Kun se tiger jonain päivänä tulee, niin
-
Kun se tiger jonain päivänä tulee, niin
Viesti Kirjoittaja at »
Itse meinasin siivota koneen turhista ohjelmista eli pyyhkäsen kovalevyn sileäksi ja partitioin uudelleen.
Sitten backup systeemilvystä ulkoiselle kovalevylle.
-
Re: Kun se tiger jonain päivänä tulee, niin
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja Scorp »
iBook G4 1.33 GHz/1 Gt muistia/60 Gt kovoa/Combo/Mac OS X 10.5.8 Leopard
iPhone 5
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Miten niin "ainakin aluksi". Eli onko toimivuus jotenkin parempi jos tekee uudelleenasennuksen? Mä olin uutena MacOS kymppi -käyttäjänä kuvitellut, että on aivan sama päivittääkö järjestelmän vai tekeekö täyssiivouksen.kallekilponen kirjoitti:Ainakin aluksi päivitän...on aika paljon kamaa koneella kuitenkin...eikä jaksaisi siirrellä edestakaisin.
Windows-käyttäjänä olen tottunut siihen, ettei vanhaa käyttöjärjestelmää koskaan kannata päivittää uudempaan vanhan päälle, jos haluaa välttää ongelmia. Onko siis sama vanha-pois-uusi-tilalle- rumba edessä täällä mäkki-puolellakin?
-
Viesti Kirjoittaja at »
Sama vika rahikaisella ja siksi minä tätä kyselenkin.MacAntti kirjoitti: Windows-käyttäjänä olen tottunut siihen, ettei vanhaa käyttöjärjestelmää koskaan kannata päivittää uudempaan vanhan päälle, jos haluaa välttää ongelmia. Onko siis sama vanha-pois-uusi-tilalle- rumba edessä täällä mäkki-puolellakin?
MS puolella tuo uudelleenasennus on itsestäänselvyys.
Nyt uutena mäkkiluuserina on tullut testailtua kaikenlaisia softia, niin minulla se siivous voi tehdä hyvää.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja JoJo »
Windowsmaailmasta on kyllä jäänyt semmoinen muistikuva, että päivittämällä saadaan yleensä aikaan vain katastrofi. Toivottavasti ei päde OS äxään.
Työpöytä on vieläkin semmonen "leikkaussali", joka ei uudelleenasennuksella yhtään siistimmäksi muutu. Oikea työpöytä onkin sitten ihan eri asia..
-
Viesti Kirjoittaja Mac »
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
No minulla on koneet viritetty siten, että formatoiminen ja puhdas asennus on todella helppoa. Yleensä puolessa tunnissa ollaan taas tulilla. Esimerkiksi nyt on kolme käyttöjärjestelmäasennusta koneessa, Jaguaarin otin pois vasta vähän aikaa sitten. Välillä optio-näppäintä tulee käytettyä oikein urakalla.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Ohjelmien asentaminen ja kokeilu likaa käyttiksen, oli se Pantteri, Tiikeri tai Äkspee. Kun OS X:n versioissa ei ole Uninstallia, niin roskia jää joka paikkaan. Itse siivoilin aikamoisesti A Better Finderia, kun halusin vilkaista sitä koneellani. Uninstall olisi varmaan siivonnut sen aika nätisti.
Oli sulla OS X tai XP, niin jos asennus pitää tehdä formatoinnin ja uudelleenasennuksen kautta, niin viritellyn käyttiksen asentaminen vie uskomattomasti aikaa. Mutta mitäpä ei tekisi maailman parhaan käyttiksen vuoksi!
--
w
-
Viesti Kirjoittaja at »
Kiitos, tän halusinkin kuulla.wanders kirjoitti: Ohjelmien asentaminen ja kokeilu likaa käyttiksen, oli se Pantteri, Tiikeri tai Äkspee. Kun OS X:n versioissa ei ole Uninstallia, niin roskia jää joka paikkaan.
w
Olen nyt keräillyt tuonne notesin dokkariin kaikki ne ohjelmat mitä käytän / tarvitsen.
Siitä on sitten helppo asentaa uusimmat versiot puhtaalle alustalle.
Sitten kun on puhdas asennus tehty, teen kopion systeemilevystä ulkoiselle fire levylle.
Siitähän pystyy boottaa koneen tarvittaessa.
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
wanders kirjoitti: Ohjelmien asentaminen ja kokeilu likaa käyttiksen, oli se Pantteri, Tiikeri tai Äkspee. Kun OS X:n versioissa ei ole Uninstallia, niin roskia jää joka paikkaan. Itse siivoilin aikamoisesti A Better Finderia, kun halusin vilkaista sitä koneellani. Uninstall olisi varmaan siivonnut sen aika nätisti.
--
w
Älkäähän nyt poijaat... Itse olen aina "kokeilujen" jälkeen siivonnut käyttöjärjestelmän ylimääräisestä tauhkasta etsimällä find-toiminnolla kaikki samannimiset tiedostot ja heittänyt ne roskiin. Jääkö siis siitä huolimatta Mac Os X:ään jotain piilotiedostoja? Jos näin on, niin ei kyllä maailman parhaimmaksi käyttikseksi voi sanoa...
-
Viesti Kirjoittaja Scorp »
iBook G4 1.33 GHz/1 Gt muistia/60 Gt kovoa/Combo/Mac OS X 10.5.8 Leopard
iPhone 5
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Luen Applen ohjeet?at kirjoitti:päivitätkö vanhan päälle vai teetkö kokonaan uudelleenasennuksen?
Uskon perinteen jatkuvan eli asentajassa on bugi jonka ansiosta jotkin laiteajurit eivät päivity tai palvelut käynnisty päivitysasennuksella eikä arkistoi ja asenna tuo oikeastaan mitään lisäarvoa. Siispä oleellinen data talteen ja boottipartition tyhjennys. Sitten asennus ilman oheislaitteita ja laitteet kiinni toisella onnistuneella bootilla. Loppupäivän kirjoittelen viestejä USB-laitteiden irrottamisen tärkeydestä.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka