Siis mitä?
Uskooko porukka oikeasti että se Steve tarkoituksella maanitteli joka kerta kun yritti jotain mediaa näyttää Mac miniltä että se oli tekaistu juttu. Sehän meni samassa hommassa sekaisin sen kaukosäätimenkin kanssa ja painoi siinä säheltäessä kahteen otteeseen väärää nappiakin kun pasmat oli ihan sekaisin?!?
- Aluksihan Steve sanoi "olen mielissäni kun voin näyttää Front Row Intel Mac minissä"
- Sen jälkeen hän köhi ja sanoi
"Anteeksi, minun täytyy hörpätä vettä tässä välissä "
- Sitten kun Front Rown avasi hän sanoi: "Näin helppoa se on. Ja nyt voin katsoa minun kuvia, DVD:tä, videoita ja mennäänpä musiikkiin....tästä voidaan valita Shuffle (satunnaistoisto).....
You don't have any songs in your iTunes library
"Voi herran jumala, he unohtivat siirtää sisällön Mac miniin..." ihmiset alkavat hymähtää ja Steve koittaa korjata tilanteen
"ÖÖÖööö.....odottakaa hetki, mennäänpä takaisin....(valitaan) kappaleet ja..."
"Voi vitsi.....no...... he (työntekijät) unohtivat siirtää sisällön tähän Mac miniin joten näytetään sitten niitä uusia ominaisuuksia Front Row" mihin toimittajat nauravat....Steve selaa vinhaa vauhtia takaisin ja klikkaa epähuomiossa taas Shuffle Songs...
Steve jo hieman harmistuneena sanoo
"Anteeksi...painoin väärää nappia....aaa....Shared Music" ja sen hän valitsee...."Me olemme kehittäneet tekniikan nimeltä Bonjour..pla...pla..plaa...valisen nyt Shared Music ja Phill istuu tässä vieressä ja hänellä on kannettava" naurua yleisöstä...ja siihe Steve leikkisästi sanoo
"Ja hänellä on sisältö mitä piti olla tässä koneessa" naurua yleisöstä...Steve valitsee shared music ja löytää Phi's MacBook Pro "Ja se löytää automaattisesti Phillin MacBook Pron...pla..pla..pla" sitten se selaa musiikkilistaa todella nopealla selauksella ja se jää johonkin Cocaine Blues kappaleeseen.....yleisö nauraa ja Steve jatkaa selaamista johonkin muuhun kappaleeseen....valitsee Audislaven biisin ja soittaa sitä jonku aikaa...."Aika hienoa..ja nämä kaikki
löytyy Phillin PowerBookista tai siis MacBook Prosta....anteeksi..."ja se tulee Bonjour ja langattoman verkon yli suoraan Front Row:n.....sitten voidaan katsoa kuvia mitä Phillin koneesta löytyy...." kun Steve huomaa että ei siellä ole muuta valintaa kuin Shared Photos hän siihen sanoo
"No eipä niitäkään minulla ole joten parempi katsoa niitä Phillin kuvia".....sitten näytetään kuvia jonka jälkeen Steve sanoo "ja mennäänpä katsomaan videoita"...oletusvalintana on Shared Video....Steve hieman empii (varmaan miettii onkohan siinä Mac minissä niitäkään mutta ottaa riskin) jonka jälkeen sanoo "katsotaanpa TV ohjelmia (Mac minillä)"
You don't have any TV shows in your iTunes library
Tähän Steve sanoo jo hieman turhautuneena
"Joopa joo....eihän sellaisia minulla olekaan (tässä minissä)...anteeksi taas..." Sitten alkaa selaamaan Phillin konetta ja sanoo "Meidän täytyy taas mennä selaamaan Phillin MacBook Pro:ta "...lopuksi sanoo " ja uudet päivitykset tulevat mac minille ja
kaikille muille koneille joissa pyörii Bounjour....anteeksi siis Front Row "
Tästä me Mac fanit päättelemme ja ihmettelemme:
a) Miksi Steve köhi ja joutui hörppäämään vettä pyydellen anteeksi? Onko sillä Lintu influenssa?
b) Steve mokaili koko ajan koska se oli tarkoituksella lavastettu juttu jolla haluttiin näyttää Bonjour, ei niinkään Mac miniä joka oli Intel pohjainen.
c) Miksi Steve sanoi yhdessä vaiheessa selvästi Phillin PowerBook? Onko nimi vaihtumassa tai tuodaanko joku uusi PowerBook malli mistä ei vielä julkistettu?
d) Melkein tahallaan varmaan se sekoitteli noita Bonjour ja Front Row nimiä keskenään joten uskon että Front Row nimetään jossain vaiheessa tuo Front Row nimi vaihtuu Bonjour koska onhan Steve aina vähän digannut ranskaa.
Mielestäni edellisiin ihmeellisyyksiin ei ole muita syitä kuin:
a) ihan normaalia köhimistä mitä Steve Jobs on harrastanut niin kauan kuin minä olen niitä Keynoteja katsonut näinä muutamina vuosina
b) Steve mokaili ihan vahingossa ja sillä meni vähän sekaisin tuo esittely koska koneessa ei ollut sisältöä
c) PowerBookin maininta oli tahaton koska PowerBook on iskostunut ihmisten mieliin että näin lyhyessä ajassa voi hyvinkin tulla tahattomia lipsauksia.
d) Steve sanoi tahattomasti Front Row:ta Bonjouriksi koska puhuttiin koko ajan sekä Bounjourista että Front Row:sta.
Kovin monta kertaa pyyteli anteeksi ja manaili tilannetta mutta että tuo oli teidän mielestä lavastettu. Voi ei mitä porukkaa!!!
"Oli todella "sattuma" muuten että juuri Philin kone sattui olemaan samassa verkossa, ettei mitään muita koneita ollut," No tuo Bonjour löytää kaikki iTunekset (uutuutena ne näkyy myös Front Row:ssa ja Bonjour tuki on nyt myös iPhotossa) oli verkko mikä tahansa. Itse löysin yhden tutun koneella liudan jaettuja iTunes soittolistoja vaikka en naapurien WLAN verkkoon päässytkään salauksen takia. Mieti sitä. Ja eiköhän se Bonjourin esittely olisi kuulunut muutenkin ohjelmistoon kun se oli uutta Front Row:ssa.
Meininki täällä kohta menee samaksi kuin sen isonäyttöisen Video iPodin jonka kuvat julkistettiin muutama päivä ennen näitä messuja. Kuvan tehnyt tekijä pisti levitykseen videon jossa hän näytti miten se feikkikuva oli tehty Photoshopin avulla mutta sen jälkeen kaikkein kovimmat Mac fanit eivät uskonut sitä koska siinä videosta löytyi pahimpien Mac fanittajien mukaan kummia epäkohtia verrattuna "oikeaan" JPG kuvaan mitä netistä löytyi. Vahvasti epäiltiin että itse Apple oli tuon videon väsännyt jotta kaikki luulisivat "oikeaa" kuvaa feikiksi. Minua tilanne nauratti ja eipä sitä iPodia noilla messuilla näkynyt.
Ja tässä oikean kuvan ja videon epäkohdat: