MacFinn kirjoitti:
Osaisko joku selittää, miksi iPad rokottaa Windows-miniläppärien myyntiä noin pahasti ja samaan aikaan MacBook Air käy kaupaksi kuin häkä.
No eikös selitykseksi sitten riitä se, etä otat käteen tyypillisen Windows-miniläppärin, sen jälkeen iPadin ja lopuksi vielä MBA:n? Jos/kun sen teet, ei liene enää kovin kummoisesti ihmeteltävää.
Kun tota iPadiakaan ei osta kuin fanipojat, niin onko ne fanipojat ostaneet noita miniläppäreitä ennen? Jos ovat, minkä fanipoikia he ovat?
Minenymmärrä.
Eihän niitä fanipoikia juuri esiinny muualla kuin hompun viesteissä. Oikea elämä on asia erikseen.
tolind kirjoitti:Se mitä yritän sanoa on se että onko Air sitten kuitenkaan verrattavissa näihin Windows miniläppäreihin?
Ei kait kukaan ole verrannutkaan. Tuossa aloitusviestissä todettiin vaan että myös MBA menee hyvin kaupaksi, samoin kuin iPad, samalla kun trendi on win-miniläppärien osalta laskeva.
Uusin MBA on trendsetteri, jota muut alkavat pian matkimaan. Syykin on ihan selvä. Veikkaisin jopa että piakkoin 50% perusläppäreistä on MBA:n kaltaisia. Nythän esim. Lenovolta on jo tullut samantyylinen vastine. Eikä sekään ole sieltä ihan edullisimmasta päästä, tosin jatkossa varmaan hinnat laskevat. MBA:n eduksi voi laskea vielä sen, että siinä voi käyttää OS X:ää.
wantsomeapple kirjoitti:Kyllä mun mielestä kun vertaa 300e mini win läpysköjä ja puolentoista tonnin aireja, niin kyllä rahalle saa enemmän vastinetta ostaessa sen 300 läpyskän. Ihan suhteessa
No tuo on yksi mielipide. Ehkä sinun olisi syytä pitää itseäsi onnekkaana.
Monelle muulle tilanne on päinvastainen, eli 300€ win-miniläppäri on 300€ hukkaan heitettyä rahaa.
Kyse ei ole lompakon paksuudesta, vaan ihan käytännön asioista. Jos esim. minulla ei ole varaa ostaa uutta MBA:ta (tai vaikka iPadia), olen mieluummin kokonaan ilman kuin haaskaan 300€ johonkin win-miniläppäriin, jolla ei tee yhtikäs mitään. Kyse on nimenomaan siitä, mitä sillä rahalla saa, ja mihin etenkin ne vähät rahat kannattaa ylipäätään sijoittaa.
Sama homma, PC-läppärien suhteen yleisemminkin, eli mieluummin sijoittaisin sen 300€ vaikka johonkin tasokkaampaan käytettyyn kuin uuteen 300€ miniläppäriin, koska siten saisin sille rahalle enemmän vastinetta.