.
Parempia nuo olivat kuin ne älyttömät kenkäkauppamainokset. Toisaalta pahasti ajatellen voisi kuvitella, että MS on jälleen kerran kopioinut Applea ja ryhtynyt tuohon I'm PC-leikkiin, kun oma innovaatio ei riittänyt. Eli kun oma innovaatio ei riittänyt, otettiin perinteinen kopiokone käyttöön...
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
MacFinn kirjoitti:MS:n ainoa argumentti näyttää olevan, että PC:itä on paljon. How lame is that?
Eikös anonimousin (= 4chanin nettiääliöjoukko) voima myös piile siinä että heitä on monta (ja he ovat kaikki yhtä tymiä)?
Ja asiaan...
Itse en edes jaksanut katsoa koko videoa läpi sillä tiesin että koko loppuvideo tulisi olemaan täynnä puuceekäyttäjiä sanomassa (epäsuorasti) että ovat idiootteja, eikös mikkosoftalla ole koskaan omia ideoita? Eikus hetkinen, onkos heillä koskaan edes ollut EI kilpailijoilta varastettuja ideoita (jotka eivät ole olleet älliömäisen tymiä kuten BOB ja Office 07 paketin ylärivin uusinta)? Olempa minä hupsu...
On kyllä tylsää, kun kilpailu on mennyt tällaiseksi stereotypioilla ja mielikuvilla pelaamiseksi. Ja kyllä, tiedän että nykypäivänä markkinoinnissa on kyse juuri siitä, mutta kuitenkin... Ei taida vaan keskivertokäyttäjää kiinnostaa esim. se, että Macissa on ylivertainen käyttöjärjestelmä eikä siinä ole viruksia jne. Mielikuvat ratkaisee, Macci on kallis ja elitistinen kone trendipelleille, jotka tekee työskään jotain grafiikkaan liittyvää...
PC/Windows mainostaa etuna että sitä käyttää suurempi määrä ihmisiä, Mac taas että sitä käyttää vähemmän, "Think Different".
Nuo Apple-mainokset missä on esim. Dave Chappelle ovat kyllä hauskoja, mutta toisaalta vaikka siinä mainostettas leivänpaahdinta niin Chappelle messiin niin ei voi kovin huonoa tulla
Ne Applen "originaali"-mainokset ja nuo uudet PC-mainokset ovat mielestäni samaa scheissea...ei mitään erikoista.
Hauskimpia on ehkä nuo yksityisten käyttäjien tekemät ei niinkään mainokset mutta hyvät "esittelyvideot", tästä saa aika hyvän kuvan mitä Macbook Air oikeasti on
Jepjep, suurin osa mainoksista on tylsiä, ja mainoskatkot suosittujen leffojen ja sarjojen välissä raivostuttavan pitkiä, mutta auta armias, jos niiden mainokset olis vielä yhtä pitkiä kuin tämä. Tai sitten ei mainoskatkoon muuta mahtuiskaan, ja silti ois aika pitkä mainoskatko. Mahtaa olla melko kalliskin. Eli kyllä nuo I'm a PC -pätkät taitaa tuoda viestin halvemmalla perille, eli selvästi enemmän vastinetta rahoille.
Touho kirjoitti:Jepjep, suurin osa mainoksista on tylsiä, ja mainoskatkot suosittujen leffojen ja sarjojen välissä raivostuttavan pitkiä, mutta auta armias, jos niiden mainokset olis vielä yhtä pitkiä kuin tämä. Tai sitten ei mainoskatkoon muuta mahtuiskaan, ja silti ois aika pitkä mainoskatko. Mahtaa olla melko kalliskin. Eli kyllä nuo I'm a PC -pätkät taitaa tuoda viestin halvemmalla perille, eli selvästi enemmän vastinetta rahoille.
Onpahan mainoksella pituutta joo.
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
Touho kirjoitti:Jepjep, suurin osa mainoksista on tylsiä, ja mainoskatkot suosittujen leffojen ja sarjojen välissä raivostuttavan pitkiä, mutta auta armias, jos niiden mainokset olis vielä yhtä pitkiä kuin tämä. Tai sitten ei mainoskatkoon muuta mahtuiskaan, ja silti ois aika pitkä mainoskatko. Mahtaa olla melko kalliskin. Eli kyllä nuo I'm a PC -pätkät taitaa tuoda viestin halvemmalla perille, eli selvästi enemmän vastinetta rahoille.
Onpahan mainoksella pituutta joo.
Kammottavaa... Uskomatonta, jos ajattelee kuinka paljon maksaa näyttää tuo kerran niin luulisi sisällöllä olevan edes jotain annettavaa.
"The hardest thing in this world is to live in it."
iMac 24'' 3.06GHz/4GB/8800GS/500GB/SL
MacBook Air 1.6GHz/2GB/80GB/SL
iPhone 3G 16GB Black