Sivu 1/1

Apple ID -vahvistusongelma

Lähetetty: 5.10.2018 klo 11.37
Kirjoittaja Machist
Mitähän nyt on päivitetty?

AppleID 1

Yritin kirjautua selaimella icloudin / apple ID:n hallintaan -> menee normaalisti ja pyytää koodit jne.. Sitten pyytä vahvistamaan sähköpostin. Oletuksena on minun sähköpostini ja kun klikkaan seuraava, niin herjaa "Voit lisätä vain @me.com -osoitteen. joka on jo rekisteröity tilillesi".

Ko osoite on rekisteröity ja kun tästä ei eteenpäin päässyt niin vaihdoin tuohon kenttään eri osoitteen.
Sain sähköpostin "Lisäsit äskettäin sähköpostiosoitteen xx@xx uudeksi Apple ID:ksesi. Vahvista, että tämä sähköpostiosoite kuuluu sinulle syöttämällä alla näkyvä koodi sähköpostin vahvistussivulla:"

Syötin koodin ja sain uuden errorin: Error Description not available.

AppleID 2

Sama homma kuin edellä, mutta hieman eri teksti.
"Nykyinen Apple ID:si xxxx ei ole sähköpostiosoite. voit käyttää alla olevaa vahvistettua sähköpostiosoitetta Apple ID:näsi tai valita toisen osoitteen."

Tässäkään ei pääse eteenpäin millään kun herjaa joko "Voit lisätä vain @me.com -osoitteen. joka on jo rekisteröity tilillesi"
tai "Tämä sähköposti ei ole saatavilla. Valitse toinen osoite"

Nyt onkin mukava pattitilanne kun en pääse kummallekkaan tilille käsiksi..
Mac Minille kuitenkin kirjauduin sisään hallintapaneeli -> iCloud -> toimii normaalisti.

Applen tuen kanssa olin ainakin tunnin puhelimessa ja jäivät selvittämään tilannetta :'(

Onko kenelläkään muulla tullut vastaavaa ongelmaa?
Minulla on sis tuo ID1 iCloudille yms palveluille ja ID 2 iTunes, Appstore ostokset..

Re: Apple ID -vahvistusongelma

Lähetetty: 10.10.2018 klo 12.37
Kirjoittaja Machist
Toinen puhelu supportin kanssa ja ei vielä tilanne ratkennut..
Käytiin oikeastaan samat asiat läpi uudelleen ja kokeiltiin jo kikat, jotka itsekkin testasin..

Odotellaanpa uutta vastausta :'(

Re: Apple ID -vahvistusongelma

Lähetetty: 10.10.2018 klo 15.36
Kirjoittaja Machist
Selvitinpä homman itse..

Rekisteröin täysin uuden sähköpostitilin (Ei Apple)
Kirjauduin 2 ID:llä ja annoin vahvistukseen uuden postin.
Sehän meni läpi ja vanha ID (etunimi.sukunimi) muuttui muotoon uusissähköposti@email.com

Nyt kirjautuminen toimii myös 1 ID:lle

Jostain syystä mikään jo käytössäolevista sähköposteista ei tuonne kelvannut?

<:o)

Re: Apple ID -vahvistusongelma

Lähetetty: 10.10.2018 klo 16.28
Kirjoittaja homenamsi
Ovatko vanhat ID2 ostokset tallessa - vai loitko sittenkin kolmannen ID:n?

Re: Apple ID -vahvistusongelma

Lähetetty: 10.10.2018 klo 20.34
Kirjoittaja Machist
homenamsi kirjoitti:Ovatko vanhat ID2 ostokset tallessa - vai loitko sittenkin kolmannen ID:n?
Kyllä näyttää olevan.
Salasana pysyi muuttumattomana, mutta ID vaihtui.

Tässä oli joku ristiriita kahden tunnuksen kesken, kun niissä oli sama sähköposti vahvistusta varten.

Ystävällistä palvelua kyllä saa, mutta harvoin ne osaa mitään ratkoa [:D]