Kalenterin synkronointi, taisi tulla korvaamaton vahinko
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kalenterin synkronointi, taisi tulla korvaamaton vahinko
Viesti Kirjoittaja amaryllis »
Mulla on ollut macbook ja iphone icloud-käytössä. Ostin ipadin. En mitenkään voinut tietää että kalenteriasetukset on laitettu niin että synkronoivat vain kuukauden taaksepäin, ja varmaan heti kun wifiin menin, pyyhkiytyi kahden - kolmen vuoden kalenteritiedot olemattomiin. keljuttaa rankasti. Ne ovat oleellisia työni kannalta, eikä niitä taida enää saada mistään takaisin. Huomasin vasta vähitellen että tietoja puuttuu.
Viimeksi muokannut amanita, 10.12.2013 klo 13.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikko kuvaavammaksi
Syy: Otsikko kuvaavammaksi
-
Re: taisi tulla korvaamaton vahinko
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
En heti muista mikä asetus sulla on pielessä, mutta mulla on se oikein. MacBookin kalenterissa on tiedot jonnekin 2001 saakka. IPhonessa tai iPadissa vaan uudemmat.
Edit. TimeMachine pelastanee tästäkin
Edit. TimeMachine pelastanee tästäkin
Viimeksi muokannut MacFinn, 10.12.2013 klo 13.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
- Ylläpitäjä
Re: Kalenterin synkronointi, taisi tulla korvaamaton vahinko
Viesti Kirjoittaja egoste »
Oletko tarkistanut, onko ne kuitenkin tallessa ja asetus kuinka pitkälle näyttää on vain "väärin". www.icloud.com ja sieltä kalenteri...amaryllis kirjoitti:Mulla on ollut macbook ja iphone icloud-käytössä. Ostin ipadin. En mitenkään voinut tietää että kalenteriasetukset on laitettu niin että synkronoivat vain kuukauden taaksepäin, ja varmaan heti kun wifiin menin, pyyhkiytyi kahden - kolmen vuoden kalenteritiedot olemattomiin. keljuttaa rankasti. Ne ovat oleellisia työni kannalta, eikä niitä taida enää saada mistään takaisin. Huomasin vasta vähitellen että tietoja puuttuu.
-
kaikilla laitteilla näkyy vain kuukauden verran.
mulle tulee lauantaina hopeisesta omenasta "tilaamani" avustaja, saa ratkoa tämänkin. on mulla pari kk sitten time machine mutta en osaa itse palauttaa sieltä kalenteria. onkohan niin että jos palautan, viimeaikaiset merkinnät katoavat… no se selvinnee lauantaina.
mulle tulee lauantaina hopeisesta omenasta "tilaamani" avustaja, saa ratkoa tämänkin. on mulla pari kk sitten time machine mutta en osaa itse palauttaa sieltä kalenteria. onkohan niin että jos palautan, viimeaikaiset merkinnät katoavat… no se selvinnee lauantaina.
-
Ratkaisu löytyiKalenterin synkronointi korvaamaton vahinko
No niin, heti ei asetusten muuttaminen muuttanut mitään, mutta nyt yön yli nukuttua kalenteritiedot ovat palautuneet. Helpotuksen huokaus!
-
Viesti Kirjoittaja juhailkka »
Sama ongelma. Melkeinpä väittäisin, että iOS -päivityksen yhteydessä asetus on muuttunut ominpäin...? Sama juttu sekä iPhonessa, että iPadissä. Vaimo huomasi tämän eilen, että ikivanhat, mutta tarpeelliset merkinnät ovat kateissa. Ainoastaan toistuvat merkinnät ovat tallessa. Muutin asetuksen (takaisin) ja nukuin yön yli, mutta vanhat kalenterimerkinnät eivät palautuneet. Työ-pc:n Outlook on vielä tarkastamatta. Jos sieltä löytyy vanhat merkinnät, niin voinko olettaa niiden synkronoituvan takaisin iCloudin kautta? Vai onko jokin keino löytää ne jostain?
-
Viesti Kirjoittaja juhailkka »
Jatko edelliseen. Vanhat merkinnät löytyvät Outlookista. Ennen kuin innoissani painan jotain päivitysnappia Outookissa ja tuhoan kaiken, niin onko kenelläkään antaa neuvoja? Kalenterimerkinnät synkronoituvat automaattisesti kolmen koneen välillä, mutta ne puuttuvat vanhat merkinnät eivät.
Mitä siis pitää tehdä, että Outlookissa olevat vanhat merkinnät kopioituvat iPhonelle ja iPadille? Ja mitä ei saa missään tapauksessa tehdä...?
Mitä siis pitää tehdä, että Outlookissa olevat vanhat merkinnät kopioituvat iPhonelle ja iPadille? Ja mitä ei saa missään tapauksessa tehdä...?
Viimeksi muokannut jjpeltola, 13.1.2014 klo 16.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu turha lainaus
Syy: Poistettu turha lainaus
-
Viesti Kirjoittaja kaulahuivi »
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka