Olen vakavasti harkinnut mp3-soittimen ostoa. Nyt vaihtoehtoina tuntuu olevan iPod ja Rio Karma. iPodin etuna on mukava ulkonäkö, mutta Karmalla tuntuu olevan etuna ogg-tiedostojen toisto, sekä ethernet- ja RCA-liitännät. Kummankin "huonona" ominaisuutena on kovalevy, joka mielestäni on erittäin helposti särkyvä osa.
No tolla Linuxilla iPodissa saa, jollei ehkä nyt(?), mutta kohta soitettua Ogg:kin.
Kovalevy ei ole "huono" ominaisuus. Vai jaksatko tosiaan latailla aina ja iankaiken niitä biisejä edestakaisin sinne flash-muistiin sen mukaan mitä huvittaa milloinkin kuunnella? Mulle henk'koht' riittä iPod mini, mutta se on varma, että alle gigan musitilla ei tee juuri mittään. Nolona tunnustaen, että vasta nyt kohta vuoden ajan koneen omistaneena aloin täyttämään koneeseen rokkia ja bluesia, mulla on nyt vasta yhdeksän cd:tä tuolla arkistossa ja jo 720 megaa on mennyt.
<I>mulla on nyt vasta yhdeksän cd:tä tuolla arkistossa ja jo 720 megaa on mennyt</I>
Mulla IBookin CD-asema jauhaa ja jauhaa. Tänään on tultu ripattua varmaan jo joku 60 levyä! 4,59 gigatavua yhteensä Sunnuntaista lähtien... Ja kasvaa koko ajan. Tällä hetkellä menee Metallican Ride The Lightning...
RCA-liitännät saa iPodiin kun pitkällisen vakavan harkinnan jälkeen hankit väliplugin joka muuntaa kuulokkeiden pistokkeen RCA:ksi, jolloin voit käyttää liitosjohtoina kaikkia tavallisia RCA-kaapeleita, tai sitten välijohdolla, jossa toisessa päässä on RCA:t ja toisessa päässä kuulokepistoke. Kustannus pari euroa.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
"Niin, siis mulla onkin pakkaus AAC ja 192,
Ämppäri aikoina käytin VBR:rää ja 192.. "
no saakeli... olenkohan vahingossa varmuuskopioinut jotain tonne music hakemistoon kun se jo noin iso on... Tai sitten toi mun musa ei pakkaann u kovin pieneen?... Pitäskö muka ihan kattoa ...eeeiii...
<I>no saakeli... olenkohan vahingossa varmuuskopioinut jotain tonne music hakemistoon kun se jo noin iso on... Tai sitten toi mun musa ei pakkaann u kovin pieneen?... Pitäskö muka ihan kattoa ...eeeiii...
</I>
Siis ihan järkevältä toi sun tilankäyttö tuntuu olevan. Musiikkihan on 128kbit/s-koodaustapaa käyttäen noin 1/10 alkuperäisestä...
Itselläni CD:t menee kovalla vauhdilla koneelle. Koodaus AAC ja 256, ei sen alle ruveta edes hommiin 2700 biisi kasassa ja 22 gigaa levyä menny. Noh vielä ois parisensataa levyy jäljellä. Milloinkohan tulee niitä isompia iPodeja
Mä kanssa mietin pitkään, että millä bitratella rupeis levyjä rippaamaan. Totesin, että kun on tullut jo useampi vuosi tuhottua kuuloa oikein perusteellisesti, niin 192 AAC on ihan riittävä - 256 kuulostaa jo mielenkiintoiselta . Toi on vaan niin puuduttavaa puuha, että en oo saanu kun vasta 50 levyä (ja aiemmin mp3:ksi ripatut vinyylit) siirrettyä kovolle. Tilaa onneksi on, mutta vähintään 80 gigan iPod olis kohta ihan kiva juttu (iPod kun olis ihan kiva, mutta 40 gigaa ei riitä ). Mun biisilistaa voipi pälyillä täällä:
Viimeksi muokannut Mikko, 2.7.2012 klo 22.25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, saas nähä tyssääkö munkin projekti. 60Gt:stä on nyt musiikkia 15,25 Gt:tä, eli jo yli neljännes. Kun saan urakkani valmiiksi määrä on varmaan joku 22 Gt:tä. Eli yli kolmannes musiikkia. Pitänee varmaan tosissaan harkita tota lisäkovoa, jos sinne siirtäisi kaiken musiikin, elokuvat ja valokuvat ja miksei koko user-kansiota.
Mahtaakohan olla edes mahdollista. Alias ei varmaan toimi, mutta symbolinen linkki voisi pelittää. Ainoa huono puoli siinähän olisi se, että sitten pitäisi aina pitää lisäkovokin mukana, ja esim matkalla se ei toimisi. Joten kyllä kannettaviin tarvitaan isommat levyt...(kun joku kaveri ihmetteli kun hankin noinkin ison, kun sillä oli 20Gt:tä ja vielä paljon tyhjää)
Mä kun en alle 160 kilolla pakattua musaa kuuntele.... Niin, siis mulla onkin pakkaus AAC ja 192,.... Koodaus AAC ja 256, ei sen alle ruveta edes hommiin...iPod kun olis ihan kiva, mutta 40 gigaa ei riitä...
Mun isi on vahvempi kuin teijän.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
Nonniin! Tulipahan kaik' ripattua... 18,13 Gigatavua 3793 kappaletta ja n 238 tuntia musiikkia... Nyt tekisi mieli ottaa varakopsut, ettei tarttis tehdä kaikkea uudestaan, mutta tohon menis ainaskin 27 CD-levyä.. Saapi nähdä jaksaako nähdä vaivaa...