Olen tottunut käyttämään nopeaa ja täysin linearista hiirtä. Macissa en ole vielä onnistunut saamaan hiiren mielesekseni. Macin omissa hiirisäädöissä ei pysty lainkaan säätämään ärsyttävää kiihdytystä, se pitäisi saada kokonaan pois. Käytössä on nyt USB Overdrive X mutta sekään ei riitä. Kiihdytyksen saa kyllä pois mutta nopeinkaan asetus ei ole riittävän nopea niin että voisi käyttää hiirtä koko työpöydän alueella ilman että tarvitsee nostaa hiirtä välillä.
Koska käytössä on PB pitäisi hiiren olla mielellään BT, nappeja saa olla runsaastikin ja rulla on ehdoton. PC:ssä käytän Logitecin MX 700 ja 900 hiiriä mutta nille ei taida olla ajureita Macciin. Yksi halpis BT hiiri on jo kokeiltu mutta se oli ihan hirveä. Tarkkuus oli tosi huono enkä saannut siitäkään kiihdytystä pois.
Kim
Lisää vauhtia hiireen
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Lisää vauhtia hiireen
Viesti Kirjoittaja tBa »
Tässä threadissa käsiteltiin samaa asiaa, olisko apua? http://hopeinenomena.net/ShowPost.aspx?PostID=51500
-tBa
-tBa
MacBook 2GHz C2D 1Gt 80GB
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja windowlicker »
Jos oikein muistan, niin tuo MX900 on se niiden laserhiiri.. ja jos näin on niin voin elävästä elämästä kertoa kokemuksen, että toimii ainakin 15" alubookin kanssa aivan hyvin. näin ollen en keksi miksei mx700kin toimisi. Ja ainakin omasta mielestäni kyseisellä käyttäjällä se kursori tosiaankin liikkuu nopeasti, kun itselläni on vaikeuksia kohdistaa sillä..Kim kirjoitti:Olen tottunut käyttämään nopeaa ja täysin linearista hiirtä. Macissa en ole vielä onnistunut saamaan hiiren mielesekseni. Macin omissa hiirisäädöissä ei pysty lainkaan säätämään ärsyttävää kiihdytystä, se pitäisi saada kokonaan pois. Käytössä on nyt USB Overdrive X mutta sekään ei riitä. Kiihdytyksen saa kyllä pois mutta nopeinkaan asetus ei ole riittävän nopea niin että voisi käyttää hiirtä koko työpöydän alueella ilman että tarvitsee nostaa hiirtä välillä.
Koska käytössä on PB pitäisi hiiren olla mielellään BT, nappeja saa olla runsaastikin ja rulla on ehdoton. PC:ssä käytän Logitecin MX 700 ja 900 hiiriä mutta nille ei taida olla ajureita Macciin. Yksi halpis BT hiiri on jo kokeiltu mutta se oli ihan hirveä. Tarkkuus oli tosi huono enkä saannut siitäkään kiihdytystä pois.
Kim
It's all a matter of opinion.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ehei...MX1000 on laserhiiri. MX900 on optinen BT-hiiri.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Kim »
Tähän asti olen kokeillut Logitecin perus optisella hiirellä. Nyt olen kokeillut MX 700 hiiren ja ajurin Macissa. Olihan karsea kokemus! MX700 välitys on kyllä nopeampi kuin perushiiren eli nyt olisi nopeutta riittävästi. Mutta nyt taas MX ajuri overidaa Overdriven, eli kiihdytys on taas päällä eikä sitä saa Logitecinkaan ajurista pois!
Lisäksi kun nyt vauhtia on enemmän huomaa että varsinainen ongelma on Macin USB päivitystaajuus joka on samalla tasolla kuin Win 98:ssa. Vanhaan winukkaan sai ohjelman joka nosti ps/2 portin päivitystaajuuden 50Hz->200Hz. Nykyään tuo on osa vakio XP hiiriominaisuuksia "enhance pointer precision" muodossa joka siis lisää päivitystaajuutta runsaasti. Tämän päivitystaajuus eron huomaa kun katsoo minkälaisia pykäliä nuoli liikku kun hiirtä siirtää kovaa. Kun XP:ssä nuoli hyppää yhden millin kerrallaan niin Macissa se hyppä 5 milliä kerralla.
Onko tämä nyt mahdollista että mun Macci ura kaatuu siihen ettei hiireen saa tarkkuuta riittävästi? Nyt on myös kokeiltu tuossa toisessa säikeessä Kensingtonin ajureita jotka ei ainakaan toimi MX 700 kanssa.
Macci tavaraa on tullut ostettua 3500 eurolla, mitä siitä tarjotaan?[:P]
Olisikos Tiikeristä apua tai jostain muusta hiirestä jonka ajurissa olisi runsaat säädöt?
Kim
Lisäksi kun nyt vauhtia on enemmän huomaa että varsinainen ongelma on Macin USB päivitystaajuus joka on samalla tasolla kuin Win 98:ssa. Vanhaan winukkaan sai ohjelman joka nosti ps/2 portin päivitystaajuuden 50Hz->200Hz. Nykyään tuo on osa vakio XP hiiriominaisuuksia "enhance pointer precision" muodossa joka siis lisää päivitystaajuutta runsaasti. Tämän päivitystaajuus eron huomaa kun katsoo minkälaisia pykäliä nuoli liikku kun hiirtä siirtää kovaa. Kun XP:ssä nuoli hyppää yhden millin kerrallaan niin Macissa se hyppä 5 milliä kerralla.
Onko tämä nyt mahdollista että mun Macci ura kaatuu siihen ettei hiireen saa tarkkuuta riittävästi? Nyt on myös kokeiltu tuossa toisessa säikeessä Kensingtonin ajureita jotka ei ainakaan toimi MX 700 kanssa.
Macci tavaraa on tullut ostettua 3500 eurolla, mitä siitä tarjotaan?[:P]
Olisikos Tiikeristä apua tai jostain muusta hiirestä jonka ajurissa olisi runsaat säädöt?
Kim
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Nämä on näitä tottumiskysymyksiä, mutta en edelleenkään ymmärrä tuota ruudun halki liikuttamisen vaikeutta - mulla ainakin hiiren kursori liikkuu ruudun reunasta reunaan max. 10 cm hiiren liikutuksella, joka onnistuu ihan mainiosti pelkällä ranneliikkeellä ilman että hiirtä tai kättä tarvitsee nostaa kertaakaan operaation aikana.Kim kirjoitti:Kiihdytyksen saa kyllä pois mutta nopeinkaan asetus ei ole riittävän nopea niin että voisi käyttää hiirtä koko työpöydän alueella ilman että tarvitsee nostaa hiirtä välillä.
Käytössa Applen Pro Mouse, näytön reso 1280 * 1024.
3-6-9
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Mää pystynki käyttää mun mx 510 täydelliseesti! Ranneliikkeellä työpöydä kulmasta kulmaan. Pitää olla asetukset oikein!
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
-
Viesti Kirjoittaja Macsam »
Juu, en nyt ymmärrä ongelmaa. Minulla ei ainakaanLogitechin MX1000-laserhiirellä ole ollut minkäänlaisia tarkkus- tai nopeusongelmia. Kursori liikkuu 23" Cinema Displayn laidasta laitaan sukkelasti ja tarkasti.
-
Viesti Kirjoittaja Kim »
Kuten itsekin sanoit on kyseessä tottumisjuttu joten et varmaan voikaan ymmärtää mun tottumuksia. Mulla liikkuu kursori XP:ssä 1280 pikseliä vaakasuunnassa hiiren 3cm linearisella liikkeellä, yhtään enempää en halua kättä liikuttaa.matteus/2 kirjoitti:Nämä on näitä tottumiskysymyksiä, mutta en edelleenkään ymmärrä tuota ruudun halki liikuttamisen vaikeutta - mulla ainakin hiiren kursori liikkuu ruudun reunasta reunaan max. 10 cm hiiren liikutuksella, joka onnistuu ihan mainiosti pelkällä ranneliikkeellä ilman että hiirtä tai kättä tarvitsee nostaa kertaakaan operaation aikana.
Nopeus ei kuitenkaan enään ole ongelma MX 700 kanssa vaan tarkkuus jota pitää olla enemmän mitä nopeampaa välitystä käyttää. Tarkkuus ei nyt vaan tällä hetkellä yksinkertaisesti riitä.
Kim
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Ahaa.. [:^)]Kim kirjoitti:Mulla liikkuu kursori XP:ssä 1280 pikseliä vaakasuunnassa hiiren 3cm linearisella liikkeellä, yhtään enempää en halua kättä liikuttaa.
Tuo aiempi kommenttisi "nopeinkaan asetus ei ole riittävän nopea niin että voisi käyttää hiirtä koko työpöydän alueella ilman että tarvitsee nostaa hiirtä välillä" vain kuulosti siltä että kyseessä olisi jokin tekninen pulma - mutta tietysti jos 3 cm on se käden liikeradan toleranssi niin asia on nähtävä hieman eri valossa.
3-6-9
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka