Suosittele Macia
-
Suosittele Macia
Viesti Kirjoittaja sng »
Uskon, että monella on samankaltaisia ongelma, erityisesti niillä jotka asuvat vielä vanhempien luona.
Eli tarkoituksena on hommata kotiin mac, hajonneen kannettavan tilalle, mutta miksi Mac? Itsehän jo tiedän, mutta perustelut eivät oikein vakuuta äitiä. Windows maailmaan juuri ja juuri tottuneet vanhemmat eivät tiedä mtään maceistä, eikä perusteleminen ole helppoa. Varsinkaan kun yhdestäkään liikkeestä ei löydy hyllystä mallikappaleita.
Perusteluja, mietteitä, tunnelmia, hypetystä, dissiä, anyone?
-
Re: Suosittele Macia
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tietysti myös tuo haittaohjelmien puuttuminen on merkittävä tekijä. Jos meinaan vanhemmat yhtään Windowsista tietävät, tietävät myös, että tuo ei ole mukavaa noiden haittojen kanssa painiminen.
-
Viesti Kirjoittaja sng »
Miten muutes doc. ja pdf tiedostot, hoituuko?
Oon yrittäny selittää macin nopeudesta ja viruksettomuudesta, kun äiti aina valittaa, että töissä kone on tosi hidas.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
OS X hallitsee PDF:t paremmin kuin mikään käyttis. Voit luoda PDF-filuja ihan ilman mitään lisäohjelmia mistä tahansa ohjelmasta joka osaa printata ja PDF:t aukeaa ihan tuplaklikkaamalla ja kaikenlisäksi vielä Spotlight indeksoi niiden sisällön, eli voit hakea keskitetysti niiden sisältä.sng kirjoitti:Miten muutes doc. ja pdf tiedostot, hoituuko?
Docit saat tietty Officella tehtyä. Tosin myös ilmaisia vaihtoehtojakin on tarjolla.
-
Viesti Kirjoittaja tobyd »
Pdf-tiedostot aukeavat maceissa valmiina olevalla Esikatselu-ohjelmalla, ja muita pdf-softia löytyy maceille useita. Doc-tiedostot saa auki ilmaisella OpenOfficella, tai Microsoft Officen Wordilla, kuten Windowsissakin. Office on muuten btw ensimmäisenä tehty maceille.sng kirjoitti:Käyttöhän on pääasiassa netissä surffailua, kuvan- ja tekstinkäsittelyä
Miten muutes doc. ja pdf tiedostot, hoituuko?
Oon yrittäny selittää macin nopeudesta ja viruksettomuudesta, kun äiti aina valittaa, että töissä kone on tosi hidas.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kaikille softille löytyy käytännössä vastaavat korvikkeet, ellei parempia, mac-puolella. Tässä pari sivustoa, joilla voit selata maceille saatavia softia:
http://www.versiontracker.com/
http://www.macupdate.com/
http://www.apple.com/fi/downloads/
/edit Kraken ehti ensin. 8)
iPad 6th gen.
iPhone 8
-
Viesti Kirjoittaja sng »
Oliko windowsista siirtyminen Maciin vaikeaa, entäs tulostimet, onko kaikilla merkeillä hyvät ajurit macille vai suositteko jotain erityistä merkkiä?
HP:lle erityisen jyrkkä EI minulta.
-
Meikäläinenki vaikuttu vielä, vaikka kaikesta on kokemusta. Piti ihan ottaa hattu poisTheKraken kirjoitti:OS X hallitsee PDF:t paremmin kuin mikään käyttis. Voit luoda PDF-filuja ihan ilman mitään lisäohjelmia mistä tahansa ohjelmasta joka osaa printata ja PDF:t aukeaa ihan tuplaklikkaamalla ja kaikenlisäksi vielä Spotlight indeksoi niiden sisällön, eli voit hakea keskitetysti niiden sisältä.sng kirjoitti:Miten muutes doc. ja pdf tiedostot, hoituuko?
Docit saat tietty Officella tehtyä. Tosin myös ilmaisia vaihtoehtojakin on tarjolla.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Sanottakoon, että meikäläisen ei tarvinnu ees asentaa koko tulostinta millään tapaa, tökkäsin sen wlan-purkkiin kiinni ja painoin tulosta
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja tobyd »
Itse olen tulostanut macilla Canonin MP160-monitoimivehkeellä, jonka mukana tuli myös mac-ajurit CD:llä. Mac-puolella tulostus tuolla Canonilla toimii myös paljon nopeammin kuin aikoinaan WIndowsilla, jota ihmettelen vieläkin.
iPad 6th gen.
iPhone 8
-
Olet ilmeisesti nuori ja nuorethan oppivat uusia asioita helposti. En siis usko, etä siirtyminen on vaikeaa.sng kirjoitti:Kiitti nopeista vatauksista kaikille, Mac- kuume alkaa nouseen 8)
Oliko windowsista siirtyminen Maciin vaikeaa, entäs tulostimet, onko kaikilla merkeillä hyvät ajurit macille vai suositteko jotain erityistä merkkiä?
Tulostimille on hyvät ajurit tai sitten ei. Se on täysin tulostinkohtaista.
Tuohon käyttöön palatakseni. Netissä surffaus on Macillä miellyttävää, kun ei tarvitse miettiä, että mitähän tuonkin linkin takaa koneelle asentuu. Kuvankäsittelyyn mikään ei sovi Maccia paremmin. Tekstinkäsittelyyn ammattilaiset (siis kirjailijat) käyttävät Macciä Nobelpalkittuihin asti. Kun se Mac ei tule tielle kirjoitettaessa, Windows sitä tuppaa tekemään.
Ja Mac ei hidastu käytössä tai ohjelmien asentamisesta, siinä on selvä ero Windowsiin.
-
Viesti Kirjoittaja sng »
Näin olen ajatellutkin.MacFinn kirjoitti:Olet ilmeisesti nuori ja nuorethan oppivat uusia asioita helposti. En siis usko, etä siirtyminen on vaikeaa.sng kirjoitti:Kiitti nopeista vatauksista kaikille, Mac- kuume alkaa nouseen 8)
Tulostimille on hyvät ajurit tai sitten ei. Se on täysin tulostinkohtaista.
Tuohon käyttöön palatakseni. Netissä surffaus on Macillä miellyttävää, kun ei tarvitse miettiä, että mitähän tuonkin linkin takaa koneelle asentuu. Kuvankäsittelyyn mikään ei sovi Maccia paremmin. Tekstinkäsittelyyn ammattilaiset (siis kirjailijat) käyttävät Macciä Nobelpalkittuihin asti. Kun se Mac ei tule tielle kirjoitettaessa, Windows sitä tuppaa tekemään.
Ja Mac ei hidastu käytössä tai ohjelmien asentamisesta, siinä on selvä ero Windowsiin.
Onko sinulla suositella mitään tulostinta, ei tarvitse olla lasertulosin? Ja mielellään edullinen. 8)
-
Itse olen vähän ajatellut, että seuraava saattaisi olla mustesuihkumonitoimikone. Mutta saa nähdä.
-
MacFinn kirjoitti:No, mulla on tässä työpöydällä Canonin iP4200 mustesuihkari, joka on paras tähänastisistani. Ja laserina Lexmarkin E232. Molemmat on vanhoja malleja, joten en tiedä paljoakaan uusista malleista. Edellinen mustesuihkari oli Epson ja menee vielä aikaa ennen seuraavan ostoa, siis Epsonin.
Itse olen vähän ajatellut, että seuraava saattaisi olla mustesuihkumonitoimikone. Mutta saa nähdä.

tai

Kumpikaan ei vaan suihkua..
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
— mylman
-
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Jos olet jo täysi-ikäinen mutta asut vielä vanhempiesi taloudessa, etkä ole enää esim. lukiolainen, mikä estää ottamasta kesä- tai osa-aikaista duunia, jolla rahoittaa juuri sen itse haluamansa koneen hankinta? Kun itse hankitulla rahalla jotain hankkii, ei tarvitse tuhlata aikaa toisten ylipuhumiseen. Jos taas olet vielä taloudellisesti riippuvainen vanhempiesi rahoituksesta, ota kiitollisena vastaan se mitä tarjotaan, joko pyydä koneavustus rahana tai koneen eli wintoosan saatuasi myy se ja käytä rahat vaikka käytetyn mäkin hankintaan, jos ne eivät vielä riitä uuteen. Kyllä se viesti joskus menee perille, tai sitten sillä ei ole jatkossa enää niin väliä, (taloudellisen) itsenäistymisen myötä.sng kirjoitti:Heti alkuun pahoittelut jos tälläinen topic löytyy jo, käytin kyllä hakua.
Uskon, että monella on samankaltaisia ongelma, erityisesti niillä jotka asuvat vielä vanhempien luona.
Eli tarkoituksena on hommata kotiin mac, hajonneen kannettavan tilalle, mutta miksi Mac? Itsehän jo tiedän, mutta perustelut eivät oikein vakuuta äitiä. Windows maailmaan juuri ja juuri tottuneet vanhemmat eivät tiedä mtään maceistä, eikä perusteleminen ole helppoa. Varsinkaan kun yhdestäkään liikkeestä ei löydy hyllystä mallikappaleita.
Perusteluja, mietteitä, tunnelmia, hypetystä, dissiä, anyone?
Yksi konsti on myös demoaminen, jos rahoittaja on joku muu. Nykyäänhän noissa ketjutavarataloissakin alkaa olla jo mäkkikannettavia, ja niihin rahoittajan vieminen vaivihkaa muka läppäreitä katsomaan voisikin johtaa sen mäkkikannettavan 'löytymiseen' sieltä puuceeläppärien seasta.
-
Kylmä (mökki)sota..MacFinn kirjoitti:Alan olla siinä iässä, että tuo alempi olis mulle sopivampi. Ja kun mun ainoa mettä on mökillä, toi olis vähän järeä. Toisaalta, naapurilla oli elokuun alusta lokakuun loppuun (ainakin) oman mökkinsä pihassa kaivinkone, ehkä pärjäisin kilpavarustelussa, jos ton veis kesäksi saareen seisomaan.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
— mylman
-
Miksi antaa pois windows
Viesti Kirjoittaja GarGamell »
-
- Ylläpitäjä
Re: Miksi antaa pois windows
Viesti Kirjoittaja amanita »
GarGamell kirjoitti:Siis miksi...miksi valita Mac?? Kertokaa hyvät sekä huonot puolet!

Tervetuloa foorumille!
Samasta aiheesta meillä täällä jo ketju, liitän sinut siihen. Lue jo kirjoitettu, saanet lisävastauksiakin.
Ja hei, laita vähän enemmän tietoa tarpeistasi laitteen suhteen, saat paremmin niitä syitä vaihtoon.

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Mulla on ollut Epsonin ja HP:n tulostimet, Epson toimi kyllä hyvin, mutta oli muuten aika sanonko mistä. HP vaati ajurien päivityksen, niin alkoi pelittämään paremmin. Epsonin skanneri toimii myös hienosti. Enemmän mulla oli tulostinongelmia XP:n kanssa, se Epsoni ei pelannut siinä ollenkaan.
Ei mäkkipuoli täydellistä ole, mutta usein helpompaa ja parempaa. Rahaa joutuu käyttämään enemmän. Tosin koneissa on oikeasti jälleenmyyntiarvoa ja ainakin ennen vanhaan elinikä oli pitkä. Meillä on töissä vielä 90-luvun koneita jokapäiväisessä käytössä.
Läppäreissä on sellaisia juttuja, joita ei saa pc-puolella välttämättä edes isolla rahalla. Itse en vaihtaisi MacBookkiani mihinkään pc-läppäriin.
Leopard
-
Re: Miksi antaa pois windows
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Jos sinulla ei ole syytä vaihtaa, niin älä vaihda. Näin lyhyesti ja ytimekkäästi. Turha täältä tulla syitä etsimään ja muiden suosituksia. Jos olet tyytyväinen Windowsiin, niin jatka samalla linjalla.GarGamell kirjoitti:Siis miksi...miksi valita Mac?? Kertokaa hyvät sekä huonot puolet!
Jos taas käämit Windowsiin on jo palaneet, niin etpä siinä mitään menetä vaikka Macin hankitkin. Lupaan, ettei se ainakaan paljoa huonommaksi jää

-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka