Mikä adsl-modeemi iBookiin?
-
Mikä adsl-modeemi iBookiin?
Viesti Kirjoittaja Tangram »

-
Re: Mikä adsl-modeemi iBookiin?
Viesti Kirjoittaja at »
Osassa on langaton tukiasema mukana.
Katso vaikka verkkokaupasta
-
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
-
-
Viesti Kirjoittaja li0 »
-
-
No tämä riippuu täysin tavasta, jolla konetta käyttää. Minulla matkaa tietokoneelta telkkarin ääreen kertyy jo sen verran, että jos tahtoo surffata Internetissä samalla kun katsoo telkkaria pitää kone irrottaa kaikista piuhoista. Jos konetta ei koskaan käytä kuin yhdessä paikassa ei wlan-tukiasemaa välttämättä tarvitse.li0 kirjoitti:Mutta ota huomioon sekin, että niitä muitakin piuhoja tulee. Kannattaako satsata langattomuuteen, jos koneessa on kuitenkin kiinni virtapiuha, ääniulostulo stereoihin ja vaikkapa tulostin? Ja entä jos se pistoke onkin siinä kahden metrin päässä? Tuntuun langattomuus silloin hassulta..
-
Viesti Kirjoittaja li0 »

-
Ehkei sen pienen Adsl-purkin raahaaminen TV:n lähelle ole niinkään vaivalloista, etenkin kun puhelinpistoke on siinä läheisyydessa ainakin mulla.Kurtbyy kirjoitti:No tämä riippuu täysin tavasta, jolla konetta käyttää. Minulla matkaa tietokoneelta telkkarin ääreen kertyy jo sen verran, että jos tahtoo surffata Internetissä samalla kun katsoo telkkaria pitää kone irrottaa kaikista piuhoista. Jos konetta ei koskaan käytä kuin yhdessä paikassa ei wlan-tukiasemaa välttämättä tarvitse.li0 kirjoitti:Mutta ota huomioon sekin, että niitä muitakin piuhoja tulee. Kannattaako satsata langattomuuteen, jos koneessa on kuitenkin kiinni virtapiuha, ääniulostulo stereoihin ja vaikkapa tulostin? Ja entä jos se pistoke onkin siinä kahden metrin päässä? Tuntuun langattomuus silloin hassulta..
-
Viesti Kirjoittaja MacDaddy »
Eikö olisi helpompaa hankkia sen verran pitkä piuha Adsl-purkista koneeseen, ettei tarvitse sitä purkkia raahata.Tangram kirjoitti:Ehkei sen pienen Adsl-purkin raahaaminen TV:n lähelle ole niinkään vaivalloista, etenkin kun puhelinpistoke on siinä läheisyydessa ainakin mulla.
-
Minä harrastin tuota muutaman kuukauden mutta totesin wlan-tukiaseman paljon mukavammaksi ratkaisuksi. Hintaa langattomuudelle kertyi noin 60€.MacDaddy kirjoitti:Eikö olisi helpompaa hankkia sen verran pitkä piuha Adsl-purkista koneeseen, ettei tarvitse sitä purkkia raahata.Tangram kirjoitti:Ehkei sen pienen Adsl-purkin raahaaminen TV:n lähelle ole niinkään vaivalloista, etenkin kun puhelinpistoke on siinä läheisyydessa ainakin mulla.
-
Viesti Kirjoittaja Athlon64 »
Itsellä on langaton verkko, enkä ole katunut päätöstäni. Aina ei jaksa olla siinä saman työpöydän edessä.
-
Onhan se langattomuus kuitenkin ihan kiva asia. Millaisia malleja suositte? (hinta-laatu-suhde kohdallaan)Athlon64 kirjoitti:Offtopic:
Itsellä on langaton verkko, enkä ole katunut päätöstäni. Aina ei jaksa olla siinä saman työpöydän edessä.
-
-
Viesti Kirjoittaja Mac »
Ei varmaan halvin, mutta saahan siihen bios päivityksellä ADSL 2/2+ ominaisuuden.
-
Viesti Kirjoittaja Mac »
Ei.Tangram kirjoitti:Jos 2M/512 netti on, niin onko sillä väliä, onko 11mbps vai 54mbps verkon nopeus?
-
Mä luulen, että mä taidan tyytyä ihan tavalliseen purkkiin, kuten johonkin TW-EA200-malliseen. Jää sentään jotain kukkaroon iBookin jälkeen.Mac kirjoitti:Ei.Tangram kirjoitti:Jos 2M/512 netti on, niin onko sillä väliä, onko 11mbps vai 54mbps verkon nopeus?
-
Viesti Kirjoittaja wille »
Suosittelen ennemmin pelkän kunnollisen tukiaseman ostoa kuin wlan-adsl-modeemia, varsinkin kun tuon adsl-modeemin saa nykyään kylkiäiseksi lähes mihin tahansa laajakaistaliittymään. Oma Wlan-tukiasemani jakaa nettiyhteyden myös pöytäkoneeseeni ja tarvittaessa vielä kolmeen muuhunkin koneeseen. En tiedä noista adsl-wlan-modeemeista, että voiko niitä yhdistää myös muihin nettiliittymiin (esim. kaapeli, home-pna). Mutta ainakin tuo minun tukiasemani on sen suhteen varma ratkaisu. Siihen vaan liitetään kaapelilla nettiyhteys kiinni (mikä tahansa nettiyhteys, adsl, kaapeli, home-pna), eli tukiasemalla on käyttöä, vaikka muuttaisinkin sellaiselle paikkakunnalle, johon ei edullista kaapeliliittymää saa, vaan pitää hankkia adsl (kaapeli on mulle paras ratkaisu, kun en juuri lähettele tiedostoja, imuroin vain).
-
Tätä viestiä kirjoittelen vanhalla PC:n rotiskolla, jossa pitää tulevaisuudessakin olla modeemi, jolla muutkin pääsevät nettiin. Lähinnä sellainen paketti, jossa on kaikki olisi hyvä. olisiko esim D-link DSL-G604T hyvä ratkaisu? Jotkut kaupat myy sitä vain jollain kortilla varustettuna, mut mun tulevassa iBookissa onkin se kortti (Airport Extreme) valmiina. Hinta olisi joku 80€.wille kirjoitti:Minä päädyin hankkimaan n. 80 euroa maksavan RG54GS (Micro-Star) -wlan-tukiaseman. Sitä ennen mulla oli tietty jo nettiyhteys kaapelimodeemin kautta. Nyt kirjoittelen tätä viestiä iBookilla sänkyni päältä ja syy, miksi maksoin omasta tukiasemastani 20 euroa enemmän verrattuna halvimpiin, on se, että voin myös tulostaa langattomasti.
Suosittelen ennemmin pelkän kunnollisen tukiaseman ostoa kuin wlan-adsl-modeemia, varsinkin kun tuon adsl-modeemin saa nykyään kylkiäiseksi lähes mihin tahansa laajakaistaliittymään. Oma Wlan-tukiasemani jakaa nettiyhteyden myös pöytäkoneeseeni ja tarvittaessa vielä kolmeen muuhunkin koneeseen. En tiedä noista adsl-wlan-modeemeista, että voiko niitä yhdistää myös muihin nettiliittymiin (esim. kaapeli, home-pna). Mutta ainakin tuo minun tukiasemani on sen suhteen varma ratkaisu. Siihen vaan liitetään kaapelilla nettiyhteys kiinni (mikä tahansa nettiyhteys, adsl, kaapeli, home-pna), eli tukiasemalla on käyttöä, vaikka muuttaisinkin sellaiselle paikkakunnalle, johon ei edullista kaapeliliittymää saa, vaan pitää hankkia adsl (kaapeli on mulle paras ratkaisu, kun en juuri lähettele tiedostoja, imuroin vain).
-
Viesti Kirjoittaja mestari »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Kannattanee unohtaa. Itse erehdyin tuollaisen hankkimaan. Ensimmäinen vinkui, toinen vinkui, kolmas vinkui, neljänneksi vaihtoivat erillislaitteisiin eli erillinen adsl modeemi ja wlan reititin. Noista adsl modeemi vinkuu, mutta wlan reititin ei. Näiden yhteishinta on kuitenkin reippaasti kovempi kuin 604:sen, joten tyydyin ratkaisuun. Jossain vaiheessa lähtee adsl modeemi kirveen alle ja wlan reitittimen pidän.Tangram kirjoitti: Lähinnä sellainen paketti, jossa on kaikki olisi hyvä. olisiko esim D-link DSL-G604T hyvä ratkaisu? .
Vinkuminen johtuu ilmeisesti konkkaviasta, joka näissä oli/on näissä kaikissa isomman kotelon malleissa, 604:set ja tuo uusi modeemi jonka numeroa en muista. Vinkuminen aiheuttaa sen että modeemi pitää itsellä piilottaa kaappiin lehtikansioiden taakse ettei tule hulluksi, ja ilmenee varsinkin laitteen lämmetessä. Kollegalla on sama juttu 604:sen kanssa. Tuo pienemmässä kotelossa oleva uusi wlan reititin on täysin hiljainen, samoin kuin duunissa oleva samanmoinen.
-
argh, mikä nyt neuvoksi?Tee-Rex kirjoitti:Kannattanee unohtaa. Itse erehdyin tuollaisen hankkimaan. Ensimmäinen vinkui, toinen vinkui, kolmas vinkui, neljänneksi vaihtoivat erillislaitteisiin eli erillinen adsl modeemi ja wlan reititin. Noista adsl modeemi vinkuu, mutta wlan reititin ei. Näiden yhteishinta on kuitenkin reippaasti kovempi kuin 604:sen, joten tyydyin ratkaisuun. Jossain vaiheessa lähtee adsl modeemi kirveen alle ja wlan reitittimen pidän.Tangram kirjoitti: Lähinnä sellainen paketti, jossa on kaikki olisi hyvä. olisiko esim D-link DSL-G604T hyvä ratkaisu? .
Vinkuminen johtuu ilmeisesti konkkaviasta, joka näissä oli/on näissä kaikissa isomman kotelon malleissa, 604:set ja tuo uusi modeemi jonka numeroa en muista. Vinkuminen aiheuttaa sen että modeemi pitää itsellä piilottaa kaappiin lehtikansioiden taakse ettei tule hulluksi, ja ilmenee varsinkin laitteen lämmetessä. Kollegalla on sama juttu 604:sen kanssa. Tuo pienemmässä kotelossa oleva uusi wlan reititin on täysin hiljainen, samoin kuin duunissa oleva samanmoinen.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka