Applen tuotteiden rekisteröinti
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
17 viestiä
• Sivu 1/1
-
Applen tuotteiden rekisteröinti
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
Rekisteröin muutaman tuotteen sivulla:
https://register.apple.com
Nyt minua alkoi kiinnostamaan mitä kaikkia tuotteita/laitteita olen jo rekisteröinyt, mutta en löydä mistään sivua josta omia tuotetietoja voi tarkastella. Oletteko te löytäneet kyseistä sivua?
https://register.apple.com
Nyt minua alkoi kiinnostamaan mitä kaikkia tuotteita/laitteita olen jo rekisteröinyt, mutta en löydä mistään sivua josta omia tuotetietoja voi tarkastella. Oletteko te löytäneet kyseistä sivua?
-
Re: Applen tuotteiden rekisteröinti
Viesti Kirjoittaja mercury »
Toivottavasti saat enemmän vastauksia kuin kysyjä tässä: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=79395
-
-
-
Viesti Kirjoittaja jamo »
Mitä hyötyä kenellekään kuluttajana on ollut siitä, että rekisteröi mitään ostamaansa valmistajan sivuilla? Kertokaa toki kokemuksianne ja valaistaa tietämätöntä.
1. Onko se takuun tai puhelintuen saatavuuden ehto? Tuskin Suomessa.
2. Saako jotain "erikoistarjouksia" uusista tuotteita, joita joku hyödyntää?
3. Muuta, mitä?
2. Saako jotain "erikoistarjouksia" uusista tuotteita, joita joku hyödyntää?
3. Muuta, mitä?
--This line not left blank intentionally--
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Monissa softatapauksissa voi olla edellytyksenä päivitysten lataamiseen.jamo kirjoitti:Mitä hyötyä kenellekään kuluttajana on ollut siitä, että rekisteröi mitään ostamaansa valmistajan sivuilla?
Laitetapauksissa taas puolestaan edellytys firmware-päivityksiin tai verkon kautta tapahtuvaan tukeen.
-
-
Viesti Kirjoittaja jamo »
No tässähän jo pari pointtia tuli. Olen kai itse niin tunnollinen että löydän aina jemmaamani kuitit, jos en ihan heti, niin ainakin pienen penkomisen jälkeen. Toki nopeaa tai ihan helppoa se ei ehkä ole.
Mitä laiteajureihin tulee, olen täydellisesti onnistunut missaamaan kaikki laitevalmistajat jotka vaativat tuotteen rekisteröinnin päivityksien downloadaamiseksi.
Mitä laiteajureihin tulee, olen täydellisesti onnistunut missaamaan kaikki laitevalmistajat jotka vaativat tuotteen rekisteröinnin päivityksien downloadaamiseksi.
--This line not left blank intentionally--
-
-
Viesti Kirjoittaja bloof »
Itsellä ainakin iPodin hajotessa huollon tilaus ei netin kautta onnistunut, vaan pukkas jotain viestiä "takuusi on umpeutunut". Soitto Applelle hoiti takuuasian, ja mies langanpäässä taisi sanoa tuosta jotain että joskus kun tuotetta ei ole tietokantaan rekisteröity, voi tulla ongelmia huoltoa hankkiessa netin kautta.jamo kirjoitti:Mitä hyötyä kenellekään kuluttajana on ollut siitä, että rekisteröi mitään ostamaansa valmistajan sivuilla? Kertokaa toki kokemuksianne ja valaistaa tietämätöntä.
Installed Windows to a black & white TV, the motherfucker gave me a bluescreen.
-
Re:
Viesti Kirjoittaja ER »
Upataanpa taas vanhaa. Onko tilanne edelleen sama eli kannattaisi rekisteröityä mahdollisia päivityksiä ajatellen? Ja minkä tyyppiset ohjelmat tai päivitykset ovat esim. viimeisen parin vuoden aikana vaatineet rekisteröitymisen?mercury kirjoitti:Monissa softatapauksissa voi olla edellytyksenä päivitysten lataamiseen.jamo kirjoitti:Mitä hyötyä kenellekään kuluttajana on ollut siitä, että rekisteröi mitään ostamaansa valmistajan sivuilla?
Laitetapauksissa taas puolestaan edellytys firmware-päivityksiin tai verkon kautta tapahtuvaan tukeen.
Olen ollut MB-käyttäjä noin vuoden enkä ole rekisteröitynyt enkä ole toisaalta havainnut siihen mitään tarvetta. Softana minulla on perushuttu mitä koneen mukana on tullut, Garagebandit, iMoviet sun muut sellaiset. Erikseen hankittua kaupallista Apple-softaa ei ole ollut, mutta nyt on hankintaprosessi menossa Aperturesta. Vaatiiko esim. sen päivittäminen jatkossa rekisteröitymisen?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mä nyt käännän tän toisinpäin: onko siitä rekisteröimisestä jotain haittaa?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja ER »
Bonuskysymys:
Mistä ihmeestä löydän koneesta iLifen ja OS X:n tuotekoodit? Läppärien sarjanumerot löysin Järjestelmän kuvauksen kautta mutta iLifen ohjelmista, järjestelmän kuvauksesta tai järjestelmäasetuksista en löydä softien koodeja. Google kertoo kyllä ystävällisesti retail-pakettien koodit, mutta nehän lienevät eri tuote?
Mistä ihmeestä löydän koneesta iLifen ja OS X:n tuotekoodit? Läppärien sarjanumerot löysin Järjestelmän kuvauksen kautta mutta iLifen ohjelmista, järjestelmän kuvauksesta tai järjestelmäasetuksista en löydä softien koodeja. Google kertoo kyllä ystävällisesti retail-pakettien koodit, mutta nehän lienevät eri tuote?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Pieni pyyntö, jos löydät moiset, kerro meille muillekin mistä sait. Minä en ole seitsemän vuoden aikana vielä löytänyt, en koneen mukana tulleilta, retail family packeista tai singleistä. Vain iWorkin olen löytänyt.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja ER »
Rekisteröintisivu neuvoo katsomaan järjestelmän kuvausta ja
Ja kissan pissat. Minulla ei ole koko tilausnumerokohtaa.1. Tuotteen pakkaustarra
Yleensä tuotekoodi (MPN) näkyy tuotepakkauksen uloimmassa tarrassa lähellä viivakoodia.
takaisin ylös
2. Järjestelmän kuvaus -ohjelma (Ei ehkä ole saatavilla kaikissa järjestelmissä.)
Jos käytössäsi on Mac OS X:
1. Osoita Dockissa Finderin symbolia.
2. Valitse Siirry-valikosta ”Ohjelmat”. Näkyviin tulee Finderin ikkuna, jossa on luettelo ohjelmista.
3. Avaa Ohjelmat-kansioon sisältyvä Lisäohjelmat-kansio.
4. Avaa ”Järjestelmän kuvaus”. Näkyviin tulee ikkuna, jossa on tietoja tietokoneesta.
5. Osoita "Järjestelmän kuvaus" -kohtaa.
6. Tietokoneen tuotekoodi eli MPN näkyy "Laitteiston yleiskatsaus" -osiossa Tilausnumero-kohdan vieressä.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Vai Sarjanumero: -kohdassa?
Eli viimeisenä listassa.
-Harri
Eli viimeisenä listassa.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja ER »
Tuo on koneen/raudan numero ja se kelpaa kyllä. Tarkoitus oli rekisteröidä nyt OS X, mutta eipä taida olla vaivan arvoista. Ehkäpä näitä esiasennettuja ei ole tarkoitettukaan rekisteröitäviksi.harri kirjoitti:Vai Sarjanumero: -kohdassa?
Eli viimeisenä listassa.
17 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka