daemlich.net/7890
Niin, että silleen. Helposti tuntuu aukeavan tuo turvalukko... [:O]
Kensington lock auki tosta vaan
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kensington lock auki tosta vaan
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Re: Kensington lock auki tosta vaan
Viesti Kirjoittaja NOx »
Löytyykö samaa nelinumeroiselle numerolukolle?Jamac kirjoitti:Niin, että silleen. Helposti tuntuu aukeavan tuo turvalukko... [:O]
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
-
Viesti Kirjoittaja PeTe »
Firman proxy ei päästänyt saitille, mutta jos tuo on se video, jossa ravintelin pöydässä näytetään, miten helposti tuo aukeaa pahvista teippaamalla tehdyllä avaimella, niin voin sanoa, että tuo on harvinaisen monimutkainen tapa. Ainoa työkalu mitä tarvitaan on sopivankokoinen mustekynän hattu. Tuli avattua muutama talvella Montrealissa.
Alkuperäinen Kensingtonin numerolukollinen malli taitaa olla vain kolminumeroinen. Olen kyllä nähnyt klooneja nelinumeroisina.
Alkuperäinen Kensingtonin numerolukollinen malli taitaa olla vain kolminumeroinen. Olen kyllä nähnyt klooneja nelinumeroisina.
--
PeTe
PeTe
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eiks toi video ollu jotain wmv muotoa. Mun ei kone sellaisia avaa. Tarkoituksella.
Mulla on nelinumeroinen, mutta ei taida olla aito Kensington.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Hanki ukko safari (wmp pitää olla konella) niin se näyttää ton.MacFinn kirjoitti:Eiks toi video ollu jotain wmv muotoa. Mun ei kone sellaisia avaa. Tarkoituksella.
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."
-
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Ikivanha juttu. Sama pätee kaikkiin sylinteripesäisiin lukkoihin, oli käyttötarkoitus/sijoituspaikka sitten mikä vain. Ja aika hankalasti näytti tuossa avaavan...Jamac kirjoitti:daemlich.net/7890
mm. Kryptonitella on ollut jo pidemmän aikaa menossa massiivinen vaihtokampanja fillari- ja prätkälukoille.
-
Viesti Kirjoittaja holviala »
Heh. Joskus about 12-vuotiaana opettelin avaamaan numerolukkoja, 90% lukoista avautui alta minuutissa... Ainoastaan kalliit tarkkuuslukot jäi avaamatta.. Pienenä käytin taitoa siihen että kadulla kävellessä availin fillareista lukkoja ja laitoin ne toisiin pyöriin kiinni. Tosi kehittävääNOx kirjoitti:Löytyykö samaa nelinumeroiselle numerolukolle?Jamac kirjoitti:Niin, että silleen. Helposti tuntuu aukeavan tuo turvalukko... [:O]
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Eli: monirullaisen (yksi rulla per numero) numerolukon saa auki kun vetää salpaa kevyesti auki (tai whatever lukkomekanismi on kyseessä) ja rullaillee rullia yksi kerrallaan. Oikea kohta tuntuu rullassa selvästi (ainakin opettelun jälkeen)... Käydään rullat läpi yksi kerrallaan (mieluiten rivissä) ja lukko aukeaa.
Kassakaappityyliset yhden rullan monen numeron lukot vaativat vähän enemmän opettelua mutta kyllä nekin aukeavat, ainakin halvemmat ei niin tarkasti valmistetut.
Duunissa oli muutto about kuukausi sitten ja tavaroita pakattessa löydettiin kaapista yksi wanha läppäri numerolukolla lukitusta laukusta. Ajattelematta asiaa sen pidemmälle sain sen auki noin 10 sekunnissa....
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Lukkojen (ja muuten kaiken muunkin digitaalisen suojauksen) pahin ongelma on juuri se että ne on tarkoitettu avattaviksi.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja Kinos »
Jaa a, vaihtaiskohan ne mun 10 vuotta vanhan kryptoniten lukon uuteen...Tee-Rex kirjoitti:Ikivanha juttu. Sama pätee kaikkiin sylinteripesäisiin lukkoihin, oli käyttötarkoitus/sijoituspaikka sitten mikä vain. Ja aika hankalasti näytti tuossa avaavan...Jamac kirjoitti:daemlich.net/7890
mm. Kryptonitella on ollut jo pidemmän aikaa menossa massiivinen vaihtokampanja fillari- ja prätkälukoille.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja teroyk »
Kuka nyt wmp:tä käyttää, kun on vlcJezze kirjoitti:Hanki ukko safari (wmp pitää olla konella) niin se näyttää ton.MacFinn kirjoitti:Eiks toi video ollu jotain wmv muotoa. Mun ei kone sellaisia avaa. Tarkoituksella.
-
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
Kyllä, jos on sylinteriavaimella.Kinos kirjoitti:Jaa a, vaihtaiskohan ne mun 10 vuotta vanhan kryptoniten lukon uuteen...Tee-Rex kirjoitti:Ikivanha juttu. Sama pätee kaikkiin sylinteripesäisiin lukkoihin, oli käyttötarkoitus/sijoituspaikka sitten mikä vain. Ja aika hankalasti näytti tuossa avaavan...Jamac kirjoitti:daemlich.net/7890
-
Viesti Kirjoittaja Kinos »
Kiitokset, vaihdoin kummatkin Kryptonaten lukot samaan syssyyn...
Kerrankin oli hyötyä foorumeiden lukemisesta ![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka