Mistä musiikkia
-
Mistä musiikkia
Viesti Kirjoittaja Medic »
-
Re: Mistä musiikkia
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja iHanaa »
Kaupasta. Maksutapoina käteinen, pankki- ja luottokortti. CD:t toimivat käsittääkseni macissa, kuulemma jopa paremmin kuin windowsissa.Medic kirjoitti:Mistä ihmiset joilla ei ole luottakorttia ostavat musiikkinsa? Kyselin HS:n sivuilla olevasta palvelusta koska heidän systeeminsä käytettävissä Macillä, ja vastaus oli että näillä näkymin ei koskaan. Eli mistä musiikkia kun ei visaa joka vinkuisi?
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
Näin on. Ei ole sellaista levyä löytynyt, jota ei kone soittaisi. Kaikki kopiosuojatutkin pelaavat (ja myös kopioituvat) iloisesti, toisin kuin vaikka auton soittimessa. Vaikka esim. cd-kotelo nimenomaan kertoisi ettei soi Macintoshissa.iHanaa kirjoitti:CD:t toimivat käsittääkseni macissa, kuulemma jopa paremmin kuin windowsissa.
-
Viesti Kirjoittaja alspe »
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
On muuten kumma juttu, että kaikki kopiosuojatut levyt ovat toimineet reilun neljän vuoden mac-käytön aikana. Standardiasemia näissä kai käytetään, ja estot kohdistuvat laitteeseen eikö vain? Toimiiko suojaus Windows-koneissa?Mac Classic kirjoitti:Ei ole sellaista levyä löytynyt, jota ei kone soittaisi. Kaikki kopiosuojatutkin pelaavat (ja myös kopioituvat) iloisesti, toisin kuin vaikka auton soittimessa.
Olen ihmetellyt usein, miksi suojauksia tehdään jos ne ei häiritse muuta kuin autossa kuuntelemista.
-
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
Tätä olen aina itsekin ihmetellyt!!alspe kirjoitti:Kaupasta hyvinkin, ei pysty ymmärtämään albumin ostamista 10-13 euron hintaan sähköisenä, kun cdon:ista tms. saa 17-18 euroon mitä vaan. Ihan oikean levyn ja kansipaperit ym. Yhden biisin ehkä mutta...
Ei tulisi mieleenkään ostaa pelkkää musiikkia tohon hintaan kun muutaman euron lisäpanostuksella saa koko paketin mistä se on helppo sitten haluttaessa ripata koneelle. Toisaalta jotkut ilmeisesti pitävät CD-levyjä vaan tilaa vievinä.
Toisaalta jos ostaa uuden levyn, kopioi sen koneelle ja myy uuden veroisena pois niin siinä ei montaa euroa jää häviölle joten näin saisi sen sinne koneelle vain parilla eurolla ja halutessa todennäköisesti myös paremmalla äänellä. Vähän säätöähän siinä olisi, mutta näin teoreettisesti ajatellen noinhan se menisi.
Itse toisaalta ostelen edelleen myös vinyyleitä joita sitten äänitän halutessa koneelle ja kuuntelen sitten sieltä. Mulla pitää vaan olla se alkuperäinen olemassa tai musiikki ei kuulosta samalta ja tottahan se on ettei se mp3 tms pakattu formaatti sama olekaan vaikkakin HYVIN harvoin niissä huomaa mitään eroa cd-tasoiseen laatuun. Ero on kuitenkin olemassa; se ei ehkä ole iso, mutta ero se on pienikin ero...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ja laiskalle netistä ostaminen on ihan liian helppoa, tänäänkin tuli ostettua muutama biisi Johnny Cashilta.
Saahan niihin levykannet, ostetuihin, moneen tulee muukin kansiaineisto.
Siellä ne mun CD:t kerää pölyä. Tosi harvoin tulee pideltyä. Kaikki on koneella ja se mikä ei ole, siirtyy vinyyliltä Amadeuksen kautta iTunesiin pikkuhiljaa.
Autoa varten aina joskus polttelen CD:lle, mutta onhan iPod...
Ja toi osta, rippaa ja myy pois ei sovi mulle, olen hamsteriluonne, se mikä hyllyyn joskus tulee, pysyy siellä.
-
No mutta tossahan nyt on ihan selkeä ero kun toinen on digitaalista ja toinen analogista. Itse olen sitä mieltä, että kaikkein paras (aidoin) ääni on nimenomaan vinyylillä soitti sitä sitten missä stereoissa vaan.MacFinn kirjoitti:Tällainen vanha pieru, joka on ikänsä kuunnellut kämysiä stereoita, viimeset 30 vuotta samoja, ei ymmärrä mitään eroa AAC:n ja vinyylin välillä.
Edellä lähinnä tarkoitin sitä, että CD:llä on kuitenkin _oikeasti_ parempi ääni kuin missään pakatussa formaatissa vaikka sitä ei oikeasti todellakaan huomaan varsinkaan jos kyseessä on jonkun isomman firman viimeisen päälle miksattu tuotos. Ton eron huomaa (jos huomaa) lähinnä pienempien lafkojen tuotoksissa eli ns. underground-levyissä joissa saattaa olla esim. bassot tms miksattu alunperinkin vähän vituralle joka sitten korostuu ikävällä tavalla esim. mp3-muotoon ripattuna. Harvinaista tämä kyllä on, mutta muutama tapaus on tullut eteen. Kyllä, olen musiikin suurkuluttaja!
Tämän kyllä itsekin allekirjoitan aivan täysin! Toi nyt oli vaan esimerkki. Itsekään en ikinä myy mitään vaikka en tekisikään ko. tavaralla enää yhtään mitään enkä varsinkaan myy levyjäni.MacFinn kirjoitti:Ja toi osta, rippaa ja myy pois ei sovi mulle, olen hamsteriluonne, se mikä hyllyyn joskus tulee, pysyy siellä.
-
Viesti Kirjoittaja mestari hiltunen »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Kiitos vinkistä! Eikä tää ole mitään vinoilua. Tähän aion varmasti perehtyä kunhan pääsen kotiin...mestari hiltunen kirjoitti:Hifistelyt kuuseen! Imase netistä SIDplayer ja sit lataat joltain sideille omistautuneelta sivulta 50 megasen musapaketin C64Music.
C64:n musat on kuitenkin niiiiin aitoja kun vaan voi olla ja luonnollisesti ihan eri asia kuin ns. oikea musiikki.
-
Viesti Kirjoittaja mestari hiltunen »
-
Joo mutta ei ole "sama" aito kuin ostettu, IMO. Kyllä ne kuvat näkee netistä laillisesti, mutta se vasta on säätämistä kun alat kuvia printtailemaan ym.MacFinn kirjoitti: Saahan niihin levykannet, ostetuihin, moneen tulee muukin kansiaineisto.
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
-
No tietenkin siks, että niitä pystyy hiplaamaan, haistelemaan ja maistelemaan. Vrt. oikea nainen vs. kuva näytöllä.thebanzai kirjoitti:Miksi ne pitäisi saada paperille?
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Paras kommentti tähän mennessä! Ja olen vielä samaa mieltä.iHanaa kirjoitti:No tietenkin siks, että niitä pystyy hiplaamaan, haistelemaan ja maistelemaan. Vrt. oikea nainen vs. kuva näytöllä.
-
Kätevyys vie kuitenkin voiton, itse olen uudet levytkin vetäissyt AACina hyvällä laadulla koneelle ja levy+kansi on jossain laatikossa tallessa. Ero tässä siihen oikeaan naiseen on se, että musiikissa kaiketi se kuultava ääni on tärkeintä.
edit: sitä paitsi cd-kotelot ovat _niin_ masentavia.. kun vertaa vaikka vinyylikansiin.
-
Vinyylit olivat tosiaan ihan oma lukunsa, ei siitä mihinkään pääse. Ja aika harvoin noita cd:n kansi tulee hiplailtua, mutta silloin kun moinen halu iskee, ei mikään jpeggi "The Wallin" kannesta sitä korvaa. Joka onneks löytyy ihan vinyylinä, koneella sitten..öh..kaverin cd:ltä kopsattuna.thebanzai kirjoitti:No se on kyllä totta. Eikä printatut kuvat haise levyille.
Kätevyys vie kuitenkin voiton, itse olen uudet levytkin vetäissyt AACina hyvällä laadulla koneelle ja levy+kansi on jossain laatikossa tallessa. Ero tässä siihen oikeaan naiseen on se, että musiikissa kaiketi se kuultava ääni on tärkeintä.
edit: sitä paitsi cd-kotelot ovat _niin_ masentavia.. kun vertaa vaikka vinyylikansiin.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
-
Vinyylien kanssa touhuaminen on niin muotia, että pitäisikö alkaa keräämään c-kasetteja.. ja kuuntelisi niitä vaikka kämäisellä mankalla
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
edit: tai olishan mulla optio yhteen kelanauhuriinkin..
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
1. Ei tarvitse ostaa koko levyä yhden kappaleen takia
2. Musiikin saa heti.
3. Ei tarvitse pelata fyysisten levyjen, koteloiden ja kansien kanssa.
-
Itse olen sellainen musiikin kuuntelija, että jos jokin bändi on hyvä niin se kaikki biisit on hyviä, pakko olla. Eli kuuntelen koko levyjä. Ostan levyjä arvosteluiden perusteella ja keskustelupalstojen suositusten prusteella.
Mä en ole jotenki ikinä ymmärtynyt sitä kun jotku sanoo : "tää nyt hyvää musaa" tai "sillä on vaan parin hyvää biisiä, muut on XXXX"[:S]
-
Viesti Kirjoittaja bryan »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka