Moi,
Olen juuri hankkinut macin ja olen yleensä ottaen tyytyväinen siihen. Minulla on kyllä suuria siirtymävaiheen teknisiä ongelmia ja kysyn nyt saisiko joltakin henkilöltä tai taholta lähiopetusta seuraavassa ongelmassa. Olen valmis maksamaan normaalin kaupallisen neuvonnan palkkion.
Olen aikaisemmin käyttänyt tiedostojen ja kuvien siirtoon kotisivulleni ja verkkolehteeni ohjelmaa WinSCP, ja se on toiminut hyvin.
Nyt yritän löytää samantyyppistä ohjelma tiedostojen ja kuvien siirtoon maciltani. Olen imuroinut FileZillan ja yrittänyt sen avulla tehdä siirtoja.
Olen jatkuvasti törmännyt skandiongelmiin ja siihen, etten saa siirtoa toimimaan. Nyt alkaa kyllästyttää yksin yrittää. Mistä saan apua? Helpson on aika pätevä firma, mutta onko sillä tämän alan teknistä tuntemusta?
Hippipupu
Yksityisopetusta siirto-ohjelmien käytössä?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Yksityisopetusta siirto-ohjelmien käytössä?
Viesti Kirjoittaja hippipupu »
-
Re: Yksityisopetusta siirto-ohjelmien käytössä?
Viesti Kirjoittaja Xaeron »
uhm. SFTP/FTP-ohjelmia on mäkille lukuisia..
Maksullisista tulee mieleen Transmit, ForkLift, ExpanDrive. ExpanDrive on aika kiva käyttää, se nimittäin on erittäin nopea ja sen toiminnallisuus on sellainen, että Finderiin tulee verkkolevymäisesti näkyviin (s)ftp-serveri. Mutta jos tarvihet enemmän ominaisuuksia kuin pelkkää siirtoa ja poistoa ym. perustoimintoja, niin Transmit ja ForkLift kannattaa tsekata.
Ilmaisista yksi suosittu on CyberDuck. Sitä kannattaa varmaan kokeilla ennen kuin siirtyy kattomaan maksullisia.
Yritys- ja erehdystaktiikalla saat kyllä varmasti homman toimimaan ja Hompun ja netin neuvoilla, vaikea uskoa, että henkilökohtaista konsultointia tarvitsisi.. mutta sellaista henkilökohtaistakin apua varmaan Hompuilta irtoaisi, tietenkin olisi hyvä mainita mahdollinen paikkakunta.
Maksullisista tulee mieleen Transmit, ForkLift, ExpanDrive. ExpanDrive on aika kiva käyttää, se nimittäin on erittäin nopea ja sen toiminnallisuus on sellainen, että Finderiin tulee verkkolevymäisesti näkyviin (s)ftp-serveri. Mutta jos tarvihet enemmän ominaisuuksia kuin pelkkää siirtoa ja poistoa ym. perustoimintoja, niin Transmit ja ForkLift kannattaa tsekata.
Ilmaisista yksi suosittu on CyberDuck. Sitä kannattaa varmaan kokeilla ennen kuin siirtyy kattomaan maksullisia.
Yritys- ja erehdystaktiikalla saat kyllä varmasti homman toimimaan ja Hompun ja netin neuvoilla, vaikea uskoa, että henkilökohtaista konsultointia tarvitsisi.. mutta sellaista henkilökohtaistakin apua varmaan Hompuilta irtoaisi, tietenkin olisi hyvä mainita mahdollinen paikkakunta.
-
Viesti Kirjoittaja yaou »
Omat pisteet menee kyllä FileZillalle! Todella helppo käyttöinen kun määrittelee asetukset kuntoon niin käy tiedostojen siirto palvelimelle todella helposti enteriä painamalla.
Kun vähän aikaa katselee sitä ja lukee manuaalin niin eiköhän se siitä
Kun vähän aikaa katselee sitä ja lukee manuaalin niin eiköhän se siitä

-Hannu-
Tarulapodcast:
Rentoa rytmikästä usein miten jazz musiikkia joka toinen perjantai
Tarulapodcast http://tarulapodcast.wordpress.com/
Tarulapodcast:
Rentoa rytmikästä usein miten jazz musiikkia joka toinen perjantai
Tarulapodcast http://tarulapodcast.wordpress.com/
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Muistan että itsellä oli win > mac -siirtymävaiheessa ongelmia skandien kanssa. Yksi syy siihen oli, että olin käyttänyt Windows Latin 1 -koodausta Windows-maailmassa ja ennenkuin otin UTF-8 -koodauksen järjestelmällisesti käyttöön, oli aikamoinen sekamelska koodausten kanssa. Lieköhän tässä osasyy ongelmaasi.hippipupu kirjoitti:Olen jatkuvasti törmännyt skandiongelmiin ja siihen, etten saa siirtoa toimimaan.
-
Viesti Kirjoittaja hippipupu »
Olisikohan tuossa ratkaisu? Minua neuvottiin käyttämään Windows Latin 1 -koodausta. Mutta eikö ole sovellu vain Windows-ohjelmiin?McPekkis kirjoitti:Muistan että itsellä oli win > mac -siirtymävaiheessa ongelmia skandien kanssa. Yksi syy siihen oli, että olin käyttänyt Windows Latin 1 -koodausta Windows-maailmassa ja ennenkuin otin UTF-8 -koodauksen järjestelmällisesti käyttöön, oli aikamoinen sekamelska koodausten kanssa. Lieköhän tässä osasyy ongelmaasi.hippipupu kirjoitti:Olen jatkuvasti törmännyt skandiongelmiin ja siihen, etten saa siirtoa toimimaan.
Kun nyt kirjoitan tekstin esim. Wordillä (Mac), miten tallennan sen tekstimuotoon? Siis UTF-8:llako?
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
Kun kirjoitat Wordilla, niin kirjoitatko html-tekstejä? Kun ymmärsin aikaisemmista teksteistäsi sftp-siirtoineen, että ongelmat liittyvät juuri web-julkaisemiseen. Itse en suosisi Wordin käyttöä html-materiaalin teossa, tuntuu ettei sen tekemää lopputulosta pysty hallitsemaan kovinkaan hyvin.hippipupu kirjoitti:Olisikohan tuossa ratkaisu? Minua neuvottiin käyttämään Windows Latin 1 -koodausta. Mutta eikö ole sovellu vain Windows-ohjelmiin?
Kun nyt kirjoitan tekstin esim. Wordillä (Mac), miten tallennan sen tekstimuotoon? Siis UTF-8:llako?
Voit halutessasi jatkaa Windows Latin 1 -koodauksen käyttöä. Tällöin sinun vain pitää huolehtia, että koko ketju koodaus- ja siirto-ohjelmineen pysyy tuossa koodauksessa eikä lähde sooloilemaan. Riippuen siitä, miten paljon sinulla on html-tavaraa, niin kannattaa miettiä miten aineiston koodaa. Ison sivuston muuttaminen UTF-8:aan ei ole helppo homma, ja koodaamalla osan sivustosta eri tavalla ei tule muuta kuin sotkua. Uudet projektit aloittaisin puhtaalta pöydältä UTF-8:lla, mutta ehkä vanhat (ja mahdollisesti pian päättyvät) projektit voinee jatkaa Latin 1:sella. Mutta tarkkana on oltava, paras olisi tietysti jos siirtyisi kaikessa UTF-8:aan.
-
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Moi,
minä voin ainakin ihan ilman mitään korvausta tulla avittamaan ko. asioissa jos sijaitset pääkaupunkiseudulla.
Nimittäin sen takia että ei tuossa asiassa tarvita mitään erillisiä ohjelmia, varsinkaan maksullisia.
Alkaa nimittäin ottaa jo päähän tuo maksullisten ohjelmien tuputus triviaaleihin pikku "ongelmiin".
minä voin ainakin ihan ilman mitään korvausta tulla avittamaan ko. asioissa jos sijaitset pääkaupunkiseudulla.
Nimittäin sen takia että ei tuossa asiassa tarvita mitään erillisiä ohjelmia, varsinkaan maksullisia.
Alkaa nimittäin ottaa jo päähän tuo maksullisten ohjelmien tuputus triviaaleihin pikku "ongelmiin".
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka