Olen saamassa työsuhdepuhelimen ja nyt pitäisi osata päättää muutetaanko oma numeroni työ-, sekä siviilikäyttöön, vai otanko erikseen työpuhelimen ja pidän oman iPhoneni pelkästään siviilikäytössä. Onko teillä muilla käytössä yksi vai kaksi puhelinta? Olisiko teillä kokemuksia ja vinkkejä miten tuo kannattaisi tehdä? Eli mitä hyötyjä tai haittoja noissa kahdessa eri tavassa on?
Itse näen asian niin että kaksi puhelinta on ikävää kuljettaa mukana, mutta siten saan siviiliasiat pidettyä erillään työasioista. Toisaalta joudun maksamaan siviilipuhelimen laskun itse. Myöskään en tiedä miten saan ladattua appseja jos sellaisia työkäyttöön tarvitsisin, mikäli en saa yritykseltä luottokorttia. Kahdella puhelimella myös siviilipilveni pysyy sellaisena eikä tarvitse duuniasioilla täyttää sitä. Tarvittavat asiat on kuitenkin helppo synkronoida puhelimesta toiseen. Itse taidan kallistua kahden puhelimen käyttöön, mutta olisi kiva kuulla muiden käyttäjien mielipiteitä asiasta
Jos työpuhelimeen liittyy rajoituksia ja keskitettyä hallintaa ostos- tai synkronointi-ID:n osalta - kuten voisi olettaa - niin kahden puhelimen ratkaisu on järkevä.
Silloinkin voit ehkä työpuhelimeesi lisätä omat sähköpostisynkronoinnit haluamiisi palvelimiin ja lisätä kalenterinäyttöösi omia kalentereita ja osoitekirjaan niinikään.
Ostoskäyttö on varmaan rajana tai sitten ei - onko työpuhelimesta suljettu ostosID:n vaihto - luultavasti on eli sinulla ei luultavasti ole salasanaa. Jos on, voit vaihtaa ostoID:n ja ladata suosikkisovelluksesi ja palata kustantajan ostosID:hen.
Firman ICloud-synkronointia et ehkä voi tai ei kannata häiritä, omien iCloud-tunnustesi kalenterien, osoitekirjan ja sähköpostien lisääminen olisi mahdollista.
Ellei sitten kaikkien muutosten salasanaa ole käytettävissä.
Ehkä nyt kuitenkin olisi sen työnantajan tahtotilaa ensin pyrittävä ymmärtämään ja mahdollisia kiertoteitä tuomaan esiin eikä niille oitis ryntäämään,
Viimeksi muokannut homenamsi, 14.5.2015 klo 1.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitaa olla makuasia.. itsellä puhelinetu, mutta silti kaksi iphonea käytössä. Kumpikin samassa / omassa appleid:ssä kiinni. Tämä kahden luurin ratkaisu lähinnä siksi, että kyllästyin olemaan aina tavoitettavissa työasioiden suhteen.
Yhdellä 5S:llä ajetaan. Omat icloud ja iTunes tunnarit, työnantajan appseja ladattu firma sisäisestä sovellussitestä ongelmitta, kuten myös esim Entrust appstoresta firman käyttöön (omilla tunnareilla siis, ei firman). Synccipäässä vastassa Outlook, ei icloudia yrityksessä siis.
Kylmän rauhallisesti pidän "Do not disturb" päällä aina kun todellakaan halua olla tavoitettavissa.
hela73 kirjoitti:Olen saamassa työsuhdepuhelimen ja nyt pitäisi osata päättää muutetaanko oma numeroni työ-, sekä siviilikäyttöön, vai otanko erikseen työpuhelimen ja pidän oman iPhoneni pelkästään siviilikäytössä. Onko teillä muilla käytössä yksi vai kaksi puhelinta? Olisiko teillä kokemuksia ja vinkkejä miten tuo kannattaisi tehdä? Eli mitä hyötyjä tai haittoja noissa kahdessa eri tavassa on?
Aikaisemmin oli vain yksi puhelin jolla hoitui sekä työ, että omat asiat mutta nykyään käytössä kaksi puhelinta (molemmat iPhone 4S:ä) joista toinen on aina työpöydällä telakassa. Töissä ollessa oma puhelin ja muun ajan työpuhelin.
En nähnyt kovin hyväksi eduksi pitää mukana vain työpuhelinta ja vastailla työpuheluihin ja sähköposteihin omalla ajalla.
Silloin jos on tarvetta niin voi aina ottaa myös työpuhelimen kotia tai pitää omaa puhelinta töissä mukana.
Viimeksi muokannut Whig, 20.5.2015 klo 7.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.