Mun mielestä toi ollisi kyllä toiminut joskus, vai olisiko sitten vaan käynyt niin ettei ole ollut tarvis hakea ääkkösellisiä kadun nimiä. Ottaa päähän tollanen teinitasoinen koodaamminen!!!
http://www.tampere.fi/ytoteto/kartta/
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Viesti Kirjoittaja PowerMac »
Viesti Kirjoittaja pallo »
Viesti Kirjoittaja NOx »
Pääkaupunkiseudulla YTV:n reittikartta onneksi toimii myös Safarilla, tosin omaa konettani en ole vielä päivittänyt viimeisimmällä Security Updatella...Sama onkelma Helsingin karttahaussa, Safarilla. Suosittelevat _merkin käyttöä skandien tilalla...¢¥¢‰{¶{\
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Testasin pikaisesti, näyttäis toimivan (update asennettu) :-DPääkaupunkiseudulla YTV:n reittikartta onneksi toimii myös Safarilla, tosin omaa konettani en ole vielä päivittänyt viimeisimmällä Security Updatella...
Viesti Kirjoittaja NOx »
Kiitos lisää näitä niin voin aloittaa päivitysrumban... :-)Testasin pikaisesti, näyttäis toimivan (update asennettu)
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Kokeilin Safarilla kartta.hel.fi:ä eikä Safarilla löydä Hämeentietä. Sen sijaan vanha kunnon Netscape 7.1 löytää sen heti. Käyttis on 10.3.5 ja viimeinen update käytössä.Niillä on hauska tarina tuolla kartta.hel.fi mestassa; Jaguarilla ja aikaisemmalla Safarilla toimi, sittemmin Pantterilla ja uudemmalla Safaarilla ei...totta tai ei, niin nyttei toimi...
Jäi kaivelemaan, ovatko stadilaiset ja tamperelaiset ainoita onnettomia ihmisiä tässä maassa. Itse asiassa hakupalvelujen testaukseen ja yhteenvetoviestin kirjoittamiseen ei mennyt kuin varttitunti.sähän oot ottanu homman oikeen asiakseks...
Tervehdys
Niistä Tampereen karttapalvelun fonttiongelmista.
Appleteissa (java1.1) käytetään niitä fontteja jotka käyttäjä on omalla
koneellaan valinnut käytettäväksi. Fontit löytyvät JRE:n lib
-hakemistosta font.properties -tiedostosta. Ainakin dialog, dialoginput
ja monospaced pitäisi määrittää sellainen fontti ja charset, että sieltä
löytyy skandit.
Jos käyttäjä on halunnut valita itselleen sellaiset asetukset joissa ei
skandeja ole, ne eivät voi näkyä oikein eikä syöte tule oikein.
Valitettavasti joidenkin käyttöjärjestelmien perusasetuksilla tulee
usein sellaiset jenkkiasetukset, että skandit ei näy, eikä asennuksen
tekijä osaa käydä lokalisoimassa asennusta javan osalta.
java.sun.com -osoitteesta löytyy tarvittaessa lisää tietoa fonteista ja
niiden määrityksistä.
--
Tampereelle karttapalvelu on uudistumassa ja uusi palvelu on ollut
intrassa koekäytössä jo jonkin aikaa. Se joiltain osin korjaa linuxin
kanssa olleita fonttiongelmia, jotka johtuvat linuxin pluginin bugista
(uusimmalla java pluginilla linuxissa fontit näkyvät oikein). Tähän
puutteellisesti asennettujen koneiden ongelmaan sille ei kuitenkaan ole
vaikutusta.
Mahdollisesti tällaisia käyttäjiä varten tulee rinnalle karsittu,
puhtaasti html -pohjainen käyttöliittymä pelkällä sanahaulla, jota
voivat käyttää ne joiden koneessa javaa ei ole kunnolla asennettu.
t. Jarkko Ryyppö
Centroid
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Yleinen kokemushan on se, Macilla ja Safarilla valtaosa hommista toimii ilman ongelmia - onneksi.Minä käytän vallan 020202.fi karttapalvelua eikä tee heikkookaan Mac Safarilla.
Viesti Kirjoittaja phale »
Kyllä tuo on totta. Tässä Jaguaarissa tuo haku toimii ihan hyvin, mutta kun joskus aiemmin testasin sitä Pantterissa, niin se ei toiminut (tämän jälkeen ilmestyi jokin java-päivitys, en ole kokeillut onko se vaikuttanut asiaan).Niillä on hauska tarina tuolla kartta.hel.fi mestassa; Jaguarilla ja aikaisemmalla Safarilla toimi, sittemmin Pantterilla ja uudemmalla Safaarilla ei...totta tai ei, niin nyttei toimi...
Viesti Kirjoittaja Kakku »
Mulla ei toimi aivan samoilla versioilla.Miksi mulla toimii Vantaa OS X 10.3.5 ja Safari 1.2.3 (v125.9)???
Kävin kattomassa Vantaan kaupungin karttahakuja koneella, jossa on OS 9.1 ja selaimena Netscape 7.0. Kaikki ääkköset toimivat moitteettomasti.Kirjoitin äsken osoitehakukohtaan (tai aioin) kotikatuni ja sinne tulee kaikki kirjaimet tuplana. Mikäs mulla on selaimessa väärin? (netscape).
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”