Sivu 2/2

Re: ELISAN sähköpostin salasanan varmistaminen

Lähetetty: 25.2.2020 klo 20.28
Kirjoittaja homenamsi
Mitään sähköpostipalvelimia ei käsittääkseeni ole elisanet.fi-alueessa. Sähköpostiliikenne hoidetaan mail.kolumbus.fi- ja smpta.kolumbus.fi- palvelimilla. Elisalla on rekisteröitynä vaihtoehtoisia alue/domain-nimiä: kolumbus.fi, elisanet.fi, kotikone.fi, kotiposti.net, saunalahti.fi, joita voidaan siis käyttää sähköpostiosoitteiden tai aliasten loppuosana.

Joskus oli myös 'jossain.com', minullakin on johonkin kolumbuksen laatikkoon alias ---@jossain.com. Viimeksi kun tein uutta tunnusta, tätä domain-nimeä ei enää ollut valittavissa mutta vanha osoite kyllä toimii.

Kaikki erimuotoiset ja -päätteiset osoitteet hoidetaan kolumbus.fi-palvelimien kautta, joihin kirjaudutaan KÄYTTÄJÄTUNNUKSELLA ja SALASANALLA. Sähköpostiosoite tai sen aliakset EIVÄT OLE käyttäjätunnuksia. Käyttäjätunnukset ovat tulleet sopimuspapereiden mukana joskus.

Re: ELISAN sähköpostin salasanan varmistaminen

Lähetetty: 25.2.2020 klo 21.06
Kirjoittaja Mertzutimo
Ei mitään vaikutusta!

Ei Varmista kumpaakaan

Re: ELISAN sähköpostin salasanan varmistaminen

Lähetetty: 25.2.2020 klo 21.09
Kirjoittaja Mertzutimo
Ihan sama mitä vaihtoehtoja ehdotetaan:

Ihmeellisyys on että 8 vuotta toiminut sähkö posti ilmoittaa ettei voi varmentaa tunnusta ja/tai salasanaa!

Se on se pointti!

Re: ELISAN sähköpostin salasanan varmistaminen

Lähetetty: 25.2.2020 klo 21.11
Kirjoittaja Jultsu
Lähettäisin ihan selkokielisen ja yksinkertaisen sähköpostiviestin elisan tekniseen tukeen, jossa kirjoitat:

"Hei,

minulla on sähköpostiosoite xxxx@xxxxx.fi ja en pääse kirjautumaan sinne enää ohjelmalla X.

Voitteko kertoa minulle missä nollaan salasanani ko. sähköpostilaatikkoon ja mitkä asetukset sähköpostiohjelmassa pitäisi olla lähtevien/saapuvien postien palvelimissa?

yst.terv.

XXXX"



terveisin, setä teknisestä tuesta.

Re: ELISAN sähköpostin salasanan varmistaminen

Lähetetty: 25.2.2020 klo 21.16
Kirjoittaja Mertzutimo
Eilen keskustelin juupas/eipäs keskustelua Elisan teknisen tuen kanssa 4 Tuntia! (Neljä TUNTIA!)

Eivät päässeet puusta pitkää... kaikki mahdolliset kerroin kirjallisesti mistä oli kysymys!

Kerta toisensa jälkeen kysyivät samat asiat uudestaan ja uudestaan. Hyvä etteivät pyytäneet kengän numeroa!

Luulin että kun pitivät vartin tauon kysymysten välillä että selvittävät asiaa mutta kysyiväit aina uudestaan samat!

Re: ELISAN sähköpostin salasanan varmistaminen

Lähetetty: 25.2.2020 klo 21.20
Kirjoittaja Jultsu
Meitä on teknisessä tuessa moneen junaan. Osa ei ole ikinä noussutkaan junaan ja jäänyt asemalle. Sähköpostiviesti saattaa jäädä vähän osaavamman ukon työjonoon.

Re: ELISAN sähköpostin salasanan varmistaminen

Lähetetty: 25.2.2020 klo 21.23
Kirjoittaja Mertzutimo
Yks parhaista oli kun ongelma oli monta vuotta sitten soneran s-posteissa luuriin: Läppäriin ja pöytäkoneisiin ei ongelmaa.
Soneran Guru vastasi että: "Sinulla on liian vanha s-posti osoite"... Halleluuja ja Aamen!

Elisa jatkaa kulttuuria!

Taidan pysyä Gmailissa ja näissä muissa...

Re: ELISAN sähköpostin salasanan varmistaminen

Lähetetty: 25.2.2020 klo 21.26
Kirjoittaja homenamsi
Pääsitkö tosiaan johonkin tekniseen tukeen - vai johonkin ihmeelliseen OmaGuru-puhelimeen, joka on härskiä rahastusta.

Joskus soitin sellaiseen ja meni taholtani opettamiseksi - jonka itse kustansin. Ongelma selvisi sitten jonkun keskustelufoorumin kautta.

Re: ELISAN sähköpostin salasanan varmistaminen

Lähetetty: 25.2.2020 klo 21.45
Kirjoittaja Mertzutimo
Meneee samaa sarjaan kun klikkasin Pin-koodin mobiilista pimeeksi ja halusin kysyä että saanko ladattua uudestaan jos poistan vanhat... vastauksena liirumlaarumia kun pyysin soittamaan ... lasku oli lähes 200€! Olin silloin SriLankassa enkä huomannut että minähän sen sekoilun maksan!
Oikea vastaus olisi ollut : Kyllä! (vaihtoehdoista Kyllä/Ei)