Mac vs. Pc shootouts - Processor Comparison Chart
www.systemshootouts.org/processors.html
Kuinkahan puolueeton tällainen vertailusaitti on?
Mac vs. Pc shoothouts - Processor Comparison Chart
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mac vs. Pc shoothouts - Processor Comparison Chart
Viesti Kirjoittaja hazardi »
-
Re: Mac vs. Pc shoothouts - Processor Comparison Chart
Viesti Kirjoittaja at »
Puolueeton. (ken uskoo)
Se kenen viinoja juo, sen lauluja laulaa.
Jos tuollainen testi tehtäisiin jollain kaupallisilla sovelluksilla, kuten photoshop, video editointi etc, saataisiin järkevämpää tulosta.
Se kenen viinoja juo, sen lauluja laulaa.
Jos tuollainen testi tehtäisiin jollain kaupallisilla sovelluksilla, kuten photoshop, video editointi etc, saataisiin järkevämpää tulosta.
Onnellinenkin loppu on vain loppu
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Kannattaa ostaa semmonen kone, millä toimii just ne softat parhaiten mitä aikoo käyttää. Noi benchmarkit on yleensä ihan turhia, varsinkin jos niillä on testattu ihan jotain muuta kuin mitä on tarkoitus itse käyttää.
-
Viesti Kirjoittaja sipulinaama »
[RDF]Tuossa testissä joku PC-prossu oli GeeVitskua nopeampi. Se on siis puolueellinen.[/RDF]
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
...eihän noista oikeasti koskaan tiedä...
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
"Most men complacently accept 'knowledge' as 'truth'. They are sheep, ruled by fear."
-Sydney Losstarot
-Sydney Losstarot
-
Viesti Kirjoittaja casq »
Milläs koneella se teksinkäsittely parhaiten pyörii.. pitääkö mun päivittää mun 1ghz iBook pagesia varten? ![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Photoshop pyörii kanssa ihan kivasti.. ja odotan että pyörii vielä paremmin kunhan saa vähän uutta muistia koneeseen.1. In my oversimplified opinion, the G4 is somewhere in the vicinity of around 1.6x faster than a Pentium 4 at the same clockspeed.
2. In my oversimplified opinion, the Athlon is somewhere in the vicinity of around 1.3x faster than a Pentium 4 at the same clockspeed.
3. Therefore, in my oversimplified opinion, the 867 MHz G4 appx. = 1.4 GHz Pentium 4 appx. = 1.1 GHz Athlon.
Of course, this is a gross oversimplification, but in order to wrestle this issue down to my arbitrary "point" system, it's the best I can do.
...And that's what I'm sticking with until someone comes up with something better.
-
Viesti Kirjoittaja Fllen »
Ja onko sillä oikeestaan välii...
Mun ei tarvii ainakaan edes miettii harmittaako mua jos jonku pc:n laskentateho on sen <10% parempi kuin g5:n.. Vaikka en edes omista kyseistä applen tuotetta
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mun ei tarvii ainakaan edes miettii harmittaako mua jos jonku pc:n laskentateho on sen <10% parempi kuin g5:n.. Vaikka en edes omista kyseistä applen tuotetta
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Kyllä system shootouts on ihan luotettava ja puolueeton sivusto.
-
Viesti Kirjoittaja bp »
Oon tehny java nopeustestiohjelman, jonka oon ajanu samalla java versiolla monella pc:llä ja omalla G4 ibookilla. Toi taulukko vastaa kyllä hyvin lähelle sitä tulosta mitä oon saanu ite vertailuista, joten voisi uskoa että toi on muutenkin iha paikkansapitävä jos ajatellaan pelkkää laskutehoa.
Se taas on mielestäni eri asia, miten hyvin tietyt ohjelmat osaa koneen resursseja käyttää hyväksi. Käsittääkseni photoshop on yksi näistä, joka on suhteessa konetehoihin ollut nopeampi mac puolella.
Se taas on mielestäni eri asia, miten hyvin tietyt ohjelmat osaa koneen resursseja käyttää hyväksi. Käsittääkseni photoshop on yksi näistä, joka on suhteessa konetehoihin ollut nopeampi mac puolella.
-
Viesti Kirjoittaja wec »
Mutta Javan nopeuteenhan vaikuttaa paljon se, miten hyvin Java-ympäristö on koodattu. Mac OS X:n Java ei ole ollut se mikään nopein, ja Tigerissa Java toimiikin Pantheria nopeammin. Eli Java testitkään eivät mittaa pelkkää laskutehoa.bp kirjoitti:Oon tehny java nopeustestiohjelman, jonka oon ajanu samalla java versiolla monella pc:llä ja omalla G4 ibookilla. Toi taulukko vastaa kyllä hyvin lähelle sitä tulosta mitä oon saanu ite vertailuista, joten voisi uskoa että toi on muutenkin iha paikkansapitävä jos ajatellaan pelkkää laskutehoa.
Samasta asiastahan on osittain kyse myös Java-testeissä (siitä miten Javan virtuaalikoneohjelma osaa käyttää koneen resursseja hyväksi).bp kirjoitti:Se taas on mielestäni eri asia, miten hyvin tietyt ohjelmat osaa koneen resursseja käyttää hyväksi.
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Minun mielestäni ihan hyödyllinen taulukko, jos pitää kutinsa edes sinne päin. Näkee siitä ainakin, että jos haluan konetta vaihtamalla saada myös tehonlisäystä - laskematta nyt erikseen paljonko joku virustorjunta syö resursseja, saati sitten työtehokysymyksiä - minun kannattaa jättää mini väliin ja hypätä suoraan G5-kelkkaan.
Tuntuu, että tuossa tehohaitarin keskivaiheilla 1.8-2 GHz ei maccilisää juurikaan kovin paljoa enää tule. Yläpäästä sanon vain sen verran, että kenellä muka on kotona jotain Xeoneja tai Opteroneja?? Veikkaan jopa että useammalla on noita G5-powermacceja - taitaa olla hinnat samoissa luokissa.
Tuntuu, että tuossa tehohaitarin keskivaiheilla 1.8-2 GHz ei maccilisää juurikaan kovin paljoa enää tule. Yläpäästä sanon vain sen verran, että kenellä muka on kotona jotain Xeoneja tai Opteroneja?? Veikkaan jopa että useammalla on noita G5-powermacceja - taitaa olla hinnat samoissa luokissa.
Switch-jahkailua jo vuodesta 2003
-
Viesti Kirjoittaja ipa »
Ihan asialliselta tuo minusta vaikuttaa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka