Hei.
Tuli sit tilattua parisen viikkoa sitten MBP Storesta vain huomatakseni nämä nyt jo ehkä todeksi käyvät huhut, että mallit uudistuu ihan kohtapuolin. Kone ei ole vielä tullut, mut varmaan maanantai-tiistai kolahtaa postiluukusta. Enivei.
Haluan siis palauttaa ja tilata tietty sen uudemman mallin.
Miten tapahtuu ihan käytännössä? Entä rahojen palautus?
Juu ja saa hymyillä ihan vapaasti:)
Apple Store ja palauttaminen?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Apple Store ja palauttaminen?
Viesti Kirjoittaja Samppa31 »
-
Re: Apple Store ja palauttaminen?
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Eikös näissä kaupoissa ole 14 vrk palautusoikeus?
Mac OS X, because making UNIX user friendly was easier than fixing Windows
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Kyllä 14 vrk palautusoikeus löytyy, joten pistä vaan bumerangina takaisin.
MBP mid2010
-
Viesti Kirjoittaja LateK »
Nekroan tämän ketjun kysyäkseni, miten tuote käytännössä tulee pakata palautusta varten? Riittääkö että ojentaa tuotetta hakevalle kuriirille myyntipaketin vai pitääkö sen olla myös pahveissa?
http://www.twitter.com/#!/lkieksi - iMac27" MBP17" MB13" iMac17" PMG4 iPhone3G
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kyllä se kuljetuspakkaus olis toivottava.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Applen asiakaspalvelussa kohdalle osui palautusta järkkäillessä ilmeisesti ruotsalainen Apple Nordic Salesin kaveri, joka puhelun jälkeen parissa eri sähköpostissa kovasti pyyteli 24-merkkistä IBAN-koodia, mikä on vähän hassua. Niitä numeroita kun on 18 suomalaisten tilien IBANeissa (24 ruotsalaisessa formaatissa), ja tätä viestiä yritin siihen suuntaan välittää, mutta vielä ei kuittausta ole kuulunut.
TNT:ltä tulivat hakemaan MacBook whiten pois, mutta tilinumerosaagan jatko jää vielä nähtäväksi.
Saas nähä kuin äijän käy. Alumiinikirja kuitenkin jo tilauksessa.
TNT:ltä tulivat hakemaan MacBook whiten pois, mutta tilinumerosaagan jatko jää vielä nähtäväksi.
Saas nähä kuin äijän käy. Alumiinikirja kuitenkin jo tilauksessa.
-
Edellämainitusta IBAN-outoudesta huolimatta nätistihän sieltä palautetusta MacBookista tuli rahat tilille eilen, ja tilalle tilattu konekin ehti mukavasti ennen pyhiä. Bueno.
-
Viesti Kirjoittaja Cole »
Ostin halvimman iMacin Apple storen Education puolelta ja sain koneen eilen torstaina. Ensi viikolla Stockan hulluilta päiviltä koneen saisi kuitenkin hintaan 999€, joten ajattelin palauttaa nykyisen koneeni Apple storeen. Minulla olisi pari tyhmää kysymystä koneen palauttamisesta.
1. Koskeehan 14 vrk palautusoikeus myös avattuja paketteja eli olen käyttänyt konetta.
2. Apple storen sivuilla sopimusehdoissa sanotaan: "7.3 Kun Tuotteet ovat palautettu meille vahingoittumattomina, hyvitämme sinulle Tuotteista maksamasi hinnan ja kohtuulliset palautuskulut." Eli joudunko itse maksamaan kuljetuksen kuriiri yhtiölle, josta Apple maksaa "kohtuullisesti" takaisin vai onko palautus minulle täysin ilmainen?
3. Kuinka kauan rahojen palautuksessa pankkitilille yleensä kestää?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
1. Koskeehan 14 vrk palautusoikeus myös avattuja paketteja eli olen käyttänyt konetta.
2. Apple storen sivuilla sopimusehdoissa sanotaan: "7.3 Kun Tuotteet ovat palautettu meille vahingoittumattomina, hyvitämme sinulle Tuotteista maksamasi hinnan ja kohtuulliset palautuskulut." Eli joudunko itse maksamaan kuljetuksen kuriiri yhtiölle, josta Apple maksaa "kohtuullisesti" takaisin vai onko palautus minulle täysin ilmainen?
-
Viesti Kirjoittaja Furio »
Huomasithan, että Hullujen Päivien iMac on vanhempaa mallia, eli late 2009?Cole kirjoitti:Ostin halvimman iMacin Apple storen Education puolelta ja sain koneen eilen torstaina. Ensi viikolla Stockan hulluilta päiviltä koneen saisi kuitenkin hintaan 999€, joten ajattelin palauttaa nykyisen koneeni Apple storeen. Minulla olisi pari tyhmää kysymystä koneen palauttamisesta.
Apple-perhe: iPhone X, iPad Air 2 & Apple TV
-
Viesti Kirjoittaja Cole »
Kiitos tiedosta. Itse en huomannut että kone oli viime vuoden mallia kun vain kauhistelin että maksoinko juuri 170€ enemmän omasta koneestaniFurio kirjoitti:Huomasithan, että Hullujen Päivien iMac on vanhempaa mallia, eli late 2009?Cole kirjoitti:Ostin halvimman iMacin Apple storen Education puolelta ja sain koneen eilen torstaina. Ensi viikolla Stockan hulluilta päiviltä koneen saisi kuitenkin hintaan 999€, joten ajattelin palauttaa nykyisen koneeni Apple storeen. Minulla olisi pari tyhmää kysymystä koneen palauttamisesta.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Juuh, eihän se ole kuin vähän rahaa.
Eikös ne koneetkin osteta yleensä aina tarpeeseen eikä siksi "ku suap halavala"? Tai sitten se suomalainen on vaan yleistä tasoa nuukempi otus. Ostitpa koneen milloin tahansa, aina jostain löytyy kohta joku, joka myy samaa tai samanlaista kampetta satasen tai kaksi halvemmalla. Jos koneen ainoa ostoperuste on sen halvin mahdollinen hinta, kannattaa se varmaan jättää kokonaan ostamatta ja tyytyä vaikka kirjastojen ja nettikahviloiden tarjontaan.
Siinä mielestä voisi minusta jopa vähän rajoittaa tuota palautusmahdollisuutta siten, että pelkkä halvempi hinta parin päivän/viikon jälkeen ei yksinään kävisikään palautuksen perusteeksi. Siitä tulee vaan ylimääräisiä kuluja ja tarpeettomasti korkattuja tuotteita, joista jonkun on joka tapauksessa vastattava, vaikkei oikukas ostaja sitä tekisikään.
Eikös ne koneetkin osteta yleensä aina tarpeeseen eikä siksi "ku suap halavala"? Tai sitten se suomalainen on vaan yleistä tasoa nuukempi otus. Ostitpa koneen milloin tahansa, aina jostain löytyy kohta joku, joka myy samaa tai samanlaista kampetta satasen tai kaksi halvemmalla. Jos koneen ainoa ostoperuste on sen halvin mahdollinen hinta, kannattaa se varmaan jättää kokonaan ostamatta ja tyytyä vaikka kirjastojen ja nettikahviloiden tarjontaan.
Siinä mielestä voisi minusta jopa vähän rajoittaa tuota palautusmahdollisuutta siten, että pelkkä halvempi hinta parin päivän/viikon jälkeen ei yksinään kävisikään palautuksen perusteeksi. Siitä tulee vaan ylimääräisiä kuluja ja tarpeettomasti korkattuja tuotteita, joista jonkun on joka tapauksessa vastattava, vaikkei oikukas ostaja sitä tekisikään.
-
Viesti Kirjoittaja Blastbeat »
Vastaanotin perjantaina storesta tilaamani 27" imacin, jonka ehkä joudun palauttamaan. Koneen kovo aiheuttaa resonoinnin kirjotuspöydässäni, mikä ilmenee ikävänä huminana.
Osaisiko joku kertoa, että miten avattujen koneiden, erityisesti, imaccien palauttaminen hoidetaan? Meinaan kun koneen näytönsuojatarrat yms. ovat tuusan nuuskana jo. Mulla on ainoastaan jäljellä laatikot ja styroksit.
Osaisiko joku kertoa, että miten avattujen koneiden, erityisesti, imaccien palauttaminen hoidetaan? Meinaan kun koneen näytönsuojatarrat yms. ovat tuusan nuuskana jo. Mulla on ainoastaan jäljellä laatikot ja styroksit.
2011 27" iMac, i7 3.4 Ghz Quad Core, 16 GB DDR3, 256 GB SSD + 1 TB HD, AMD Radeon HD 6970M 2 GB |
Mid 2009 13" MacBook Pro, 2.26 Ghz Intel Core 2 Duo, 8 GB DDR3, 160 GB HD, NVIDIA GeForce 9400M 256 MB |
iPhone 6 64 GB | AppleTV 2 gen
Mid 2009 13" MacBook Pro, 2.26 Ghz Intel Core 2 Duo, 8 GB DDR3, 160 GB HD, NVIDIA GeForce 9400M 256 MB |
iPhone 6 64 GB | AppleTV 2 gen
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka