Zippausohjelmaa?
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Zippausohjelmaa?
Viesti Kirjoittaja Riku7 »
Etsin ilmaista ohjelmaa .zippien tai/ja .rarien tekoon. StuffIt expanderhan toimii oikein hyvin tuohon avaamiseen, mutta luonti..?
• MacPro5,1 2 x 2,4 GHz 6-Core Intel Xeon • iMac G4 1Ghz 17" • iBook G3 blueberry clamshell •
-
Re: Zippausohjelmaa?
Viesti Kirjoittaja freemem »
hiiren kakkosnäppäin tiedoston/hakemiston päällä ja -> luo arkisto = zipRiku7 kirjoitti:Etsin ilmaista ohjelmaa .zippien tai/ja .rarien tekoon. StuffIt expanderhan toimii oikein hyvin tuohon avaamiseen, mutta luonti..?
-
Viesti Kirjoittaja Skarsnak »
Finder tekee jo ihan itse zippiä. Tiedoston tai kansion päällä oikea klik, ja luo arkisto.
Rareja tekevää ohjelmaa voisit etsiä vaikkapa version trackerista
Rareja tekevää ohjelmaa voisit etsiä vaikkapa version trackerista
-
Re: Zippausohjelmaa?
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Eli meille yksinappisten omistajille ctrl-klikkaus.freemem kirjoitti:hiiren kakkosnäppäin tiedoston/hakemiston päällä ja -> luo arkisto = zip
-
-
Viesti Kirjoittaja Riku7 »
Oho, kiitos. Onpa hienoa.
Olen edelleen vasta Maciin siirtynyt, yllättyy koko ajan miten paljon tässä onkin kaikkea jo valmiina. Olen tottunut ajattelemaan Windowsin tavoin että kaikkea varten täytyy aina olla jotain lisää.
Olen edelleen vasta Maciin siirtynyt, yllättyy koko ajan miten paljon tässä onkin kaikkea jo valmiina. Olen tottunut ajattelemaan Windowsin tavoin että kaikkea varten täytyy aina olla jotain lisää.
• MacPro5,1 2 x 2,4 GHz 6-Core Intel Xeon • iMac G4 1Ghz 17" • iBook G3 blueberry clamshell •
-
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Onhan tuo OSX mahtava käyttis, mutta eikös nää zippausominaisuudet ollu ihan WinXP:ssäki?nuuska kirjoitti:Ei oo totta! Kyllä tää OSX ja Mac osaa yllättää!
Hienoa ja kiitos vinkistä!<3
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja ATomiH »
Kyllähän nuo. Ehkä hieman tyhmästi kauhean valikkokikkailun takana tuo zipin luonti XP:ssä.MasBe kirjoitti:Onhan tuo OSX mahtava käyttis, mutta eikös nää zippausominaisuudet ollu ihan WinXP:ssäki?nuuska kirjoitti:Ei oo totta! Kyllä tää OSX ja Mac osaa yllättää!
-
Viesti Kirjoittaja iHanaa »
Jep. Kauheeta valikkokikkailua. Hiiren kakkosnapilla valittuja tiedostoja klikaten, avautavasta kontekstimenusta "Send To: Compressed Folder". Näin siis XP:ssä. Ei mutta hetkinen...tuohan kuulosta ihan samalta kuin:ATomiH kirjoitti:Kyllähän nuo. Ehkä hieman tyhmästi kauhean valikkokikkailun takana tuo zipin luonti XP:ssä.MasBe kirjoitti:Onhan tuo OSX mahtava käyttis, mutta eikös nää zippausominaisuudet ollu ihan WinXP:ssäki?nuuska kirjoitti:Ei oo totta! Kyllä tää OSX ja Mac osaa yllättää!
ATomiH kirjoitti:Finder tekee jo ihan itse zippiä. Tiedoston tai kansion päällä oikea klik, ja luo arkisto.
-
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Tuo vaan ei toimi, jos on joku muu käsittelijä assosioitu jo zipeille, vaan ensin pitäisi ryöstää ne takaisin compressed folderille. Toisaalta jos on jo vaikkapa WinZip asennettuna, niin miksipä kukaan tuota käyttäisi.iHanaa kirjoitti: Jep. Kauheeta valikkokikkailua. Hiiren kakkosnapilla valittuja tiedostoja klikaten, avautavasta kontekstimenusta "Send To: Compressed Folder". Näin siis XP:ssä.
Omena - mielenterveellisemmän tietojenkäsittelyn puolesta
-
Viesti Kirjoittaja iHanaa »
Toimiipa. Mulla on työkoneessa 7-zip assosioitu zipeille, Winkku ruikuttaa kokeillessani tuota "Send To..."-toiminto, että josko assosioitas tää takasin niinku Redmondissa on tää homma sulle valmiiksi funtsittu. Eipä assosioida, vastaan mä, ja homma toimii silti.Roadstar kirjoitti:Tuo vaan ei toimi, jos on joku muu käsittelijä assosioitu jo zipeille, vaan ensin pitäisi ryöstää ne takaisin compressed folderille. Toisaalta jos on jo vaikkapa WinZip asennettuna, niin miksipä kukaan tuota käyttäisi.iHanaa kirjoitti: Jep. Kauheeta valikkokikkailua. Hiiren kakkosnapilla valittuja tiedostoja klikaten, avautavasta kontekstimenusta "Send To: Compressed Folder". Näin siis XP:ssä.
-
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Katsos joo, sieltähän tulikin se zippipaketti vaikka vastasi No. Jäi aiemmin huomaamatta. 7-zipin menussa ei näy olevan tuota paketin suoraa luontia ilman välivaiheita, joten sen kanssa tuolla on jotain käyttöä. WinZipillä saa paketin tekaistua vielä hieman suoraviivaisemmin.iHanaa kirjoitti:Toimiipa. Mulla on työkoneessa 7-zip assosioitu zipeille, Winkku ruikuttaa kokeillessani tuota "Send To..."-toiminto, että josko assosioitas tää takasin niinku Redmondissa on tää homma sulle valmiiksi funtsittu. Eipä assosioida, vastaan mä, ja homma toimii silti.Roadstar kirjoitti:Tuo vaan ei toimi, jos on joku muu käsittelijä assosioitu jo zipeille, vaan ensin pitäisi ryöstää ne takaisin compressed folderille. Toisaalta jos on jo vaikkapa WinZip asennettuna, niin miksipä kukaan tuota käyttäisi.iHanaa kirjoitti: Jep. Kauheeta valikkokikkailua. Hiiren kakkosnapilla valittuja tiedostoja klikaten, avautavasta kontekstimenusta "Send To: Compressed Folder". Näin siis XP:ssä.
Omena - mielenterveellisemmän tietojenkäsittelyn puolesta
-
Viesti Kirjoittaja tt »
Pakko antaa vaihteeksi vähän credittiä Redmondin suuntaan - toimii se zippien avaaminen paremmin Winossa. Ei tarvi pakettia purkaa vaan se käyttäytyy kuten hakemisto. Saisi moinen ominaisuus tulla ossiinkin...
MacBook Pro 17" 2.4GHz (Santa Rosa) / 2GB RAM / 160GB HD / OS X 10.6.4
iPhone 3G / iOS4
iPhone 3G / iOS4
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka