Käytin äsken puhelimeni softa päivytyksessä ja kun sain puhelimen takas, niin tottahan toki sieltä oli kaikki kontaktit hävinneet...
noo onneksi olin syncannyt iBookille kaikki kontaktit. Kun siirtelin tietoa, niin kävinkin sillain että iBookkiin päivittyi kaikki puhelimen kontaktit eli ei mitään ja poisti aiemmine iBookissa olleet kontaktit. Sen jäleen puhelin ja iBookki olivat tyhjiä kontakteista.
Pitääkö tuon ohjelman noin toimia? vai onko jossain joku asetus, mistä saapi määrättyä, että mitä päivitetään ja miten?
iSync
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: iSync
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
iSyncissä kun klikkaa puhelimen kuvaa, saa nuo asiat määrättyä. Sitä kautta voit muuten saada kontaktisikin takaisin, jos sinulla vain on .Mac ja sen synkkaus päällä.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Re: iSync ja .mac
Viesti Kirjoittaja Vekkuli »
Olen uudehko käyttäjä (tumpelo) enkä oikein ole vielä tietoinen tuosto .mac jutusta Mikä se on ja miten se saadaan käyttöön? maksaako se jotain??
Omppu päivässä pitää lääkärin loitolla!
-
.Mac on Applen myymä palvelu johon kuuluu mm. sähköposti, kotisivutila ja iDisk (johon voi synkronoida esim. nuo yhteystiedot turvaan). Lisäksi etuihin kuuluu mm. Virex viruksentorjuntaohjelma.
Se maksaa 99.95$/Vuosi.
Täältä saat aiheesta lisätietoa. (Sieltä saat myös 60 päivän kokeilu-lisenssin.)
Se maksaa 99.95$/Vuosi.
Täältä saat aiheesta lisätietoa. (Sieltä saat myös 60 päivän kokeilu-lisenssin.)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Se maksaa siis 99€/vuosi!
Mulla on itselläni .Mac käytössä ja ihan kätevähän se on, vähän hintava, mutta kätevä. Kannattaa ehdottomasti kokeilla eka 60 pv, jotta tietää tarviiko sitä.
Mulla on itselläni .Mac käytössä ja ihan kätevähän se on, vähän hintava, mutta kätevä. Kannattaa ehdottomasti kokeilla eka 60 pv, jotta tietää tarviiko sitä.
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Itsekään en siitä luopuisi. (minulla on ollut se alusta alkaen...siis kun se oli vielä ilmainen ja nimeltään iTools)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Samoin mulla, en taitais hevillä enää luopua.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja urhepe »
Minäkin olen pikku hiljaa tutustunut .Maciin ja olen pitänyt siitä. iDiskille ja iSyncille löytyy koko ajan uusia ns. hyötykäyttöä. Hommasin juuri laajakaista eli sitäkin kautta moni asia on tullut hyötykäytöksi.
-
Viesti Kirjoittaja Mikkow »
Minusta helpoiten saa varmuuskopion kontakteista, kun tekee varmuuskopion osoitekirjasta. Osoitekirja - arkisto - tee varmuuskopio tietokannasta. Siinäpä se. Tarvittaessa voi palauttaa tietokannan. Minulle kävi aivan samoin, kuin sinulle Vekkuli. Mutta minun onneksi olin tehnyt varmuuskopion osoitekirja tietokannasta.
iSync ajattelee, että se tietokanta, joka on viimeiseksi päivitetty, niin se on oikea. Eli kun sinun puhelimen tietokanta on viimeksi päivitetty , se on oikea. Päivittäessä tietokoneen osoitekirja sitten nollaantuu.
Vielä yksi varmuuskeino, on laittaa raksi iSync asetuksiin, jossa on kohta, että suojele tietokoneen tietokantaa.
iSync ajattelee, että se tietokanta, joka on viimeiseksi päivitetty, niin se on oikea. Eli kun sinun puhelimen tietokanta on viimeksi päivitetty , se on oikea. Päivittäessä tietokoneen osoitekirja sitten nollaantuu.
Vielä yksi varmuuskeino, on laittaa raksi iSync asetuksiin, jossa on kohta, että suojele tietokoneen tietokantaa.
-
Viesti Kirjoittaja Larry »
Ei voi olla totta! Tuohan on ihan älyvapaata. Eli jos on aamulla synkannut puhelimen ja koneen kontaktit, ja tämän jälkeen päivän kuluessa lisää sekä koneelta että puhelimelta yhden kontaktin, niin jos ei siinä välissä niitä synkkaa, toinen kontakteista katoaa? Toimiiko se tosiaan noin? Peilaa suoraan viimeksi muutetun version vanhemman version päälle?iSync ajattelee, että se tietokanta, joka on viimeiseksi päivitetty, niin se on oikea. Eli kun sinun puhelimen tietokanta on viimeksi päivitetty , se on oikea. Päivittäessä tietokoneen osoitekirja sitten nollaantuu.
-
Viesti Kirjoittaja MjP2 »
Niin, tuolla asetuksissahan on täppä "suojele tietokoneen sisältö" (tms. sattuu olemaan englanti käytössä ), jolla voidaan turvata, ettei vahingossa mennä nollaamaan mitään. Alkuperäistä kysyjää saattaa auttaa myös komento "Palaa edelliseen synkronointiin" (tjsp.), en tosin tiedä, kuinka toimii, kun en ole käyttänyt.
MjP2
MjP2
power = UI? | köyttöliittymä.net
-
Viesti Kirjoittaja Topsi »
Ei ole totta. Se katsoo jokaisen tiedon erikseen, kumpaa on muokattu myöhemmin, ja ottaa sen tiedon käyttöön. Yo. tapauksessa molemmat lisätyt nimet säilyvät.Ei voi olla totta! Tuohan on ihan älyvapaata. Eli jos on aamulla synkannut puhelimen ja koneen kontaktit, ja tämän jälkeen päivän kuluessa lisää sekä koneelta että puhelimelta yhden kontaktin, niin jos ei siinä välissä niitä synkkaa, toinen kontakteista katoaa? Toimiiko se tosiaan noin? Peilaa suoraan viimeksi muutetun version vanhemman version päälle?
Jos koneelta on poistanut kaikki, ja vielä sen jälkeen lisää kännyyn yhden nimen, niin synkronoinnin jälkeen molemmissa on se yksi nimi...
Itsekin onnistuin tuon avulla tyhjentämään osoitekirjani

alu iMac 24" | http://www.vannehaku.fi - renkaiden ja vanteiden ilmoitussivusto
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka