en tiedä tuleeko tää oikealle alueelle, mut postaan nyt kuitenkin. Eli siis. korpeaa suunnattomasti, kun ostin taannoin Siemensin uuden kamerakännykän ja rupesin miettimään että no niin, miten saisin kuvat kännykästä koneelle. Ensimmäisenä tuli tietty mieleen datakaapeli, mutta ylläriylläri, Siemensin asiakaspalvelu ilmoitti tylysti että heidän tiedostonsiirto-ohjelmansa eivät todellakaan tue mitään mäkkiä.
No siis hyvänen aika, enhän mä osannut kuvitellakaan että elämä voi olla vieläkin näin takapajuista! Osaisko joku neuvoa mitä mun kannattaisi tehdä vai onko kaikki toivo menetetty? Puhelin on Siemens SL65 ja kone eMac. Tässä ei ole bluetoothia ja toimisikohan se vaikka adapterin ostaisinkin?
mäkki ja kännykkä
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: mäkki ja kännykkä
Viesti Kirjoittaja tiigeri »
Itse olen sen verran viisastunut, että Siemenssiä en osta toiste. Tuli varmaan puhelimen mukana PC:n sarjaporttiin kytkettävä piuha? Tarkoititko adapterilla sarjaportti --> USB muunninta? En usko, että toimii, mutta ainahan voi yrittääpurkka kirjoitti:en tiedä tuleeko tää oikealle alueelle, mut postaan nyt kuitenkin. Eli siis. korpeaa suunnattomasti, kun ostin taannoin Siemensin uuden kamerakännykän ja rupesin miettimään että no niin, miten saisin kuvat kännykästä koneelle. Ensimmäisenä tuli tietty mieleen datakaapeli, mutta ylläriylläri, Siemensin asiakaspalvelu ilmoitti tylysti että heidän tiedostonsiirto-ohjelmansa eivät todellakaan tue mitään mäkkiä.
No siis hyvänen aika, enhän mä osannut kuvitellakaan että elämä voi olla vieläkin näin takapajuista! Osaisko joku neuvoa mitä mun kannattaisi tehdä vai onko kaikki toivo menetetty? Puhelin on Siemens SL65 ja kone eMac. Tässä ei ole bluetoothia ja toimisikohan se vaikka adapterin ostaisinkin?

-
Viesti Kirjoittaja purkka »
Ei tullut puhelimen mukana mitään piuhaa, mutta tiedonsiirtoon tarjottiin Siemensin omaa usb-datakaapelia ja sen ajurit tai "ohjelmisto" on olemassa vain pc:lle. En voi käyttää ilmeisesti mitään muuta usb-datakaapelia? Sori tyhmyyteni, mut en todellakaan itse tiedä 
Adapterilla tarkoitin ulkoista bluetooth-sovitinta, vaikkapa tuommoista d-linkin juttua: http://www.varimport.fi/tuotteet/tiedot.cfm?id=1534
Ei tuosta iSyncistä olis mitään hyötyä? Löysin Siemensin sivuilta tämmöisen ohjeen:

Adapterilla tarkoitin ulkoista bluetooth-sovitinta, vaikkapa tuommoista d-linkin juttua: http://www.varimport.fi/tuotteet/tiedot.cfm?id=1534
Ei tuosta iSyncistä olis mitään hyötyä? Löysin Siemensin sivuilta tämmöisen ohjeen:
How can I connect my mobile phone to a Macintosh system?
Siemens does not provide a software for MacIntosh systems. There is a software available from Apple, which provides the possibility to synchronize data using the Bluetooth interface.
More information about the software can be found under:
http://www.apple.com/isync/
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Siis ymmärsinkö nyt oikein, että kännykässä ei ole Bluetoothia?
Jos näin on ei siihen saa Bluetoothia millään adapterilla.
Ostaessaan kännykkää, kannattaa nykyään varmistaa, että siinä on Bluetooth mikäli aijot saada sen yhteistyöhön koneesi kanssa.
Itsellä on ollut pari viikkoa Nokian 6822, ja on pelannut upeasti.
Ostaessaan kännykkää, kannattaa nykyään varmistaa, että siinä on Bluetooth mikäli aijot saada sen yhteistyöhön koneesi kanssa.
Itsellä on ollut pari viikkoa Nokian 6822, ja on pelannut upeasti.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Jos puhelin mounttautuu OS X:ään normaaliksi USB mass storageksi, niin sitten ei pitäisi olla ongelmaa, kun tiedonsiirtoon voi käyttää vaikkapa Finderia. Ei minunkaan N-Gagelleni ole Nokian tarjoamaa ohjelmistoa (voisipa sanoa että onneksi, sillä Windowsilla testattu PC Suite oli aivan käsittämätöntä roskaa), mutta puhelin ilmestyy kiltisti ulkoiseksi levyksi kun USB-piuhan kytkee kiinni. En tosin tiedä onko Siemensillä joku oma järjestelmänsä standardin USB mass storagen sijaan. Jotain juttua muistan lukeneeni Linuxille väännetystä SieFS-ajurista. Kannattaa kokeilla Googlella etsiä tietoa kyseisen mallin Mac-tuesta.purkka kirjoitti:Ei tullut puhelimen mukana mitään piuhaa, mutta tiedonsiirtoon tarjottiin Siemensin omaa usb-datakaapelia ja sen ajurit tai "ohjelmisto" on olemassa vain pc:lle. En voi käyttää ilmeisesti mitään muuta usb-datakaapelia? Sori tyhmyyteni, mut en todellakaan itse tiedä![]()
Omena - mielenterveellisemmän tietojenkäsittelyn puolesta
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Myös Nokia 9300 näkyy hyvin BT:N kautta. Nokian Collector -softa vaikutti täysin toimimattomalta mutta sitä ei tarvita koska os X tulee Nokian BT- protokollaa. Mielenkiinnosta pitää vielä testata myös vanhalla 6310i:llakin, onkohan yhteensopivuus olemassa historiallisempaankin malliin?
-
Viesti Kirjoittaja MjP2 »
Nokian Collector-softa toimii oivasti ainakin iäkkäähkön SonyEricsson T610-mallin kanssa. Paremmin kuin Applen oma ankea tiedostojen siirto puhelimesta koneelle.
power = UI? | köyttöliittymä.net
-
Viesti Kirjoittaja purkka »
heh, tokihan puhelimessa on bt, mutta koneessa ei ole. tolla sovittimella sen siihen saisi, näin olen ymmärtänyt.kallekilponen kirjoitti:Siis ymmärsinkö nyt oikein, että kännykässä ei ole Bluetoothia?
vielä semmoinen juttu, että noita usb-piuhoja katsellessani jotkin niistä tarvitsevat erilliset ajurit (esim siemensin omat) ja jotkut taas eivät. kannattaisko mun ostaa semmoinen joka ei tarvitse ajureita mutta sopii tähän mun malliin?
no, oletattavasti kannattaisi vaan ostaa joku piuha ja kokeilla

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Nythän on niin, että eMaciin tosiaankin saa bluetoothin ao. sovittimella, joten kitinät pois ja vorwärts! Eikä maksa paljon. Palataan asiaan sitten kun näkyy kuinka luutuutti käytännössä pelittää, joka tapauksessa se luultavasti pelittää jonniinlaisen coituksen.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka