![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
PC Emulointi (PC ohjelmat Macis) Ei MAC pc koneessa juttua
-
PC Emulointi (PC ohjelmat Macis) Ei MAC pc koneessa juttua
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
Re: PC Emulointi (PC ohjelmat Macis) Ei MAC pc koneessa jutt
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Sitä on kyllä erittäin helppo käyttää. Avaat vain ohjelman ja asennat siihen Windowsin aivan kuin mihin tahansa myllyyn.130 dollaria taisi olla jenkkilän Applestoren hinta.
Siinä on siis vain se ohjelma, ei käyttistä.
Vaatii aika lailla tehoja toimiakseen, varsinkin Windows XP:tä jos aikoo
pyörittää. 98 toimii hitaammallakin koneella jotenkin. Keskusmuistia olisi hyvä olla
reilusti. Itselläni iBook G4 800Mhz/640Mt muistia. Win98 pyörii ok, XP liian tahmea.
-
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja juhuusko »
Tahmeaa toimintaa molemissa, on minun kokemus. Natiivi ohjelma niin Mac kuin win puolella toimii
huomattavasti paremmin.
Jos mahdollista, aja ohjelmat, joita ei ole saatavilla Mac:in, PC-koneessa.
Jos jollakin positiivisempia kokemuksia, ilolla kuulen.
t. J.
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Taas näitä... ihan sama mitä tänne kirjoitetaan ja miten monta kertaa, ei kukaan kuitenkaan lue. (Se oli kärjistys.) XXXVIII kerran: Virtual PC:tä ei pidä käyttää Xp:n kanssa kuin äärimmäisessä hädässä. Se ei kerta kaikkiaan toimi kunnolla. Kaikki muut Windowsit ovat ratkaisevan paljon nopeampia. W2000 toimii G5:ssä ja nopeammissa G4:ssa aivan asiallisesti ja mahdollistaa lukuisien ohjelmien järkevän käytön. Sen kertominen että joku on todennut että Xp pyörii huonosti on miinustason uutinen ja kertoo lähinnä siitä että kirjoittaja ei ole käyttänyt aiheesta saatavilla olevaa runsasta tietoa. (Vai eikö palstan haku toimi? Kyllä kai sentään.) Paljon kiinnostavampaa olisi saada kokemuksia muista Windowseista erilaisilla alustoilla.juhuusko kirjoitti:Olen kokeillut VPC:tä (Virtual PC) + WinXP (myös wk2) sekä iMacG5 että PowerPC G5DP1.8:ssa.
Tahmeaa toimintaa molemissa, on minun kokemus.
Toki, jos jollakulla Xp yllättäen toimisi hyvin jossakin Macissa, se olisi suurikin uutinen ja kannattaisi kertoa huutomerkein!
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja jonasr »
-
Halvalla pääsee kun tekee niin kuin minä, eli ostin iEmulator:in, hinta on noin 20€. Ei ole ihan n iin monipuolinen kun VirtualPC, mutta ihan ok eikä ole hinnalla pilattu. Tohon sitten tietty tarvitaan joku windowskäyttis.M.P.T kirjoitti:Onpas kamalia hintoja [:O] Sitten pitää varmaan etsiä tarvittavat toiminnot MAC:ille tai jätettävä yksi PC taloon. Tuo hiekkalaatikko systeemi kuullostaa vähän samalta joka on linuxillekkin olemassa. Win98 emu riittää täysin siihen käyttöön mitä tarvitsen. Tossa etsi.itse.com:ista (google) olen yrittänyt löytää kaikkea tietoa tarvitsemista ohjelmista, mutta ei oikein löydy minun hakutaidoillaVain Windows kamaa.
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
http://fabrice.bellard.free.fr/qemu/
-
-
Viesti Kirjoittaja Redwoodox »
onko toi iemulator parempi ku virtual pcJamac kirjoitti:Näin on, mun mielestä kakskymppiä on ihan jees ettei tarvi sen enempää opetella jotain sekondääristä systeemiä. Harrastehommissa tietty eri juttu, mutkun kiire ja työt on koneen ykkösjuttu niin.. Ja kyllä tuon iEmulaattorin asennuskin kyllä menee siten että manuaaliPDF on ruudulla vieressä ja kohta kohdalta mennään läpi. Ittellä tuli aluuksi se moka että seurasin W2000 asennusohjeita ja eihän se tietty käynyt. Sitten 98 ohjeet olikin siellä myöhempänä ja sitten pelitti. Ihan mukava lisä sinänsä kun löysin vanhan WSOY karttaohjelman jonka olin ostanut alekorista kait 49 markalla joskus kauan sitten. Hyvin alkoi pelaamaan. Se kuitenkin on huonoudestaan huolimatta ihan OK, näyttää etäisyydet kilometreinä ja tiestöäkin tuntuu piisaavan.
-
Oliko tää kysymys? Ei kannata pihdata kysymysmerkkejä, ei niitä saa hautaan mukaansa.Redwoodox kirjoitti: onko toi iemulator parempi ku virtual pc
Jos nyt oletetaan että kysymys se oli, niin semmoisen yleissäännön voisi sanoa että harvoinpa halpisohjelma pesee kalliin. Kyllä Virtual PC on paras PC-emulaattori minkä Maciin saa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
-
Viesti Kirjoittaja jpn »
Jos satut omaamaan MSDN Subscription -tunnarit, niin sieltä saat ladattua sekä VirtualPC:n että haluamasi käyttiksen ilmaiseksi... Virtual PC näyttää kuuluvan MSDN Subscriptionin piiriin, mutta jostain kumman syystä Office Macille ei.M.P.T kirjoitti:Onpas kamalia hintoja [:O]
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
En todellakaan omaa tunnuksia saati mitään vastaavaa. En oikein tykkää tuosta luottokorttipakkoa olevasta systeemistä. Sellaista kun en satu nyt omaamaan ja visa electronia ei uskalla netissä käyttää. En tiedä uskaltaisinko tilata edes AppleStorelta laitteita kun minä olen vainoharhainen näissä asioissa.
tarvitsen ainakin 5 eri ohjelmaa, joita mac:ille en tiedä. Liekkö niitä edes olemassakaan.
-
Onko tämä Batmannia ja sinä Arvuuttaja? Mitkähän ne ohjelmat mahtavat olla, jos joku vaikka hyvinkin tietäisi vastaavia Macille?M.P.T kirjoitti: tarvitsen ainakin 5 eri ohjelmaa, joita mac:ille en tiedä. Liekkö niitä edes olemassakaan.
-
Viesti Kirjoittaja jpn »
Rauhallisesti, rauhallisesti. Ihan muuten vain asiasta mainitsin; monella kun nuo MSDN Subscription -tunnarit ovat työn puolesta. Mitään "luottokorttipakkoa" tunnareihin ei liity. Itse olen tehnyt netissä ostoksia luottokortilla vuosikymmenen verran ilman ongelmia. Fyysisessä kaupassa kortti sen sijaan on kopioitu pari kertaa.... Mitähän nämä kaipailemasi ohjelmat ovat?M.P.T kirjoitti:Arvoisa jpn
En todellakaan omaa tunnuksia saati mitään vastaavaa. En oikein tykkää tuosta luottokorttipakkoa olevasta systeemistä. Sellaista kun en satu nyt omaamaan ja visa electronia ei uskalla netissä käyttää.
-
Kerta tahdoitte listan niin pitäähän se teille laittaa
SCIROCCO Take a Break 2.7. (muistuttaa tauosta kun en osaa lopettaa)
Kyodai Mahjong. (Paras tietokone peli mitä koskaan on tehty)
MS FrontPage 2002 (muokkaan kotisivuja kun en osaa html kunnolla)
Noteworthy (midi ohjelma. Käytän Soittoäänien tekoon)
Siemens Mobile Phone Manager. (voi korvata belkin infrapunalla tarvittaessa)
Muut ohjelmat olen kyllä löytänytkin
Luottokorteista vielä sen verran. Tiedän tapauksia jossa on edellisen piikkiin ostettu bensaa automaatista tai vastaavaa. Myös kopioinnit ovat mahdollisia, mutta tämän takia säästetään kuitit ja jos ylimääräisiä on kadonnut niin asiasta yhteys pankkiin. Yleensä rahapussissani ei ole kuin se 5€ seteli, koska laiska ei jaksa nostaa rahaa automaatista
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Näin on, kannattaa aina laittaa lainausmerkkeihin "os x" ja sitten ohjelmaa kuvaava hakusana, niin tuloksena on aina sivu mistä löytyy maininta OS X jolloin on aika todennäköistä että versio Mac:lle onTuo google on mystinen laite.
Vastaavia ohjelmia on satavarmasti Mac:lle kun kattelee Versiontrackeristä tai Macupdatesta. Mullakin oli joskus joku tuollainen. Sekin jo saattaa auttaa kun alittaa järjestelmäasetuksista Mac:n "sanomaan" ääneen kellonajan tasatunneittain.SCIROCCO Take a Break 2.7. (muistuttaa tauosta kun en osaa lopettaa)
html wysiwykkiä saanee tällä, ei ihan ilmainen muttei nyt pahakaan.
www.softpress.com/en/freeway
-
Viesti Kirjoittaja jpn »
Mikäli repen mainitsema pingaus tasatunnein ei riitä on toinen käyttiksen mukana tuleva vinkautin tähän homman iCal. Sen alarmeilla saat tämän hoidettua kuntoon.M.P.T kirjoitti: SCIROCCO Take a Break 2.7. (muistuttaa tauosta kun en osaa lopettaa)
Itse en Mahjongia ole pelaillut kauheasti kuin oikeilla palikoilla, mutta Burning Monkey Mahjongista olen kuullut kehuja. Taitaa olla tosin sharewarea...M.P.T kirjoitti: Kyodai Mahjong. (Paras tietokone peli mitä koskaan on tehty)
Miten sopisi Mozilla Suite? Eihän tuo mikään maailman paras värkki ole mutta ilmainen kylläkin ja siten edullisempi kuin FP'02M.P.T kirjoitti: MS FrontPage 2002 (muokkaan kotisivuja kun en osaa html kunnolla)

Tähän en osaa sanoa mitään... En harrasta soittoäänien pakertamista...M.P.T kirjoitti: Noteworthy (midi ohjelma. Käytän Soittoäänien tekoon)
Paha tähänkään on mennä mitään sanomaan. Mikäli Siemens ei tee softastaan Mac -versioita niin ainoa keino on etsiä jonkinlainen kiertotie-ratkaisu ongelmaan...M.P.T kirjoitti: Siemens Mobile Phone Manager. (voi korvata belkin infrapunalla tarvittaessa)
-
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Repe Ruutikallio
Siihen jää koukkuun kun alkaa pelaamaan. Itse vein aikoinaan pelin kouluun ja ei aikaakaan kun luokan naispuoliset pelasivat sitä himona. Eivät mukamas tykänneet pelata, mutta kiinni jäivät
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Tuotanuin... imuttakaa DC:stä!?M.P.T kirjoitti:Onpas kamalia hintoja [:O] Sitten pitää varmaan etsiä tarvittavat toiminnot MAC:ille tai jätettävä yksi PC taloon. Tuo hiekkalaatikko systeemi kuullostaa vähän samalta joka on linuxillekkin olemassa. Win98 emu riittää täysin siihen käyttöön mitä tarvitsen. Tossa etsi.itse.com:ista (google) olen yrittänyt löytää kaikkea tietoa tarvitsemista ohjelmista, mutta ei oikein löydy minun hakutaidoillaVain Windows kamaa.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka