Olen yrittänyt etsiä noita ulkoisia 5.1-äänikortteja virallisella Mac-tuella, hiema huonolla menestyksellä tosin.
Olen katsellut tuota Creative Sound Blaster Live! 24-bit External-nimistä laitetta, onko kokemuksia?
En tiedä tuliko nyt oikeaan osastoon..
Tuetut ulkoiset äänikortit?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tuetut ulkoiset äänikortit?
Viesti Kirjoittaja jauheliha »
-
Re: Tuetut ulkoiset äänikortit?
Viesti Kirjoittaja mtoivo »
Varmaan laitteisto-puolelle olisi pitänyt mennä, mutta ei kai se niin tarkkaa ole. Creativella ei ainakaan ko. laitteen suhteen näytä olevan mäkkitukea, joten kannattaa jättää pois laskuista. 5.1 -äänikortit eivät välttämättä toimi ajureitta niin hyvin kuin hiiret. Ainoista ulkoisista äänikorteista on kokoemusta m-audion audiophilestä, joka ei ole surroundi. M-audiolta näyttäisi kuitenkin löytyvän myös USB-liitäntäinen 7.1 -surround -kortti, jonka lupaavat olevan yhteensopiva myös mäkin kanssa: Sonica Theater. Itse kun olen lisälaitteita mäkkiin hankkinut, niin etsin ensin googlella tms. ne, jotka toimiva mäkissä, sen jälkeen ko. mallia lisättynä esim "review", "mac os x" -hakusanoilla, niin löytyy yleensä ainakin pari artikkelia ja foorumikeskustelua. Englanniksi tietenkin. Näin selviää lopulta se, joka oikeasti toimii ja on hinta/laatu -suhteeltaan paras (valmistajan lupaukset eivät ole mitään käyttäjien kokemuksiin verrattuna).
-
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Kannattaa unohtaa Creativet, ne on laadultaan heikoimmasta päästä. Se miksi ne on PC-puolella suosiossa on vain se, että pelit on yleensä testattu sillä tekovaiheessa, koska tekijät olettavat Creativea olevan eniten.jauheliha kirjoitti: Olen katsellut tuota Creative Sound Blaster Live! 24-bit External-nimistä laitetta, onko kokemuksia?
-
Viesti Kirjoittaja Tuppu »
Jep, creativet eivät laadultaan ole mitään kovin erikoista, mutta ne ovat pc-puolella saavuttaneet sellaisen aseman, että ne voi laittaa mitä vain myyntiin ja kansa ostaa. Ja niiden tuotteissa on enemmän ominaisuuksia kuin laatua ja paketit on ainakin todella hyvin koristeltuja. Kyllähän niillä joitain ihan peruskäytössä toimiviakin tuotteita on, mutta kun joku puhuu high end-äänikortista, niin mulle tulee kyllä ihan jotain muuta mieleen kuin creativen audigyt. OSX:ssähän noi surroundjutut saa toimimaan, kun vain on äänikortti, missä on ulostuloja tarpeeksi monta. Ne voi sitten konfata millaiseen surroundiin vain.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka