Riemua ja hämmennystä (uusi iMac)
-
Riemua ja hämmennystä (uusi iMac)
Viesti Kirjoittaja steelgrass »
Nyt on pöydällä ihan ikioma omppu ja 8 vuotta (PC) mikrotukeakin ammatikseen vääntänyt käyttäja on sormi suussa: hei, missä on Insert (vim:iä käytettäessä tuiki tarpeellinen)... hei, millä painikkeella pääsen hyppäämään rivin loppuun.... hei, miten mä asennan tämän firefox-1.0.en-US.mac.dmg jutun... mistä saan näpppikseen lisää vauhtia... Voi tätä riemua!!!
Kone on vieressä nököttävään puuceehen verrattuna hiljainen, tosin pieni sirinä kuuluu tuosta etuosasta. Huoneeseen tulee liikennemelua jonkin verran, joten ei tuo ainakaan vielä häiritse, enemmän on pinnan päälle napannut PC:n aivot turruttava humina (tosi äänekäs). Hiirulainen on kaunis, mutta puolen tunnin käytön jälkeen nappasin kannettavasta Logitechin Notebook hiiren kun olen rullaan niin tottunut. Pitää käydä huomenna shoppailemassa ja yrittää löytää koneen tyyliin istuva kaksinappinen rullahiiri.
Etukäteen hieman jännitti josko näyttö on liian korkealla tuon alaosan valkoisen alueen johdosta (varsinkin kun olen tottunut katsomaan hieman "alakanttiin") mutta tämä on käytössä ihan ookoo, hitusen vieressä olevaa PC:n näyttöä ylempänä (tosin kuunnellaan niskalihaksia sitten pidemmän käytön jälkeen).
Käyttis on espanjankielinen, kun täällä kerran ollaan. Jos kielen vaihtaminen edellyttää käyttiksen uudelleenasennusta, niin ookoo - testaillaan ensin, sekoitetaan kaikki ja asennetaan sitten uudelleen. Ei hätiä mitiä! Hoplaa!!!!!
EDIT: Unohdin sanoa että on se vaan niin jumalaisen kaunis kapistus!!!
-
Re: Riemua ja hämmennystä (uusi iMac)
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Onnittelut hankinnastasteelgrass kirjoitti:No niin - nyt on pöydällä upouusi iMac ja riemu rajaton!!! Eilen vierailin Apple Centerissä jossa myytiin iMacin osalta eioota. Kysyntä on kova, varastossa olleet 20 konetta olivat menneet vilauksessa ja 12 asiakasta on listalla odottamassa omaa konettaan. Odotusaika 3-4 viikkoa, nyt on pulaa SuperDriveista. Alkoi tärisyttämään niin pahasti, että paikalle saapunut Apple Centerin omistaja kysäisi haluaisinko kenties lieventää tuskaa ostamalla esittelykoneen joka on ollut käytössä 5 päivää. Alunperin piti hankkia kone 160 gigan levyllä ja 1 gigan muistilla - esittelykoneen kohdalla pitäisi tyytyä sen sisällä olevaan 80 gigan levyyn. Enpä miettinyt kahdesti!
Nyt on pöydällä ihan ikioma omppu ja 8 vuotta (PC) mikrotukeakin ammatikseen vääntänyt käyttäja on sormi suussa: hei, missä on Insert (vim:iä käytettäessä tuiki tarpeellinen)... hei, millä painikkeella pääsen hyppäämään rivin loppuun.... hei, miten mä asennan tämän firefox-1.0.en-US.mac.dmg jutun... mistä saan näpppikseen lisää vauhtia... Voi tätä riemua!!!
Käyttis on espanjankielinen, kun täällä kerran ollaan. Jos kielen vaihtaminen edellyttää käyttiksen uudelleenasennusta, niin ookoo - testaillaan ensin, sekoitetaan kaikki ja asennetaan sitten uudelleen. Ei hätiä mitiä! Hoplaa!!!!!
EDIT: Unohdin sanoa että on se vaan niin jumalaisen kaunis kapistus!!!

-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Hmm, tossahan olisikin hyvä idea ei-niin-vakavaksi-apuohjelmaksi, eli sellainen lisäohjelma mikä, ööö, siis kun Finderissä valitsee tiedoston, sitten ctrl-klikkaa sitä ja valitsee "Siirrä roskakoriin", niin tuo ohjelma aktivoituisi ja animoisi Vesilinnun lentämään pitkin ruutua ja tiedosto vastaavasti heitettäisiin kohti sitä vesilintua!!!!Roadstar kirjoitti:Applications-kansioon tai ajat dmg:stä löytyvän installerin. Tämän jälkeen dmg:llä voikin heittää vaikkapa vapaavalintaista vesilintua.
Cool-eiks-jeh???

-

-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Suosittelen Logitech MX310:tä...itse olen sellaista käytellyt viikon päivät, enkä voi kuin kehua.steelgrass kirjoitti: Pitää käydä huomenna shoppailemassa ja yrittää löytää koneen tyyliin istuva kaksinappinen rullahiiri.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ps. Onnea vaihdoksen johdosta!
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Sopisiko nämä hiirulaiset iMacin tyyliin?steelgrass kirjoitti:Hiirulainen on kaunis, mutta puolen tunnin käytön jälkeen nappasin kannettavasta Logitechin Notebook hiiren kun olen rullaan niin tottunut. Pitää käydä huomenna shoppailemassa ja yrittää löytää koneen tyyliin istuva kaksinappinen rullahiiri.
MacMice - The Mouse BT - White or Silver

MacMice - The Mouse USB - White or Silver

[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Juu, tuota USB hiirtä itse asiassa olin hankkimassa, mutta kun pääsin testaamaan livenä, totesin että se on liian littana pidempiaikaiseen käyttöön. Tulee ranne kipeäksi jos hiiressä ei ole riittävästi "kupua". Rullahiiri oli silti saatava, Logitecheja ei ollut näytillä kuin langattomia (ei BT) joten nappasin matkaani Kensington Optical Elite hiiren. Se ei mustan johtonsa tai muidenkaan väriensä puolesta oikein istu tyylillisesti kokonaisuuteen, mutta tuntuu hyvältä käytössä, oli edullinen (29 euroa) ja kelvannee tähän hätään.am_tiainen kirjoitti:Sopisiko nämä hiirulaiset iMacin tyyliin?
-
Viesti Kirjoittaja Castillo »
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
-
Viesti Kirjoittaja at »
Se muistuttaa... No, mulla on vilkas mielikuvitus.
Mun räpylään se oli vain liian pieni.
Itse suosin logitech mouseman wheel tyyppisiä hiiriä.
Vastaavia kuin nuo M$ isot hiiret.
-
Viesti Kirjoittaja Mavah »

Oletan, että ei tartte alkaa selittelemään mitään sen enempää.
Hieman OT: Koskahan Applelta tulee se "rullahiiri"? Tuleekohan edes tänä vuonna?

-
Viesti Kirjoittaja Castillo »
Kyllä se näin on, eli päällä lukee S+ARCK ja microsoftia ei lue muualla kuin paketissa, ja sen voi laittaa vaikka heti piiloon tai pesään kun paketti on purettu ;-)steelgrass kirjoitti:jos noista kuvista yhtään ymmärsin, niin päällä lukee S+TARCK eikä siis Microsoft?? Paljonkohan tuolla mahtaa olla hintaa
Tectorissa näytti olevan 55€ ja verkkokauppa.com:ssa 39-jotain €. Itse tilasin verkkokaupasta.
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
Viesti Kirjoittaja MjP2 »
Minäkin olen tuota MS:n hiirtä vilkuillut. Tektorissa ainakin pääsee hipelöimään. Valitettavasti laitteen teilannut MacNytt oli oikeassa: napit ovat turhan lepsut.steelgrass kirjoitti:Minä aikanaan päätin, ettei pöydälle ilmesty mitään missä lukee Microsoft, mutta tuo hiirulainen vaikuttaa varsin tyylikkäältä ja jos noista kuvista yhtään ymmärsin, niin päällä lukee S+TARCK eikä siis Microsoft?? Paljonkohan tuolla mahtaa olla hintaa, pitää käydä kurkistelemassa josko paikallisissa puodeissa olisi saatavana. Kiitti vinkistä!
Myöskään the Mouse ei vakuuttanut. Niitä myydään ainakin Varimportissa, ja ystävällinen myyjä suostui avaamaan pakkauksen hyllystä, jotta sain kokeilla. Varoitti kuitenkin, että siinä on turhan löysä klikkaustuntuma ja tottahan se oli.
Minä olen hyvin lähellä kätevän ja tyylikkään BT-hiiren ostoa, mutta niitä ei kai sitten ole hirveästi olemassa.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Jotta sellaista... Windows koneet alkaa uhkaavasti vähentyä tässä taloudessa ja jos saan pari käyttämääni apuohjelmaa käännettyä macissa, niin alkaa olla Debianinkin päivät luetut!! Oli aikamoinen nautinto eilisiltana soffalla surffailla langattomasti. Akku kesti iloisesti sen 3,5 tuntia jonka jaksoi omanikin ennen tutumaan menoa (ja siinä vaiheessa oli koneen akussa vielä menoa jäljellä).
Autuasta!!
-
Viesti Kirjoittaja masa »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka