Nyt kyllä varmaan kohtuutyhmä kysymys:
Jos ja kun vuokraan leffan iTunesista ja se latautuu koneelleni, voinko katsoa sitä sitten ilman nettiyhteyttä ? Eli lataan kotona, lähden mökille ja katson siellä...?
Lataamisen jälkeen et tarvitse nettiyhteyttä. Jos muistan oikein niin vuokraleffan katsomiseen on aikaa 30 vrk. Toiston aloittamisen jälkeen siulla on aikaa katsoa leffaa 2 vrk.
Eikös kuitenkin lataamisen jälkeen nettiyhteyttä edelleen tarvita leffan katsomisen alussa eli silloin se authentikoi sen yms. Eli jos vaikka lataa leffan lentomatkalle, missä ei ole nettiyhteyttä niin sen katsominen pitää aloittaa maissa, kun vielä on nettiyhteys ja sen jälkeen on se 48h aikaa se katsoa.
Ktomi kirjoitti:Eikös kuitenkin lataamisen jälkeen nettiyhteyttä edelleen tarvita leffan katsomisen alussa eli silloin se authentikoi sen yms. Eli jos vaikka lataa leffan lentomatkalle, missä ei ole nettiyhteyttä niin sen katsominen pitää aloittaa maissa, kun vielä on nettiyhteys ja sen jälkeen on se 48h aikaa se katsoa.
Eli leffan voi ladata kokonaan koneelle etukäteen hyvissä ajoin ennen katselemista? Nettiyhteys siis tarvitaan vain leffan käynnistämiseen, eikä muuta latausta tarvita katsomisen aikana?
Juice93 kirjoitti:Eli leffan voi ladata kokonaan koneelle etukäteen hyvissä ajoin ennen katselemista? Nettiyhteys siis tarvitaan vain leffan käynnistämiseen, eikä muuta latausta tarvita katsomisen aikana?
hrmh kirjoitti:Jatkokysymyksenä tähän voisin laittaa:
Onko useimmissa iTunesin elokuvissa tätä nykyä jo tekstitykset suomeksi?
Vaikea sanoa onko useimmissa, mutta aika monessa on. Suomeksi tekstitetyille elokuville on oma lohko iTunesissa, sieltä voi tarkistaa onko kiinnostava filmi saatavilla tekstitettynä Suomeksi.
Juice93 kirjoitti:Eli leffan voi ladata kokonaan koneelle etukäteen hyvissä ajoin ennen katselemista? Nettiyhteys siis tarvitaan vain leffan käynnistämiseen, eikä muuta latausta tarvita katsomisen aikana?
Tässä oma empiirinen kokemukseni; Ladatun leffan toiston käynnistämiseen ei tarvita nettiyhteyttä. Olen usein vuokrannut ja ladannut leffoja valmiiksi esimerkiksi lentomatkoille, ja käynnistän toiston vasta lentokoneessa.
Latasin iPadiin vuokraelokuvan, mutta en löydä sitä mistään? Lisäksi iTunes väittää, että tarvitsen nettiyhteyden elokuvan katsomiseen? Jätin vuokraelokuvan lataantumaan yöksi ja nyt pitäisi hypätä lentokoneeseen katsomaan se? Hjelp?
Loistavaa, kiitos! En ole varmaan koskaan avannut Videos-sovellusta (Videot).
Mielenkiintoista nähdä miten elokuvien katsominen onnistuu lennolla, lähinnä akunkeston kannalta. Mutta onneksi on lisäakku, joka antaa noin 90% latauksen tyhjälle iPadille.
Eipä tuo leffan katselu kauheasti käy akun päälle. Itse olen katsonut kolmekin elokuvaa putkeen iPadilta ja riitti ihan mainiosti. Netflixin yli huonolla netillä kuluttaa paljon enemmän, mutta laitteeseen ladatut ei juurikaan.
MBP 14" | Studio Display 5K | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Lennettiin muutama viikko sitten reilun 11 tunnin lento ja poika katseli lähes koko lennon ajan simpsoneita joita olin sinne laittanut. Vara-akku oli mukana mutta en sitä tarvinnut. Laitteena iPad Air 2