Ajattelin ostaa vaimolle lahjakortin iTunes storeen. Vaimon kanssa käytetään samaa käyttäjätunnusta samalla läppärillä, eli pitääkö se lahjakortti sittenkin tehdä minun nimellä, jotta vaimo saa ne kappaleet ostettua tälle koneelle vai miten se toimii?
Toisena kysymyksenä samaan liittyen, että voinko ostaa tuon lahjakortin paikallisesta applen valtuuttamasta kaupasta, kun tilatessa kotiin vaimo voisi nähdä lahjan (ainakin jos se tuodaan suoraan ovelle, mutta kyllä minä sen postilaatikon yleensä putsaan).
iTunes Storen lahjakortista
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
iTunes Storen lahjakortista
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook Pro13" mid 2012 16GB 480GB SSD
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Re: iTunes storeen lahjakortista
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Ei ole mitään väliä kenen nimellä lahjakortti on ostettu. Siellä on ainoastaan (hieno kortti) ja koodi, jolla ladataan rahaa halutulle tilille. Lahjakortti ei siis ole varsinaisesti henkilökohtainen. Ainakaan ennen kuin lahja on annettu. 
Kortti tulee melko huomaamattomassa kuoressa, mutta ainahan sen voi tilata vaikka työpaikan osoitteeseen...
Itse asiassa nyt kun tarkemmin muistelen, mun kortin toi kuriiri...

Kortti tulee melko huomaamattomassa kuoressa, mutta ainahan sen voi tilata vaikka työpaikan osoitteeseen...

Itse asiassa nyt kun tarkemmin muistelen, mun kortin toi kuriiri...
Mac Mini 2 GHz | 4 GB | 500 GB | Lion
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Siis mille tilille? Minun iTunes käyttäjätunnuksen tilillekkö? Haluan ettei vaimoni tarvitse syöttää salasanaani ostaessaan kappaleita tai muuten luovun koko ideasta ja teen vaikkapa hänelle jonkun lapun mihin tuon kyseisen summan kirjoitanCrimson kirjoitti:Ei ole mitään väliä kenen nimellä lahjakortti on ostettu. Siellä on ainoastaan (hieno kortti) ja koodi, jolla ladataan rahaa halutulle tilille. Lahjakortti ei siis ole varsinaisesti henkilökohtainen. Ainakaan ennen kuin lahja on annettu.![]()

-
Sinun, ellei vaimolla ole omaa. Salasanaa ei tarvitse syöttää, jos et kirjaudu ensin ulos.Hepo kirjoitti:Siis mille tilille? Minun iTunes käyttäjätunnuksen tilillekkö? Haluan ettei vaimoni tarvitse syöttää salasanaani ostaessaan kappaleita tai muuten luovun koko ideasta ja teen vaikkapa hänelle jonkun lapun mihin tuon kyseisen summan kirjoitanCrimson kirjoitti:Ei ole mitään väliä kenen nimellä lahjakortti on ostettu. Siellä on ainoastaan (hieno kortti) ja koodi, jolla ladataan rahaa halutulle tilille. Lahjakortti ei siis ole varsinaisesti henkilökohtainen. Ainakaan ennen kuin lahja on annettu.![]()
.
Eli tuolla lahjakortilla siis tavallaan lataat virtaa valitsemallesi iTunes-tilille. Homma tapahtuu kirjautumalla iTunes Storeen, valitsemalla Redeem pikalinkeistä ja syöttämällä kortissa oleva koodi. Tämän jälkeen voit ostella musaa ihan normaalisti.
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Lahjakortin saa myös itse tulostettavassa muodossa. Ei tarvitse pelätä, että joku tutkisi huomiotaherättämättömiä kirjekuoria. Lisäksi itsetulostettavat kortit (=koodit) saapuvat samantien, ilman jännitystä ehtiikö jouluksi. ITunes-musiikki on helppo ja varsin pidetty lahja.
--Ari
--Ari
-
Joo, vasta nyt huomasin iTunes Storessa nuo vaihtoehdot. Aikoinaan Apple Storesta löysin vain tuon kortin. Joka tapauksessa kaikki nuo toimivat samalla periaatteella.tkt kirjoitti:Lahjakortin saa myös itse tulostettavassa muodossa. Ei tarvitse pelätä, että joku tutkisi huomiotaherättämättömiä kirjekuoria. Lisäksi itsetulostettavat kortit (=koodit) saapuvat samantien, ilman jännitystä ehtiikö jouluksi. ITunes-musiikki on helppo ja varsin pidetty lahja.
--Ari
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Riippuen omista asetuksista iTunes storessa, salasanaa kysytään vaikka olisit kirjautunutkin. Tällä varmistetaan, että on todella ostamassa.Crimson kirjoitti:Sinun, ellei vaimolla ole omaa. Salasanaa ei tarvitse syöttää, jos et kirjaudu ensin ulos.Hepo kirjoitti:Siis mille tilille? Minun iTunes käyttäjätunnuksen tilillekkö? Haluan ettei vaimoni tarvitse syöttää salasanaani ostaessaan kappaleita tai muuten luovun koko ideasta ja teen vaikkapa hänelle jonkun lapun mihin tuon kyseisen summan kirjoitan.
Eli tuolla lahjakortilla siis tavallaan lataat virtaa valitsemallesi iTunes-tilille. Homma tapahtuu kirjautumalla iTunes Storeen, valitsemalla Redeem pikalinkeistä ja syöttämällä kortissa oleva koodi. Tämän jälkeen voit ostella musaa ihan normaalisti.
Haluat antaa vaimollesi lahjaksi virtuaalista rahaa, muttet halua antaa tunnustasi? Mitäpä jos loisit hänelle oman iTunes store tunnuksen. Useita tunnuksia voi aktivoida samoille koneille, ja olisihan se silloin hieman enemmän lahja vaimollesi kuin itsellesi.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
---
-
Näin minä tein. Meillä on yhteinen musakirjasto, mutta omat iTunes-tilit. Vannotin toki, että saa ostaa vain iTunes Plus -musaa.wanders kirjoitti:Mitäpä jos loisit hänelle oman iTunes store tunnuksen. Useita tunnuksia voi aktivoida samoille koneille, ja olisihan se silloin hieman enemmän lahja vaimollesi kuin itsellesi.

Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Re: iTunes Storen lahjakortista
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
Kovin nopeasti nuo kortit eivät Storesta ole tulleet, joten kannattaa pistää tilaus menemään jos itse tulostettu ei hotsita. Muut tilaukset tulevat kyllä varsin vikkelään yleensä. ![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Jaa mistä ne löytyy? En löytänyt kuin 15€ ja 25€ kortit, kun käytin applestoressa hakua. Usan applestoressa oli etusivulla linkki kortteihin ja siellä sai valita jopa ulkonäön kortille (mulla menee automaattisesti /us paikkaan). Sitten kun laitain /fi niin ei löydy samaa. Pitää kokeilla vielä tänään tilata, jos ehtis jouluun mennessä saada. Olisin jo toissa päivänä tilannut, mutta homppu oli kiinnin, niin en saanut ohjeita.tkt kirjoitti:Lahjakortin saa myös itse tulostettavassa muodossa. Ei tarvitse pelätä, että joku tutkisi huomiotaherättämättömiä kirjekuoria. Lisäksi itsetulostettavat kortit (=koodit) saapuvat samantien, ilman jännitystä ehtiikö jouluksi. ITunes-musiikki on helppo ja varsin pidetty lahja.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iTunes lahjakortteja itse printattavaksi (ja muutenkin) myydään iTunes Storessa, siinä Buy iTunes Gifts-linkissä, 10-200 € näytti olevan.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja route66 »
Ostin syntymäpäivälahjaksi kaverille albumin iTunes storesta hänen meiliosoitteeseensa. Hän saa kuitenkin vain viestin
"This code is only valid for customers of the Finland store."
Ihme protektionismia, tässä tapauksessa vieläpä EU:n sisällä. Voiko hän rekisteröityä Suomen storeen, kun hän asuu Kreikassa?
(enpä löytänyt haulla suoraan tästä aiheesta ketjua, joten pistin tänne läheltä liippaavan ketjun häntään)
"This code is only valid for customers of the Finland store."
Ihme protektionismia, tässä tapauksessa vieläpä EU:n sisällä. Voiko hän rekisteröityä Suomen storeen, kun hän asuu Kreikassa?
(enpä löytänyt haulla suoraan tästä aiheesta ketjua, joten pistin tänne läheltä liippaavan ketjun häntään)
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka