iTMS on loistava
-
iTMS on loistava
Viesti Kirjoittaja Kemuri »
Omalla kohdallani musiikin lataus vertaisverkoista ei johdu mistään muusta kuin siitä, että niissä musiikin tarjonta on ollut parempaa ja laajempaa, kuin esimerkiksi täällä Lahtelaisissa levykaupoissa. Toisaalta levyjä voisi tilata netistä, mutta ennen sitä niitä biisejä pitäisi pystyä kuulemaan jossain. Tämä on onnistunut kätevästi kotona vertaisverkkojen avulla, mutta sitten onkin jo koko levy omalla kiintolevyllä, eikä jaksa lähteä sitä enää tilaamaan.
Varsinkin elektronisen musiikin puolella iTMS:n valikoima on kasvanut huimasti ja olen tehnyt monia uusia löytöjä. Ja hinta on todella kohtuullinen. Minä olen myyty. Kai tämä on sitä tulevaisuutta...
-
Re: iTMS on loistava
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ilkka »
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Lala »
Heh, jos hifistiksi ryhtyy - tai edes wanna be sellaiseksi - ei mistään koskaan löydy riittävän laadukasta musaa. Oikeastaan Wagner (siis Viivin Wagner) kiteytti tuossa taannoin Hesarissa koko jutun. Rahaa rautaan jolla sitten soitetaan testilevyjätosikko kirjoitti:Voi kun saisivat sitä musaa hiukan paremmalla(kin) laadulla tuonne ITMS:ään, niin tulisi itsekkin sitä käytettyä.
PowerMac G4 Sawtooth
iPod Shuffle 1Gt
iPod Classic 80Gt
-
Viesti Kirjoittaja wec »
Niinpä... Hifiä en tuolta ole hakemassa, mutta 192kbs olisi riittävä laatu minulle.tosikko kirjoitti:Voi kun saisivat sitä musaa hiukan paremmalla(kin) laadulla tuonne ITMS:ään, niin tulisi itsekkin sitä käytettyä.
-
Viesti Kirjoittaja Salli »
mmm.... mikä teitä tuossa nykyisessä laadussa haittaa?? Kuunelkaa musiikkia, älkää niitä säröjä. Tai sit kuunelkaa niitä testilevyjä.wec kirjoitti:Niinpä... Hifiä en tuolta ole hakemassa, mutta 192kbs olisi riittävä laatu minulle.tosikko kirjoitti:Voi kun saisivat sitä musaa hiukan paremmalla(kin) laadulla tuonne ITMS:ään, niin tulisi itsekkin sitä käytettyä.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Rauhaa
-
Nii. Vetäsenpä jonkun siniaalto sweepin tuosta taas kertalleen läpi. hitsinpitsi kun paha korostuma.....Salli kirjoitti:mmm.... mikä teitä tuossa nykyisessä laadussa haittaa?? Kuunelkaa musiikkia, älkää niitä säröjä. Tai sit kuunelkaa niitä testilevyjä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
-
Viesti Kirjoittaja wec »
Ei mitään testilevyjä tarvitse kuunnella, vaan esimerkiksi mitä tahansa musiikkia missä on symbaaleja... Ylä-äänet suodattuvat 128kbs AAC-tiedostoissakin selvästi. Niin paha tuo ylä-äänen suodatus AAC-tiedostoissa ei ole kuin MP3-tiedostoissa, mutta selkeä kun kappaletta vertaa alkuperäiseen pakkaamattomaan versioon. 160kbs olisi jo välttävä laatu (ja selvä parannus nykyiseen), mutta 192kbs laadulla ero alkuperäiseen cd-levyyn olisi jo melko olematon.Salli kirjoitti:mmm.... mikä teitä tuossa nykyisessä laadussa haittaa?? Kuunelkaa musiikkia, älkää niitä säröjä. Tai sit kuunelkaa niitä testilevyjä.wec kirjoitti:Niinpä... Hifiä en tuolta ole hakemassa, mutta 192kbs olisi riittävä laatu minulle.
Jos ei ole mahdollista verrata pakattua kappaletta alkuperäiseen, ei välttämättä edes tiedä että kappalessa on korkeampiakin taajuuksia. Ja tietenkin jos kuuntelijan kuulo on huonontunut tai korvat ovat tukossa, ei eroja varmaankaan huomaa.
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Kai sitä syytä on siinäkin, että vaikkapa amerikkalainen massakuluttaja ei huomaisi mitään eroa, muuta kuin sen, että iPodiin mahtuu vähemmän biisejä kuin ennen...
-
Tuo kommenttini olikin lähinnä tuohon "testilevy" koukkuun tarttunut.Simppa kirjoitti:Ei kait tossa niinkään ole kyse taajuusvääristymistä vann tilavaikutelmasta mikä häviää kyllä melkolailla kokonaan pakattua musaa soitellessa.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ei se että turhan paljon pakattu ääni ei kelpaa, tarkoita sitä että silloin aina mentäisiin ääripäähän (laitteita ja kaapeleita musiikin sijaan kuuntelemaan). Pakatussa äänessä on puutteensa, eikä niitä kaikki välttämättä huomaa tai edes välitä. Tässä tosin käytettävällä laitteistollakin on merkityksensä, eli erot tulevat toisilla laitteilla helpommin esille. Toki itse musiikkikin vaikuttaa pakattavuuteen, eli siihen miten paljon sitä voi rutistaa ilman että rypyt huomaa.
Tuo on aika ikävä ilmiö, että/jos vertaisverkkojen musiikki on (joiltain osin) parempilaatuista (vähemän pakattua) kuin ns. virallisten kanavien kautta kaupan oleva. Kyllä minun ainakin ulisi ITMS:ä enemmän käytettyä, jos pakkaus olisi parempi kuin mitä nyt. Tällä hetkellä tuleekin musa ostetua perinteisenpänä cd levynä, ja pakattua se omiin tarkoituksiin sopivaan muotoon.
-
Toi on totta, että alle 192kbps:n pakttu musa on kyllä aika kelvotonta. 192 käy ihan hyvin ainakin mulle iPodiin ja muihin kannettaviin, mut ei totakaan kyllä stereoista mielellään kuuntelee jos cd on saatavilla. Okei, mun laiteet on aika krantut ton äänilähteen suhteen, mut silti, en mä kyllä kotona toistaseksi usko kuuntelevani muuta kuin cd musaa tai vinyyliä. Samoilla linjoilla juu ton cdn suhteen.tosikko kirjoitti:Tuo on aika ikävä ilmiö, että/jos vertaisverkkojen musiikki on (joiltain osin) parempilaatuista (vähemän pakattua) kuin ns. virallisten kanavien kautta kaupan oleva. Kyllä minun ainakin ulisi ITMS:ä enemmän käytettyä, jos pakkaus olisi parempi kuin mitä nyt. Tällä hetkellä tuleekin musa ostetua perinteisenpänä cd levynä, ja pakattua se omiin tarkoituksiin sopivaan muotoon.
-
Viesti Kirjoittaja Mavah »
Vai kuuletteko te ne erot jo jollain nappikuulokkeilla? Olenko kuuroutumassa vai tyhmä?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)

-
Kyllä mustakin erojen kuuleminen on aika vaikeeta nappikuulokkeilla, varsinkin niillä mitkä tulee esim. iPodin mukana.Mavah kirjoitti: Vai kuuletteko te ne erot jo jollain nappikuulokkeilla? Olenko kuuroutumassa vai tyhmä?
-
Viesti Kirjoittaja Gascibator »
et oo vaa perehtyny. poikkee joskus hifikulmaan lempi-ceedee mukana ja pyydä sit kuunnella jotaki klassista niitten esittelyvehkeil ni huomaat ettei sul oo kotona stereoi ollenkaa.Mavah kirjoitti:Mä en kyllä huomaa eroa CD levyjen ja MP3 biisien välillä. Jos näitä molempia kuuntelee saman vahvistimen ja kajareiden kautta. Tietty olisi kiva omistaa sellaset yybervehkeet (musiikkitarkoitukseen), että kaikki erot pistäsivät korvaan.
Vai kuuletteko te ne erot jo jollain nappikuulokkeilla? Olenko kuuroutumassa vai tyhmä?
-
Varmasti vaiketa niillä kulokkeilla jotka tulee iPodin mukana, ne on valitetavasti aika huonot. Mutta hyviäkin "nappikuulokkeita" on olemassa. [H]Simppa kirjoitti:Kyllä mustakin erojen kuuleminen on aika vaikeeta nappikuulokkeilla, varsinkin niillä mitkä tulee esim. iPodin mukana.Mavah kirjoitti: Vai kuuletteko te ne erot jo jollain nappikuulokkeilla? Olenko kuuroutumassa vai tyhmä?
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
128 = huonompaa kuin CDMavah kirjoitti:Mä en kyllä huomaa eroa CD levyjen ja MP3 biisien välillä. Jos näitä molempia kuuntelee saman vahvistimen ja kajareiden kautta. Tietty olisi kiva omistaa sellaset yybervehkeet (musiikkitarkoitukseen), että kaikki erot pistäsivät korvaan.
160 = huonompaa kuin CD
192 = lähellä CD:tä (tai siis en erota laatueroa näillä halvoilla kaiuttimilla mitä kotoa löytyy)
Nuo erot huomaa omilla 50 euron creativen tietokonekaiuttimilla ja nappikuulokkeilla jos musiikkikappaleissa on klassisia soittimia (kitara, viulut, yms) tai korkeita vivahdeikkaita ääniä. Elektronisessa musiikissa erot on vaikeampi huomata (tai siis en oikeastaan erota niitä).
Jos jollain hifistillä löytyy kotoa edes keskitasoa paremmat hifivehkeet niin taatusti huomaa erot helposti noiden 128 + 192 kesken.
Kun itse en omista kalliita hifivehkeitä en osaa sanoa onko tuo 192 tarpeeksi hyvä mutta ainakin sitä alemmilla sen eron huomaa. Kai tuo maaginen 320kbps on jotenkin asettunut suosituksi sen takia että vaikka 256kpss on koettu ihan hyväksi, on se ripattu silti varmuuden vuoksi 320kpss jolloin voidaan olla aivan varmoja että laatu on lähellä CD:tä.
Itse nykyään rippaan CD:t 192 ja se on riittänyt minulle ihan hyvin. Jos iTMS tarjoaisi jotain 256 AAC:tä niin luultavasti se riittäisi jo monelle perushifistillekkin.
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja jpn »
Kyllä tuon eron kuulee erittäin selvästi jopa iPodin mukana tulevilla napeilla. Esim Foo Fightersin One By One-levyn yläpää on ihan käsittämätöntä muusia. Sama toistuu monella muullakin levyllä jolla on paljon yläpään mättöä. Napeilla tai autossa tuota pystyy vielä jotenkin kuuntelemaan, mutta arvatkaapa mikä on lopputulos kun tuon polttaa CD:lle ja yritää kuunnella oikeilla stereoilla....Simppa kirjoitti: Kyllä mustakin erojen kuuleminen on aika vaikeeta nappikuulokkeilla, varsinkin niillä mitkä tulee esim. iPodin mukana.
Luulen vähän että monelle tuo low-bit-rate -muusi menee ihan täydestä yksinkertaisesti siksi etteivät he ole koskaan _todella_ kuunnelleet musiikkia tai omistaneet kunnollisia stereoita. Jos vertailukohta on Anttilan tai Mustan Pörssin muovikoteloinen ja paljon vilkkuvia valoja omaava leipäkonesarja, joka jo itsessään resonoi äänen puuroksi, on helppo tyytyä myös low-bit-rate tauhkaan...
Huono bit-rate yhdistettynä aivottomaan, kuluttajan etujen vastaiseen DRM:ään ja varsin suppea valikoima on yhdistelmä jonka vuoksi en osta musiikkia iTMS:stä... Mikäli näistä kaksi (tai edes yksi) korjattaisiin, voisin harkitakin asiaa.
-
Simppa kirjoitti: Kyllä mustakin erojen kuuleminen on aika vaikeeta nappikuulokkeilla, varsinkin niillä mitkä tulee esim. iPodin mukana.
No joo kuuleehan tuon ,mutta vähän vaikeeta se on ku musa jokatapauksessa kuulostaa paskalta tolla yhdistelmällä. Jos tietää mitä kuuntelee, niin kyllähän niitä eroja löytyy, harmi vaan, että ne iPodin kuulokkeet joka tapauksessa vääristää aikalailla. Juu ka sille tyypille, joka sano, että löytyy niitä hyviä nappejakin, nii löytyy löytyy ja ihan pirun hyviä vielä.jpn kirjoitti: Kyllä tuon eron kuulee erittäin selvästi jopa iPodin mukana tulevilla napeilla. Esim Foo Fightersin One By One-levyn yläpää on ihan käsittämätöntä muusia. Sama toistuu monella muullakin levyllä jolla on paljon yläpään mättöä. Napeilla tai autossa tuota pystyy vielä jotenkin kuuntelemaan, mutta arvatkaapa mikä on lopputulos kun tuon polttaa CD:lle ja yritää kuunnella oikeilla stereoilla....
Joo, mutta se hyvä puoli tässä on, että edes jotkut ihmiset vielä ostaa Cditä ja mun ei tartte pelätä, että tuotanto loppuis. Ruvetkaa ostamaan vinyylejäkin.jpn kirjoitti: Huono bit-rate yhdistettynä aivottomaan, kuluttajan etujen vastaiseen DRM:ään ja varsin suppea valikoima on yhdistelmä jonka vuoksi en osta musiikkia iTMS:stä... Mikäli näistä kaksi (tai edes yksi) korjattaisiin, voisin harkitakin asiaa.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka