Myyjä yritti höynäyttää
-
Myyjä yritti höynäyttää
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
Tyttö päätti ostaa graafisiin opintoihinsa sopivan koneen, eli iBookin. Hän meni viikko sitten oululaisen Mac-myyjän myymälään ja osti uuden iBookin hintaan 1069 - 10% opiskelija-alennusta. Onneksi kone jäi vielä firmaan, koska tytöllä ei ollut rahasummaa mukana.
Satuin soittamaan tytölle ja kysymään mac-uutisia.
"Ai heillä oli se kone suoraan varastossa. Ja hinta oli juuri tuo 1069 miinus opiskelija-ale. Hmm. Tarkistithan, että kone on sitä uutta pari viikkoa sitten julkistettua 1,33MHz mallia?"
"E-een. Se kuulemma ihan uusi kone, mikä niillä on varastossa. Täytyy soittaa. "
No, paljastui, että tytölle oli myyty se edellinen 1,2MHz iBook uutena mallina. Ilman sisäistä bluetoothia tietysti. Noin vain pokkana myyntimies sovelsi uuden (kalliimman) iBookin hintaa vanhaan varastosta löytyvään koneeseen.
(No, firman myyntimies on aiemmin kirkkain silmin väittänyt minulle, että hänen pöydältään löytyvä käytetty Mac-tarvike on sen takia kalliimpi kuin uusi, koska pöydältä löytyvä tavara on TESTATTU ja taatusti TOIMIVA...)
Ei hjuva ollengan.
-
Re: Myyjä yritti höynäyttää
Viesti Kirjoittaja TomTom »
- iPhone 3G 8GB 3.1
-
Viesti Kirjoittaja CaptainNapalm »
Tää on hyvä. Täytyypä joskus kokeilla.[:O]Turmeric kirjoitti:(No, firman myyntimies on aiemmin kirkkain silmin väittänyt minulle, että hänen pöydältään löytyvä käytetty Mac-tarvike on sen takia kalliimpi kuin uusi, koska pöydältä löytyvä tavara on TESTATTU ja taatusti TOIMIVA...)
-
Viesti Kirjoittaja bourbonstreet68 »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
(Niin, mä olen ADC student member -- se ehkä muutti alennusasiaa... Anywise, vanhan iBook-mallin myynti uutena ON EPÄILYTTÄVÄÄ! Myyjä ajatteli varmaan että teki palveluksen kun tarjosi vain vanhaa iBookia kertomatta uudesta mallista mitään eikä esim. yrittänyt houkutella neitoa päiväkahville.)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Äänestetään jaloillammen...elikkä varmistetaan ettei kukaan osta mokomalta huijarilta mitään. [:@]
-
Jos normaalit opiskelija-aleprossat ovat nousseet noin kovalle tasolle niin sanon että hip hei.
-
Viesti Kirjoittaja jsjoberg »
Pesismailan sijaan voisin suositella esimerkiksi kuluttajasuojalakia:bourbonstreet68 kirjoitti:Ostin hiljattain käytetyn auton eräästä autoliikkeestä. Myyjä lupasi 6kk takuun moottorille, vaihdelaatikolle ja voimansiirrolle. Muutaman viikon kuluttua huomasin pienehkön polttoainevuodon moottorissa. Myyjä ilmoitti että takuu ei koske moottoria. Nyt automaattivaihteistossa on häikkää. Saas nähä miten käy... (lainaan lapsilta pesismailaa tarvittaessa[;)])
"KUUDEN KUUKAUDEN VIRHEOLETTAMA
Jos tavarassa on virhe kuuden kuukauden kuluessa sen luovutuksesta ostajalle, vastuu virheestä on myyjän. Virheen oletetaan olleen tavarassa jo sen luovutushetkellä, normaalikaupankäynnissä kaupanteossa. Vastuusta vapautuakseen myyjän pitää kumota tämä nk. virheolettama. Näyttötaakka siitä, ettei tuotteessa ollut virhettä, on siis nyt myyjällä. Ennen lainmuutosta tämä näyttötaakka oli kuluttajalla, jos lisäetua antavaa takuuta ei ollut tai jos takuuaika oli päättynyt.
KUUDEN KUUKAUDEN SÄÄNTÖ MYÖS KÄYTETYN TAVARAN KAUPASSA
Käytetyt tavarat eivät tee poikkeusta kuuden kuukauden säännössä. Myyjän vastuulla on siis esimerkiksi virhe, joka ilmenee käytetyssä autossa kuuden kuukauden aikana kaupanteosta, jos myyjä ei pysty näyttämään, että virhe on syntynyt vasta luovutuksen jälkeen. Kyse voi tietysti olla myös esimerkiksi auton tavanomaisesta kulumisesta tai ostajan vastuulla olevasta vääränlaisesta käsittelystä."
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... =readdoc#3
Kovin anteliaita nuo myyjät nykyään, kun antavat tuotteille jopa ihan 6 kk:n takuut (ainakin rajoitetut) ;-). Kaverilleni yrittivät kaupata autokaupasta käytetyn auton kylkiäisiksi ihan kokonaista 3kk:n takuuta pientä lisämaksua vastaan...
P.S. Itse korjautin omaa käytettyäni myyjän laskuun ensimmäiset puoli vuotta ilman mitään ongelmia.
-
Viesti Kirjoittaja MoonMac »
Myyjä tilaa Applelta kasan iBookkeja (mitään tietämättä että kohta tulee uudet). Yrittää kaupata niitä, ja kun ei saa niitä kaupaksi niin huomaakin että ne ovat vanhentunut ja ne pitää myydä alihintaan eli toisinsanoen tappiolla.
Kaupan pitäminen ylhäällä vaatii tavaran myyminen voitolla ei tappiolla.
Myyjä teki tässä ihan oikein, ehkä olisin asiasta maininnut, että kyse on viikko pari vanhasta tuotteesta ja antanut jotain pientä vielä kaupan päälle.
-
Viesti Kirjoittaja Lakso »
Eipä niitä Oulussa montaa liikettä ole, mitkä uusia macceja myyvät. Ainakaan että oikein varastossa olisi. Veikkaisin että nimi alkaa S:llä ja loppuu sanaan store.kallekilponen kirjoitti:No liikkeen nimi vain tänne kissan kokoisilla kirjaimilla.
Äänestetään jaloillammen...elikkä varmistetaan ettei kukaan osta mokomalta huijarilta mitään. [:@]
Itse olen kyseisestä firmasta saanut aina hyvää palvelua. En kyllä ole uutta konetta sieltä koskaan ostanut.
-
Ei semmosia kasoja kekään tilaa. Korkeintaan voi olla tukkurilla varaus tietystä erästä ja ne koneet on tukkurin takana. Toisekseen, ei niin ammattitaidotonta Apple-myyjää voi olla olemassakaan että ostaisi fyysisesti omaan varastoonsa täyteen hintaan mainittavan kasan koneita joiden keskimääräinen päivityssykli on ollut jo aikaa ummessa. Ja jos on, omasta tyhmyydestä seurannutta vahinkoa ei todellakaan kuulu siirtää asiakkaalle; liiketoiminnan on oltava sen verran pätevästi hoidettua että satunnaiset muutaman kympin tai satasen pikkumokat kestetään.MoonMac kirjoitti:Noniin muistetaanpas myös myyjän näkökohta.
Myyjä tilaa Applelta kasan iBookkeja (mitään tietämättä että kohta tulee uudet). Yrittää kaupata niitä, ja kun ei saa niitä kaupaksi niin huomaakin että ne ovat vanhentunut ja ne pitää myydä alihintaan eli toisinsanoen tappiolla.
-
Viesti Kirjoittaja jsjoberg »
Mikäli myyjä nosti tuon "pari viikkoa vanhan tuotteen" (toivottavasti sentään 10/2004 -mallin) hintaa uuden mallin tasolle, niin se oli kai jotain muuta, kuin "ihan oikein"...
-
Minä olen nähnyt kaikenlaista vippasjuttua vuosien varrella. On myyty epäkuranttia tavaraa uutena, on myyty käytettyä uutena, on myyty vanhoilla hinnoilla, on myyty jotain muinaisia SCSI-skannereita Mac OS X -käyttäjälle sikahinnalla (2000€, kun vastaavan USB-skannerin olisi saanut 100€-200€ hinnalla) ja monta muuta.
Myyjä myy. Myyjä ei pohdii syntyjä syviä. Reipas myyjä ottaa rahasi, antaa vastikkeeksi kasan p***aa ja käy vielä höyläämässä pikkusiskoasi takahuoneessa. Ja viheltelee koko matkan kun käy pistämässä provikkansa pankkiin. Ei aivan tuulesta temmattu se huuli, jonka erään firman tj kertoi pikkusievässä: "Tiedäks, miks mun myyjät on niin pitkiä?" "???" "No siksi, että ne pystyy paremmin k*seen asiakasta silmään!"
Onhan niitä toisenkinlaisia myyjiä, tietty... Silti useimmilla tuntemillani huippumyyjillä on metsästäjän sielu, aina vainu päällä eikä pienimpiäkään tunnontuskia mistään.
(Tämä kyyninen viestini siis siksi, että en minä odottanutkaan muuta kyseisen firman myyjältä. Mielestäni oli itsestään selvää, että myyjä tarjoaa tietämättömälle asiakkaalleen vanhaa mallia uuden koneen hinnalla. Myös muistit Applen hinnoilla, vaikka ne olisivat omasta varastosta. Toisaalta kun sattui olemaan tuttu ihminen ostajana, oli kuitenkin velvoite kertoa tilanteesta.)
-
Viesti Kirjoittaja Apple Cider »
Kävin koeajamassa Honda Africa Twiniä ja ennen koeajoa myyjä lupasi moottorille ja voimansiirrolle 3 kk:n takuun. Koeajolla huomasin kytkimen luistavan penteleesti ja liikkeen pihaan palattuani kauppias kertoi auliisti paljonko kytkinremontti tulee minulle maksamaan jos ostan kyseisen pärrän.bourbonstreet68 kirjoitti:Ostin hiljattain käytetyn auton eräästä autoliikkeestä. Myyjä lupasi 6kk takuun moottorille, vaihdelaatikolle ja voimansiirrolle. Muutaman viikon kuluttua huomasin pienehkön polttoainevuodon moottorissa. Myyjä ilmoitti että takuu ei koske moottoria. Nyt automaattivaihteistossa on häikkää. Saas nähä miten käy... (lainaan lapsilta pesismailaa tarvittaessa[;)])
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Oletkohan Repe yrittäjä? Tai muuten yrittämisen, tietokonekaupan tai lottoamisen asiantuntija? Tiedätkö mikä on provisiopalkka ja kuinka monta pikkumokaa se kestää? Tiedätkö mikä on tilaus ja millä ehdoilla sen saa perua yritysten välisessä kaupassa?Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei semmosia kasoja kekään tilaa. Korkeintaan voi olla tukkurilla varaus tietystä erästä ja ne koneet on tukkurin takana. Toisekseen, ei niin ammattitaidotonta Apple-myyjää voi olla olemassakaan että ostaisi fyysisesti omaan varastoonsa täyteen hintaan mainittavan kasan koneita joiden keskimääräinen päivityssykli on ollut jo aikaa ummessa. Ja jos on, omasta tyhmyydestä seurannutta vahinkoa ei todellakaan kuulu siirtää asiakkaalle; liiketoiminnan on oltava sen verran pätevästi hoidettua että satunnaiset muutaman kympin tai satasen pikkumokat kestetään.
Ei nyt millään pahalla, mutta on niin helppo heitellä vaikka mielipiteitä ja faktoilta kuullostavia väitteitä tällaisissa foorumeissa. Oikeaa tietoa tapaa harvemmin. Olen mm. lukenut että moottoripyörien tarvikekaupassa myyntihinta on keskimäärin luokkaa 300 - 500% suurempi kuin ostohinta. Hmm, onkohan tuo totta?
-
Sanotaan niin, että olen viime ja tällä vuosituhannella myynyt näitä meille rakkaita vehkeitä kahdenkin jälleenmyyjän palveluksessa. En toki enää, nyt on toisia kuvioita. Siitä sopii päätellä tietämisistäni ihan mitä huvittaa. Ja minä sinun.NOx kirjoitti:Oletkohan Repe yrittäjä? Tai muuten yrittämisen, tietokonekaupan tai lottoamisen asiantuntija? Tiedätkö mikä on provisiopalkka ja kuinka monta pikkumokaa se kestää? Tiedätkö mikä on tilaus ja millä ehdoilla sen saa perua yritysten välisessä kaupassa?
Ei nyt millään pahalla, mutta on niin helppo heitellä vaikka mielipiteitä ja faktoilta kuullostavia väitteitä tällaisissa foorumeissa. Oikeaa tietoa tapaa harvemmin.
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Mieluummin olen päättelemättä. Menee kumminkin vikaan. Ala kuin ala, vuodessa ehtivät kuviot muuttua kovasti. Kysy vaikka lähimmällä Yamaha-kauppiaalta. Älä kysy semmoiselta joka myi Yamaha-merkkisiä moottoripyöriä kaksi vuotta sitten vaan ei enää.Repe Ruutikallo kirjoitti:Sanotaan niin, että olen viime ja tällä vuosituhannella myynyt näitä meille rakkaita vehkeitä kahdenkin jälleenmyyjän palveluksessa. En toki enää, nyt on toisia kuvioita. Siitä sopii päätellä tietämisistäni ihan mitä huvittaa. Ja minä sinun.
-
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Muistaakseni Applen Volvo 855 poistui muuten tuotannosta jo hetki sitten. Heh.
Mutta tää mun vanha Apple Helkama toimii edelleen hyvin, pakki puuttuu tosin vieläkin.
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Skannerit ovatkin oiva esimerkki: totta helvatassa kauppiaalla on moraalinen velvoite myydä hankintahinnaltaan 3000 e:n Agfan SCSI/FireW -ammattiskannerirautaa 200 e:llä koska markkinoille on tullut mainitun hintainen muovinen 200 g painava USB-skanneri jossa on sama 2400 ppi. Näino.Turmeric kirjoitti: on myyty jotain muinaisia SCSI-skannereita Mac OS X -käyttäjälle sikahinnalla (2000€, kun vastaavan USB-skannerin olisi saanut 100€-200€ hinnalla) ja monta muuta.
Ja sitten samalla logiikalla: kun Apple julkistaa uudet koneet 3-4 kk ennen kuin toimitukset Suomessa viimein alkavat, niin tällä samalla julkistamiskellonlyömällä vanhan mallin kauppa tulee loppua koko maassa. Koneita haluaville haetaan kuitenkin kolmen kuukauden ajan tukkurilta normaalihinnoiteltuja uusia vanhoja laitteita ja myydään ne 25% epäkuranttisuusalennuksella, joka myönnetään omasta lompsasta. Pahoitellaan ja korostetaan koneen surkeita ominasuuksia verrattuna tulevaisuudessa saatavilla olevaan tavaraan. Tottamooses, kauppahan on palveluala.
NÄLPY! (*
(*Kielenhuoltoliiton cyberkielen suomentamisprojektin suosituslyhennekokoelmasta, tarkoittaa Nauraen Ääneen, Lattialla Pyörien.
-
Viesti Kirjoittaja machawk »
Myyjä oli luvannut myös takuun, mutta tosi paikan tullen mitään takuuta ei sitten ollutkaan.
Nostin hirveän möläkän. Otin yhteyttä paikalliseen kuluttajaneuvojaan ja kirjoitin myyjälle kirjeen, jossa vaadin
myyjältä vastausta kahden viikon kuluessa. Liitteeksi ja pelotteeksi laitoin jonkun asianajotoimiston osoitteen.
No myyjä otti sitten vihaisena yhteyttä haukkui minut lyttyyn ja lopuksi sanoi, että veisin auton korjaamoon ja hän maksaisi kaiken.
Sinulla on täysi oikeus vaatia kaupan purkamista, ellei myyjä suostu korjaamaan vikaa.
Myyjänä tiedän kaikki nuo pykälät. Kuuden kuukauden aikana myyjällä on täysi vastuu, olettaen ettei auto maksanut alta 4000 €.
Auton hinta on nimittäin ratkaiseva tekijä. Halvasta autosta ei odoteta niin täydellistä.
-
Auto maksoi ??.000€. Myyjä on pariinkin otteeseen esitänyt että ostaa auton takaisin mutta minä en siihen suostu, vika ei sillä poistu. Etsin just tätä autoa monta kuukautta enkä millään jaksais enää aloittaa alusta. Vien auton ens viikolla jällen korjaamolle. Automaattivaihteistoon vaihdetaan lisää osia. Kyllä tämä asia näyttää etenevän pikkuhiljaa kunhan viitsii tapella jokaisesta asiasta viikon [:@].machawk kirjoitti:Sinulla on täysi oikeus vaatia kaupan purkamista, ellei myyjä suostu korjaamaan vikaa. Kuuden kuukauden aikana myyjällä on täysi vastuu, olettaen ettei auto maksanut alta 4000 €.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Lakso kirjoitti: Itse olen kyseisestä firmasta saanut aina hyvää palvelua. En kyllä ole uutta konetta sieltä koskaan ostanut.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Lakso »
Kyllä sieltä välillä uusiakin saa[:D]BugsBunny kirjoitti:Lakso kirjoitti: Itse olen kyseisestä firmasta saanut aina hyvää palvelua. En kyllä ole uutta konetta sieltä koskaan ostanut.[:P]Kuulostaa ihan siltä, ettei kyseisestä firmasta UUSIA koneita saakaan.
Takkusta on kyllä täällä pojohosessa tuo mac-kauppa, vähän kuin sivubisneksenä myyskentelevät[:)]
Olivat muuten laittaneet nuo iBookit tarjoukseen.
12" 1.2GHz 256MB 949 euroa.
12" 1.33GHz 256MB 1099 euroa.
Kannattaskohan ostaa?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka